Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoripari, raskaus ja parisuhteessa iso ongelma

Vierailija
14.05.2023 |

Hei, olen 25v nainen ja poikaystäväni on myös saman ikäinen. Taustatietoa, molemmat olemme olleet töissä 15 vuotiaista lähtien, meillä on hyvän kokoinen vuokra-asunto ja oma piha, yhteisiä lemmikkejä löytyy myös 2kpl. Olemme olleet yhdessä kohta 5 vuotta.

Tämä vuosi on ollu meille erittäin myrskyisä. Lukuisia eropuheita ja miehen käytös ylipäätään ollut kyseenalaista. Miehen käytös on alkanut olla arvaamatonta ja hän on useaan kertaan uhannut jättää minut, töninyt, sanonu vihaavansa kun jankutan. Jankkaaminen on hänelle siis sitä kun yritån kertoa hänelle miltä minusta tuntuuu ja kerron että haluaisin tietää miltä hänestä tuntuu. Noh, vastauksena saan vaan "ei vittuakaan kiinnosta sun turhanpäivänen paska. Kukaan muu ei saa mua yhtä vihaseksi kuin sinä."

Hän itse sanoi melkein 2 viikkoa sitten haluavansa parantaa kommunikaatiota. Yllätyin suorastaan tästä oma-aloiteisuudesta. Kommunikaatio ei tietenkään parane hetkessä ja tiedän sen vaativan aikaa, mutta päätin ottaa asian puheeksi tänään illalla.

Tänään hän alkoi autossa puhua uuden sohvan ostamisesta olohuoneeseen. Vastasin hänelle "joo käy mulle, mutta ootko miettinyt mihin se mahtuu olohuonessa?"
Poikaystävä "Anna olla kun tästä piti tehdä taas niin sun tapaan hankalaa."

Yritin hänelle selittää etten yrittänyt riidellä hänen kanssaan, vaan että onko hän oikeasti miettinyt mihin se mahtuu sillä tållä hetkellä on tilanpuutetta. Hän pysähtyi mummollani eteen ja sanoi "noni heippa, sanoin etten jaksa jauhaa tästä. Mene ennnkuin soitan torvea niin kauan kunnes poistut autosta." Poistuin autosta ja sanoin ettei hänen tarvitse huonekalu asioista menettää hermojaan noin pahasti. Hän ei vastannut mitään vaan kaahasi pois paikalta.

Mutta asiaan: Yritin nyt illalla kysellä mitä mieltä hän oli tästä päivästä ja mitä mieltå kommunikoinnista ylipäätään. Sanoin hänelle, että tämä on tärkeä asia. Hän vain sanoi "jep" tai "ei kiinnosta" ja selasi puhelinta. Nykyään hänen kanssaan ei voi puhua ilman tvtä tai puhelinta ja syyttää siitä minua

Onko tämä suhde tuhoon tuomittu ja enkö ole yrittäny tarpeeksi vai voiko tämän suhteen pelastaa.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kurjalta vaikuttava tilanne. Suhteenne voi pelastua mutta se, että niin kävisi vaatii teiltä molemmilta osansa. Kumppanisi Ap tulisi minusta tulla sinua jollain tavoin vastaan. Se, että sinä Ap odotat nyt lastanne ei tee asiaa yhteen helpommaksi, vaikka toisaalta se voi olla myös teille syy selvittää asiat, että miten tulette toimimimaan sitten kun teitä on kahden asemasta kolme. - Se on asia, johon sinuna odotatsin tai vaatisin saavani kumppaniltasi vastauksen mutta yhtälailla hänellä on oikeus kuulla se, miten sinä toivosit asioiden toimivan välillänne jatkossa. Erolla uhkailua ei pidä sietää. Se on sama kuin pitäisi sinua löyhässä hirressä. Vaikka ei tulisikin niin se ei ole maailman loppu, vaikka sattaisikin sellaiselta aluksi tuntua ja vaikuttaa. 

