Onko OK elää työttömänä tukien varassa, jos ei yksinkertaisesti vain jaksa käydä töissä ja herätä aikaisin aamulla?
Jokainen työ on vain tuntunut ylitsepääsemättömän uuvuttavalta ja liian aikaavievältä sekä stressaavalta.
Ja aina tuntuu että haluaisin vain jäädä sänkyyn nukkumaan kun pitäisi töihin lähteä.
Onko tällaisessa tilanteessa OK olla työtön ja elää tuilla?
Kommentit (719)
Mun mielestä ei todellakaan. Itse olen tällä hetkellä työtön, mutta luen pääsykokeisiin kuin pieni orava, ei kiinnosta makoilla kotona jouten. Toivottavasti pääsen opiskelemaan.
Ei ole ok. Meidän yhteiskunta ja hyvinvointi perustuu siihen ajatukseen, että kaikki työikäiset pyrkisivät käymään töissä.
Kyllä siihen tottuu.
Kyllä se on niin, että ei kaikki työllisty. Huonoin tilanne on syrjäseuduilla. Tunnen muutamia, jotka ovat vuosikausia olleet työkkärin ruljanssissa: työkokeilu, kuntouttava, palkkatuloa, pilipali kurssit. Ihme ettei työkkäri ole ahdistellut AP:tä. Itse olen jo 58 v ja osa-aikatyössä. En tykkäsi lorvia kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Meidän yhteiskunta ja hyvinvointi perustuu siihen ajatukseen, että kaikki työikäiset pyrkisivät käymään töissä.
Kyllä siihen tottuu.
Ei perustu ajatukseen. Perustuu rakennelmaan, jonka avulla ihmiset saadaan kiristettyä työntekijöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tästä lähtien näin sairaanhoitajana tulen äänestämään kokoomusta.
Olen nuoresta asti kuukunut liittoon ja haaveillut työttömyysjaksosta. No sitä ei tule.
Nyt me töissäkäyvät joudumme käymään töissä hautaan saakka, jotta ne joita ei huvita ja ei jaksa, saavat makoilla himassa.
Herään viideltä töihin ja teen 13- tuntisia päiviä ja 12- tuntisia yövuoroja.
En jaksa, mutta työttömyys ei ole vaihtoehto ja saikuttaa ei voi jatkuvasti.
Ärsyttää ja raivostuttaa. Kyllä.
Ja kokkarit leikkaa alastas vielä lisää jolloin olot alallasi muuttuvat vielä sietämättömiksi
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on niin, että ei kaikki työllisty. Huonoin tilanne on syrjäseuduilla. Tunnen muutamia, jotka ovat vuosikausia olleet työkkärin ruljanssissa: työkokeilu, kuntouttava, palkkatuloa, pilipali kurssit. Ihme ettei työkkäri ole ahdistellut AP:tä. Itse olen jo 58 v ja osa-aikatyössä. En tykkäsi lorvia kotona.
Jos tulee Kokoomuksen malli niin soviteltu päiväraha poistuu.
On oikein. Ei kaikkien tarvitse käydä töissä.
6 miljardia pitää säästää. Valtiolta vissiin kans irtisanotaan porukkaa.
Vaikuttaa hoitamattomalta masennukselta. Masennus on hoidettavissa.
Vierailija kirjoitti:
6 miljardia pitää säästää. Valtiolta vissiin kans irtisanotaan porukkaa.
Työmarkkinatuki on 580 netto.
Asumistuki leikkauksia tulossa kuulemma myös.
Missähän yhteiskunnassa nää ihmiset kuvittelee elävänsä jos myös luulevat, että työkyvyttömät yms pääsevät helposti pois työkkärin kirjoilta? Kyllä siellä niitä vaan monta on ja vakuutuslääkärit näkemättä ihmisiä sanelevat että ei tää henkilö oo työkyvytön.
Myöskin on aika iso kynnys kuitenkin ees lähteä työkyvyttömyysselvitysrumbaan, koska se on aika lopullinen jos sellainen diagnoosi sitten tulee.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikäisten ei tarvitse, mutta ei ole ok että nuoret, täysin työkykyiset maleksii kotona.
Onhan se sanomattakin selvää että sinä voit jäädä makaamaan, meitä muita ei väsytä tehdä töitä ja maksaa sinun rahallisia tukia. Eikös niin? Sulla on muuten hyvät kysymykset, keep up the good work!
Mikä ap koulutus riippuu siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikäisten ei tarvitse, mutta ei ole ok että nuoret, täysin työkykyiset maleksii kotona.
90-vuotiaat on olleet jo 30 vuotta eläkkeellä, mun sukulainen jo 40 vuotta, 1980-luvulta asti, pääsi 53-vuotiaana eläkkeelle.
Ap, ei se OK ole, mutta Suomessa nykyään ainakin toistaiseksi aivan mahdollista ja moni tekee juuri noin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei se OK ole, mutta Suomessa nykyään ainakin toistaiseksi aivan mahdollista ja moni tekee juuri noin.
Suomessa on eläkeläisiä 1600000 eli miljoona kuusisataatuhatta ja työttömiä 300 000 joista 90000 aktivoituna työpaikoilla.
Rahat menevät eläkeläisiin.
On täysin ok. Muutenkin vastuunkanto on yliarvostettua.
Ok ok jos POLTTELEEPI REIPHASTI KHANNABHOOLIA!!
Kyllä noilla muutaman uunin rakentaa. Pitäiskö alkaa hommiin?