Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~~***TERHAKKAAT MAANANTAIT***~~~~

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lime]Tuiskualle ja Tikru: Pelastitte mun päivän kun on muitakin joilla ei ole vaatteet valmiina =) Varsinkin kun tuiskualla on laskettu aika melkein samoissa lukemissa kuin itselläni. Ihanaa etten ole ainut mattimyöhänen. Vaikka kuten sanoitte, kyllähän sen kerkiää vaikka vasta laitokselta tultuaan, silloinhan se vasta alkaa, eikä lopu, vaikka semmoinen tunne joskus on =)

Hankkimatta on haalarit, tumput ja se kuuluisa myssy, mistä on puhuttu täällä. Kun kaikki on vaaleanpunaista tai sinistä. Olisin ehkä uskaltanut ostaa sinistä mutta kun aloitte veikkaamaan [color=pink]tyttöä,[color=lime] mokomat ; )

Valkoista olen etsinyt, mutta ne ovat loppu täällävaasassa, jäljellä vain se travallen valkoinen haalaripussi. Onkos kukaan kokeillut semmoista ja mitä mieltä olette siitä? Pitäisi lähteä hakemaan viimeisiä lahjoja, mutta mies kun ei ikinä pääse lähtemään, ja välttämättä haluaa mukaan =)

[color=blue]Tuiskualle vielä pahoittelut veljesi vaimon tilanteesta, pahintahan on se arvailu, kun ei vielä tiedetä. Voimia ja parhaimpia toiveita sinne!

Leperus: Onpa kivaa kuulla sinusta ja elämästä " over there" !

Taneli on ostanut kunnon lahjan miehelleen, itse en taida paljoa ostella. Mun mies kun on ihan mahdoton, ei lue, ei käytä pyjamaa eikä hanskoja (ne vakiot), eikä käytä mitään koruja eikä kelloja, aivan mahdoton on keksiä mitään. Nyt luin jonkinlaisesta uudesta kaupasta mistä saa ostaa " ongelmavärkkejä" puusta, pitääpä mennä sinne katsomaan.

Tikru: kylläpä teit vielä pitkän automatkan, onneksi kaikki meni hyvin!

Äityli, onneksi miehesi antoi sinun levätä kunnolla ja samalla sait siivouksen tehtyä, ei hassumpaa! =)

UudenvuodenG: Kotona ollaan kun laskettu aika on seuraava päivä, ei viitsi mitään keksiä. Lisäksi taidan olla liian laiska kutsumaan ketään kylään. Tai mitä jos jo ollaan synnärillä. Parasta ottaa lungnisti. Aion kyllä synnyttää vasta tammikuun puolella, sehän on selvää =)

Lydia kuvailet vauvan liikkumisia kuten olisit minä, eli samoin täällä. Jotkut jo ovat kirjoittaneet että liikkeet on vähentyneet, itse väitän painvastoin että niihin on tullut enemmän " potkua" =) Tyttöjen kanssa ovat liikkeet rauhoittuneet ja vähentyneet, pojan kanssa tahti vain tiivistyi loppua kohden.

Marialle, se okesnnustunne voi tosiaan johtua niistä sokereista, tai näin uskoisin. Harmin paikka kun jouduit siihen sokerirumbaan, varmasti tuo turhaa stressiä!

Tau voisi lähettää miehensä tännekin sohvaa siivoamaan, kun sen verran tuntuu tameessa olevan. Kiva istua tahamaiselle nahkasohvalle =(

Tigger: kiva että kaikki oli kunnossa varmasti kiva saada tuollainen Bonus-ultra =)

TehoZatu se taas siellä siivoo ja leipoo, tulee itselleen aika laiska olo kun olen istunut koko päivän kun hengästää vähän liikkuakin... Lähettele sitten tännekinpäin niitä leipomiasi limppuja!

No nyt taidan edes seistä vähän aikaa, ihan kiusallani! =)

Vierailija
22/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kommentoin marialle (olikohan maria-79 =) Eli kun tietokone alkaa sammuilemaan itsekseen niin ensimmäiseksi kannattaa avata ne kuoret siitä ja puhdistaa pölyt sisältä (ihan imurilla tai nihkeällä liinalla) aikaa myöten tuulettimiin ja muihin osiin alkaa kertyä pölyä mikä aiheuttaa sitten koneen liikalämpiämistä ja kone katkaisee virran jos kuumenee liikaa. Ja sen jälkeen jos ei auta niin seuraava vaihtoehto on virusten tarkistus,mukaan lukien spywaret sun muut. Epäilisin että puhdistus auttaa!!

Ja sitten iloisiin uutisiin,mullahan oli eilen niitä supistuksia ja kas kummaa tänään vauva muljahti ympäri!!!! Nyt ollaan RT:ssa täälläkin! Se on murehdittanu mua niin kamalasti että nyt pompin riemusta.ja muut asiat neuvolassa meni näin:

RR:120/80

U-prot:+

SF-mitta:31 (nyt tuli joku notkahdus,asennon vaihdon takia)

Liikeet ja syke:++

Painoa: 200g/vk (Nyt on kertyny sitten 9kg raskauden alusta..)

Eli kaikki niin hyvin kun olla voi =)

Onnea täältäkin JEnna tytölle!!

Nyt kokkailemaan!