Uskovainen mies

Vierailija
22/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas kurjalta vaikuttava tilanne. Suhteenne voi pelastua mutta se, että niin kävisi vaatii teiltä molemmilta osansa. Kumppanisi Ap tulisi minusta tulla sinua jollain tavoin vastaan. Se, että sinä Ap odotat nyt lastanne ei tee asiaa yhteen helpommaksi, vaikka toisaalta se voi olla myös teille syy selvittää asiat, että miten tulette toimimimaan sitten kun teitä on kahden asemasta kolme. - Se on asia, johon sinuna odotatsin tai vaatisin saavani kumppaniltasi vastauksen mutta yhtälailla hänellä on oikeus kuulla se, miten sinä toivosit asioiden toimivan välillänne jatkossa. Erolla uhkailua ei pidä sietää. Se on sama kuin pitäisi sinua löyhässä hirressä. Vaikka ei tulisikin niin se ei ole maailman loppu, vaikka sattaisikin sellaiselta aluksi tuntua ja vaikuttaa. 

Uskovainen mies

Mutta miten saada mies vastaan? Hän usein sanoo olevansa liian väsynyt töiden jälkeen ja vapaa aika menee nykyään puhelimen tai tvn selaamiseen. Jos puhun hänelle usein tästä, hän hermostuu ja lähtee pois paikalta. On myös ahdistavaa että hän muistuttaa ettei seksiä ole paljon, ja olen sanonu usein että seksi tarvitsee muutakin kuin vain panemista kun hän haluaa. Miten saada mies tajuamaan että olen tosissani, siis ilman eropuheita ensin? Uskon pärjääväni yksin, mutta tiedän millainen hän on ollut ja toivoisin lapsen kasvavan myös sellaisen isän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti sun täytyy avata nyt silmäsi, uskoa mitä näet ja koet.

Kertomasi ei lupaa mitään hyvää teidän suhteellenne. Tiuskiminen on vielä pientä sen rinnalla, mitä tuosta voi seurata. Pahinta nyt on tuo raskaanaolevan töniminen, väkivaltaa, johon on pakko reagoida. Milläkö perusteella mä näin sanon? Olin itse suhteessa, josta olisin voinut kirjoittaa samoin. Siinä väkivalta luisui hiljalleen pahemmaksi. Potkimisen ja riepottelun jälkeen olin sairaalassa useita viikkoja, lapsi syntyi hyvin pienenä keskosena. Kukaan ei osannut epäillään väkivaltaa, enkä itse sitä " nähnyt". Tarina on niin surkea, etten sitä enempää kerro, mutta sinulle sanon, että pelasta nyt heti itsesi ja lapsesi, äläkä yritä ymmärtää ja terapoida enempää miestä. Säästyt paljolta, kun uskot, ettei sinun tarvitse huolehtia kuin itsestäsi ja lapsestasi.

Vierailija
24/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nuoripari, vaan vanha akka tässä trollissasi. Tuollaisista ukoista erotaan heti.

Vierailija
25/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertomasi ei lupaa mitään hyvää teidän suhteellenne. Tiuskiminen on vielä pientä sen rinnalla, mitä tuosta voi seurata. Pahinta nyt on tuo raskaanaolevan töniminen, väkivaltaa, johon on pakko reagoida. Milläkö perusteella mä näin sanon? Olin itse suhteessa, josta olisin voinut kirjoittaa samoin. Siinä väkivalta luisui hiljalleen pahemmaksi. Potkimisen ja riepottelun jälkeen olin sairaalassa useita viikkoja, lapsi syntyi hyvin pienenä keskosena. Kukaan ei osannut epäillään väkivaltaa, enkä itse sitä " nähnyt". Tarina on niin surkea, etten sitä enempää kerro, mutta sinulle sanon, että pelasta nyt heti itsesi ja lapsesi, äläkä yritä ymmärtää ja terapoida enempää miestä. Säästyt paljolta, kun uskot, ettei sinun tarvitse huolehtia kuin itsestäsi ja lapsestasi.

