Nuoripari, raskaus ja parisuhteessa iso ongelma
Hei, olen 25v nainen ja poikaystäväni on myös saman ikäinen. Taustatietoa, molemmat olemme olleet töissä 15 vuotiaista lähtien, meillä on hyvän kokoinen vuokra-asunto ja oma piha, yhteisiä lemmikkejä löytyy myös 2kpl. Olemme olleet yhdessä kohta 5 vuotta.
Tämä vuosi on ollu meille erittäin myrskyisä. Lukuisia eropuheita ja miehen käytös ylipäätään ollut kyseenalaista. Miehen käytös on alkanut olla arvaamatonta ja hän on useaan kertaan uhannut jättää minut, töninyt, sanonu vihaavansa kun jankutan. Jankkaaminen on hänelle siis sitä kun yritån kertoa hänelle miltä minusta tuntuuu ja kerron että haluaisin tietää miltä hänestä tuntuu. Noh, vastauksena saan vaan "ei vittuakaan kiinnosta sun turhanpäivänen paska. Kukaan muu ei saa mua yhtä vihaseksi kuin sinä."
Hän itse sanoi melkein 2 viikkoa sitten haluavansa parantaa kommunikaatiota. Yllätyin suorastaan tästä oma-aloiteisuudesta. Kommunikaatio ei tietenkään parane hetkessä ja tiedän sen vaativan aikaa, mutta päätin ottaa asian puheeksi tänään illalla.
Tänään hän alkoi autossa puhua uuden sohvan ostamisesta olohuoneeseen. Vastasin hänelle "joo käy mulle, mutta ootko miettinyt mihin se mahtuu olohuonessa?"
Poikaystävä "Anna olla kun tästä piti tehdä taas niin sun tapaan hankalaa."
Yritin hänelle selittää etten yrittänyt riidellä hänen kanssaan, vaan että onko hän oikeasti miettinyt mihin se mahtuu sillä tållä hetkellä on tilanpuutetta. Hän pysähtyi mummollani eteen ja sanoi "noni heippa, sanoin etten jaksa jauhaa tästä. Mene ennnkuin soitan torvea niin kauan kunnes poistut autosta." Poistuin autosta ja sanoin ettei hänen tarvitse huonekalu asioista menettää hermojaan noin pahasti. Hän ei vastannut mitään vaan kaahasi pois paikalta.
Mutta asiaan: Yritin nyt illalla kysellä mitä mieltä hän oli tästä päivästä ja mitä mieltå kommunikoinnista ylipäätään. Sanoin hänelle, että tämä on tärkeä asia. Hän vain sanoi "jep" tai "ei kiinnosta" ja selasi puhelinta. Nykyään hänen kanssaan ei voi puhua ilman tvtä tai puhelinta ja syyttää siitä minua
Onko tämä suhde tuhoon tuomittu ja enkö ole yrittäny tarpeeksi vai voiko tämän suhteen pelastaa.
Kommentit (68)
Sinulla on pahis joten suhteenne ei ole kovin rakkaudentäyteinen Ei tuosta vaan tule mitään. Mies alkaa oirehtimaan heti kun nainen on raskaana. tuollainen pahis mies ei kestä vauva arkea joten hakee riitelyllä sinulle huonoa itsetuntoa. Niin se vaan on että pilasit elämäsi koska et kelpuuttanut kilttiä ja kunnollista miestä.
Isoin ongelma olet sinä itse koska siedät sen keskenkasvuisen miehesi käytöstä. Ei kukaan järki nainen kuuntele tuollaista vittuilua mieheltä ja haukkumista jos olet raskaanakin. Se raskaus on aika tarpeeksi tekemistä sinulle ja jos kotonasi loisii tuollaine mulkku mies niin ottaisin hatkat itse.
Ap täällä. Mies ei tosiaan ole aina ollut tälläinen. Olemme asuneet yhdessä 3 vuotta, joten uskallan väittää että tämä ei ole miehen oikea luonne. Sitä en tiedä miksi hän on yhtäkkiä muuttunut tälläiseksi, joka nostaa kärpäsestä härkäsen. Joku kysyi käyttääkö hän stereoideja, niin ei käytä. Ei käytä salaa tai "luvan kanssa."
