Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko OK elää työttömänä tukien varassa, jos ei yksinkertaisesti vain jaksa käydä töissä ja herätä aikaisin aamulla?

Vierailija
15.05.2023 |

Jokainen työ on vain tuntunut ylitsepääsemättömän uuvuttavalta ja liian aikaavievältä sekä stressaavalta.

Ja aina tuntuu että haluaisin vain jäädä sänkyyn nukkumaan kun pitäisi töihin lähteä.

Onko tällaisessa tilanteessa OK olla työtön ja elää tuilla?

Kommentit (719)

Vierailija
21/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Pahempi vaihtoehto on, että burnoutin jo saavutanut sekoboltsi pimahtaa bussin ratissa tai lentokoneen puikoissa tai haahuilee sairaalan tai vanhainkodin käytävillä toivonsa menettäneenä.

Vierailija
22/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän aikaa ok, jos olet masentunut/tai tosi väsynyt. Loppuelämän ei ole ok. Jos et jaksa tehdä töitä niin keksi joku muu keino elättää itsesi: onlyfans, lottovoitto, rikkaisiin naimisiin meneminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Miksi sinulla olisi sellainen oikeus, kun muillakaan ei ole? Ei minuakaan huvita tipan vertaa herätä kuudelta ja lähteä töihin, mutta niin vain elätän itseni kuten yhteiskunnan jäsenen kuuluu.

Mee töihin!

Olen töissä. Päivystän. 

Vierailija
24/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ota iltatyötä jos aikaisin herääminen on vaikeaa??

Ei se unentarve mihinkään vähene silloin, kyllä pitää nukkua myös tuossa tapauksessa.

Ihan yhtä vaikeaa herätä, ja työ yhtä uuvuttavaa...Ellei uuvuttavampaa.

Lisäksi kaikki ystäväni käyvät päivätöissä, joten tuo olisi sosiaalinen itsemurha.

ap

Vierailija
25/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot masentunut. Hae apua.

Vierailija
26/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se unentarve mihinkään vähene silloin, kyllä pitää nukkua myös tuossa tapauksessa.

Lisäksi kaikki ystäväni käyvät päivätöissä, joten tuo olisi sosiaalinen itsemurha.

ap

Onko sulla ystäviä oikeasti? Miten he suhtautuvat tuohon lusmuiluun?

Vierailija
27/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse ajattelet? kirjoitti:

Onko sinun mielestäsi? Voimmeko kaikki tehdä niin? 

Ei kaikilla ole tuollaista...Suurin osa käy töissä...Typerää aina vetää tuo kortti esiin. 

ap

Laittaako tuntemasi työssäkäyvät herätyskellon soimaan viikonloppuna ja lomilla, jos ei ole menoa aamulla? Vai nukkuvatko kenties mielellään pitempään?

Jotkut laittavat. Jotkut eivät.

Mutta kukaan ei varmasti koe työntekoa ja heräämistä yhtä raskaana ja uuvuttavana kuin minä.

ap

Siis sinulla ei ole perhettä edes, etkä valvo öitä esim. koliikkivauvaa kannellen? Ja silti sinulle herääminen on raskainta ja uuvuttavinra :D

Oisko niin, että laiskottelusi laiskistaa sinut? Olethan pystynyt käymään peruskoulunkin.

Vierailija
28/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ok. Kun järjestelmä kannustaa lorvimiseen, vika on järjestelmässä, eikä yksilössä, joka tilaisuuteen tarttuu.

Vierailija
29/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Miksi sinulla olisi sellainen oikeus, kun muillakaan ei ole? Ei minuakaan huvita tipan vertaa herätä kuudelta ja lähteä töihin, mutta niin vain elätän itseni kuten yhteiskunnan jäsenen kuuluu.

Mee töihin!

Älä tule ainkaan meille teettämään töitäsi muilla ja levittämään ikävää asennettasi, ehkä muut haluaa tällaista työpaikalleen, me emme, kiitos!

Vierailija
30/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ok. Kun järjestelmä kannustaa lorvimiseen, vika on järjestelmässä, eikä yksilössä, joka tilaisuuteen tarttuu.

Tässä näemme loiseläimen ajattelutavan. Ei minun vikani, vaan jonkun muun. Tai viimekädessä järjestelmän.

Vierailija
31/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmiston mielestä on ok. Eikä sinulla saa siitä kukaan edes sanoa mitään. Olet uhri.

Vasemmiston ainoa pyyntö tästä on, että kannatattaisit ja äänestäisit vasemmistoa.

Vierailija
32/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko sulla ystäviä oikeasti? Miten he suhtautuvat tuohon lusmuiluun?

Tsemppaavasti ja ymmärtävästi.

ap

Vierailija
33/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole tuollaista...Suurin osa käy töissä...Typerää aina vetää tuo kortti esiin. 

ap

Laittaako tuntemasi työssäkäyvät herätyskellon soimaan viikonloppuna ja lomilla, jos ei ole menoa aamulla? Vai nukkuvatko kenties mielellään pitempään?

Mutta kukaan ei varmasti koe työntekoa ja heräämistä yhtä raskaana ja uuvuttavana kuin minä.

ap

En tiedä kannattaako vertailla. Luulisin kuitenkin, että monikin. Työuupumustahan tuo on, ihan selvästi. Se on valitettavasti hyvin yleistä nykyään.

Vierailija
34/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston mielestä on ok. Eikä sinulla saa siitä kukaan edes sanoa mitään. Olet uhri.

Vasemmiston ainoa pyyntö tästä on, että kannatattaisit ja äänestäisit vasemmistoa.

Työväenpuolueet (vasemmisto) on työssäkäyvän ihmisen asialla.

Vierailija
35/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vuorotyö tai ilta-/yötyö voisi olla sopivampi. Kaikki eivät vaan ole aamuvirkkuja. Itsekään en aamuvirkku ole, mutta pitäytymällä samassa rytmissä, on siitä tullut ns siedettävää. Pyrin myös pitämään rytmin viikonloppuisin ja muutenkin vapaalla - muuten menee helposti sekaisin.

Kuulostaa tosin että sulla vois olla jonkinasteinen masennus. Ehkä vain lievä. Aiheuttaa juurikin tuollaista kun kuvailit. Ehdottaisin lääkäriin menemistä. Mitä nopeammin, sitä parempi. Mitä aiemmassa vaiheessa masennus hoidetaan, sitä parempi.

Yksi askel kerrallaan. Tsemppiä!

Vierailija
36/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provoaloitus? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jep, niin käy. Vaikka stressaisi ja väsyttäisi. Toki voit tehdä noin, kunhan et nosta mitään tukia.

Millä sitten maksaisin vuokran tai ostaisin ruokaa?

Vähän pakko on tukia nostaa jos en käy töissä...

ap

No koska ne tuet on meidän muiden tekemää rahaa. Elät muiden rahoilla. Se ei minulle sovi. En halua sinun laiskotteluasi rahoillani tukea.

Vierailija
37/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Minä minä. Ja minä. Näin sitä pitää.

Vierailija
38/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli sulla on viivästynyt unirytmi. Sitä voi hoitaa.

Vierailija
39/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on väärin että tälläinen on tehty oikeudeksi yhteiskunnassa. Jokaisen pitää omat tulonsa työllä keräämään, eri hetki on eläkkeet, äitiysvapaat ja todelliset sairastumiset. Aika vähissä on tyypit joita HUVITTAA herätä aamuisin töihin.

Vierailija
40/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra ei ole tehnyt päivääkään plakkatyötä. Orpo on pari vuotta teeskennellyt työväestöä kunnan suojatyöpaikassa itselleen räätälöidyssä virassa.