Tuntuu etten yritä kaikkeani jos lähden nyt ja heitän pyyhkeen kehään. Ehkä tyhmä kysymys mutta pyysitkö miestäsi ennen tätä väkivaltaisuutta parisuhde terapiaan? Suostuiko hän?

Vierailija
26/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu etten yritä kaikkeani jos lähden nyt ja heitän pyyhkeen kehään. Ehkä tyhmä kysymys mutta pyysitkö miestäsi ennen tätä väkivaltaisuutta parisuhde terapiaan? Suostuiko hän?

Ei sen tarvitse tarkoittaa suhteen loppua. Voihan olla, että miehen asenne muuttuu kun otat etäisyyttä. Kannattaa tosiaan mennä parisuhdeterapiaan, jos mies kieltäytyy niin se kertoo kyllä jostain.

Vierailija
27/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap[/quote]

Näin isot elämän muutokset voi myös aiheuttaa sen että ei tiedä miten suhtautua asioihin, ja pelkkää tulevaa. Kannattaa varata neuvolaan aika ja pyytää sieltä keskustelu apua teille molemmille yhdessä.[/quote]

Jos otan yhteyttä neuvolaan ja kerron tilanteen, tekevätkö he meistä lasu ilmoituksen?

Vierailija
28/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näin isot elämän muutokset voi myös aiheuttaa sen että ei tiedä miten suhtautua asioihin, ja pelkkää tulevaa. Kannattaa varata neuvolaan aika ja pyytää sieltä keskustelu apua teille molemmille yhdessä.

Jos otan yhteyttä neuvolaan ja kerron tilanteen, tekevätkö he meistä lasu ilmoituksen?

Se riippuu aika pitkälti työntekijästä. Joku voi tehdä, toinen ei.

Vierailija
29/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näin isot elämän muutokset voi myös aiheuttaa sen että ei tiedä miten suhtautua asioihin, ja pelkkää tulevaa. Kannattaa varata neuvolaan aika ja pyytää sieltä keskustelu apua teille molemmille yhdessä.

Se riippuu aika pitkälti työntekijästä. Joku voi tehdä, toinen ei.

Kiitos aion sanoa tämän hänelle ja katsoa mikä on hänen reaktio/vastaus. En tiedä lainaanko viestejä täällä väärin, kun en saa sitä harmaata laatikkoa tekstille? Varmaan puhelimella eri asia

Vierailija
30/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töninyt?

Se on fyysistä väkivaltaa. Moni muu on henkistä väkivaltaa.

Kyssäreitä:

Haluatko, että lapsesi isä käyttäytyy lasta kohtaan noin?

Oletko valmis kasvattamaan lapsen yksin?

Vierailija
31/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen mies

Mutta miten saada mies vastaan? Hän usein sanoo olevansa liian väsynyt töiden jälkeen ja vapaa aika menee nykyään puhelimen tai tvn selaamiseen. Jos puhun hänelle usein tästä, hän hermostuu ja lähtee pois paikalta. On myös ahdistavaa että hän muistuttaa ettei seksiä ole paljon, ja olen sanonu usein että seksi tarvitsee muutakin kuin vain panemista kun hän haluaa. Miten saada mies tajuamaan että olen tosissani, siis ilman eropuheita ensin? Uskon pärjääväni yksin, mutta tiedän millainen hän on ollut ja toivoisin lapsen kasvavan myös sellaisen isän kanssa.

Sinulla on erinomainen kysymys mutta olisi typeryyttä väittää minulla olsi siihen oikea tai edes paras ratkaisu. Voin siis vain esittää enemmän ja vähemmän huonoja vaihtoehtoja.

Yksi voisi olla vaikka se, että kun seurravan kerran tulee aika mennä neuvolaan niin pyydät samalla aikaa sille, että voitte puhua teidän liittonne tilasta asiantuntijan myötävaikutuksella.  Tai voisitko kirjoittaa ajatuksiaisi ja toiveitasi paperille ja ojentaa sen miehelle luettavaksi ja pyytää mieheltä vastausta, jota olet valmis odottamaan e. eli et vaadi tai odota sitä heti mutta kohtuullisessa ajassa.

