Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Norjalaiset epäilevät Ruotsin voiton olevan järjestetty. Linkki

Kommentit (2052)

Vierailija
701/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Euroviisuissa nähdyn SuomiRuotsi-maaottelun jälkipelit ottavat yhä kovempia kierroksia, ainakin naapurimaassamme Ruotsissa.

Jos iltapäivälehtien kirjoittelua uskoisi, laulukilpailu on nyt aiheuttanut maiden väleihin vakavan särön. Sen verran loukkaantuneita jotkut ruotsalaistoimittajat ovat siitä, etteivät suomalaiset suoneet Loreenin Tattoolle yhtään puhelinääniä.

Maanantaiaamuna julkaistussa Aftonbladetin podcastissa lehden viisuasiantuntijat lataavat erittäin kovia sanoja suomalaisten suuntaan. Kielenkäyttö äityy jopa asiattomaksi.

Sen sijaan Tobbe Ek uskoo, että suomalaisten kummallisen käytöksen takana oli kateus. Suomalaisten yhteinen kateus ruotsalaisia kohtaan sai heidät päättämään olemaan äänestämättä Ruotsia, Ek analysoi.

Hän ihmettelee myös, kuinka oli mahdollista, että suomalaisten mielestä kymmenellä muulla maalla oli muka parempi laulu kuin Tattoo. Hän ei voi mitenkään ymmärtää asiaa.

Se oli häpeällistä hän lataa.

Markus Larsson jatkaa nostamalla esiin faktan, että suomalaiset antoivat jopa Saksan heavy metal -yhtye Lord of the Lostille viisi pistettä, mutta ei Loreenille. Sairasta, hän nauraa ivallisesti ja antaa ymmärtää, ettei arvosta suomalaisten musiikkimakua saati -tietämystä kovin korkealle.

Tobbe Ek jatkaa, että häntä koko kuvio ei naurata laisinkaan. Sen sijaan hän on loukkaantunut. Olen v..n raivoissani!

Larsson jatkaa vielä suomalaisten kurmoottamista: Tomppeli kansa!

Ek nostaa vielä esiin, että Suomi oli todella ainoa maa, jossa kansa ei antanut yhtään ainoata ääntä Ruotsille, vaikka kaikkien muiden tuomaristot äänestivät Ruotsia.

Joten Suomi: hävetkää! On oikein, että ette voittaneet! Tobbe Ek lataa.

Olen samaa mieltä. F**ck them, Markus Larsson sanoo.

Kaksikko pitää Loreenin ja Ruotsin taas uutta voittoa ennenkuulumattoman hienona saavutuksena. Tattoon musiikillisia arvoja ei kyseenalaisteta.

Tobbe Ek muistuttaa, että Tattoo oli kisan kaikkein suurin hitti. Aftonbladetin podcastin äänityshetkellä laululla oli yli 58 miljoonaa kuuntelukertaa, ja maanantaina puoliltapäivin kuuntelukertoja on jo yli 60 miljoonaa. Siinä mielessä tuomaristot tekivät hänestä aivan oikein: he pelastivat Ruotsille voiton.

Ek myöntää kuitenkin olevansa yllättynyt siitä, kuinka huonosti Ruotsi sai ääniä katsojilta. Loreen ei ollut suurin suosikki yhdessäkään maassa. Sen sijaan Suomi sai täydet 12 pistettä katsojilta jopa 18 maasta."