T:Isa ja masukki 33+1 (leperus jos oikein muistan niin sulla on sama L.A. kun mulla eli 21.1. eli viikot on varmaan samat..tosin mun muistissa ei oo kehumista! )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Äiti ku on leipomassa niin mä en tee juuri mittää :O Tai no sen piirakan tein ja tarkotus oli tehä karjalanpiirakoita, mut pitänee tehä ne huomenna, ku puuro on nyt jääkaapissa.

En kertakaikkiaan jaksa enää evääkään väräyttää. Siivoilu, uunin lämmittäminen ja sapuskan teko imi mehut tästä akasta. Niin tuosta leipomisesta vielä niin ehän mie voi jauhoallergisena pölyyttää jauhoja eli leipien teko on unhoon jäänyttä elämää. Kohtauslääkettä en vähässä kummassa halua nyt masukkaana käyttää.

Hiivaleipää ois ja joululimppua tarjolla. En oo viel maistanu. Päärynäpiirakkaa vaan :b Kyllä muhun vaan nuo herkut uppoo. Piti tänään ostaa Pirkan grillisipsejä, ku mun mielestä ne on joskus parempia ku esim. Taffelin. Riippuu kai mielihaluista.

Täällä satelee sit ihan kunnolla vettä ja ois se jouluavaus. Ukon haluan mukkaan, koska on jo niin veto-pois-olo ja jos peipi taas tänä iltana tekeen jumppaansa mitä eilen niin oisin helisemässä autolla ajaessa.

Jos mun piti jotai kommentoida niin unohin totaalisesti. Oon tänään eläny ihan pilvissä, ku mikkää ajatus ei pysy yhes koos. Kai viimesetki aivosolun rippeet on tippunu masuun.

Mukavaa illan jatkoo. Mie taian sammuttaa tän rakkineen, ettei ukko istaha tähän ku kohta tulee töistä.

nimim. kiero Zatu ;)

Vierailija
24/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ole vauvaa näkynyt, tuntunut kyllä hyvin selvästi. Enpä tiedä, uskallanko tätä tänne kirjoittaa, mutta luulen/pelkään/odotan vauvelin syntyvän tähän perheeseen millä hetkellä tahansa :/ ?

Sunnuntai- aamuna heräsin ihan sairaan kipeisiin supistuksiin. Maha sekaisin ja huono olo, alaselkä kuin tulessa. Samanlaisella ololla on poikien synnytykset alkaneet.. Mies oli töissä. Soittelin sille että pitää kännyä käden ulottuvilla, luulen, että täytyy lähteä näytille ainakin. Aattelin, että odotan ja katson, mihin päin supparit etenee.

Käytiin poikien kanssa aamusaunassa ja otettiin rauhallisesti. Supistuksia tuli säännöllisesti, mutta ei ollut kestoltaan pitkiä. Paikallaan ei kärsinyt olla, siinä sitten joulua laitettiin, koristeltiin ja askarreltiin. Jatkuvasti valui sellaista ihme limaa (limatulppaa, ei verta seassa kuitenkaan). Mies tuli kahden jälkeen ja menin sitten nukkumaan yhden panacodin turvin. Kun heräsin, olo oli toinen. Maha oli levon aikana laskeutunut alas (ihanaa, helppoa hengittää!!) ja supistuksista jäljellä vain sellainen jomotus alaselässä ja mahassa. Ilta meni sitten lepäillessä ilman supistuksia.

Tänään on taas supistellut, aikas napakoita tulee enemmän vähemmän säännöllisesti.

Nämä supistukset on luonteeltaan aivan erilaisia kuin ne supistukset, mitä olen tässä pitkin raskautta tuntenut. Vissiin niitä avaavia?

Tuntee ihan selkeesti paineen tunteen tuolla alakerrassa, koko ajan tunne että jotakin valahtaa housuihin. Valkovuotoa/limaa tulee PALJON. Vauva on kovin rauhallinen, sellaista venyttelyä tunnen aika ajoin mutta ei enää käännä kylkeään tai potki. Mulla on huono olo, ei tee ruokaa mieli ja jos syö vähääkään enempi niin meinaa oksu tulla :/

Huomenna viimeistään menen näytille, ihan tuon vauvan hiljaisuuden vuoksikin.

Sain kuitenkin aikaiseksi sen verran, että vihdoin viimein valkaisin kaikki valkoiset vauvanvaatteet ja harsot sekä pakkasin synnytyslaukkua osittain valmiiksi. Vauvalle en laukkua ole vielä laittanut, ainoastaan " ensivaatteet" , sillä jos näin aikaisin syntyy niin ei kyllä kotia ihan heti pääse ja ehdin niitä vaatteita sitten itse hakemaan.

Perjantaina kävimme mekin pikkujouluissa, mie kyllä livahdin paikalta jo jälkiruoan jälkeen. Ei vedä ruotsalainen joulupöytä vertoja suomalaiselle, ihan orpoa kun ei ole laatikoita... No massuni sain kuitenkin täyteen ja mies päänsä kipeäksi. Hän tuli kolmen jälkeen kebab- annoksen kanssa kotia, oli huolehtinut kaikki työntekijät turvallisesti ensin kotimatkalle kuulema ;) Lauantaina oltiin esikoisen kanssa liikkeellä koko päivä, kahviteltiin kavereitten kanssa ja kaupoilla kierreltiin.

