Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanna Marinin mitta tuli täyteen raju tilitys uutuusdokumentissa

Vierailija
15.05.2023 |

Dokumenttisarjan traileri on nyt julkaistu. Esittelyvideolla Marin kertoo, kuinka hän sai palautetta, jonka mukaan teki kaiken yksityiselämässään väärin.

Jos olen töissä, niin mun pitäis olla perheen kanssa. Jos siivoan, niin se on väärin, koska pitäisi palkata siivooja. Jos käyn juoksemassa, niin se on väärin, koska minun pitäisi olla töissä, Marin luettelee trailerissa.

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009587464.html

Kommentit (694)

Vierailija
501/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin kevättalvella, että olen sukupuoleltani helikopteri.

Jos joku väittää minua muuksi, haastan hänet oikeuteen vihapuheesta ja syrjimisestä.

Arvaatteko jo, kuka voittaa? Minä.

Tämä on kätevä tapa rikastua. Tehkää tekin sama perässä. Nyt on maailma meille auennut.

Vierailija
502/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä elokuvassa on koko naislauma, ei yksin Marin.

Jos kyseinen lauma sattuu olemaan ketjussa, kysyn tällaisen kysymyksen joka minua askarruttaa:

Marin, Saarikko, Andersson, Ohisalo, Henriksson, minulla on pulma.

Te puuhaatte niin kovin tuon ihmisten alapään ympärillä. Naisihmisiä pitäisi kumartaa pelkän alapään takia ja vaieta. Mitä teen? Te saitta aikaan translain.

Sukupuolensa saa nyt vaihtaa ilmoituksella. En voi enää tietää, ketä palvon. Kysynkö kaikilta sukupuolen ennen kuin puhun mitään? Miten osaan päätellä sen? Tarvitsen käytännön ohjeet.

Neuvokaa minua.

Älä palvo ketään. Helppoa. T. Viisi valittua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sannan urasta jää mieleen bilettämiset

tissit Kesärannassa

kyykkytanssit

intiimi tanssi Sabina Särkän kanssa

intiimi tanssi Olavin kanssa

omien mokien esilletulon vyöryttäminen muille, vastuunottamattomuus omista teoista

tiuskimiset henkilökunnalle

Uniper-tekstarit ja menetetyt miljardit

muokatut Insta selfiet

intersektionaalisen feminismin tuominen hallitusohjelmaan ja yhteiskuntaan

Nato kommentti Not on my watch

isoin avustajakaarti ikinä

suomalaisten halveksuminen ääneen

korona-ajan ylilyönnit sulkuineen

krokotiilin kyyneleet iloa, valoa ja hauskuutta jauhojen täyttämästä yöstä etsittyään ja Ukrainan tilanteen käyttäminen omana kilpenään

Suomen ajaminen konkurssiin

Marinin hallituksen ottaman velan korko vaan kasvaa ja rahat loppuvat hyvinvointivaltiolta, kohta emme pysty huolehtimaan edes omista kansalaisistamme. Tähän onneksi tulee nyt muutos. 

Ihanko oikeasti olet noin lapsellinen vai tietämätön?

Suomessa valtion velka on kasvanut tasaseen tahtiin v. 2010 ja sen jälkeen kaikki puolueet ovat olleet hallituksessa eli yli 13v.

Eikä pääministeri päätä velanotosta vaan päätösvalta on Suomen eduskunnalla.

Miksi velanotosta ei tehty stoppia, jo Sipilän hallituksen aikana, kun Kokoomus-Persut ja Keskusta olivat hallituksessa, päinvastoin, velkaa otettiin yhä enemmän?

Älä valehtele! Sipilän aikana talous ja työllisyys kohenivat median ja kansan rääynnästä huolimatta. Byrokratiaa vähennettiin. Sipilä olisi saanut talouden raamit kestävälle tolalle, mutta uskallus mureni valtavien vihakampanjoiden myötä. Mariini ei kuunnellut mitään eikä kunnioittanut asiantuntijoita (paitsi itse tilaamiaan) ja kiukutteli kuin uhmaikäinen jos asiat eivät menneet juuri hänen haluamallaan tavalla. Hyvä jos lähtee muualla, hänenlaisiaan ei kaivata Suomen päättäjänä.

