Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALIKSET ' 05 Joulukuun ma, ti ja ke!!!

04.12.2006 |

Hyvää alkanutta viikkoa!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, elämä on kyllä epäreilua..Pahoittelut Kalamamille serkun johdosta!! Ei tuohon osaa edes mitään sanoa! Niisk!!

Pippandii, kivaa että olette jo melkein terveitten kirjoissa!!!

Nasulina ja Pippandii on menossa joulushoppailemaan. Miulla sama juttu viikonloppuna. Olen ystäväni kanssa menossa Lpr:taan ostoksolle. Kaikki on paperille jo suunnitellut, ei tarvi kaupoissa miettiä =) Mietin vaan missä kaikki paketoin yms ;) sekä sitten alkaa korttitalkoot. Ohelmaa sitten ens viikolle=)

G: miten teillä osataan mennä rappusia? Meillä Mimmi menee hyvin ylös ja alas. Vielä kuitenkin varmuuden vuoksi portit pysyy kiinni, eikä yksin rappusiin. Äidin valvovan silmän alla saa mennä yksin. Vielä ei olla tiputtu..

POTTAILU meni taas välillä ihan jees, nyt taas totaallinen lakko. Ihmeellistä. Insinööriäiti kirjoitti, että heillä ollaan jo yökuivakin, Ei voi muuta sanoa, kuin VAU!!!

SANOJA meilläkin nyt yritellään hakea. Uusi on No Moi!!!

Tänään leivotaan taas pipruja, torttuja ja pasteijoita. Mies toivoi kun tulee illalla töistä, niin tuoksuisi joululta taas ;)

Voi olla että lähtään iltapäivällä autoajelle ja mennään käymään pappalassa.

Nyt maksamaan laskut ja lainaa pois, kun tuli nuo palautukset =)

Tuulia ja likat

Vierailija
2/14 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin oli aikainen herätys, jo 8lta. No saampahan laitettua tuon maaliskuisen ajoissa päiväunille ja päästään iltapäivästä perhekerhoon. Illalla on sitten vain keskimmäisen harrastus.

Huomenna on esikoisen kaverisynttärit ja illalla tulee vielä yksi kaveri koko perheen voimalla kyläilemään. Eli ohjelmaa riittää vapaapäivälle. Synttäreille on jo suunniteltu aarteenetsintä ja sinne pelottavaa ohjelmaa, onhan siis meille vanhemmille puuhaa:)

Kylläpä moni on menossa joululahjaostoksille. Taitaa olla ensi viikonloppu parhaimpia shoppailuaikoja. Meillä lahjat on pääsääntöisesti jo ostettu, tosin ei paketoitu. Ensi viikonloppuna meillä on mummot ja ajattelin että heidän kanssa käydään ostoksilla kuitenkin joulumarkkinoilla, vähän niin kuin tunnelmankin vuoksi. Tosin tässä säässä joulutunnelma varmaan pysyy poissa.

Sitten galluppiin. Meillä on kuljettu rappusissa jo jonkun aikaa hyvin (ja raput on tullut aina alas kävellen kasvot menosuuntaan). Kyläpaikoissa rappuset on luuhattu ja lähinnä tyydyn vain varoittamaan " mene varovasti" ja tutuissa paikoissa en edes katso miten kulkee rappuset, uusien rappujen kanssa pidän alkuun mielelläni kädestä kiinni- jos antaa. Vahinkoja rapuissa ei ole sattunut.

Tuntuu että tämä meidän maaliskuinen on fyysisesti ihan hyvin kehittynyt ja tosiaan tuon kuivanaolon kanssa todella aikainen, mutta puheen kehitys on aika jälkijunassa. Mutta isovelikin aloitti puhumisen myöhään ja on ollut samanlainen fyysinen liikkuja. Isosisko olikin sitten toista maata, rauhallisempi, mutta puhui todella aikaisin (no puhuu kyllä edelleenkin paljon ja koko ajan). Kuivana tuo isosisko oli samaan aikaan kuin tämä maaliskuinenkin. Eli kyllä tämä maaliskuinen muistuttaa sisaruksiaan, aina jossain ominaisuudessaan jompaa kumpaa. Esikoinen ja keskimmäinen ovat sitten aika erilaisia luonteiltaan ja ominaisuuksiltaan, joskus ihmetyttää miten erilaisia he voivatkaan olla. Mutta tämä kolmas ei pahemmin ole vielä hämmästyttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, huomenna vapaapäivä! Tänään on ollu mielenkiintoinen päivä, likka on kiukutellut ja uhmannut mahdottomasti :/

Teinpä tuossa raskaustestinkin vaikka vielä menkkojen ei pitäis edes alkaa. Oireet on vaan hyvin selvät, rinnat aristaa niin että tuskaa käydä suihkussa. Negaahan tuo näytti, täytyy malttaa pari viikkoa vielä odotella.