Esikoinen on muuten päättänyt, että pikkuveljen nimeksi on laitettava Hannes. Mitä te tykkäätte nimestä? Mulla _oli_ rehellisesti sanottuna nimestä huono fiilis, kun asuttiin Suomessa, mutta täällä nimi on aika suosittu tällä hetkellä ja olen alkanut makustelemaan sitä uudelleen. Oikeastaan ihan kiva nimi, joka sanotaan samalla lailla sekä kotosalla että täällä. Meillä oli kylä miehen kanssa jo yksi nimi jemmassa, mutta eihän sitä tiedä sopiiko nimi sitten vauvalle ollenkaan. Täytyy olla useampikin vaihtoehto!

Ihanaa, enää kolme yötä ja isä tulee tänne! Kyllä pojatkin ovat kuin tulisilla hiilillä, niin kovin vaaria odotetaan. Täytyy vain toivoa, että se jaksaa/pystyy olemaan ihan selvinpäin koko vierailun ajan :/ Tai no mustahan se on kiinni, osittain, eipä se ukkeli alkoon pääse ellen sitä sinne aja. Täällä kun ei kakkosolutta vahvempaa tavallisessa kaupassa myydä. Tuliaisena isällä on satavarmasti Pandan suklaakonvehteja ja Aurajuustoa, jota aion syödä hyvällä omallatunnolla pipareitten kera.

No, menipäs omanapaiseksi taas, sorry kovin! Paljoa pitäis kommentoidakin, tässä tärkeimpiä..

UusivuosiG: Ei olla suunniteltu. Jos mennään vanhan kaavan mukaan, niin meille tulee kavereita ja syödään nakkeja ja perunasalaattia ja ammutaan raketteja. Mies saapi tänä vuonna olla selvinpäin, siitä voitte olla varmoja ;)

Miehen lahja G: On toivonut taskualmanakkaa, johon MIE kirjoitan ylös tärkeitä asioita (kummilasten synttärit, lääkäriajat, harrastusajat jne.. Helpottaa kuulema sen arkea kovin ;)

Lisäksi ostin jo ratin+kaasupolkimet X-boxiin, Ice age 2- filmin (ykkösosa on tän perheen suosikki ;) ja jotakin pehmoista pitäis vielä... Viime viikolla ostin sille pari paitaa pikkujoulua varten, et jospa ne ois sellainen ennakkolahja sitten?

Maria: Mulla sama ongelma tän koneen kanssa. Näyttö sammuu itsekseen aika välillä, ts. menee johonkin " lepotilaan" . Voisko tuokin johtua kuumenemisesta?

Tau: Kiva, että teillä ollaan nyt jo enemmän varman päällä lapsenvahti- asian kanssa! Ole huoleti, asioilla on tapana järjestyä! Huomasin muuten, että mä olen laskenut viikkoni väärin. Mulla on la 22.1, oon luullut että mulla vaihtuu viikot aina maanantaisin, mutta nyt taitaakin sitten olla jo 33+4.. Taitaa olla kalentereissa eroja??

Äityli: Koetetaan vielä pitää nämä vauvat masuissa, otahan rauhallisesti!!

Mirabella: Meillä töissä " sääntö" , että insuliinia vaan kerran samalla neulalla! Tiedän kyllä, että muualla tehdään toisin.. Ítse voisin käyttää samaa neulaa pari kertaa, mutta en enempää... Tylsistyneellä neulalla ei saa kuin pahaa jälkeä aikaiseksi?

Ei vitsi, kello on jo noin paljon.. Täytyy lähteä laittamaan nakkikeitto tulelle, mies tulee jo tunnin päästä :/

Palataan astialle!

Ardisia 33+4?????????

Vierailija
25/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs oppimispäiväkirja kirjottaa valmiiks niin sais lähetettyä sen ja viivattua yli tekemättömien asioiden listasta :) Mut jospa pikainen pinoutuminen kumminki..

UusvuosiG: Ei mitään suunnitelmia, puoliksi kyllä pelottaa että on sillon jo vauva sylissä..

Ardisia: Hui kun kuulostaa pelottavalta ja jännittävältä että sulla selkeesti on jo lähtölaskenta alkanu. Viikkoja on vaan vielä aika vähän, mutta jokainen päivä tuo lisäaikaa vauvalle mahassa ja se on hyvä juttu. Pidähän meidät ajan tasalla. Mä en vieläkään käsitä että synnytys on edessä ihan kohta.

Mansemamman Jennalle täältä kanssa iso kasa onnitteluja!!

(.) Huomenna taas neuvola. Ja jos siellä kaikki on samassa jamassa eli ei siis huonompaan suuntaan oo menny tilanne niin mies lähtee loppuviikoksi pohjoseen perheensä kanssa. Oon vähän hermona, mut en kehtaa kieltääkään, ajattelen vaan et viidessä tunnissa sieltä ajaa kotiin jos jotain tulee. En kyllä jää todellakaan yksin vaan äitini tulee Helsingistä. On luvannu leipoa ja laittaa jouluruuat valmiiksi pakastimeen ja siivota täällä :) On kyllä muutamat kaverit ollu aika kateellisia, kun meillä on näin hyvä palvelu :)

En oo protskujakaan jaksanu tänään ees testata, kun se on vaan aina se plus yks eikä siitä mihinkään muutu vaikka mitä tekis. Onneks ei oo kakkoseksikaan muuttunut. Huomenna pitää kysyä niistä verikokeista. Ois tosi kiva jos selviäis et mikä on homman nimi..