Vierailija
504/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa edes pettänyttä ex naista niin paljon, kuin toiset naiset täällä vihaa mariinia. Vahva johtaja ja nainen, en käsitä naisten vihaa häntä kohtaan.

Ongelma on se, että hän oli huono "johtaja", jolla ei ollut selkärankaa ottaa vastuuta mistään, ja joka kuitenkin haali itselleen mahdollisimman paljon valtaa tehdäkseen sen avulla huonoja päätöksiä. Ja hänet tullaan mainitsemaan huonona naisjohtajana tulevaisuudessakin, esimerkkinä siitä, että naisista ei ole johtajaksi. En nyt naisena häntä suoranaisesti vihaa, olen vain aika pettynyt, että hän ei pystynyt parempaan.  Tai lähinnä, että emme saaneet parempaa naista johtajaksi, sellaista, joka olisi ollut esimerkillisen hyvä.

Ristiriitainen kommentti. Ei ottanut vastuuta, teki huonoja päätöksiä. Päätösten tekeminen on juuri sitä vastuun ottamista.

Marin selvisi hienosti todella kamalan hallituskauden.

Vierailija
505/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut että Angela Merkel tai Margaret Thacther olisi uhriutunut julkisesti että heihin kohdistunut kritiikki olisi ollut naisvihaa.

Mutta nuo kaksi ovatkin aivan toisen tason pääministereitä kuin Marin.

Merkeliin ainakin kohdistui valtavasti naisvihaa. Ei ole mitään jaloa siinä, että sen nielee kilttinä tyttönä hiljaa, kuten Merkel teki. Rohkeutta on ottaa se esille.

Uskottelet, että kiltti tyttö johtaa Saksaa vuosikausia?

Merkelin rohkeutta ei voi kuin ihailla, Marin on kaikkea muuta.

Vierailija
506/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku väittää minua muuksi, haastan hänet oikeuteen vihapuheesta ja syrjimisestä.

Tämä on kätevä tapa rikastua. Tehkää tekin sama perässä. Nyt on maailma meille auennut.

Ja maalittamisesta, ra sis mista.

Vierailija
507/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, psykoosi on saavuttanut tämän asteen. Aika poistua. Aurinkoa kaikkien kesään. Ei elämä ole niin kovin vakavaa, eiä varsinkaan politiikka.

Vierailija
508/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa takaisin ne poistetut kommentit. Niissä puhutaan oikeasti politiikkaa. Niissä ei puhuta naisista. Itseäni ei kiinnosta se, mitä ihmisellä on alapäässään, tai onko siellä edes mitään.

Eiköhän tämä sen-su-rointi jo riitä?

Tästä kommunistien väkivaltaisuudesta ja vaientamiskulttuurista minä olen ainakin saanut tarpeekseni.

Länsimaiset arvot ja sananvapaus Suomeen. Käykö teille muillekin tämä ehdotus?

Sanoma Oy:n sensuurisäädökset ovat 30-luvulta.

Vierailija
509/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tissit Kesärannassa

kyykkytanssit

omien mokien esilletulon vyöryttäminen muille, vastuunottamattomuus omista teoista

muokatut Insta selfiet

krokotiilin kyyneleet iloa, valoa ja hauskuutta jauhojen täyttämästä yöstä etsittyään ja Ukrainan tilanteen käyttäminen omana kilpenään

Marinin hallituksen ottaman velan korko vaan kasvaa ja rahat loppuvat hyvinvointivaltiolta, kohta emme pysty huolehtimaan edes omista kansalaisistamme. Tähän onneksi tulee nyt muutos. 

Suomessa valtion velka on kasvanut tasaseen tahtiin v. 2010 ja sen jälkeen kaikki puolueet ovat olleet hallituksessa eli yli 13v.