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009562561.html

On naurettavaa, miten ruotsalaiset aina kuvittelevat, että suomalaiset ovat heille kateellisia. Ruotsissa on ollut aina vahvempi talous, mikä sinänsä on varmasti kateuden aihe. Se, mitä suomalaisilla kuitenkin on, on kunniallinen historia ja omaan vahvuuteen ja pärjäämiseen perustuva kansallinen identiteetti. Ruotsi on kolonialistinen maa, joka on nyhtänyt vaurautta vuosisatojen ajan alamaiskansansa selkänahasta sekä ryöstelemällä. Onnistui myös jättäytymään sivuun toisesta maailmansodasta, ja sai siksi taloudellista etumatkaa. Luikertelivat häpeällisesti Suomen selän takana EY:n jäseniksi - tämäkin oli noloa Ruotsille heidän oman kaksinaamaisen taustansa valossa, kun suoraselkäinen Suomi kertoikin heille etukäteen aikovansa Natoon ja tarjoutui hoitamaan asian reilusti. Suomalainen, vahva, rehti, talvisodasta selvinnyt sankarillinen mies on aina ollut ruotsalaisille kateuden aihe heidän oman epäkunniallisen historiansa takia. Siksi suomalaista, mahdollisesti viinaan menevää ja sodassa niin aineellisesti kuin henkisestikin paljon menettänyttä miestä ja jälkisukupolvia on pilkattu Ruotsissa ja yritetty päästä tuntemaan ylemmyydentuntoa. Ruotsalaisille on nöyryyttävää, että ihan kansainvälisestikin stereotypia ruotsalaisesta miehestä on epäimartelevampi kuin suomalaisesta tai vaikkapa norjalaisesta. Näillä toimittajavinkujilla iskee erityisen kipeään paikkaan, kun suomalainen mies on taas sankari ja moraalinen voittaja maailman silmissä. Ihan kuin suomalainen mies oli talvisodassakin, moraalinen voittaja, vaikka virallisesti jäi kakkoseksi Neuvostoliitolle. Ja mielikuvat Ruotsista paapottuna vellihousumaana taas vahvistuivat Euroopan kansojen mielissä, ja nämä toimittajat tietävät sen.

Vierailija
702/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken muun epäreilujen tapahtumien jälkeen toivon myös, että Käärijän jengi vaatii tutkimuksen, mistä se vaijeri ilmestyi siihen finaaliesitykseen. Jos tosiaan oli niinkuin Jere sanoi, ettei ollut nähnyt sitä aiemmin. Valvontakamerat, kaikki vaiheet syyniin. Ei se siihen itekseen ilmestynyt eikä finaalissa saa olla mitään yllätyksiä, varsinkaan vaarallisia!

Ville Ohisalohan kertoi että kun hän osallistui Dancing on ice kisaan Venäjällä, oli hänelle muut kisaajat tehneet hengenvaarallisiakin jäyniä ettei hän voittaisi. Jos Venäjä on niin julma, että iskee Ukrainan viisuosallistujan kotikaupunkiin viisuiltana, en yhtään epäile etteikö haluaisi kostaa myös juuri Natoon liittyneelle Suomelle. Varsinkaan sellaiselle, joka avoimesti vastustaa sotaa ja tanssii Lasha Tumbaita. Kosto voi olla vaijeri tai tuomarien lahjonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se todella outoa,että joku vaijeri tulee eteen johon meinaa törmätä.Onneksi kerkisi just väistämään. Nyt viimeistään Käärijä on todellinen voittaja ihmisten silmissä.

Vierailija
704/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisut on kiva tapahtuma, mutta nyt toivon, että pidetään välivuosi. Ja että monet muutkin maat pitää. Saavat sitten juhlia Ruotsissa Abbaa yksinään.

Vierailija
705/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se todella outoa,että joku vaijeri tulee eteen johon meinaa törmätä.Onneksi kerkisi just väistämään. Nyt viimeistään Käärijä on todellinen voittaja ihmisten silmissä.

Niin, sehän oli hengenvaarallinen. Jos olisi vaikka kaulan kohdalta juuri osunut Käärijään.

Vierailija
706/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisujen tunnelma oli lämmin ja iloinen.

Se kaikki loppui kuin seinään kun se kusetus alkoi vyöryä silmille finaalin lopussa.

Vierailija
707/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan rahani takaisin. Äänestin aivan turhaan koska juryt olivat jo päättäneet voittajan.

Niinpä. Ihmettelen, milloin ihmiset tajuavat tämän. Rahat vietiin äänestäjiltä.

Vierailija
708/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä nyt ihmettelen missä vaiheessa olen alkanut ymmärtää ruotsia. Onko tuo joku helppoluku teksti?