Minkäs ikäsiä muuten Insinööriäidin lapsoset ovat? Teillä kun tuntuu kovasti olevan aktiviteettejä niin tuli mieleen että minkä ikäisiä muut lapsenne ovat? :)

Entäs muiden lasten iät?

Mietin tuossa juuri että jos onni on tärpännyt niin ikäeroksi näille tulisi aika tarkalleen 2.5 vuotta. Mielestäni aika hyvä ikäero :) Mutta ei nyt pidä liikaa hehkuttaa.

Nyt hopihopi pinoon sieltä kaikki maalisäipät!!!!

T: Nasulina ja juokseva Noora :-D

Vierailija
4/14 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tänään oltu tuhlailees veronpalautuksia. Ja muuten en niin kauheesti ookkaan kirjoitellu. Sori.

Nasulinalle onnittelut Nooran kävelystä:)

Nyt en saa sit päähäni nimimerkkiä joka kirjoitti serkkuvauvastaan:S Osanotot ja todella surullista semmonen on:S

Nasulina kyseli minkä ikäisiä lapsia. Mulla on niin ihana 15v murrosikäinen poika ja siis tietenki Emilia joka on ny vähän päälle 1v8kk.

Joulua me tosin ekaa kertaa vietetään näin perheen kesken joka tuntuu hiukan pahalta mutta kaippa se siitä.

No tälleen kyselen et minkämoinen kinkku on paras ja mitä niil tarvii tendä ennen paistamista?

T.Satu

Vierailija
5/14 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutaan täällä sohvalla. Nuutti istuu selkänojalla niskani yläpuolella ja sotkee hiuksiani... Saana leikkii Muumi-hahmoilla tuossa vieressä. Isäntä nukkuu, kohta pitäisi kyllä herättää, ettei mene päivä ihan harakoille.

Tänään on edessä siivoamista, piparkakkujen leipomista ja minulla vielä harkkatyön viimeistelyä. Puuhaa siis riittää. Tein jo aamulla listauksen niistä ihmisistä, joille lähtee joulukortteja. Lukemaksi sain 78!!! Kuvittelin selviäväni n. 50:llä, mutta eipä näköjään ihan... Täytyy katsoa, montako korttia Nuutin kanssa jaksamme askarrella ja monelleko laitetaan sitten ihan ostokortit...

Jouluostoksille oli moni menossa, minäkin aion pitää perjantain vapaata ja urakoida suurimman osan lahjoista. Isännän kanssa menemme sitten vielä lauantaina ostamaan omien lasten lahjat - isäntä lupasi koettaa konkata keppeineen johonkin lelukauppaan... Perjantaina on tarkoitus ostaa myös joulukorttitarvikkeet sekä vähän materiaalia joulukoristeihin, joita olen luvannut Nuutin kanssa askarrella...

Galluppiin vastauksena, että meillä Nuutti on 4 v 3,5 kk ja sitten Saana tietysti sen 1 v 8 kk. Meillä Nuutti oli juuri tuon 1 v 8 kk, kun alettiin yrittää pikkukakkosta (kun elämä alkoi jotenkin helpottaa)... No, nyt ei aiota tehdä samaa ;-) Nasulinalle plussapeukutuksia; ikäero ainakin on minun mielestäni varsin hyvä...

Aiemmin oli pinossa puhetta miesten tekemistä kotitöistä. Meillä isäntä osallistuu normaalisti sen, minkä ehtii - nyt, kun jalka on kipeänä, huomaa, että yllättävänkin paljon osallistuu ;-) Miehen vastuulla on mm. imurointi, lamppujen vaihto, ilmanottoaukkojen puhdistus, tiskikoneen tyhjennys (ei osaa täyttää tehokkaasti...) ja välillä pyykkien kuivumaan laittaminen.