Miksi velanotosta ei tehty stoppia, jo Sipilän hallituksen aikana, kun Kokoomus-Persut ja Keskusta olivat hallituksessa, päinvastoin, velkaa otettiin yhä enemmän?

Älä valehtele! Sipilän aikana talous ja työllisyys kohenivat median ja kansan rääynnästä huolimatta. Byrokratiaa vähennettiin. Sipilä olisi saanut talouden raamit kestävälle tolalle, mutta uskallus mureni valtavien vihakampanjoiden myötä. Mariini ei kuunnellut mitään eikä kunnioittanut asiantuntijoita (paitsi itse tilaamiaan) ja kiukutteli kuin uhmaikäinen jos asiat eivät menneet juuri hänen haluamallaan tavalla. Hyvä jos lähtee muualla, hänenlaisiaan ei kaivata Suomen päättäjänä.

Ai siis Sipilän polla ei kestänyt?

Vierailija
510/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseinen lauma sattuu olemaan ketjussa, kysyn tällaisen kysymyksen joka minua askarruttaa:

Te puuhaatte niin kovin tuon ihmisten alapään ympärillä. Naisihmisiä pitäisi kumartaa pelkän alapään takia ja vaieta. Mitä teen? Te saitta aikaan translain.

Sukupuolensa saa nyt vaihtaa ilmoituksella. En voi enää tietää, ketä palvon. Kysynkö kaikilta sukupuolen ennen kuin puhun mitään? Miten osaan päätellä sen? Tarvitsen käytännön ohjeet.

Neuvokaa minua.

Valitan. Sinua ei voi auttaa.

Vierailija
511/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäviä päätöksiä ei saisi tehdä. Vähätuloiset tarvitsevat apua ihan hengen pitimiksi. Hyvätuloiset ja rikkaat pärjäät ilman tukia. Ikävät päätökset ovat kokoomuksen asia listalla ykkösiä, kun eivät ymmärrä köyhän elämästä mitään. Sama taitaa olla persujen kanssa.

Sanna jätti kotimaan asiat retuperälle ja panosti miljardit tulevaan EU virkaan. Kansa valitsi muutoksen puolesta ja on valmis talkoisiin hyvinvaltion rippeiden säilyttämiseksi.

Meillä asioista päättää eduskunta, ei pääministeri. Mitä tulee hyvinvointivaltion rippeiden säilyttämiseen, niin kohota katseesi tulevaan pääministeriin, joka hallitusneuvotteluissa on jo esittänyt kuuden miljardin euron säästöjä. Niistä saat sinäkin osasi.

Ootko tyhmä? Kyllä diktaattori Sanna sai junailtua omat tavoitteensa läpi, jos ei muuten, niin kiljumalla päälle. Luuletko, että muilla on puolikasta sananvaltaa kun pm jyrää? Tai kuinka monella on edes munaa vastustaa - kiljumisen lisäksi ylimielistä pilkkaa, uhriutumista naisvihasta, läksytystä johon ei sanaa saa väliin, ulkoaopittua jargoniaa jne. Kyllä täytyy olla aikamoinen (poliittinen) itsemurhakandi, joka Sannaa uskaltaa vastustaa. Median ja kansan lemmikki!

Kuuden miljardin säästötavoite ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä - siitähän vaalit just käytiin. Sille on kansan mandaatti. Ai niin, Sanna fanittajien politiikan seuraaminen rajoittuu Sannan instakuviin ja lööppeihin.

Jokainen toimii näkemyksensä  mukaan, niin sinäkin, sannavihaaja. Mutta nythän me olemme saamassa uuden ihanan ja erinomaisen pääministerin, joka on lähes pyhimys. Ai kansan mandatti. No, sitten kansa pitäköön suunsa supussa, kun joutuu säästöjen kohteeksi.

