***KOTILOT***- Viikko 49
Kommentit (54)
Mulla kans oli tänään neuvola käynti. Kaikki oli ihan ok ja hb135 joten ei ainakaan se selitä tätä väsymystä...Terkka kyseli vaavin liikkeistä ja mä sit vähän laiskaksi vauvaa arvostelin, niin nyt on sit vaavi kuitannut illan ajan koko ajan touhuamalla.
Kelan laput tuli mukaan ja tammikuun alkuun pitäis sit varata aika sinne sokrurasitukseen. Kiva mennä sinne kaiken joulumässäilyn ja kahden viikon loman jälkeen.
Liitoskivuista ja alaselänkivuista puhuin ja hän suositteli ostamaan jonkun tukivyön, tais olla joku belly belt tai sinne päin. Onko kellään siitä kokemuksia, auttoiko? Mietin vaan että onhan tässä vielä reilusti matkaa sinne äippäloman alkuun...Ja nää hoitoalan työt ei kyllä ole mitään kevyitä. Haen kyllä sit heti saikkua, kun siltä tuntuu.
AIHALLA muuten jo paljon viikkoja, tuntuu kuin vasta olisit plussannut...Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
NAKSU ja NASU rv22+5
Maanantaina siis oli fiilikset nollassa keskenmenon jälkeen. Ihmettelin muutaman päivän miksi pahoinvointi vaan lisääntyy. Varsinkin kun edellisen keskenmenon jälkeen raskausoireet katos nopeasti. Myös vuoto jäi yhteen päivään.
Tuntui ja että olen hieman vainoharhainen kun mietin, että mitäs jos... sitä kuitenkin olisi vielä raskaana. Keskenmenopuolella patistivat lääkäriin ja tänä aamuna varasin ajan yksityiselle. Saadakseni siis varmuuden keskenmenosta. Lääkäri käänsi tietty monitorin itseään kohti, joten en näkisi esim. tyhjää kohtua, vaikka sitähän tietty odotin siellä olevan.
Lääkäri vain katsoi minua ja sanoi, että olet vieläkin raskaana!!! Ilmeisesti asukkeja olikin kaksi, joista vain toinen oli päättänyt matkansa. Voiko tämä edes olla todellista, hymy ihan korvissa, vaikka viikkojahan on edelleenkin aika vähän. Nyt on kuitenkin toivoa, ja nautin pahoinvoinnista 24/7.
Helpa+ pojat 6 ja 1 sekä Sissi 6+3
Ensiksi helpalle onnittelut hyvistä uutisista! Tarkoitin siis baby belt nimistä tukivyötä, en siis sitä belly belt housun levittäjää. Sori ajatuskatko... Naksu-
Helpalle onnittelut hyvistä uutisista! Ihanaa! :)
Sain vihdoin ennustaja elliltäkin vastauksen: Teille syntyy poika 26.6.2007. Taitaapi se sitten olla poika, kun ennustajat niin väittää ;) Myös kiinalaisen kalenterin mukaan on poika. Mutta aika paljon meni ristiin ennustukset! Madame Mamman mukaan syntyy rv33+4(4.5.2007) ja Ellin mukaan rv41+2. Jospa tulis siltä väliltä se poika ;)
Ihanaa! Tänään on sitten se kauan odotetttu np-ultra! Aika on 13.45, ei tarvi koko päivää odottaa! :) Ja olen 99% varma että olen tällä viikolla jo tuntenut liikkeitä! Tuntuu hírveän aikaiselta, mutta onhan tää jo kolmas. Semmosta muljuntaa aina joskus tuntuu satunnaisesti. Onko muut tunteneet näin aikaisin? Täytyy kysyä ultrassa voiko niitä vielä tuntea! Onkin alkanut jännittämään, että mitäs jos siellä onkin kaks? Noh tuskinpa kuitenkaan.. ;)
Eipä kummempia tällä kertaa! Tulen sitten illalla laittamaan ultrakuulumisia! :)
PP 12+5
Helpa: Kivaa, että pääsit palaamaan! Melkoinen Sissi siellä sitten lymyääkin. ;)
AIHA: Mäkin kävin eilen tuolla nlassa esikoiseni kanssa. x) ei tosin silti taidettu törmätä, en ainakaan nyt muista oliko siellä yhtaikaa ketään lapsen kanssa kuin mä. ;)
Madame mamma tuntuu ennustelevan monelle vauvaa tosi aikaisin syntyväks? En oo itse kyselly, mutta innolla seuraillu olen teiän muiden ennustuksia. ;)
Pikkupilu: Täällä ootellaan sun ultra-kuulumisia! Mulla on tuossa ihan kohdun kohdalla tuntunu ihme väristyksiä välillä, mut en mä tiiä onko ne liikkeitä. Ultraaja kyllä epäili, että ne vois jo tunteä, mut ite oon vähän skeptisempi... (Mulla siis viikkoja 13+1)
ON: väsyttää. Oon levänny nlan " käskystä" ja jättäny työvuoroja pois. Tänään sit päätin, että sehän on varmaan jo mennyt ohi, kun th:kin väläytteli, että eihän se nyt tässä vaiheessa vielä voi alkaa noin säännölliseks supistelemaan. Mentiin sit jouluostoksille ja taas se tunti, reilu ja paikoissa alko tuntua ensin outoa paineen tunnetta ja sit niitä ilmeisiä supistuskipuja. Plaah. Nyt sitä taas maataan ja levätään. Päivystykseen voisin kuulemma mennä ja saisin ultraan lähetteen, mutta täytyy nyt vielä vähän aikaa ootella kun tää kuitenkin menee levolla ohi.
Sain tänään ne tiistaiset labran tulokset, muuten ok, mutta siellä se streptokokki b taas jyllää, joten viikon antibioottikuuri tiedossa. Reseptiä en vielä saanut, koska lääkäri ei ollut tänään paikalla, mut ens viikolla sit. Eikä mulla kyl kiire olekaan kuuria aloittaa, kun on niin oireeton tuo bakteeri. RR oli 104/50, joten ei ihme, että silmissä näkyy välillä kirkkaita pisteitä - salmiakkia ja vettä oli terkan määräys. Nii, ja persiljaa, et sais hemoglobiinin pidettyä kurissa - nyt oli 121. Hiukan huolta aiheutti sf-mitta, joka oli 25cm! Vajaa 2vk sit oli 27cm, joten sain esn viikoks vauvelin kasvukontrolliajan. Terkka kovasti vakuutteli, et johtuu vauvelin asennosta vaan tuo pieni mitta.. Ja onhan tää kyllä tosi alhaalla, ja kuulemma tilaa on vielä ihan pyöriskelläkin, joten toivottavasti ei syytä huoleen!
Ennustaja Ellin vastausta kovasti odottelen, täsmääkö Madam Mamman kanssa.. Mukavaa alkavaa viikonloppua! =)
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]29+4
Ensiksi: Onnea Helpa-77 ja upeaa kuulla tällaisia uutisia!
Meille on tulossa TYTTÖ! Varmuudella :o) Siis aivan mahtavaa!!!
Ihanasti neiti näytti kasvonsa, ja kaikista parasta kuvaa saatiin mukaan tästä lapsesta... Muiden lasten kohdalla ei kuva ollut 3/4D -ultrassa näin selvää! Aivan ihanan näköinen vauva. Oli se niin täydellinen, että esikoinen ihmetteli vain, että miten se vauva niin iso jo on? En tiedä ymmärsikö, kun sanottiin, että vain margariinipurkin kokoinen vaikka jo niin valmiin näköinen. Kun lääkäri sanoi, että vauva on tyttö, niin eihän poika ollut millänsäkään kun ollaan niin pitkään jo puhuttu siskosta... Mut me ollaan nyt miehen kanssa oltu suu messingillä kun saatiin varmaa tietoa. Mittausten mukaan vauva vastasi täysin raskausviikkoja, eli lääkäri sai lasketuksi ajaksi lasketun ajan =)
Muutaman lisälyönnin lääkäri kuuli sydänäänistä, mutta kun kuunteli pidempään, niin ei ollut huolissaan, koska sydän muuten OK ja sykekin tasaista muuten. Lisälyönnit ovat kuitenkin aika yleisiä, ja näin pienessä määrin niistä ei tarvitse huolestua. Ei lääkäri kirjoittanut niitä edes siihen kertomukseen, eli jos lääkäri ei huolestunut, niin en kyllä minäkään. Toinen kuitenkin päivätyökseen tekee niitä ultria, niin huolestuu taatusti jos aihetta on...