Sinun ei tarvitse tässä asiassa miellyttää miestä. - Eli vaikka hän suuttuisi ehdotuksistasi, niin sinun pitäisi -tiedän kuullostaa helpommalta sanoa kuin tehdä- kestää ja pysty sanomaan/ miehelle mikä mättää ja mitä odotat häneltä. Käy myös mielessä, että voitko ottaa aika lisän ja kokeilla erillään asumista e. asuisitte ainakin jonkin aikaa erossa ja katsoisitte että miten erillään asumine sujuu.

Onko se lopulta parempaa kuin jatkaa asumsita yhdessä vai ei. - Sitä emme tiedä tässä vaiheessa.

Sekin, että jos eroatte ei tarvitse merkitä sitä, että mies olisi huono isä lapsellenne tai sinä huono äiti lapsellenne. - Toki tällä tavoin särkyy mahdolliesti se unelma ja haave, joka on ollut sinulla ehkä myös hänellä ja teillä molemmilla  ollut ydinperheestä.... Elämä ei ole aina reilu. 

Uskovainen mies

Vierailija
32/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on turhan paljon tuhoon tuomitsijoita. Ei sillä etteikö ennuste olisi huono.

Jokainen suhde käy joskus, tai useamminkin, aallonpohjalla. Väittäisin että suhteenne tulee kokemaan paljon nykyistä kovempia haasteita lapsen syntymän jälkeen. Jos peilaa siihen niin nyt kuuluisi mennä hyvin ja raskauden olla suhteellisen iloista aikaa. Mutta miehelläsi voi olla omia haasteita esim töissä, kaveripiirissä, oman suvun puolelta (työkaverit voi kiusata, kavereiden kanssa voi olla hankalaa). Haasteet voi olla mitä vaan. Miehesi ei tekstisi mukaan ole puheliaimmasta päästä, joten tuskin haluaa tehdä niistä myös sinun ongelmia vaan selättää ne yksin. Mutta yhtä hyvin tämä voi olla myös ettei parisuhteen ulkopuolisia haasteita ole vaan kaikki nämä heijastelee teidän parisuhdetta.

Sinuna en luovuttaisi. Mutta tekisin varasuunnitelman miten lähteä suhteesta. Tekisin miehelle selväksi että sinuun ei koske kukaan tikullakaan, ja olet äärimmäisen pettynyt mikäli miehesi ei ole sinun suojelijasi tönimisen sijaan.

Aivan mahtavaa että saatte nuorina ja energisinä lapsen. Mutta olette niin nuoriakin että väistämättä useimmat miehet ja naiset puntaroi monia muita mahdollisuuksia elämässä. Ja joskus parisuhteen haasteet voi vain vahvistaa myöhemmällä sitä kuvaa että hitto vieköön haluan tämän puolison ja tämän lapsen enkä mitään muuta. Muistakaa raskaat naiset että teidän viehätysvoima raskauden aikana vähenee ja se voi näkyä miehen käytöksessä (varsinkin nuoren joka toimii enemmän vaistoillaan kuin aivoillaan), mutta raskauden jälkeen pidätte huolta itsestänne ja viehätysvoimanne normalisoituu.

Koita järjestää teille yhteistä laatuaikaa. Pieni lomareissu paikkaan josta te molemmat tykkäätte. Kylpylä, viikonloppu rakkauden kaupungissa (Pariisissa), telttailua kansallispuistossa tms. Kerro rauhallisena hetkenä miehellesi tuon reissun aikana miten paljon välität ja rakastat. Jos et saa vastakaikua ennuste huononee.

Ennuste ei paras, älä luovuta mutta ole valppaana. Lapsen syntymän jälkeen haasteet kovenee ja parisuhteesta lähtö on vaikeampaa. Toivon sydämestäni että teillä kaikki menee hyvin

Vierailija
33/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töninyt?

Se on fyysistä väkivaltaa. Moni muu on henkistä väkivaltaa.