Näistä säästöistä ovat nyt valitut puolueet, kokoomus etunenässä, puhuneet avoimesti ennen vaaleja. Siitäköhän syystä nyt vaalien jälkeen kokoomuksen kannatus on noussut 21,4, prosenttiin (vaalien aikaan 20,8 prosenttia), perussuomalaisten kannatus noussut lähen prosentin ja on nyt 21 prosenttia (vaalien aikana 20,1 prosenttia) ja Rkp:n kannatus nyt 4,5, prosenttia (vaaleissa 4,3 prosenttia). https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009575054.html

Me kaikki joudumme säästämään, sillä Marinin hallitus otti Suomelle ennennäkemättömän suuren velan, menetti Uniper miljardit ja olisi jatkanut samaa velanottoa ellei hallitus olisi vaihtunut. Nykyisillä nousseilla koroilla Suomi maksaa korkokuluja kohta 3 miljardia euroa vuodessa. Ja tämä tulee jatkumaan vuosia, kiitos Marinin.

https://yle.fi/a/74-20013944: Suomen korkomenot kasvavat vauhdilla, eikä loppua näy – budjettipäällikkö: ”Valtavalla loikalla tullaan ylöspäin”

Korkomenojen kasvu jatkuu vuosien ajan, sillä kipuavat korot nostavat lainanhoitokuluja viiveellä. Menoja paisuttaa myös se, että Suomi on ottanut lisää lainaa.

Vastuuton talouspolitiikka jota Marin etunenässä ajoi käy nyt kalliiksi jokaiselle suomalaiselle korkeampina veroina ja heikentyvinä palveluina.

Mutta tärkeintä Marinille näytti olevan oman henkilökohtaisen somepersoonan kehittäminen ja lehtien kansissa oleminen.

Maan hyvinvoinnin kehittäminen myös tuleville polville näytti olleen täysin sivuseikka. Tärkeintä oli saada itselleen iloa ja valoa ja siinä sivussa somekavereille hyvät bileet Kesärannassa. Itsekeskeinen ja vain omaa etua ajatteleva poliitikko.

Katsoin muuten Marinin ja Purran instat. Marinilla n. 650 postausta, lähinnä poliittista viestintâä, selfieitä tai työtapaamisia. Purralla vaille 500 postausta, lähinnä selfieitä ja ruokakuvia ja vihermehuja.

Tirsk.

Purralla on kauniiita kuvia Suomen luonnosta. Marinin  ns. poliittiset selfiet ovat tyyliä "olen tässä sen ja sen kanssa, katsokaa minua." Esim. "Tässä lupaan Zelenskyille hornetteja, vaikka olen liian tyhmä tajuamaan, ettei Suomi voi niitä antaa."

Vierailija
512/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että tämä on pääasiassa naisten  palsta, ei ole kateellisempaa olioo olemassa kuin nainen toiselle naiselle, olen miehenä ollut töissä työyhteisössä missä suurin osa oli naistyöntekijöitä, herran jumala mitä selän takana puukottamista ja toisista pahaa puhumista. Nyt oli Marin pääministerinä ja oli ihan huippu (näin boomerimies ikäisenä jolta eläkeputki karkasi) sanon, mutta naiset joittenka luulisivat olevan hyvillään että nainen on päättävässä asemassa niin alkavatkin ala arvoiseen kirjoitteluun. No pitäkää Orponne jos hänestä onnen luulette löytävänne.

Kun hallitus ei saanut hankituksi maskeja nopeasti koronan alussa,  hallitus ilmoitti, että maskit eivät itse asiassa ehkäise tartuntoja. Kun saatiin maskeja, minunkin koulussa sitten jaettiin joka päivä viisi maskia jokaiselle oppilaalle. Yhtäkkiä ne olivatkin tarpeellisia. Tällainen sluibailu herättää epäluottamustani tähän hallitukseen koronan hoidossa. Mitä muuta meiltä on salattu?