Jahas. Isäntäkin heräsi. Taidanpa lähteä koiranulkoilutushommiin...

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!

Terhi&vekarat

Vierailija
6/14 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tällä hetkellä oikein rauhaisaa: mies nukahti sohvalle, maalispoika tuhisee omassa sängyssään (joka edelleen on pinnis, ei olla saatu aikaiseksi hommata sitä Oikeaa Sänkyä) ja esikoinenkin taitaa pian nukahtaa. Hän vain niin kovasti odottaa piparien leipomista (meilläkin siis Terhi!), ettei malttanut oikein rauhoittua. Anoppi teki pojille mielettömän ison ja tosi kauniin taskujoulukalenterin, mutta mun hommiksi jäi sisältöjen keksiminen.. Tälle päivälle survoin taskuun kaksi piparimuottia, ja tarkoituksena siis, että päiväohjelmaan kuuluu leivontaa. Taikina muhimassa.

MiesG: Minun miehykäiseni on oikea kodinhenki (kun ei voi kutsua kodinhengettäreksi...) eli tekee ruokaa ja siivoaa nykyisin melkein ahkerammin kuin minä. Aika tasan jaetaan, ei sovita juurikaan etukäteen vaan se tekee joka hoksaa ja ennättää tai jota alkaa eniten rassata. ;) Minä tein aamulla piparitaikinaa ja lounaan ja hoidin pyykkejä ja siivosin keittiötä, mutta sit mies laittoi karjalanpaistin uuniin ja siivosi TAAS keittiötä, kun luin pojille unisadut. Aika tavallinen päivä siis.

IkäeroG: Kuten Terhilläkin niin meidän lapsilla on tuo 2,5v ikäeroa, mikä on osoittautunut vallan mainioksi. Nasulinalle tiedoksi! :))) Ja lykkyä teillekin! Ainakin vielä tässä iässä leikit käyvät oikein hyvin yksiin ja ovat toisilleen hirmu tärkeitä. Jopa niin, että maalispoika odottaa nykyään pinniksessä, että velipoika tulee toivottamaan kauniita unia. Äidin toivotukset eivät yksinomaan riitä. Esikoinen siis 10/02 ja pikkumies 03/05.

Unohdin sanoa Kalamamille, että kaamealta kuulosti sukulaistenne tilanne. :( Voimia sinullekin.

P

Vierailija
7/14 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en koneelle tullut, kun ei Mimmi anna. Jos kone on päällä, niin sitten pitäisi kuunnella/katsoa musiikkia. Joten kone pysyi kiinni.

Nyt aamu alkoi klo 6.40, joten nyt oli pakko avata kone =)Mimmi leikkii legoilla ja kohta alkaa tomi traktori. Sekä kakkosen Joulukalenterissa on jotain sellaista mikä kiinnostaa.

Me päästiin eilen vihdoin ulkoilmaankin. Tosi oli niin märkää. Vois nyt vihdoin talvi tulla takaisin.Joulufiilistä saa kyllä hakea, ei Loiritkaan saa sitä aikaiseksi. Kuume on siis selätetty, mutta kova yskä ja Mimmillä vielä nuhakin vaivaa.

Onnea Nasulinan perheelle!! Niin se Noorakin sitten lähti liikkeelle=)

Tellille pitkää pinnaa!!! Koita jaksaa, kyllä se mies taas kohta on auttamassa hommissa!!!

G: (taas) Kuinka innokas on miehenne tekee kotitöitä yms? Meillä mies kyllä ihan kiitettävästi on nyt osannut tehä käskemättä.Tosin ajoitus on välillä ihan hukassa..Esim. Koira oli ripulilla ja teki pe/la välisenä yönä kakat matolle. Olin sitä sitten la käymässä pesemään kylppärissä, niin mies päättikin pestä vessan ja etenkin kaakelit..Ruiskutti siis kunnon myrkyt sinne. Hei haloo!! ja mie olin raahamassa pas**sta mattoa sinne! =) Tälläsia juttuja sattuu aika usein, sellanen looginen ajattelu puuttuu=)

Meillä koettiin la vaaratilanne, tai siis ois voinut olla. Mimmi oli kääntänyt saunan päälle. Asian kun huomasin, siellä oli jo 90 astetta lämmintä. Meillä sauna toimittaa myös kodinhoitohuoneen virkaa, eli siellä on likapyykit yms. Onneksi olen pitänyt niin, ettei lähellä kiuasta ole mitään, mutta olisi kuitenkin voinut olla.

Nyt pitää mennä..koitanpas päästä koneelle myöhemminkin!!

Tuulia, Mimsku ja Monsku

Vierailija
8/14 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken mielessä olisi ollut vaikka mitä mistä piti kirjoittamani, mutta nyt kun tähän tulin pää lyö ihan tyhjää..

Mites teillä viikko menee? Meille tulee tänään veljeni vaimokkeineen käymään kylässä, ystäväni vauva syntyy sektiolla ;) (odotan kovasti uutisia), huomenna ihan kotosalla ja Itsenäisyyspäivää vietetään lounaan merkeissä appivanhemmillani.Loppuviikko taas ihan kotosalla.

No, nyt ei muistu mitään mieleen..joten taas moro!

T

Vierailija
9/14 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun oli jo pino avattu ja kukas muukaan sen oli avannut kuin Tuulia : )

Meillä oli vähän kurjempi viikonloppu. Tai perjantaina tuli ensin hyviä uutisia kun enoni vaimoineen saivat terveen pojan. Sektiolla se kyllä otettiin ulos kun vauva ei oikein enää liikkunut kohdussa. Kaikki piti kuitenkin olla kunnossa. Olin onnellinen uudesta serkusta, mulla kun on ennestään vain 1 serkku (12v) vaikka olen itse jo 31v. No lauantaina äitini soitti että vauvalla on todettu joku niin harvinainen aineenvaihduntahäiriö että mitään ei ole tehtävissä ja vauva kuolee muutamassa päivässä! Kuinka voi olla elämä noin epäreilua. Tää oli heiän ensimmäinen yhteinen lapsi ja enon vaimon ainoa. Ikää on jo 42v niin ei tässä kauheen montaa lasta ehdi saamaan ja sit käy näin. Miksi tuollainen tapaus ei mennyt jo varhaisessa vaiheessa kesken, miksi hänen annettiin syntyä tähän maailmaan ja ist kuitenkin pian kuolee. Mä en ymmärrä enkä kestä tätä tilannetta. Ja kun vielä itsekin olen raskaana niin nyt pelkään vaikka mitä.

Noita vauvoja on Suomessa syntynyt noin 20 ja yksikään ei ole jäänyt henkiin. Hänelle ei edes voi antaa maitoa kun alkaa kovasti kouristelemaan. Nyt saa vain sokerivettä. Voi pientä : (

Mutta iloisempiin asioihin välillä. NASULINALLE onnea Nooran ensiaskeleista!!!! Olin aivan varma että tyttö vielä oppii itse kävelemään kun se on ollut kiinni vain uskalluksesta. Kohta hän jo juoksee yhtä kovin kuin nää muutkin. Tosi hieno juttu!

G: Mies tekee meillä ihan kiitettävästi kotitöitä ja on auttanut nyt mua paljon kun olen ollut huonovointinen. Ainoa asia, joka mua risoo on se et keittiö on aina kuin pommin jäljiltä kun miehet on siellä syöneet ja mun mielestä keittiön pitäis olla aina siisti. Sinänsä kuitenkin pikkujuttu.

Tämä viikko...Tänään oli tentti, huomenna on tentti ja torstaina on tentti. Huh huh. Tänään oli raskaudenajan hoitotyö ja huomenna lasten ja nuorten hoitotyö ja torstaina lastentaudit. Mielenkiintoisia aiheita onneksi kaikki.

Tänään mies menee veljensä kanssa ostamaan meille uuden pesukoneen ja asentavat sen vielä. Ihanaa, vihdoin uusi pesukone. mun vanha on jo 10 v ja siinä on linkousnopeus vaan 500 kierrosta joten voitte vaan kuvitella kuinka märkiä meiän pyykit on. No ei ole enää kauaa : )

Huomenna mennään viettämään pikkujouluja ja tupareita kaveripariskunnan uuteen itse rakentamaan omakotitaloon Paimioon. Keskiviikkona mennään isäni luo syömään ja perjantaina kaveripariskunta tulee meille. Kivaa ohjelmaa siis tiedossa.