Monella on täällä tullyt hyviä kommentteja tilanteeseen liittyen. Se on harmi lukea ettå joillekin on käynyt samalla tavalla mitä nyt. Ehkä kirboitin tänne myös sen takia, sillä halusin tietää onko mahdollisuutta "palata entiseen."
Mutta kaikki on tosiaan kiinni nyt miehestä, olen kaikkeni antanut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi heti pitää erota, varmaan joka ikisessä parisuhteessa loukataan toista, kuka niitä voi todesta ottaa. Täällä EI OLE YHTÄÄN liittoa jossa ei hyökätä toista vastaan. Parisuhde on vain toisen sietämistä.
Tuo "parisuhde on vain toisen sietämistä." Särähti aika ikävästi korvaan. Ehkä minulla on joky disney prinsessa elokuvan käsitys rakkaudesta, mutta ei suhteen pitäisi olla sietämistä ( vaikka sitä se minulla on valitettavasti.)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heti pitää erota, varmaan joka ikisessä parisuhteessa loukataan toista, kuka niitä voi todesta ottaa. Täällä EI OLE YHTÄÄN liittoa jossa ei hyökätä toista vastaan. Parisuhde on vain toisen sietämistä.
Tuo "parisuhde on vain toisen sietämistä." Särähti aika ikävästi korvaan. Ehkä minulla on joky disney prinsessa elokuvan käsitys rakkaudesta, mutta ei suhteen pitäisi olla sietämistä ( vaikka sitä se minulla on valitettavasti.)
Ap
Tuo aikaisempi oli jonkun kyynistyneen elämään kyllästyneen kommentti. Varmasti joka suhteessa molemmat joskus loukkaa toista ihan jo vahingossakin. Kyse on siitä miten ja millä tasolla loukkaa. Meillä ei esimerkiksi toista haukuta IKINÄ. En voisi kuvitella, että mieheni sanoisi minulle mitään sellaista mitä omasi on sinulle sanonut. Mieheni ymmärtää rajani ja minä hänen. Kuulostaa, että teillä sinua pidetään täysin itsestäänselvyytenä ja kunnioitusta ei käytännössä ole. Mikään muu ei selitä käytöstä. Miehesi luulee, että omistaa sinut ja voi käyttäytyä sinua kohtaan miten haluaa. Uskon, että sinulla taas on läheisriippuvuutta, kun pidät kauheana ajatuksena miehen menettämistä. Minäkin rakastan miestäni valtavasti, mutta jos hän edes päivän käyttäytyisi kuin sinun miehesi, niin pitäisin avioliittoamme suhteellisen taputeltuna (oikeasti soittaisin ambulanssin, koska epäilisin aivoverenkierron häiriötä tms.). Minäkin olen raskaana, mutta mieheni ei ihan varmasti silti pidä minua itsestäänselvyytenä. Enkä minä häntä.
Mies on ollut tollainen jo pidempään ja silti sä et keskeyttänyt raskautta/estänyt raskautta?
Niin makaa kuin petaa, eli nyt sit vaan elät miehesi tahdon mukaan ja myötäilet. Onnea vaan.
Fakta on se, että miehellä ei ole mitään oikeutta käyttäytyä noin sua kohtaan, oli syy mikä hyvänsä, samalla tavalla sinäkään et saa tehdä hänelle samoin. Ei kannata lapsen kanssa edes yrittää paikata suhdetta, se tulee menemään vaan pahemmaksi kun sinä keskityt vauvaan ja mies tuntee itsensä ulkopuoliseksi ja vaan etääntyy sekä sinusta että lapsesta.
Parempi jo tässä vaiheessa ottaa aikalisä ja muuttaa erilleen, mies saa itse setviä mikä on muuttanut hänet tuollaiseksi. Voi olla että hänellä on toinen nainen kierroksessa. Yleensä kyse on siitä kun oma akka alkaa ärsyttämään, kun se ihastus on niin paljon ihanampi ja se nykyinen siinä roikkuu ja nalkuttaa omista tunteistaan ja kyselee ja ei voi sanoa että olen ihastunut toiseen naiseen... tai voihan se olla normimasennustakin, mutta siinäkään tapauksessa et voi antaa hänen sairastuttaa suakin, kun olet vaarassa muutenkin raskauden takia sairastua synnytyksen jälkeiseen masennukseen.