Tarkotit varmaan norjaa.

Joo minäki näköjään osaan. 😂

Vierailija
709/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina tiennyt, että Ruotsi on huono häviäjä, mutta on suorastaan NOLOA, miten surkea ja säälittävä voittaja Ruotsi on. Nyt eivät osaa muuta kuin valittaa ja ulista siitä, miten Suomi ei antanut Ruotsille pisteitä. No mitä sitten?! Voittoon riittivät ne pisteet, mitä saivat jurylta.

Olen pikkasen pettynyt Ruotsiin ja ruotsalaisiin. Olen aina tykännyt Ruotsista ja opiskellut mielelläni ruotsin kieltä, mutta nyt meni mauttomaksi tämä homma. Ensi vuoden abbaviisut on boikotissa.

Ruotsalaiset valittaa aina. Mä en ymmärrä, miksi he automaattisesti olettavat, että Suomen pitäisi antaa täydet pisteet heille. Miksi he ylipäätään nykypäivänäkin tuntuvat olettavan, että Suomi on velvollinen Ruotsille ja pitäisi pelata jotenkin heidän pussiinsa? Ei me enää olla Ruotsin vallan alla millään tavalla, että tervetuloa vaan nykypäivään. Mä olisin ruotsalaisina vaan ihan hiljaa, niin häpeävoitto kun olla voi. Tää pitäisi oikeasti tutkia - samoin kuin myös ne plagiaattisyytökset - mutta taitaa olla turha toivo...

Vierailija
710/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samainen vaijeri oli semifinaalissa, mutta ilmeisesti oli finaaliin viritetty jotenkin eri tavalla. Semissä tanssija vetää sen pois siinä kohtaa kun tulevat ulos laatikosta. Finaalissa näyttää siltä kuin yrittäisi vetää muttei onnistu.

Vierailija
711/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi kyllä paha maku suuhun tästä finaalista, enkä nyt ole edes ainoa.

Vierailija
712/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekopyhä Loreen selvästi tiesi voittavansa, kun kaikki oli etukäteen jo järjestetty.

Taputteli kädet ristissa kokoajan niillä denoninkynsillään rintaassa ja hoki thank youta.. Mikä ilme, hyi helvetti kuinka ylimielinen ja teennäinen voi joku olla.

En pysty enää kuuntelemaan Euphoriaakaan tämän jälkeen kun olen nähnyt millanen "supertähti" toi ämmmä on olevinaan, vaikka ei mikään supertähti, joskus voitti viisut, siinä se, täysin yhdentekevä artisti muiden samanlaisten peruukkipäisten ulisijoiden joukossa. 🤮

Epäaitous paistaa kilometrien päähän. Ja on vielä olevinaan joku henkinen guru mikä lie.. Hahaha.

Sekin ihmetyttää kun käyttäytyi kuin joku dalai lama, vaikka ei ole vielä edes 40v täyttänyt. Näyttää kyllä 70 vuotiaalta beduiinilta.

Vierailija
713/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina tiennyt, että Ruotsi on huono häviäjä, mutta on suorastaan NOLOA, miten surkea ja säälittävä voittaja Ruotsi on. Nyt eivät osaa muuta kuin valittaa ja ulista siitä, miten Suomi ei antanut Ruotsille pisteitä. No mitä sitten?! Voittoon riittivät ne pisteet, mitä saivat jurylta.

Olen pikkasen pettynyt Ruotsiin ja ruotsalaisiin. Olen aina tykännyt Ruotsista ja opiskellut mielelläni ruotsin kieltä, mutta nyt meni mauttomaksi tämä homma. Ensi vuoden abbaviisut on boikotissa.