No niin, nyt sen päiväkirjan pariin, kahen ja puolen tunnin päästä pitääkin mennä hakemaan äiskä asemalta.

Beijaflor rv 35+0 (hui.......vähän ahdistaa, mutta samalla kyllä odotan innolla vauvan näkemistä)

Vierailija
26/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs olekaan pitkään aikaan mitään kirjoittanut. Oon lueskellut vaan muiden kuulumisia täällä :)

Torstaina sairastuin vatsatautiin. Sitä kesti sitten to ja pe ja ajattelin, että se on jo ohi. No eipäs se ollutkaan. Lauantai ja sunnuntai välisenä yönä se tuli takasin kuumeen kera ja nyt tänään sitten kävin lääkärissä. On kuulemma tällästä kovaa vatsatautia just liikenteessä...

Vetää tosi voimattomaks olon tällänen sairastaminen.

No osaapahan ainakin sitten arvostaa kun on taas terveenä... Ettei ihan joka asiasta valita.

Mulla enää pari viikkoa, sitten alkaa äitiysloma, jee :)

Jotenkin sitä on niin väsynyt jo, ettei jaksais mitään, varsinkin kun tuolla ulkona nyt on millasta on...

UUDENVUODEN suunnitelmia ei vielä ole. Josko sitä sais kutsun vaikka jollekin kaverille tai jotain... Että tulis jotaki tehtyä. Jos ei, niin sitten varmaan kotosalla ollaan :) Mutta eipä se kyllä mitään haittais. Kotona on aina kivaa!

Joo ice age 2 on kyllä jättihyvä ;) Samoiten kun ykkönenkin... kannattaa kyllä kaikkien kattoa!!!

Tässä on monilla enään NIIN vähän laskettuun aikaan... IIK!! Aika on mennyt niin älyttömän nopeasti...

Mulla nyt sentään vielä kaks kuukautta. Tänään alkoi 32vko... eli tarkalleen kaks kuukautta ... Mutta sekin on niin vähän.

En olis ikinä uskonut, että raskausaika menee näin nopeasti... Ku 9kk kuulostaa niin paljon enemmältä kun mitä tää aika on ollut...!!!

Aiemmin kun olin neuvolassa, sanottiin mulle, että vauva on tosi pieni. Melkein liika pieni viikkoihin nähden. Nyt se on sitten ottanut jokun älyttömän kirin ja kasvanut parissa viikossa hirveesti. Nyt pitääkin sitten ehkä mennä vielä ultraan ja kattoa mahtuuko se pikkunen sieltä lainkaan ulos... Eli aika nopeasti voi tilanne siellä masussa muuttua :)

No mutta... Pitänee hakea vähän tuota Jaffaa lisää, että maha joskus paranisi...

HYVÄÄ ALKANUTTA VIIKKOA KAIKILLE!!!

myrtti-rv32

Vierailija
27/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen perunoiden kiehumista että saadaan muusia ja lihapullerot on uunissa. Omat vaatteet sain siirrettyä uuteen kaappiin ja liinavaatteet järjestettyä, piti kyllä saada enemmän aikaiseksi mutta ei maha mittään, huomenna sitten.

nenn - en ole minäkään laittanut vaatteita vielä ja sama la kun sulla, joten no hätä.

tuiskua - paranemisia teille ja kiitokset tsempistä, kyllä tämä tästä. Toivottavasti veljesi vaimon tilanne selviää pian eikä ole mitään vakavaa. Niissä kynissäkin pitää vaihtaa neula mielellään joka kerran jälkeen, on niin ohuita nykyään että tylsyvät tai taittuvat tosi helposti. Tuliko hyviä pipapreita :-)

taneli - kiitti vinkistä/muistutuksesta, meillä toi kirje on vielä kirjoittamatta ja lähettämättä...

Lydia - kotona saan olla ja sokereita seuraan itse aamuisin ja välillä päivälläkin. Kontrolli äitipolilla ens viikolla jossa painoarvio ja sokereiden " tarkastus" . Kyllä sen eron olossakin huomaa varsinkin kun syö säännöllisesti, terveellisesti ja kunnolla, suosittelen kaikille :-)

Isa - onnittelut kääntymisestä ja siitä että kaikki hienosti!

ardisia - toivottavasti saat selvyyden asiaan ja kaikki olisi ok.

Jaksuja kaikille, varsinkin vielä töissä ahertaville!

Nyt soseuttamaan vähän potaattia :-)

t. Mirabella ja Albert rv 36+0

Vierailija
28/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=436EEE]Piti tulla taasen pinoutumaan, kun mies jätti mut yksin kotiin ja läksi kaverille remonttiavuksi. Tai niin hän minulle sanoi, mutta mulla kutina et meni ostamaan minulle synttärilahjaa :)

Tuiskua: Ikävää, että veljesi vaimo on kipeänä. Toivottavasti tauti selviää ja saadaan pikaisesti parannettua!

Aika moni on jo pakannut sen sairaalakassin. Pitäisköhän munkin?