Kyssäreitä:

Haluatko, että lapsesi isä käyttäytyy lasta kohtaan noin?

Ehkä kirjoitin väärin, mutta viimeksi hän tönäisi silloin kun en tiennyt vielä raskaudesta. Ei ole toki tekosyy se. Ja en missään nimessä halua hänen käyttäytyvän niin, toivon että hänen ihana puolensa tulisi esiin. En tiedä miksi hänestä on tullut "suomalainen juro" hän on aina nykyään väsynyt töiden jälkeen ja haluaa katsoa tvtä/puhelinta. Onkohan mahdollista että minä muutin hänet sellaiseksi?

Oletko valmis kasvattamaan lapsen yksin?

Olen valmis kasvatttamaan lapsen yksin ja ottamaan täyden vastuun. Kieltämättä synnytys yksin hieman pelottaa.

T ap

Vierailija
34/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töniminen on väkivaltaa.

Älä siedä enää yhtään väkivaltaa lapsesi takia. Kumppanisi voi hakea apua ja saada sitä, jos hän tajuaa tarvitsevansa sitä. Sitten teillä kenties voisi olla tulevaisuutta. Ilman sitä näyttää mielestäni tosi pahalta. Jos aikuinen mies tönii raskaana olevaa rakastaan, mitä hän voi tehdä omalle lapselle? Ravistella kohtalokkain seurauksin itkevää vauvaa?

Hakisin sinua itsellesi apua, juttelisin läheisten kanssa rehellisesti asiasta ja varautuisin muuttamaan ennen synnytystä yksin.

Vaikka antaisit itseäsi kohdella väärin, älä anna lastasi kohdeltavan. Ja jokainen töniminen on väärin jo lastasi kohtaan. Pahimmillaan kaadut tönimisen takia ja raskaus menee kesken. Ja hyvin mahdollista että väkivaltä pahenee.

T. Väkivaltaisesta isästä kärsinyt

Vierailija
35/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt myös tuota paperille kirjoittamisesta ja että, antaisin hänelle aikaa rajallisen verran. Ja ehkä lappu mistä hän voisi lukea, auttaisi häntä oikeasti ymmärtään ja miettimään asioita minun/hänen/lapsen näkökulmalta.

En tiedå lainasinko tekstiä oikein, painoin puhekuplasta

Vierailija
36/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen mies

Sinulla on erinomainen kysymys mutta olisi typeryyttä väittää minulla olsi siihen oikea tai edes paras ratkaisu. Voin siis vain esittää enemmän ja vähemmän huonoja vaihtoehtoja.

Yksi voisi olla vaikka se, että kun seurravan kerran tulee aika mennä neuvolaan niin pyydät samalla aikaa sille, että voitte puhua teidän liittonne tilasta asiantuntijan myötävaikutuksella.  Tai voisitko kirjoittaa ajatuksiaisi ja toiveitasi paperille ja ojentaa sen miehelle luettavaksi ja pyytää mieheltä vastausta, jota olet valmis odottamaan e. eli et vaadi tai odota sitä heti mutta kohtuullisessa ajassa.

Sinun ei tarvitse tässä asiassa miellyttää miestä. - Eli vaikka hän suuttuisi ehdotuksistasi, niin sinun pitäisi -tiedän kuullostaa helpommalta sanoa kuin tehdä- kestää ja pysty sanomaan/ miehelle mikä mättää ja mitä odotat häneltä. Käy myös mielessä, että voitko ottaa aika lisän ja kokeilla erillään asumista e. asuisitte ainakin jonkin aikaa erossa ja katsoisitte että miten erillään asumine sujuu.

Onko se lopulta parempaa kuin jatkaa asumsita yhdessä vai ei. - Sitä emme tiedä tässä vaiheessa.

Sekin, että jos eroatte ei tarvitse merkitä sitä, että mies olisi huono isä lapsellenne tai sinä huono äiti lapsellenne. - Toki tällä tavoin särkyy mahdolliesti se unelma ja haave, joka on ollut sinulla ehkä myös hänellä ja teillä molemmilla  ollut ydinperheestä.... Elämä ei ole aina reilu. 