Viikonloppuna vietiin Henri mammalle ja pappalle yökylään ja mentiin itse syömään ja leffaan. Oli rentouttava ilta!

Tuulia: Mun vanhalle työkaverille kävi niin et hänen poika (tosin jo 15v) oli laittanut saunan päälle ja heillä oli ollut kiukaan yläpuolella pyykkiä kuivumassa. Koko sauna paloi. Että onneksi teillä ei käynyt kuinkaan. Ja tosiaan kiukaan yläpuolella ei kannata pyykkiä kuivattaa.

Nyt lukemaan!

Kalamami rv 11+6 ja tarhassa leikkivä Henri

Vierailija
10/14 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ja voi Kalamami :( Elämä osaa todella olla joskus NIIn epäreilua :( Ihan tuli tippa linssiin kun luin kertomuksesi. Eipä tuohon muuta osaa sanoa, surullista.

Kiitos kaikille onnitteluista :) Soitin äsken äidilleni kun Noora on siellä tämän päivän hoidossa. Tyttö oli eilen illalla niin innoissaan että otti muutaman juoksuaskeleenkin :) On niin polleeta tyttöä että....ja äitiä :) Mitenkäs muille tuo kävely, Miuqukos se sanoi että heti käveltiin useita askelia...mites muilla, onko tullu pari ensiaskelta vai parikymmentä heti? Meillä niitä oli ehkä se 20 alkuunsa. Nyt ei tosiaan malttaisi muuta tehdäkään ja nukkumaankäyminen on melkoista taistelua. Mutta olkoon vaan!

Ihana viikonloppu siis takanapäin. Käytiin eilen kaveripariskunnalla kylässä ja ihmettelin kuinka 7kk kummityttöni onkin sitten suloinen ja taitavakin! Konttailee jo ihan täyttäpäätä ja kuulemma noussut jo seisomaankin, hui! Aivan hurmaava pikkuneiti, samoiten kun isosiskonsakin :)

Kohta lähden työkaverini kanssa lounaalle, mennään herkuttelemaan kebabia, nam!

Eipä tänne muuta ja anteeksi kun jaksan teillekin tätä kävelyä hehkuttaa jatkuvasti :-D Ehkäpä tämä into tästä tasaantuu kun kohta saa jo juosta perässä :) Kengillä kävely ei vaan suju mutta ehkä sekin vielä?!

Ainiin Galluppi: Mies osallistuu kotitöihin sen minkä töiltään kykenee. Eilenkin pesi meidän saunan. Yleensä työnjako on se että minä pyyhin pölyt, pesen vessan ja järjestelen yleisesti. Mies sit imuroi ja pesee lattiat. Ei siis valittamista sillä saralla :)

Vierailija
11/14 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulia kyseli viikosta noin muuten.

Meillä ei mitään kummempia, keskiviikkona kun on vapaata niin pessään vielä kylppäri. Muutoin ihan tätä samaa arkea :) Torstaina on perinteinen tallipäivä, kummityttö ratsastaa ja oon ollu likan kanssa heppoja ihmettelemässä :)

Ensi la lähden äitini ja kummitytön kanssa jouluostoksille. Oon varannu hirveesti hermoja ja riittävästi aikaa moiseen. Kääks, porukkaa varmaan ihan " pari" muutenkin liikkeellä. Onneksi tiedän suurinpiirtein mitä ostaa.

Vierailija
12/14 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasuliinan Nooralle ensiksi onnittelut kävelyyn lähtemisestä! Eiköhän teillä mennä vielä normaalia vauhdikkaammin eteenpäin noissa askeleissa. Sen mitä muistan meiltä maaliskuisen kävelyn alusta, niin oli sen verran valmis kun lähti kävelemään, että meni heti paljon askelia. Kävelyyn innosti sählymaila ja pallo, joilla sitten " pelaili" pihalla. Sitä ennen jo ihmettelin kun ei näyttänyt kävelevän, vaikka minusta oli jo valmis muuten siihen, mutta ehkä vähän rohkeutta puuttui tai pelkäsi kaatumista.

Kalamamin jutusta tuli kyllä tosi surku olo. Äitini soitteli tuossa yksi päivä ja kertoi työkaverinsa lapsenlapsesta, joka oli meinannut syntyä tosi aikaisin keskosena (ei luultavasti olisi selvinnyt), mutta oli saatu vielä raskautta jatkettua. Nyt sitten on ollut jokusen viikon kotona ja kai jo 2kg kokoinen. Oli sairastunut aivokalvontulehdukseen ja nyt on sairaalassa. Näyttää että ehkä selviää, mutta muuta ei vielä tiedetä. Välillä tuntuu että yhdelle ihmiselle sattuu aivan liikaa, ensin meinaa menettää lapsen ja sitten sama taas uudestaan. Tuntuu niin epäreilulta.

Sitten omaan elämään. Meillä olikin viikonloppuna puuhaa. Lauantai meni esikoisen jääkiekossa, optikolla, kaverin lastevaatekutsuilla ja illalla oli tuttavaperhe myöhään kylässä. Keskimmäisellä oli ihan kivaa heidän tyttöjensä kanssa, mutta tuo esikoinen poika selvästi kärsi huomionpuutteesta. Alkuillasta oli sentään kaverin ja tämän isän kanssa yhdessä lätkämatsissa. Siis tuttavaperheitä nähdessä olisi helpompaa jos esikoisellekin olisi sopivaa seuraa. Sunnuntai meni pihahommissa ja kaupassa, leivottiin pipareita ja illalla vielä käytiin joululauluillassa. Eli oli viikonloppuna mukavasti puuhaa.

Nyt tänään meni aamupäivä vain kauppareissussa, illalla on minulla yksi vanhempaintoimikunnan kokous. Tiistai käydään perhekerhossa ja illalla on keskimmäisellä harrastus. Keskiviikkona pidetään esikoisen synttärit ja talossa on sitten 10 kpl 7-8v poikaa. Ohjelmaa pitäisi vielä keksiä, tänään ostin juuri aarteenetsinnän aarteet. Torstaina päivä menee maaliskuisen kanssa perhekahvilassa ja perjantaiksi varmaan yritän sopia jonkun kyläilyn. Ensi viikonloppukin on täynnä. Mummot tulevat esikoisen synttäreille ja keskimmäisellä on lisäksi kaverin synttärit. Tarkoitus oli raahata mummot samalla joulumarkkinoille ja tehdä yhdessä piparkakkutalo. - Eli suunnitelmia on.

Maaliskuisen kanssa unet ei vieläkään ole yhtä hyviä ja pitkiä kuin ennen korvatulehdusta. Mietin jo että tuskin palautukaan. Ihan kuin unen tarve olisi vähäisempi. Miten muilla? Ajattelin jo että kun yöunet jää alle 10h ja isommat kuitenkin nukkuvat lähes 12h, niin jotain on tehtävä. Ei ole järkeä että nuorin valvoo pari tuntia pidempään kuin isommat. Päiväunia sitten nukkuu säännölliset 2h. Ajattelin jo että joululomalla katsoisin että jätettäisiin päiväunet väliin, josko yöunet pitenisi... Tuntuu pölhöltä jättää noin pieneltä päiväunet, mutta ei tässä pahemmin muutakaan keksi. Tänään meillä maaliskuinen heräsi klo7! Siis ei ikinä herää noin aikaisin, yöunia tuli siis reilu 8h! No sitten nukahtikin kaupassa ostoskärryihin jo 10 maissa. Eli ei ole unet meillä kohdallaan.

Muuten maaliskuinen on aika mukava. Leikkii ja puuhailee itsekseen ja ehdottomasti muiden mukana- tekee kaiken siis perässä. On omatoiminen ja tekee sen mitä näkee muidenkin tekevän. Eilen leipoi pipareita tomerana ja koristeli myös kun muutkin teki. Yövaipoistakin sitten luovuttiin, eli nyt on kokonaan vaipaton lapsi. Saas nähdä tuleeko joskus vahinkoa. Vielä ei ole tullut päiväunilla tai päivisin kun on oltu ilman.

No nyt pitää lähteä hakemaan esikoista kerhosta. Hyviä viikonalkuja kaikille.