Lydi@: Mäkin kyllä viime yönä mietin, olisko ne vatsakivut ja selkäkivut olleet supistuksia, mutta kun mielestäni kohtu ei varsinaisesti kovettunut siinä samalla. Mut mistäs tota ensikertalainen tietää ;)

Isabelluska: Hieno, että teidän vauva oli hoksannut kääntyä pää alaspäin. Toivottavasti muiden Terhojen istuskelevat vauvat ottavat mallia! ;)

Ardisia: Jännittävältä kuulostaa tuo sinun raskauden eteneminen. Mahtaakohan mennä enää pitkälle? Tiedä vaikka olisit ensimmäinen Tammis tältä palstalta, joka saapi vauvan ekana syliinsä. Mutta olishan se vauvalle vielä parempi, jos pysyisi kohdussa vielä muutaman viikon, niin ei tulis keuhkojen kypsyyden kanssa sitten ongelmia. Millä viikoilla sun aikaisemmat lapset on syntyneet?

Mä olen tosiaan menossa huomenaamuna viimeiselle lääkärineuvoläkäynnille. Kivaa, sillä kuulee mikä sen oma kohdunsuun tilanne on. Jonkin verran niitä supistuksia on kuitenkin ollut. Mut mähän olen päättänyt synnyttää vasta tammikuun alussa ;)

Ok, mut nyt taas pitää päivitellä vähän blogiani.

-Sulina-

Vierailija
29/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin piitkät pätkät ja kas, kone sammui!

Minä kun en ole tallentelevaa tyyppiä :)

Nyt sitten siivosin koneen sisuksista kaks kiloo pölyä,katotaan mikä on vaikutus..

[color=#A52A2A][b]Ardisia:[/b]Jalat yhteen nyt ja lepoa, ei vielä saa lähtee nyytin hakuun! tsot tsot!

[color=#556B2F][b]Lydi@:[/b] Mulla noi sokerit vissiin tosiaan on ailahtelevaiset, en osaa kyllä kovin niitä tulkita,mutta joudun niitä nyt mitata 1pvä/vko.

Pitäis olla oikeen sen 12h syömättä, mutta ei oo onnistunu..

Mutta tälläsiä mä oon saanu päivän mittauksiksi:

N. 10h syömättä 5.3-5.8

1,5h aamupalan jälkeen 6.0-6.9

Ennen ruokaa 6.9-7.2

1,5h ruuan jälkeen 8.2-8.5

enne iltapalaa 8.5 1,5h jälkeen 8.3

mutta nää ei kuulemma oo oikee hyviä, en osaa siis itte tulkita..

[color=#A52A2A]Pitää tässä samalla muistuttaa noita kahta isompaa, että hopi hop siivoon loppuun, ennen ei jouluvaloja huoneeseen tipu!

Juniori katselee voicea ja soittaa sulkapallomailaa kuin kitaraa :D

Taitaakin pukki tuoda kitaran lahjaksi, luulen näin ;))

[color=#556B2F]Voi että, aivastin ja kas, lirahti lusikallinen, on ihan lihakset mennyttä!

Siitä tulikin mieleen, onko kukaan käyttänyt ikää niitä kuulia lantiopohjalihasten harjoitukseen? onko hyvät??

[color=#A52A2A][b]uusivuosiG:[/b] tänne tulee ystäviä pelaamaan pokeria, on luvassa oikea " jättipotti" ja sitten ammutaan raketteja..

[color=8B0A50][b]Maria ja himpula 34+1

Vierailija
30/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isabelluska:

Ensin kommentoin marialle (olikohan maria-79 =) Eli kun tietokone alkaa sammuilemaan itsekseen niin ensimmäiseksi kannattaa avata ne kuoret siitä ja puhdistaa pölyt sisältä (ihan imurilla tai nihkeällä liinalla) aikaa myöten tuulettimiin ja muihin osiin alkaa kertyä pölyä mikä aiheuttaa sitten koneen liikalämpiämistä ja kone katkaisee virran jos kuumenee liikaa. Ja sen jälkeen jos ei auta niin seuraava vaihtoehto on virusten tarkistus,mukaan lukien spywaret sun muut. Epäilisin että puhdistus auttaa!!

[color=8B2252]Siis tiiäkkö, tää puhdistus autto ainakin jo näppis ongelmaan, on kone jättänyt kirjaimia pois ja nyt ei jätä, taitaa olla apua sammumisiinkin, kohta se nähdään.. KIITOS!!

*kumartaa uuden tietokone gurunsa edessä*

Taitaa olla mun kohdallaparas sanoo että oli ID sata TTI - viasta kyse ;)

eli IDI100TTI

:DD

Vierailija
31/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni nopsakkaasti joulutorttuja tehdessä ja eilen kaveri kävi kylässä.

Aamusella kävin sairaalassa jättämässä pari putkea verta ja huomen aamulla ois poliaika ja lääkäri. Toivottavasti taas ultraavat, niin pääsee näkemään vaavelin. :) Neuvolassa kävin kans tänään ottamassa ne vasta-aineverikokeet, kun esikoinen oli keltainen. Samalla reissulla kuulin, että meidän th jää ens viikolla 4-6 vkon sairaslomalle, eli hänet nähdään vasta jälkitarkastuksen aikoihin. Ihan kauhee sokki miulle. Tikru, tiesit sie tästä?? Ihan kuin matto ois vedetty jalkojen alta, jos oma ihana th ei olekaan paikalla, kun soittaa ja ilmoittaa, että vauva on syntynyt. Ja muutenkin, jos tulee huolia tässä viime metreillä. Onhan siellä tieten toinen th, muttei se ole sama juttu. :( Meillä on siis tikrun kans maaliman paras th, siksi tämä paasaus...