Uskovainen mies

Olen miettinyt myös tuota paperille kirjoittamisesta ja että, antaisin hänelle aikaa rajallisen verran. Ja ehkä lappu mistä hän voisi lukea, auttaisi häntä oikeasti ymmärtään ja miettimään asioita minun/hänen/lapsen näkökulmalta.

En tiedå lainasinko tekstiä oikein, painoin puhekuplasta Ap

Vierailija
37/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M36 kirjoitti:

Täällä on turhan paljon tuhoon tuomitsijoita. Ei sillä etteikö ennuste olisi huono.

Jokainen suhde käy joskus, tai useamminkin, aallonpohjalla. Väittäisin että suhteenne tulee kokemaan paljon nykyistä kovempia haasteita lapsen syntymän jälkeen. Jos peilaa siihen niin nyt kuuluisi mennä hyvin ja raskauden olla suhteellisen iloista aikaa. Mutta miehelläsi voi olla omia haasteita esim töissä, kaveripiirissä, oman suvun puolelta (työkaverit voi kiusata, kavereiden kanssa voi olla hankalaa). Haasteet voi olla mitä vaan. Miehesi ei tekstisi mukaan ole puheliaimmasta päästä, joten tuskin haluaa tehdä niistä myös sinun ongelmia vaan selättää ne yksin. Mutta yhtä hyvin tämä voi olla myös ettei parisuhteen ulkopuolisia haasteita ole vaan kaikki nämä heijastelee teidän parisuhdetta.

Sinuna en luovuttaisi. Mutta tekisin varasuunnitelman miten lähteä suhteesta. Tekisin miehelle selväksi että sinuun ei koske kukaan tikullakaan, ja olet äärimmäisen pettynyt mikäli miehesi ei ole sinun suojelijasi tönimisen sijaan.

Aivan mahtavaa että saatte nuorina ja energisinä lapsen. Mutta olette niin nuoriakin että väistämättä useimmat miehet ja naiset puntaroi monia muita mahdollisuuksia elämässä. Ja joskus parisuhteen haasteet voi vain vahvistaa myöhemmällä sitä kuvaa että hitto vieköön haluan tämän puolison ja tämän lapsen enkä mitään muuta. Muistakaa raskaat naiset että teidän viehätysvoima raskauden aikana vähenee ja se voi näkyä miehen käytöksessä (varsinkin nuoren joka toimii enemmän vaistoillaan kuin aivoillaan), mutta raskauden jälkeen pidätte huolta itsestänne ja viehätysvoimanne normalisoituu.

Koita järjestää teille yhteistä laatuaikaa. Pieni lomareissu paikkaan josta te molemmat tykkäätte. Kylpylä, viikonloppu rakkauden kaupungissa (Pariisissa), telttailua kansallispuistossa tms. Kerro rauhallisena hetkenä miehellesi tuon reissun aikana miten paljon välität ja rakastat. Jos et saa vastakaikua ennuste huononee.

Ennuste ei paras, älä luovuta mutta ole valppaana. Lapsen syntymän jälkeen haasteet kovenee ja parisuhteesta lähtö on vaikeampaa. Toivon sydämestäni että teillä kaikki menee hyvin

Hän ei ole tosiaan puheliaammasta päästä, itse taas olen ja se on sopinut meille hyvin. Hänellä on vakituinen työpaikka. Hänellä oli töissä kyllä eräs rasittava mies joka oli vittumainen kaikille, mutta jäi eläkkeelle. Ja muutama läheinen ystävä löytyy. Hän on enemmänkin sulkeutuva kuin avautuu kaikesta. Hän on joskus sanonut ettei aina tiedä miksi on pahalla päällä.

Ulkonäöstäni en usko tämän johtuvan, sillä olen ihan timmissä kunnossa ja laittaudun päivittäin. Poikaystävä myös urheilee ja käy salilla ahkerasti.