Ainiin mies tekee ihan siedettävästi kotitöitä, joskus vaan pitää vähän " patistaa" kunnei aina tajua tehtäviä hommia. Tosin uunin hän pitää aina puhtaana:)

Vierailija
13/14 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän risainen päivä, kun piti kesken päivän käydä yhden alaisen kanssa kehityskeskustelu. Ne vievät aina energiaa, eikä jaksa oikein enää aloittaa mitään uutta. Tylsää on, kun pari hommaa vähän takkuaa - eikä edes minusta johtuvista syistä. Sitten saa selitellä muille ihmisille, miksi jokin ei suju.

Tuli tosissaan surku, kun luki Kalamamin kirjoitusta. On se jotenkin niin epäreilua! Ja taas muistaa, että nämä arkielämän pikku takkuamiset on sentään vähän toista kaliiberia kuin silloin, kun on oikeasti joku hätä.

Meillä tämä viikko menee töitä tehdessä ja lomaillessa... No jaa, yksi harkkatyö pitäisi tehdä opintoihin liittyen, joten siihen menee osa itsenäisyyspäivästä. Mutta muuten on aika leppoisaa. Perjantaina pidän ihan vapaapäivän ja käyn joululahjaostoksilla. Saapa sitäkin stressiä vähän vähemmäksi. Tosin minähän siis tykkään joulusta ja jouluostoksista, mutta säännöllisesti vähän ennen joulua näen unta, että on jouluaatto ja kaikki lahjat ostamatta ja sitten yritän epätoivoisesti ostaa R-kioskilta kaikenlaista... Sitten on kyllä kiva herätä ja todeta, että se olikin vain unta ;-)

Meillä Saana eilen yhtäkkiä totesi, että " minä oon äitin mussutta" (siis tietysti mussukka). Arvatkaa, olinko ihan tippa linssissä? Kysyin sitten, että onkos neiti iskänkin mussukka, mutta ei ollut. Kysyin, että no, mikäs sitten, johon vastaus oli " Mitti hiili" . Niinpä neitiä on sitten kutsuttu sen jälkeen iskän Mikki Hiireksi... On ne vaan jotenkin niin liikkiksiä...

Meillä on muuten Saanalla samoja taipumuksia kuin Insinööriäidin maaliksella, eli touhuaa kovasti itsekseen ja leikkii kaikkea sitä, mitä isovelikin. On jotenkin paljon omaehtoisempi ja -toimisempi kuin veljensä samassa iässä, mutta se johtuu varmaan siitä, että ei ole ihan ehtinyt kiinnittää niin paljon huomiota vauvana kuin esikoiseen...

Jahas, työt kutsuu, pitää mennä!

Terhi

Vierailija
14/14 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tänne on raahauduttava. ;)

Tuulia kyseli, että mitä viikkosuunnitelmia. Tyhjentävästi voin vastata, että töitä. Siihenpä se kului eilinenkin. Kuten myös tämä ilta. Keskiviikon vapaapäiväksi ajattelin, josko lasten kanssa leipoisimme pipareita ja tietty pitää töllöttää linnanjuhlat telkusta.

Sitten loppuviikosta menemme ystäväni kanssa jouluostoksille, vihdoinkin. Olen kutakuinkin jo toipunut taudista, mutta huomenna vielä labraan tulehdusarvoja tsekkaamaan. Jos ei mitään kummosta, niin sitten taidan viikonloppuna järjestää itseni aivan kokopäivätoimiseen kaupungilla kiertelyyn...

Maalismussukka on pöristellyt autollaan koko illan ja nukahtikin sitten nopeasti kasilta. Nyt ei hälläkään nenä vuoda, joten pitäsi mennä neuvolaan ottamaan se rokotus, joka jätettiin antamatta viime kerralla. Täällä on satanut monta päivää vettä, mutta nyt tulee taas lunta, joten taitavat pojat ilahtua suunnattomasti aamulla. Jos tuo maa enää on aamulla valkoinen.

Hirmuisesti on tullut uusia sanoja, juttelee paljon. Kaikessa matkii mitä isoveli tekee. Ruoka maittaa hyvin ja vaatteet käyvät jo pieniksi. Pitänee joulun jälkeen alennusmyynneistä etsiä kalsareita ja paitoja, jotta pärjätään vielä kevättalvi.

Jepulis. Menen nukkumaan. Öitä kauniita!

P