Noh, eipä tästäkään tarinasta pitkä tullut, kun pitää mennä iltahommiin. Uudet jutut taas toisen kerran.

Voikaa hyvin!

T: Monttu 35+3

Vierailija
32/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon taas ollut koko päivän niin työn touhussa että meni tovi lukea läpi päivän pino, sen verran juttua taas kertynyt!

ARDISIA- kuulostaa aika jännältä sun tilanne, nyt vaan lepoa ja jalat ristiin (ihan ku se auttais....:)

Itsellä ei kokemusta synnytyksen alkamisesta, mutta nuo sinun oireesi kuulosti ihan samalta kun 4 lasta synnyttäneellä siskollani.

Ruokahaluttomuutta, vatsa löysällä, limaa, supistelua ym. Toivottavasti kuitenkin saat selvyyden huomenna ja että vauveli pysyisi kasvamassa vielä viikon-pari!

Lykkyä tykö!

ISABELLUSKA- mahtoi olla jännä tunne kun vauva päätti muljahtaa " oikein" päin! Onnittelut!

UUSI VUOSI - meillä taitaa tänä vuonna olla aika kotivoittoinen aatto, ellei olla synnyttämässä (la 12.1) niin miehen tyttö on luultavasti meillä!

Ja mies saa olla kyllä ihan selvin päin, arvatkaa vaan kuinka vaikeeta on täällä maalla saada uuden vuoden aattona taksia?? Kokemusta viime vuodesta, kaverit jäi kaikki tänne yöksi kun ei päästy edes soittamalla läpi....Ja minähän en synnytä kotona!

SAIRAALAKASSI on nyt sitten ainakin osittain pakattu täälläkin, kovin vaikeeta vaan on miettiä mitä sinne laitan, vaikka olen kerännyt listaa täältä palstalta kokeneemmilta.Saahan niitä tavaroita jälkikäteenkin jos tulee ihan hoppu!

Vauvan oman " kotiintulo" kassinkin pakkasin, uudet, pienet 56 senttiset unisex vaatteet odottavat käyttäjäänsä....

Lisäksi sain tänään vihdoin leikattua ä-pakkauksen patjan sopivaksi vauvan koriin (se on jotenkin häirinnyt kun en ole sitä saanut aikaiseksi...!), askartelin joulukortit, laitoin kuoreen ja kirjoitin niihin kaikki osoitteet (ettei jää viime tippaan) sekä sain peruna-,lanttu-,ja porkkanalaatikot melkein valmiiksi, huomenna sekoitan ainekset loppuun asti ja laitan foliovuuissa pakkaseen raakana, näin voi sitten aina sulattaa ja paistaa sitä mukaa kun tarvii (tein siis koko perheelle, jaetaan yleensä jouluruokien tekoa riippumatta missä joulu vietetään!)

Eilen sain vihdoin joulutähden ikkunaan ja valot parvekkeen kaiteen ympärille, mutta kun meiltä puuttuu yhdet valot ja jatkojohdosta sellainen 2-osainen haara, että sais 2 muuntajaa siihen kiinni....

Yllätys yllätys, ne lisävalot sekä jatko-osa johtoon oli Prismasta loppuneet enkä jaksanut lähteä rautakauppaan hakemaan!

Eli jää valojen laitto hamaan tulevaisuuteen....

Nyt lopetan ennekuin tästä tulee oma-napa-romaani ja painun valmistautumaan täydellisiä naisia kattomaan!

Huomenna uus päivä, uudet kujeet!

Voikaahan hyvin & pysykää yhtenä kappaleena!

Pupina & Möykky 34+3

Vierailija
33/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=996699]Pikkuhiljaa alkaa elämä voittaa ja flunssa hiipumaan, on tätä ootettukin!!

Mutta; täällä olisi myynnissä kaksi koiraa! Meinaa nimittäin mennä hermot aivan totaalisesti. Ovat kai yhdessä sopineet että toinen vinkuu yöt ja toinen päivät. Viime yönä ois pitkästä aikaa nukuttanut makeasti, niin eiköhän tuo pikkurääpäle ala pitämään ihme vinkukonserttia 03.00 ja ei mikään komennus tehoa. Ei juurikaan tullut loppuyöstä nukuttua. Aamulla yritin nukkua sitten uudemman kerran miehen lähdettyä töihin ja eiköhän sitten tuo isompi rontti ala vinkumaan ja vonkumaan. Samalla valvoessa huomasin että vauva on suht hiljainen ja vedin soittolelun soimaan (varma konsti saada liikettä aikaan). No, siitäkös tää vinku-vonku innostui ja alkoi ulvomaan!! Siis voi huoh!!!!! Vauva heräsi kyllä ja alkoi mahottoman potkuttelun. Mutta mulla tuli itku koko valvomisesta ja hermojen menettämisestä, mitä ihmettä tästä tulee tammikuussa jos nuo jatkaa vinkumista tuolleen ja ulvoo soittorasian soidessa?! Nyt ehkä ymmärrän vähän niitä jotka kysyi että miten koirien kans kun vauva tulee.... Nyt jo hermot ihan tiukassa, mitä sitten kun vauvakin valvottaa vuoroin koirien kanssa... No, jospa tää tästä....