Ruotsalaiset valittaa aina. Mä en ymmärrä, miksi he automaattisesti olettavat, että Suomen pitäisi antaa täydet pisteet heille. Miksi he ylipäätään nykypäivänäkin tuntuvat olettavan, että Suomi on velvollinen Ruotsille ja pitäisi pelata jotenkin heidän pussiinsa? Ei me enää olla Ruotsin vallan alla millään tavalla, että tervetuloa vaan nykypäivään. Mä olisin ruotsalaisina vaan ihan hiljaa, niin häpeävoitto kun olla voi. Tää pitäisi oikeasti tutkia - samoin kuin myös ne plagiaattisyytökset - mutta taitaa olla turha toivo...

Suomalaiset tykkäsi Norjasta enemmän, niin itsekkin. Britannialle olisin voinut antaa kohteliaisuuspisteitä, kun järjestivät viisut.

Vierailija
714/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua ihmetyttää Iso-Britannia, tuo popmusiikin mekka. EI ainuttakaan pistettä KÄärijälle jurysta. Miten se ON mahdollista? EIkö muka britit ymmärrä tuota tyyliä vai mistä on kyse? Pitäisi ihan haastatella heidät. BrittiYleisöltä saatiin 12 muistaakeni. Yleisöäänestyksessä KAIKKI maat antoi suomelle joko 12 tai 10, jokunen 7, 8 ,6 mutta kukaan ei jättänyt vaille pisteitä. Toisin juryt, moni jätti täysin nollille. joku syyhän siinä on ollut, oisiko jopa tekninen vika  mikä deletoi suomen pisteet heillä? VOisiko heitä haastatella?

"The five jurors who voted on behalf of the United Kingdom were Jack Hawitt, Jim Spencer, Theo Johnson, Heidi Partakis and Shaznay Lewis"

joitain laulajia nämä kaikki.

Vierailija
715/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken muun epäreilujen tapahtumien jälkeen toivon myös, että Käärijän jengi vaatii tutkimuksen, mistä se vaijeri ilmestyi siihen finaaliesitykseen. Jos tosiaan oli niinkuin Jere sanoi, ettei ollut nähnyt sitä aiemmin. Valvontakamerat, kaikki vaiheet syyniin. Ei se siihen itekseen ilmestynyt eikä finaalissa saa olla mitään yllätyksiä, varsinkaan vaarallisia!

Katsoin hidastuksena finaalin ja semifinaalin performanssit. Semissä toinen miestanssija veti sen vaivattomasti pois tullessaan laatikosta, oli löyhällä. Finaalissa kiskoi ja kiskoi kun tuli ulos ja vaijeri oli tiukalla ja eihän siihen voinut koreon takia jäädä nykimään vaan joutui toivoa parasta. Narun pää selvästi laatikon takapuolella, oisko joku mulkku ollu pitelemässä? Iso kolo tulla ulos, miksi ei tullut?

Vierailija
716/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan tamä outo voitto ja jännä sattuma abban juhlat. Tutkittava tämä on

Voiko tehdä rotestin ja vaatia uudet kisat?

Vierailija
717/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset tykkäsi Norjasta enemmän, niin itsekkin. Britannialle olisin voinut antaa kohteliaisuuspisteitä, kun järjestivät viisut.

Brittien viisu oli myös ihan kelvollinen.

Vierailija
718/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi järjestetty juttu. Ei voi erota pisteet noin paljon raadin ja yleisön välillä. Ruotsalaiset lehdet yrittävät peittää asian haukkumalla Suomen antamia tai antamatta jääneitä pisteitä ettei vedätys vain paljastuisi. Onneksi ei ole enää Ruotsi Suomi. Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa. Kohta ovat Natossa jos pääsevät. Kannattaa olla näiden kanssa tarkkoina sielläkin. Just suunniteltiin risteilyä Ruotsiin pitkästä aikaa mutta olkoon, jää nyt tauolle. Ja YLE boikotoikaa ensi vuoden kisoja. Maksan YLE-veroa niin en halua tähän käytettävän yhtään rahaani.

Vierailija
719/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Euroviisuissa nähdyn SuomiRuotsi-maaottelun jälkipelit ottavat yhä kovempia kierroksia, ainakin naapurimaassamme Ruotsissa.