Yritin juuri puhua hänelle yhteisestä lomasta, mutta hänellä alkaa kiire sesonki töissä, joten se menisi vasta sykyslle luultavammin. Vähän pelkään sen olevan myöhäistä silloin. Meillä on nyt ollu vuosi pelkkää työtä, eikä ollenkaan lomaan. Se tietysti on vaikuttanut meihin molempiin.

Ap, unohdan välillä laittaa

Vierailija
38/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea suhdetta pelastaa jos mies ei halua tai osaa tulla vastaan.

Itse olin samankaltaisessa tilanteessa ja raskaana. Yritin vuosia korjata ja puhua ja kertoa asiallisesti miltä minusta tuntuu ilman syyttelyä. Mutta ei kommunikaatiota voi olla jos toinen aina vetäytyy ja tiuskii. Kadun etten eronnut aikaisemmin.

Huono parisuhde vei myös ilon vauva- ja taaperoajasta. Ero oli suuri helpotus. Nyt se ei ees halua lapsiaan nähdä muuta kuin joskus ja jouluna. Minä haluaisin viikko-viikko järjestelyn.

Mutta hän ei jaksa lapsiaan vaikka hän se oli se innokkaampi lisääntyjä meidän suhteessa, hän yritti painostaa mua vielä kolmanteenkin lapseen ja halusi naimisiin, vaikka minä olin jo yli vuoden voinut pahoin suhteemme takia ja siitä hänelle puhunut.

Hän ilmeisesti tykkäsi ajatuksesta, että hänellä on monta lasta ja ydinperhe, mutta ei häntä sitten kiinnostanut se lapsiperhe-elämä eikä parisuhde-elämä.

Se kai pitää vaan yrittää hyväksyä tilanne. Menin yhteen huonon miehen kanssa ja siksi olen melkein yksin vastuussa lapsista. Katkeroittaahan tämä, mutta olen silti onnellinen että erosin. Yksin minä siinä suhteessakin olin.

Vierailija
39/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteet eivät ole helppoja. Yritä saada hänet avautumaan. Kysy mikä häntä pelottaa tai ahdistaa. Kysy häneltä onko kaikki hyvin?

Vierailija
40/68 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea suhdetta pelastaa jos mies ei halua tai osaa tulla vastaan.

Itse olin samankaltaisessa tilanteessa ja raskaana. Yritin vuosia korjata ja puhua ja kertoa asiallisesti miltä minusta tuntuu ilman syyttelyä. Mutta ei kommunikaatiota voi olla jos toinen aina vetäytyy ja tiuskii. Kadun etten eronnut aikaisemmin.

Huono parisuhde vei myös ilon vauva- ja taaperoajasta. Ero oli suuri helpotus. Nyt se ei ees halua lapsiaan nähdä muuta kuin joskus ja jouluna. Minä haluaisin viikko-viikko järjestelyn.

Mutta hän ei jaksa lapsiaan vaikka hän se oli se innokkaampi lisääntyjä meidän suhteessa, hän yritti painostaa mua vielä kolmanteenkin lapseen ja halusi naimisiin, vaikka minä olin jo yli vuoden voinut pahoin suhteemme takia ja siitä hänelle puhunut.

Hän ilmeisesti tykkäsi ajatuksesta, että hänellä on monta lasta ja ydinperhe, mutta ei häntä sitten kiinnostanut se lapsiperhe-elämä eikä parisuhde-elämä.

Se kai pitää vaan yrittää hyväksyä tilanne. Menin yhteen huonon miehen kanssa ja siksi olen melkein yksin vastuussa lapsista. Katkeroittaahan tämä, mutta olen silti onnellinen että erosin. Yksin minä siinä suhteessakin olin.

Mikähän siinä on ettei miehiä/miksei naisiakin näytä kiinnostavan mitä kumppani sanoo? Itse en voi käsittää tätä ollenkaan. Olen myös miettinyt, että jos tilanne ei parane kaikki ilo menee vauva/ja taaperajasta.

Monilla on hyviä pointteja ja näkökulmia tähän!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän