Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko OK elää työttömänä tukien varassa, jos ei yksinkertaisesti vain jaksa käydä töissä ja herätä aikaisin aamulla?

Vierailija
15.05.2023 |

Jokainen työ on vain tuntunut ylitsepääsemättömän uuvuttavalta ja liian aikaavievältä sekä stressaavalta.

Ja aina tuntuu että haluaisin vain jäädä sänkyyn nukkumaan kun pitäisi töihin lähteä.

Onko tällaisessa tilanteessa OK olla työtön ja elää tuilla?

Kommentit (719)

Vierailija
61/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa 😂, ei ole ok. Ei muakaan huvittanut herätä töihin. Juna lähti klo 5.45. Kotona klo 16.30. Tällä hetkellä tosin opiskelen täyspäiväisesti uutta tutkintoa.

Vierailija
62/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Jos ei ole työkykyinen, niin sitten hakee sairaslomaa ja sairaspäivärahaa.

Tässä kuule tällainen pitkäaikaismasentunutkin käy töissä, terapian ja masennuslääkityksen avulla.

Jos ei kykene johonkin työhön, niin hakeutuu työhön, johon kykenee. Vaihtoehtoja riittää kyllä!

Sairaspäiväivärahaa ei saa kuin n. vuoden verran. Mulla on vaikea fyysinen vamma eikä kuntoutusohjaajakaan keksinyt työtä mihin voisin vaan hakeutua. Ei ollut juuri mitään vaihtoehtoja. Ne pari vaihtoehtoa vaativat vuosien opiskelua joten nyt olen sitten vuoden verran opiskellut. Jos on hankala vamma niin ei niitä vaihtoehtoja välttämättä oikeasti juuri ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole ok. Aamuherätykset ovat olleet minulla tuskaa 35 vuotta ja joka ikinen päivä olen töihin tai koulutukseen lähtenyt.

Jos ei taju lähde ulko-ovella töihin mennessä, niin silloin mennään töihin.

Vierailija
64/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintätoimiston hommia voi kai nykyään tehdä myös etänä. Voit jäädä kotiin löhöilemään ap

Vierailija
65/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok, lusmu.

Vierailija
66/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Miksi sinulla olisi sellainen oikeus, kun muillakaan ei ole? Ei minuakaan huvita tipan vertaa herätä kuudelta ja lähteä töihin, mutta niin vain elätän itseni kuten yhteiskunnan jäsenen kuuluu.

No onhan ja ihan lain mukaan. Ei ole Suomessa laitonta roikkua vaikka loppuelämää sosiaalituilla.

Vierailija
67/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ok. Anna mennä vaan ja nauti elämästä!

Vierailija
68/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ratkaisin tämän ongelman suosimalla aloja joissa voin tehdä iltavuoroa.

Tällä hetkellä olen töissä myyjänä ja useimmiten teen iltaa, sopii hyvin omaan arkirytmiin

Vierailija
69/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ok.

Järjestelmä mahdollistaa.  Musuille tuli täysi toimeentulo. Eri asia on miten meillä on varaa. Todellista maksavaa joukkoa meillä ei ole. 

Vierailija
70/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, ja oikein ottaa tauko, kun ei jaksa. Määräksi kannattaa kerätä viikko per vauvapastan työttömiin kohdistama vihaviesti.

Aamuisin kannattaa ottaa ihana nautinollinen hetki ja iloita kuinka nämä vänisijät mennä ruikuttaa 10€ tuntipalkalla menemään ja käteen ei jää enempää kuin tuilla, kun eivät osaa rahojaan käyttää. Ressukat.

Vierailija
71/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok ja kannattaa myös käydä lääkärissä, ettei vaan olisi jotain fyysistä sairautta, joka aiheuttaa tuon, ettei jaksa. Sitten on mukavampi jaksaa työttömänä nauttia elämän pienistä asioista.

Vierailija
72/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, käy ensin toki lääkärissä. Normaali ihminen jaksaa kyllä. Sitä voi olla sairas tietämättään. Ja koska sieltä terveydenhuollosta sanotaan , että ota buranaa ja lepää, meillä ei ole resursseja sinua hoitaa, niin juuri siksi on ok elää tuilla.

Vierailija
73/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Miksi sinulla olisi sellainen oikeus, kun muillakaan ei ole? Ei minuakaan huvita tipan vertaa herätä kuudelta ja lähteä töihin, mutta niin vain elätän itseni kuten yhteiskunnan jäsenen kuuluu.

Älä pösilö selitä.

Koet työssäkäynnin edut suuremmiksi kuin työttömyyden edut. Jos oikeasti ajattelisit tulevasi etuuksilla tarpeeksi hyvin toimeen, jäisit kotiin.

Nyt pääset kokemaan moraalista ylemmyyttä siitä, että oikeasti haluat mieluummin käydä töissä kuin olla työtön.

Vierailija
74/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, mutta sille ei kannata hakea hyväksyntää näiltä vauva trolleilta. kannattaa valehdella kaikille satunnaisille tutuille, että käy osa-aikatöissä tai jotain ja nukkua aamulla sitten rauhassa.

Vierailija
75/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, minä aloin elämään juuri näin! Loistava tapa olla ja saan iloa palsta trollien itkuista täällä!

Vierailija
76/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ok, anna mennä!

Vierailija
77/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pösilö selitä.

Koet työssäkäynnin edut suuremmiksi kuin työttömyyden edut. Jos oikeasti ajattelisit tulevasi etuuksilla tarpeeksi hyvin toimeen, jäisit kotiin.

Nyt pääset kokemaan moraalista ylemmyyttä siitä, että oikeasti haluat mieluummin käydä töissä kuin olla työtön.

Mun on ainakin pakko käydä töissä huvitti tai ei. Perhe olisi todella tiukoilla muuten. Tai sitten pitäisi meidän molempien (mun ja miehen) jäädä sohvalle makaamaan. Jos toinen vain jää niin tulot on tasan työmarkkinatuki sille työttömälle.

Vierailija
78/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ok, suosittelen lämpimästi, kunhan osaat tulla toimeen todella pienellä rahalla ja kestät pienipalkkaisten ihmisten ruikutuksen, kun heillä ei riitä ja se on sitten tuilla olevan vika.

Se jolla onni on, se onnen kätkeköön! (eino leino)

Vierailija
79/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, käy toki ensin lääkärissä!

Vierailija
80/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok ja kannattaa opetella budjetointi ja kela kiemurat, jotta tässä hommassa pärjää, vuoden jälkeen pääsetkin palkkatukitöihin opastamaan työttömiä työnhaussa. Ja kyllä hävettää muuten, mutta näköjään työttömyysaika minut siihen pätevöitti. Nyt takaisin tuilla.