Eilen oli neuvola, ja painoa oli tullut 600g/vko. Aivan kohtuudella. Nyt pitäis sitten vuoden alkuun tilata aika sinne sokerirasitukseen, haluaisin jo nyt sen pois alta, mutta pakko se on odottaa et on ne suositeltavat raskausviikot täynnä, niin tulos on kaikista luotettavin. Viimeksi kuopuksesta oli eri terveydenhoitaja, joka laittoi mut testiin rv34, ja nykyinen th sanoi, että se on tosi myöhäinen ajankohta laittaa sinne... No, nyt menen oikeaan aikaan! Verenpaine alkaa kanssa nousemaan, nyt oli alapaine 88 ja yläpaine 136, eli täytyy yrittää syödä vähäsuolaista ruokaa ja (voih!) lopettaa salmiakin syöminen! Ekaa kertaa mitattiin kohdunpohjan korkeus, eli se oli 22cm, eli aika korkealla, mut katsotaan ensi kerralla tarkemmin, meinasivat... Seuraavaksi onkin sitten lääkäri.
Nyt täytyy laittaa äitiyspakkaus -hakemus äkkiä vetämään, että saisi sen pakkauksen nopeasti. Ihanaa! (Jestas muuten kuin typy jytää taas...)
T:Anttuli + typy rv21+6
Enpä ole vauvan sivuille hetkeen ehtinytkään, mutta nyt ajattelin ryhdistäytyä ja lukea kuulumisianne sekä muutaman rivin kirjoittaa..
Meilläkin on rakenneultra takana ja viikot vaan vierii vauhdilla! Ultrassa oli kaikki mallillaan. Sukupuolta ei tiedusteltu, mutta kolmas poika sieltä näyttää olevan tuloillaan :). Ihme kyllä, tuntuu loistavalta! Ainoa mikä harmittaa on ulkopuolisten kommentit " kyllä se nyt on varmasti jo tyttö" tyyliin. Mutta viis niistä.
Esikoinen tuntuu reagoivan kovasti vauvan tuloon kun se on nyt hänelle valjennut. Ei haluaisi toista vauvaa meille (yli 1-v veljensä lisäksi siis) ja leikkii nyt jatkuvasti vauvaa tai uhmaa. Pahin uhmakausi hänellä meneillään vaikka ikää jo pian 3,5 v. Huh. Siihen kun lisää äidissä roikkuvan kuopuksen, tipahtaneen hb:n, miehen giganttityöpäivät ja tämän pimeyden niin huh, huh uudestaan!
Joku kyseli allergioista ja meille ovat kuopuksen osalta tuttuja. Meillä muilla niitä ei ole. Tällä hetkellä pahoja oireita aiheuttavat onneksi enää maito, naudanliha, soija ja peruna. Mäkin toivon että tulokas niiltä välttyisi, vaikka onhan sitä pahempiakin " sairauksia" . Nämä onneksi väistyvät iän myötä.
Oikein mukavaa viikonloppua ja joulunodotusta kaikille!
t. P-L & pikkukolmonen 21+2, kai
Tein maanantaina Apteekin raskaustestillä plussatestin. Viiva ilmestyi 10 minuutissa ja oli selvästi kontrolliviivaa haaleampi, mutta selvä plussaviivaa kumminkin. Yksi testi oli tallessa ja tein sen tänä aamuna, vahva plussa!
Oireita ei oikeastaan ole. Välillä hieman tuntuu ns. menkkajomotuksia, mutta sellaista oli aikaisemmissakin raskauksissa. Rinnat tuntuvat oudoille.
Jalat ovat tiukasti maassa, sillä minulla on kilpirauhanen leikattu pois ja luin jostain, että keskenmenoriski voisi olla normaalia suurempi. Olen kuitenkin erityisseurannassa ja levollisin mielin. Vauvaa seurataan tarkkasti ja minun veriarvoja. Turha stressata, kun en itse voi tilanteelle mitään. Eletään onnellisina päivä kerrallaan.
T. Ona rv6 tai jotain
Onalle onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon!
Ihanaa anttusanttu, että saitte varmuuden sukupuolesta! :)
Meilläkin siis vihdoin np-ultra takana! Siellä se pieni täydellinen ihmisenalku kölli :)) Kaikki oli kunnossa, ja niskapoimuakin tosi minimaalisesti eli 0,4mm. Pituutta pienellä oli päästä peppuun 6cm. Että on paljon rauhallisempi mieli, kun vihdoin näki että masussa tosiaan on joku ja sillä on kaikki kunnossa! :) Aika kauan ultrasikin, kun vaavi nukkui ja halusi saada sen hereille. Kuvat ei vaan ole kovin hyviä, kun on otettu mahan päältä ultralla. Ultrasi eka alakautta ja otti mitat ym ja sitten ultrasi vielä mahan päältä, että saisi vaavin hereille ja otti sitten vasta kuvat, joten eivät olleet yhtä selviä kuin alakautta ultratessa. Pääasia että että kaikki kunnossa ja itse sai nähdä vaavin hyvin :) Ja vaavi vastasi viikkoja hyvin.