Samoin Marinin yhtäkkinen rokotemyönteisyys. Aiemmin hän oli todellakin toista mieltä rokotteista:

-Pelko ja uhka ovat aina olleet tehokkaita markkinointikeinoja ja näiden varjolla on helppo myydä kansalle kuin kansalle palanen turvallisuudentunnetta.

Massahysterian saavutettua kipupisteensä ei järjelle tai tosiasioille enää ole sijaa julkisessa keskustelussa. Päätöksenteosta tulee kiihotetun kansanjoukon lepyttämisen airut.-

-Esirippu laskee ja lääketeollisuus kumartaa katsomossa töllöttäville aivottomille lampaille.-

Marin blogi

Vierailija
513/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa vollottamista, Sanna Marinia ylistettiin ja kauneuttaan kehuttiin ympäri maailman. Noilla eväillä laitettiin Suomen pääministeriksi, kai tuosta nyt jäi käteen jotain positiivista.

Ainakin hyvä tuleva eläke ja rahaakin tuli ja nimi jää historian kirjoihin. 

T. ex demari

No näemme vielä kuinka Marinin ura oikeasti lähtee nousuun. Hän on älykäs, kykenevä, rohkea se riittää pitkälle. Ja vaikka Suomessa monelle nuorehko nainen on toisille kauhistus ja kaunis nainen aina bimbo, niin löytyy ihmisiä, jotka osaavat olla olematta ennakkoluuloisia, kateellisia tai asenteellisia.

Älä jaksa. Li ja Ohis ovat älykkäitä, kykyneviä ja kauniita. Se mikä puuttuu on röyhkeys, itsekkyys, kiipijyys ja narsistisuus. Kyllähän sen jo sokeakin näkee, että näillä avuilla se Mariini porskuttaa!

Onko kauneus jo naispoliitikolta odotettava ominaisuus?? Ohisalo ruumiillisti ainakin tyttömäisen naiviuden ympäristöpolitiikassaan. Unohti, että hänenkin palkkansa maksetaan aika pitkälle metsäteollisuuden tuloilla. Turveala ajettiin alas kahdessa vuodessa, mikä oli aika tunnotonta turveyrittäjiä kohtaan, jotka oli yleensä pienyrittäjiä. Ei armoa heille tullut! Inhimilliset näkökohdat saa unohtua näiltä panikoijilta.

Vierailija
514/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut että Angela Merkel tai Margaret Thacther olisi uhriutunut julkisesti että heihin kohdistunut kritiikki olisi ollut naisvihaa.

Mutta nuo kaksi ovatkin aivan toisen tason pääministereitä kuin Marin.

Merkeliin ainakin kohdistui valtavasti naisvihaa. Ei ole mitään jaloa siinä, että sen nielee kilttinä tyttönä hiljaa, kuten Merkel teki. Rohkeutta on ottaa se esille.

Uskottelet, että kiltti tyttö johtaa Saksaa vuosikausia?

Merkelin rohkeutta ei voi kuin ihailla, Marin on kaikkea muuta.

Siinä asiassa oli. Pelasi poikien ehdoilla. Se oli hänen tapansa.

Vierailija
515/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa edes pettänyttä ex naista niin paljon, kuin toiset naiset täällä vihaa mariinia. Vahva johtaja ja nainen, en käsitä naisten vihaa häntä kohtaan.

Ongelma on se, että hän oli huono "johtaja", jolla ei ollut selkärankaa ottaa vastuuta mistään, ja joka kuitenkin haali itselleen mahdollisimman paljon valtaa tehdäkseen sen avulla huonoja päätöksiä. Ja hänet tullaan mainitsemaan huonona naisjohtajana tulevaisuudessakin, esimerkkinä siitä, että naisista ei ole johtajaksi. En nyt naisena häntä suoranaisesti vihaa, olen vain aika pettynyt, että hän ei pystynyt parempaan.  Tai lähinnä, että emme saaneet parempaa naista johtajaksi, sellaista, joka olisi ollut esimerkillisen hyvä.

Ristiriitainen kommentti. Ei ottanut vastuuta, teki huonoja päätöksiä. Päätösten tekeminen on juuri sitä vastuun ottamista.

Marin selvisi hienosti todella kamalan hallituskauden.

Ei ole. Marin teki huonoja päätöksiä, muttei ottanut niistä vastuuta. Aina löytyi tilaa bussin alta muille, joiden syytä mokat olivat. Ei todellakaan johtajan tapa toimia.

Vierailija
516/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäviä päätöksiä ei saisi tehdä. Vähätuloiset tarvitsevat apua ihan hengen pitimiksi. Hyvätuloiset ja rikkaat pärjäät ilman tukia. Ikävät päätökset ovat kokoomuksen asia listalla ykkösiä, kun eivät ymmärrä köyhän elämästä mitään. Sama taitaa olla persujen kanssa.

Sanna jätti kotimaan asiat retuperälle ja panosti miljardit tulevaan EU virkaan. Kansa valitsi muutoksen puolesta ja on valmis talkoisiin hyvinvaltion rippeiden säilyttämiseksi.

Meillä asioista päättää eduskunta, ei pääministeri. Mitä tulee hyvinvointivaltion rippeiden säilyttämiseen, niin kohota katseesi tulevaan pääministeriin, joka hallitusneuvotteluissa on jo esittänyt kuuden miljardin euron säästöjä. Niistä saat sinäkin osasi.

Ootko tyhmä? Kyllä diktaattori Sanna sai junailtua omat tavoitteensa läpi, jos ei muuten, niin kiljumalla päälle. Luuletko, että muilla on puolikasta sananvaltaa kun pm jyrää? Tai kuinka monella on edes munaa vastustaa - kiljumisen lisäksi ylimielistä pilkkaa, uhriutumista naisvihasta, läksytystä johon ei sanaa saa väliin, ulkoaopittua jargoniaa jne. Kyllä täytyy olla aikamoinen (poliittinen) itsemurhakandi, joka Sannaa uskaltaa vastustaa. Median ja kansan lemmikki!

Kuuden miljardin säästötavoite ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä - siitähän vaalit just käytiin. Sille on kansan mandaatti. Ai niin, Sanna fanittajien politiikan seuraaminen rajoittuu Sannan instakuviin ja lööppeihin.

Jokainen toimii näkemyksensä  mukaan, niin sinäkin, sannavihaaja. Mutta nythän me olemme saamassa uuden ihanan ja erinomaisen pääministerin, joka on lähes pyhimys. Ai kansan mandatti. No, sitten kansa pitäköön suunsa supussa, kun joutuu säästöjen kohteeksi.

Näistä säästöistä ovat nyt valitut puolueet, kokoomus etunenässä, puhuneet avoimesti ennen vaaleja. Siitäköhän syystä nyt vaalien jälkeen kokoomuksen kannatus on noussut 21,4, prosenttiin (vaalien aikaan 20,8 prosenttia), perussuomalaisten kannatus noussut lähen prosentin ja on nyt 21 prosenttia (vaalien aikana 20,1 prosenttia) ja Rkp:n kannatus nyt 4,5, prosenttia (vaaleissa 4,3 prosenttia). https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009575054.html

Me kaikki joudumme säästämään, sillä Marinin hallitus otti Suomelle ennennäkemättömän suuren velan, menetti Uniper miljardit ja olisi jatkanut samaa velanottoa ellei hallitus olisi vaihtunut. Nykyisillä nousseilla koroilla Suomi maksaa korkokuluja kohta 3 miljardia euroa vuodessa. Ja tämä tulee jatkumaan vuosia, kiitos Marinin.

https://yle.fi/a/74-20013944: Suomen korkomenot kasvavat vauhdilla, eikä loppua näy – budjettipäällikkö: ”Valtavalla loikalla tullaan ylöspäin”

Korkomenojen kasvu jatkuu vuosien ajan, sillä kipuavat korot nostavat lainanhoitokuluja viiveellä. Menoja paisuttaa myös se, että Suomi on ottanut lisää lainaa.

