Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköpyörä jakaa mielipiteitä. Ovatko nykyihmiset tosiaan niin huonokuntoisia, että enää ei jakseta kuljettaa pyörää omin voimin? Osa jopa s...

Kunnon hautajaiset
15.05.2023 |

Sähköavusteisille polkupyörille olisi naurettu vielä 30 vuotta sitten ja nykyään ehkä nauretaan, jos sanon että kuntosaleillekin alkaa ilmestymään sähköavusteisia laitteita. Juoksumatot ovat vasta alkua. Tekniikan kehittyessä saamme ehkä sähköavusteisia juoksukenkiä tai jonkinlaisia pukuja tai puettavia tekoraajoja.

Miten on mahdollista, että nykyihminen ei enää jaksa kuljettaa polkupyörää omin voimin, vaikka nykyään riittää vaihteita ja on paljon asvalttitietä? Miten ihmeessä ennen vanhat mummotkin jaksoivat painaa 1-vaihteisella pitkin mäkisiä sorateita?

No eihän tässä ole kyse kuin ihmisten terveydestä ja akkujätteestä....

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ylämäet ja vastatuuli vituttaa, sähköpyörällä pääsin eroon niistä ja nyt pyöräily on mukavaa.

Pudota vauhtia tavallisella, menee yhtä kevyesti kuin myöhäiseen. Tyhmä pakottaa väkisin hapoille.

Pudottaa vauhtia ja pienentää vaihdetta. Paljon näkee näitä jotka junttaa samalla vaihteella koko ajan vaikka kuinka hapottaisi ja ketuttaisi.

Vierailija
122/126 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sähköpyörän lahjaksi ja kyllä täytyy sanoa että se avustusominaisuus on aika lailla turha ollut ainakin minun kohdallani. Ei tule usein edes kytkettyä virtaa päälle kun pyöräilen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YLE jakelee melko huonoja huolto-ohjeita sähköpyörille, että muka voi käyttää kynsilakanpoistoainetta:

https://yle.fi/a/74-20084453

Eikö se ole asetonia? Asetoni vahingoittaa ainakin joitain muoveja, joten onkohan YLE varautunut maksamaan korvauksia korjausohjeidensa kokeilijoille, joiden vuoksi on tullut vaurioita pyörään?

Iso osa kynsilakanpoistoaineista on kokonaan asetonittomia.

Vierailija
124/126 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksille hyvä vehe. En itse liikuntaa harrastamattomana alle 40v miehenä ymmärrä miksi ihmeessä pitäisi olla sähköpyörä, voin kaivaa pyörän varaston perältä ja polkasta heti 50km eikä se polkeminen tunnu jaloissa miltään, pyörällä polkeminen on kevyttä. Ainoa missä tuntuu niin seuraavana päivänä on perse kipeä.

Muuten jees, mutta itse olen nähnyt vain teräsvanhuksia kapearenkaisilla mummopyörillä jopa talviliukkailla. Sähköpyörillä menevät nuoremmat, jotka ulkomuodosta päätellen eivät elä vanhuuteen saakka. Kaiken muun allekirjoitan, olen itsekin sohvaperuna mutta kesällä ajelen pitkiä huvilenkkejä ja mäkisestä maastosta huolimatta kovilla on vain ahteri.

Vierailija
125/126 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä jaksan edelleenkin polkea ihan peruspyörää ilman vaihteita. Vaihdepyöriäkin on ollut mutta kyllästyin kun vaihteet alkoi pian niristä ja narista. Terveisin, mummo 78 vuotta. Ja sähköpyörää en hanki koska hoidan kuntoani.

Vierailija
126/126 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän läskiplösöstäkään tule huippu-urheilijaa vaikka ajaisi ns. urheiluautolla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan