Onko OK elää työttömänä tukien varassa, jos ei yksinkertaisesti vain jaksa käydä töissä ja herätä aikaisin aamulla?
Jokainen työ on vain tuntunut ylitsepääsemättömän uuvuttavalta ja liian aikaavievältä sekä stressaavalta.
Ja aina tuntuu että haluaisin vain jäädä sänkyyn nukkumaan kun pitäisi töihin lähteä.
Onko tällaisessa tilanteessa OK olla työtön ja elää tuilla?
Kommentit (719)
Vierailija kirjoitti:
Tästä lähtien näin sairaanhoitajana tulen äänestämään kokoomusta.
Olen nuoresta asti kuukunut liittoon ja haaveillut työttömyysjaksosta. No sitä ei tule.
Nyt me töissäkäyvät joudumme käymään töissä hautaan saakka, jotta ne joita ei huvita ja ei jaksa, saavat makoilla himassa.
Herään viideltä töihin ja teen 13- tuntisia päiviä ja 12- tuntisia yövuoroja.
En jaksa, mutta työttömyys ei ole vaihtoehto ja saikuttaa ei voi jatkuvasti.
Ärsyttää ja raivostuttaa. Kyllä.
Ansiosidonnaista huononnetaan ja ihmiset eroavat liitoista, se tarkoittaa, että vuorolisät saa poistaa, koska liitto voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nuoresta asti kuukunut liittoon ja haaveillut työttömyysjaksosta. No sitä ei tule.
Nyt me töissäkäyvät joudumme käymään töissä hautaan saakka, jotta ne joita ei huvita ja ei jaksa, saavat makoilla himassa.
Ansiosidonnaista huononnetaan ja ihmiset eroavat liitoista, se tarkoittaa, että vuorolisät saa poistaa, koska liitto voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.
Eli käyt vuorotöissä ilman vuorolisiä ja ehkä maksat vielä vuokraa + velkaa asunnosta mitä ei enää ole.
Työniloa
Tuet vaan pois teikäläisiltä. Mieti että minä työssäkäyvänä maksan kolmasosan palkastani veroja että teikäläiset voi kaivaa berberiään kotona tekemättä mitään. Tuet vain sellaisille joilla on lääketieteellinen syy olla estynyt työnteosta.
Ootko tarkistuttanut rauta-arvot ja muut vastaavat? On aina mahdollista että väsymykseen liittyy fyysinen ongelma. Itsellä todettiin järkyttävän alhaiset varastorauta-arvot ja kun ne saatiin kuntoon niin olo oli kuin eri ihmisellä. Voihan tietysti olla että olet yksinkertaisesti laiska.
Näyttäkää minulle se ihminen joka riemumielin herää aamulla viideltä töihin.
Mitäpä jos me kaikki jäätäisiin kotiin lepäilemään kun se työ niin uuvuttaa ja on sosiaalinen itsemurha!
Hoitajat, opettajat, bussikuskit, lääkärit, tuomarit, kansanedustajat:
Jääkää kotiin nukkumaan!
Turha raataa kun rahaa tulee muutenkin!
Katsotaan netflixiä maanantaista sunnuntaihin, ulkoillaan, ollaan kerrankin lasten kanssa ulkona auringossa!
Olikohan tää provo? kirjoitti:
Tuet vaan pois teikäläisiltä. Mieti että minä työssäkäyvänä maksan kolmasosan palkastani veroja että teikäläiset voi kaivaa berberiään kotona tekemättä mitään. Tuet vain sellaisille joilla on lääketieteellinen syy olla estynyt työnteosta.
Ota nyt kuitenkin huomioon että kaikki ketkä hakee töitä ei saa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Oma vika, mitäs teet. Ei kiinnosta pätkääkän lampaiden ulina
Bää bää. Mee töihin vaan, mie nukun ja nautin hotelli aamiaisen. Kiitos Kela lomasta jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käyt vuorotöissä ilman vuorolisiä ja ehkä maksat vielä vuokraa + velkaa asunnosta mitä ei enää ole.
Työniloa
Syksyllä alkaa sellainen tukien leikkausrumba, että taloyhtiöt voi olla konkurssissa. Moni on maksanut yhtiölainaa nimittäin ansiosidonnaisella. Toimeentulotuessa yhtiölaina ei ole lasku eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Onko mahdollisuutta tehdä töitä, jotka alkaa myöhemmin? Osa-aikaista työtä? Ei tarvii olla kaikki tai ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työniloa
Syksyllä alkaa sellainen tukien leikkausrumba, että taloyhtiöt voi olla konkurssissa. Moni on maksanut yhtiölainaa nimittäin ansiosidonnaisella. Toimeentulotuessa yhtiölaina ei ole lasku eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot.
Arveletko, että me työssäkäyvät kovinkin innoissamme elätämme kaltaistasi elättivarista? Olet pelkkä laiska hyödytön lokki, joka nokkii toimeentulonsa muiden pussista.
Jos haluaa ja voi elää työttömänä mielekästä elämää niin mikäs siinä.
Työttömyyskorvauksen veroprossa on 21,5% eli maksamme veroja etuuksistamme.
Olet ilmeisesti masentunut. Ei oo ok maata tekemättä mitään ja saat sossusta tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nauttii työstään. Jotkut tekisi sitä vaikka ilman palkkaa.
:D :D :D
Ehkä joku toiminimellä maalaileva taideyrittäjä.
Onhan näitä... oma ateljee perityssä talossa...
Veikkaan et voi olla esim masennus, kyl kai joku dg saattaa tulla
Täällä yksi jolta mennyt kaikki mielenkiinto tehdä töitä. Haaveilin perheen perustamisesta pitkään. Tein kovasti töitä ja korkeakoulu tutkintoa, kunnes viimeiset exät lyttäsivät itsetuntoni maan alle, ja erosin koulusta ja lopetin työt.
Koska parisuhteesta kanssani ei ole mihinkään, niin olen ennemmin työttömänä, jotta ihminen josta on parisuhteeseen lapsien kanssa voi saada sen korkeakoulu paikan ja/tai työn.
En halua olla vaivaksi enää kenellekään koskaan. Olisin poistunut oman käden kautta jo vuosikymmeniä sitten jos se ei aiheuttaisi kenellekään surua.
Ei mua oo koskaan haitannut vaikka itse oon ollut töissä 2002 lähtien yhtäjaksoisesti. Siitä vaan. Työttömyyttä on tullut "maistettua" aikoinaan yhdeksän kuukautta, se oli itelle vielä kauheampaa kun tämä ainainen työssäkäyminen.
Eli maksat vuokraa + velkaa asunnosta mitä sinulla ei enää ole.
Työniloa