Vastuuton talouspolitiikka jota Marin etunenässä ajoi käy nyt kalliiksi jokaiselle suomalaiselle korkeampina veroina ja heikentyvinä palveluina.

Mutta tärkeintä Marinille näytti olevan oman henkilökohtaisen somepersoonan kehittäminen ja lehtien kansissa oleminen.

Maan hyvinvoinnin kehittäminen myös tuleville polville näytti olleen täysin sivuseikka. Tärkeintä oli saada itselleen iloa ja valoa ja siinä sivussa somekavereille hyvät bileet Kesärannassa. Itsekeskeinen ja vain omaa etua ajatteleva poliitikko.

Katsoin muuten Marinin ja Purran instat. Marinilla n. 650 postausta, lähinnä poliittista viestintâä, selfieitä tai työtapaamisia. Purralla vaille 500 postausta, lähinnä selfieitä ja ruokakuvia ja vihermehuja.

Tirsk.

Purralla on kauniiita kuvia Suomen luonnosta. Marinin  ns. poliittiset selfiet ovat tyyliä "olen tässä sen ja sen kanssa, katsokaa minua." Esim. "Tässä lupaan Zelenskyille hornetteja, vaikka olen liian tyhmä tajuamaan, ettei Suomi voi niitä antaa."

Kyllä Marinkin tarvitsisi terveellisiä vihermehuja, on niin aneemisen oloinen, mitä yrittää koko ajan lisääntyvällä poskipunalla peittää. :) Kyllä Purra on fyysisesti terveemmän oloinen.

Vierailija
517/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvokaa minua.

Älä palvo ketään. Helppoa. T. Viisi valittua

Eikö se ole tämänkin ketjun tarkoitus? Painostetaan palvomaan Marinia ja näitä naisihmisiä.

En ole koskaan osannut palvoa ihmisiä.

Vierailija
518/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tässä maassa olisi koronan alkaessa ollut Kokoomus hallituspuolueena, niin kuolleita olisi PALJON enemmän, koska olisi ajateltu vain yrityksiä, ei ihmisiä.

Haukkukaa vaan Sanna Marinia, mutta hänen pääministerikaudellaan Suomi vietiin Natoon ja säästettiin mahdollisesti kymmeniä, ellei satojatuhansia ihmishenkiä.

Kyllä tulee ikävä Sanna Marinin hallituskautta.

Vidun urpo! Se että putte hyökkäsi Ukrainaan sai kansan päät kääntymään Naton suhteen. Sanna oli viimeisiä käännynnäisiä (ei Minun hallituskaudella!) Totta kai suosiota kalasteleva Marin osasi lukea oikeat merkit ilmasta ja kääntyi Naton kannattajaksi, kunhan kansan tuki oli takana. Kokoomus on aina ollut Naton kannalla ja tietysti iloitsee siitä, että vihdoin jääräpäisten päät kääntyivät. Mutta se, että Marin oli tuolloin pm ei ole mikään ansio vaan sattuma. Tosin siinäkin jääräpäisyys näkyi, ja hyvä niin.

Älä valehtele! Sanna Marin sanoi sanatarkasti Very Unlikely! Eivät suomalaiset olleet ryntäämässä Natoon ennen ry ss ie n aloittamaa hyökkäyssotaa, Naton kannatus oli vain n. 20% luokkaa. Miksi olisimmekaan, suurimman osan mielestä ei ollut tarvetta liittoutua sotilaallisesti, koska venäjää ei koettu niin suurena uhkana.

Vierailija
519/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tissit Kesärannassa

kyykkytanssit

muokatut Insta selfiet

Nyt tarvitaan uudelta hallitukselta samantyyppistä otetta kuin Sipilän hallitukselta. Tekemättä ei voi jättää.

Vierailija
520/694 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tirsk.

Aiivan 😂. Luontokuva on toki parempi kyin kuva siitä, kun tapaa Euroopan tämän hetken merkittävimmän valtiomiehen.