Mullakin oli eilen illalla huono olo (flunssan lisäksi). Ekaa kertaa närästi tässä raskaudessa ja mahaa poltteli kovin. Join mukin kaakaota ja se auttoi kaiketi. Nukkuminen olisi maistunut, ellei olisi tullut tuota vinkukonserttia. Tänään vielä päivälläkin oli hermot niin tiukalla että pianolla joululauluja soittaessa aloin itkemään ja sitä riitti ja riitti.... No, nyt on jo vähän parempi olo. Toivottavasti ens yönä saa nukkua rauhassa.

[b]Nenn, Tikru, Tuiskua, Mirabella[/b], täällä myös yksi joka ei oo laittanut vaatteita valmiiksi. Mä tosin olen ainoa esikoisen odottaja, eikös ne yleensä laita kaikki valmiiksi... Enemmän mulla on morkkis, kun on joulujutut vielä ihan kokonaan laittamatta. En ole edes aloittanut. Ei vaan kiinnosta laittaa mitään kun ulkona nytkin sataa vettä ja on ihan pimeää ja märkää.

[b]Tuiskua[/b], toivottavasti teilläkin flunssa helpottaa pikku hiljaa. Melko sitkeää tuntuu olevan, mullakin kesti 3 viikkoa. Ja toivottavasti myös veljesi vaimon tilanne selviää!

[b]Sulina[/b], onko sulla kohta synttärit? (kun epäilet että miehesi lähti lahjan hakuun) Onnea etukäteen, olikos se niin että täytät pyöreitä vuosia vai muistelenko omiani?

[b]Taneli[/b], kivalta kuulosti tuo teidän pikkujoulukirje perinne ja sitä seuraava lahjavihjekirje lahjoineen ym. Varmaan on lapsista tosi hauskaa :) :)

[b]Mansemamman[/b] Jennalle paljon onnea synttäripäivänä!

[b]Ardisia[/b], hui, älä nyt vielä lähde synnyttämään! Kuulosti kyllä just siltä miten olen kuvitellut että synnytys voisi lähteä käyntiin... hui :-O pidähän meidät ajan tasalla. Ja onneksi [b]Äityli[/b]llä ei myöskään ole tilanne edennyt, nyt vaan jalat ristiin ja ainakin vielä pariksi viikoksi ;)

[b]Isabelluska[/b], hienoa että teidänkin vauveli älysi kääntyä pää alaspäin, varmaan helpotti omaa oloa (sekä fyysistä että psyykkistä).

Siellä Ideaparkin tienoilla tuntuu olevan sama meininki kuin täällä päin tuolla Haaparannan Ikean tuntumassa lauantaina. Siis voi elämän kevät, jos tällaisella reissulla ei saa supistuksia aikaan ja synnytystä käyntiin, niin millä sitten... Menimme lauantaina sinne heti kun se aukesi ja silti paikka oli ihan tupaten täynnä väkeä. Tilausbusseja seisoi jonossa kymmenittäin, suomalaisia, ruotsalaisia, norjalaisia. Lopulta kun pääsimme suuntaamaan kassoja kohti, jonot alkoi jo monta osastoa ennen kassoja ja tavarannoutohyllyjä. Jonotimme yli [b]kaksi tuntia[/b], aivan uskomatonta!! Jakoivat onneksi mehua jonoihin, mutta jalkoja särki ja mahaa kivisti. Illalla maha oli ihan kivikova koko illan ja yön, sitten helpotti aamulla. Ei onneksi sen pahempaa. Mutta kaikkia tavaroita emme saaneet, koska tavarannoutohyllyjen välissä oli niin hurja ihmismassa ettei läpi päässyt!! Mm. se hoitopöytä jäi hakematta :( ja joudun vielä lähtemään yksin huomenaamulla sitä ja paria muuta juttua hakemaan. Onneksi siellä ei arkiaamuina ole niin hullua, enää en mene kyllä lauantaina sinne. Itsenäisyyspäivä kuulostaa kans olevan suosittu Ikea-päivä, itse en jalallani astu metriä lähemmäs tuollaisina päivinä. Aivan hullun hommaa...

Jaahans, Täydelliset Naiset on jo alkanut, pitääpä suunnata tv:n ääreen.

Maanantaiterkuin Sinda & Nipsu rv 33+2

Vierailija
34/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä kirjoittelemassa päivän pinon hännänhuipuksi iltasella...

Tigger, tosiaan nuo Dinerin kanahampurilaiset (ja varmaan muutkin) vie kielen mennessään! Ja kokonaan upposi tähänkin masuun, vaikka olen kärsinyt siitä, että ruoka ei ole maistunut, ja annokset ovat olleet pieniä (herkkuja, hedelmiä, salaatteja, leipiä on kyllä uponnut). Harmi, kun ei ole lähempänä, Vantaalta Tampereelle ei ihan joka nälkään viitsi ajella ;) No, veljeni Tampereella on ostanut asunnon, ja muutti nyt kuun vaihteessa, eli ehkä vielä käyn äitiysloman alkaessa ensiviikolla sitä katsomassa. Kun sitten vuoden vaihteen jälkeen ei tiedä, miten sitä pääsee liikenteeseen/jaksaa lähteä. Eli ajattelin nyt tuon 200 km suuntaansa ainakin vielä tässä parin viikon sisällä ajella.