Ensi viikolla ensimmäinen neuvolalääkäri ja rakenneultra onkin sitten 31.1.2007 :)
PP 12+5
Helpa77: Tervetuloa takaisin! Ihana, että kaikki on kuitenkin hyvin.
Ona: Tervetuloa tuoreen plussan kanssa! Siitä se lähtee!
AnttuSanttu ja Peetu-Lotta: Teillä sitten iloisia ultrakuulumisia. *halaus* Voi kun mekin saatais tietää sukupuoli sitten rakenneultrassa (10.1)
ja PikkuPilullakin oli ultra ja siellä kaikki hyvin. Onnittelut myös sinne!
ON: Ei uutta auringon alla eiliseen...
AIHA Rv 16 (15+3)
Sain jo Ennustaja Elliltäkin vastauksen, menee vähän ristiin Madam Mamman ennustuksen kanssa. Elli ennusti tytön syntyväksi 3.2.2007 (Madam ennusti poikaa 4.2.2007). Lisäksi Elli ennusti meille vielä poikaa 9.9.2010 (Madam ennusti poikaa 09/2011). Eli läheltä liippaa ennustukset, vaikka ei ihan yks yhteen menekään. Eikös jollekin muullekin Elli lupaillut tulevaisuudessa vauvaa, joka syntyy äidin syntymäpäivänä (vai muistanko väärin)? 9.9. on nimittäin oma syntymäpäiväni.. =)
Ona: Onnea plussasta!
ON: Just mietin, että mun olo on vieläkin lähes kuin ei oiskaan raskaana. Nyt viikkoja 13+2. Täytyykin nauttia tästä olosta täysin siemauksin, kun maha ei oo edessä, enää ei ees väsytä ja vielä jaksaakin kaikkea. (Paitsi pitkät kävelyt ja seisoskelut)
Me kerrottiin isovanhemmille tuossa vähän aikaa sitten vauvasta ja oletettiin, että ne kertoo kaikille muille. Mun äiti soittikin joka kylän läpi ja kerto tulevansa taas mummoks, mut miehen vanhemmat ei oo kertonu edes muille lapsilleen, vaikka ovat yhteyksissä niihin lähes joka päivä. (Mies kyllä sano, etttä ei ne nyt mitenkään erityisen innostuneita uutisesta ollu ja tuntuivat epäilevän, että olis vahinko...) Mut onks tuo nyt normaalia vai voiko laittaa sen piikkiin, että niille toi kolmas ei ollu mitenkään erityinen uutinen? (Juu, hormonit jyllää ja ärisee... x) )
Tässä sitä huolta oli taas, kun kuopus (8kk) ykskaks sai kovan kuumeen ja 2 päivää kuumeen oltua käytiin sitten päivystyksessä. Ottivat verikokeita ja pissakokeen ja eilen selvisi, että pissatulehdushan se. Onneksi veriarvot hyvät, niin pärjätään kotona suun kautta annettavien antibioottien kanssa.
Mulla ollut asiasta tosi paha mieli, kun itsellä toi vti kroonisena ja syön estolääkitystä ja esikoisella ollut nyt jotain 4 tulehdusta (eka myös noin pienenä) ja nyt piru vie vielä tuli kuopuksellekin. Tulehdushan ei tartu, mutta taipumus periytyy. Että oikein mukavat geenit ja rakenteet olen sitten lapsilleni järjestänyt :( Arvatkaa vaan oonko kuulkaan itkenyt asiaa...
Mulla oli tänään neuvolakäynti. Sykkeet vaavilla 152, HB oli 140, RR 148/83 ja SF 20cm!! Mulla oli SF 20cm kuopuksen kohdalla rv 22+ eli juupa juu, masu taitaa kasvaa nopeemmin.
Paino oli tippunut 700g ja terkkari hyvillään.
Esikoinen oli mukana neuvolassa ja sen jälkeen käytiin kahdestaan kirppiksellä, kirjastossa ja syömässä. Kiva kahestaan välillä jotain. Isi hoiti sitten kuopusta kotona.
Että tämmöttis tänne.
AIHA Rv 15+6 (15+2)