Vilkuilen koko ajan tuohon telkkarin suuntaan täydellisiä naisia, eli ehkä pitää keskittyä nyt siihen, ja toivottaa teille kauniita unia! Toivottavasti terhot eivät liikaa meuhkaa yöllä masussa..

t. Meku 33+1

Vierailija
35/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan taas illan viimeinen palstautuja??? Kun en millään ehdi aiemmin...

Mutta siitä synnytystapa-arviosta NKL:lla. Sinnehän menin siksi, kun esikko syntyi kiireellisellä sektiolla. Homma meni siten, että lääkärin luo mentiin ensin (joka oli TUNNIN myöhässä!) ja sitten kätilön luo. Lääkärin kanssa juteltiin synnytyksestä, esikon ja tulevasta. Hänen mielestään ei ole mitään syytä suunniteltuun sektioon, joten tämä mamma saa taas yrittää alatiesynnytystä! Saa sitten nähdä kuinka käy. Edellinenhän päätyi sektioon syystä, että avautuminen pitkittyi ja pysähtyi neljään senttiin. Lääkäri sitten ultrasi ja tutki kohdunsuun tilanteen. Ultrasta ei itse nähnyt juuri mitään (tylsää), painoarvioksi antoi 2,6kg (joka on hieman keskikäyrän alapuolella), napavirtaukset ok ja kohdunsuun tilanne kiinteä, kiinni ja pituus 2cm. Sitten kätilön luo sydänäänikäyrään ja verenpainemittaukseen (joka oli 121/80).

Joten eipä ole ollut käynti NKL:lla mitenkään mullistava. Olin itse jo sitä mieltä, että alatiesynnytystä haluan yrittää, jos siihen ei estävää syytä löydy. Nyt sitten jännityksellä odottelen kauanko pikkukakkonen vielä viihtyy yksiössään =)

UusivuosiG: eipä taida olla suunnitelmia, kun aattona on laskettu aika. Jos ollaan kotona (siis ei laitoksella), niin eiköhän ammuta muutama raketti ja vietellään ilta esikoisen kanssa rauhallisesti.

En nyt jaksa (sori vaan) kommentoida muuta, vaan painun hetkeksi rentoutumaan käsitöiden pariin ja sitten nukkumaan.

Noopu ja pikkukakkonen rv 36+1

Vierailija
36/36 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tau: nakojaan meilla paivan ero, laitetaan sitten kilpajuoksuksi, kunhan aika lahenee 

en ole siihen esittelypinoonsaanut laitettua, nyt teenkin ennatyksen, kun saman paivan puolella kahdesti¿tosin takalaista aikaa meni eri paiville.

tigger, minakin olen oksentanut obsidania, varsinkin kun ajattelin, etta jos ei tarviskaan ottaa 2xpaivassa ja kuilasin tyhjaan mahaan 2 tabua kerralla. hui kauhistus sita raudan makua orkin jalkeen¿vahingosta viisastunena (tapahtui 2 kertaa) otan yhen kerrallaan ja mahakin on jo tottunut. mulla oli alussa hemppa vaan 91 ja ei oo vaihtoehtoja raudan syonnille.

zatu: onko sunki vaavi viela vaarinpain, minakin toivon ja rukilen, etta alyaisi kaantya¿.

mies tuolla alhaalla laittelee koukkuja, ja pikkuinen ripustaa niihin joulusukkia. Ja kuulemma vaavillekin pitaa olla yksi¿ Mukava kuunnella heidan touhujaan. ja kuten naette kaytan tehollista tyoaikaa ¿tyoskentelyyn¿, mutta onhan toki tarkeaa kertoa kuulumisia!!

tuiskualle halaus!

lydi@: muutimme tanne vuosi sitten elokuussa ja mieheni on takalaisia, asuimme ensimmaiset 11 vuotta suomessa ja nuyt olemme ¿komennuksella¿ taalla. Paasin tukijavaihtoon takalaiseen yliopistoon. tulimme ensiksi vuodeksi, nyt on toinen vuosi menossa ja ties kuinka kauan viela olemme, kukaan ei tieda. olemme aloittaneet omaa bisnestoimintaa ja kunhan se paasee paremmin vauhtiin, voidaan vakavammenin miettia sitten jatkoja. helppo tanne oli tulla, kun olemme vahintaan joka toinen vuosi vierailleet taalla ja on ehtinyt tuttuja ja ystaviakin jo tulla!

Isa: onnittelut vauvan kaannoksesta, sita minakin taalla toivon. yksi tuttuni opiskelee vyohyketrapiaa ja han lupasi ¿kaantaa vauvan¿ jos ei ite alya. tuo paa ylos asento on kylla mita kurjin, mutta onneksi mun vaavi on vahan sivuttain, ettei paa ihan puske tuohon ylamahalle. Meita on sitten kolme kipajuoksussa, missa kaikki saavat parhaimman palkinnon! sina,tau ja mina.

noopu, et oo viimeine, kun maaki viela laitoin

mutta pitaa jatkaa nyt toitakin

Lopuksi mun pikkuisen kirje, kirjoitti tanaan. han on vasta oppinut lukemaan, ei vielakaan hirmu noppeesti, mutta osaa kuitenkin. kirje seuraava: Ai like äitistä muta on se ihna mää rakastann äitistä. piti laitta nuo a:nkin pisteet, kun oli niin ihana tuo krje!

leperus viikot samat kuin isalla