Jos iltapäivälehtien kirjoittelua uskoisi, laulukilpailu on nyt aiheuttanut maiden väleihin vakavan särön. Sen verran loukkaantuneita jotkut ruotsalaistoimittajat ovat siitä, etteivät suomalaiset suoneet Loreenin Tattoolle yhtään puhelinääniä.

Maanantaiaamuna julkaistussa Aftonbladetin podcastissa lehden viisuasiantuntijat lataavat erittäin kovia sanoja suomalaisten suuntaan. Kielenkäyttö äityy jopa asiattomaksi.

Sen sijaan Tobbe Ek uskoo, että suomalaisten kummallisen käytöksen takana oli kateus. Suomalaisten yhteinen kateus ruotsalaisia kohtaan sai heidät päättämään olemaan äänestämättä Ruotsia, Ek analysoi.

Hän ihmettelee myös, kuinka oli mahdollista, että suomalaisten mielestä kymmenellä muulla maalla oli muka parempi laulu kuin Tattoo. Hän ei voi mitenkään ymmärtää asiaa.

Se oli häpeällistä hän lataa.

Markus Larsson jatkaa nostamalla esiin faktan, että suomalaiset antoivat jopa Saksan heavy metal -yhtye Lord of the Lostille viisi pistettä, mutta ei Loreenille. Sairasta, hän nauraa ivallisesti ja antaa ymmärtää, ettei arvosta suomalaisten musiikkimakua saati -tietämystä kovin korkealle.

Tobbe Ek jatkaa, että häntä koko kuvio ei naurata laisinkaan. Sen sijaan hän on loukkaantunut. Olen v..n raivoissani!

Larsson jatkaa vielä suomalaisten kurmoottamista: Tomppeli kansa!

Ek nostaa vielä esiin, että Suomi oli todella ainoa maa, jossa kansa ei antanut yhtään ainoata ääntä Ruotsille, vaikka kaikkien muiden tuomaristot äänestivät Ruotsia.

Joten Suomi: hävetkää! On oikein, että ette voittaneet! Tobbe Ek lataa.

Olen samaa mieltä. F**ck them, Markus Larsson sanoo.

Kaksikko pitää Loreenin ja Ruotsin taas uutta voittoa ennenkuulumattoman hienona saavutuksena. Tattoon musiikillisia arvoja ei kyseenalaisteta.

Tobbe Ek muistuttaa, että Tattoo oli kisan kaikkein suurin hitti. Aftonbladetin podcastin äänityshetkellä laululla oli yli 58 miljoonaa kuuntelukertaa, ja maanantaina puoliltapäivin kuuntelukertoja on jo yli 60 miljoonaa. Siinä mielessä tuomaristot tekivät hänestä aivan oikein: he pelastivat Ruotsille voiton.

Ek myöntää kuitenkin olevansa yllättynyt siitä, kuinka huonosti Ruotsi sai ääniä katsojilta. Loreen ei ollut suurin suosikki yhdessäkään maassa. Sen sijaan Suomi sai täydet 12 pistettä katsojilta jopa 18 maasta."

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009562561.html

Kehtaakin valittaa yleisölle että väärin äänestetty. Itse voittivat huijaamalla raatien avustuksella. Ja kukahan se nytkin on koko maailman viraalilistan ykkönen. Ei ole Loreen vaan on Cha Cha Cha. Loreen oli vasta 29.

Vierailija
720/2052 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En eilen jaksanut valvoa, joten olen tänään katsellut videoita tubesta. Hauskoja nuo joissa ilmoitetaan pisteet. Juontajat joutuu hillitsemään yleisöä, kun Suomea kannustetaan niin kovasti. Tulee vähän parempi mieli. :)

Tuntui siltä että siellä vois alkaa mellakka. Se ei tietenkään ole hyvä asia.

Täällä joku kertoi kuunnelleensa viisut pelikuullokkeilla. Itse tein samoin, koska en halunnut häiritä naapureita ja halusin kuulla biisit kaikki kirkkaasti. Yleisö oli oikeasti tosi levoton siinä vaiheessa, kun päätetään, kuka voittaa. Käärijä ja Cha-Cha-hype oli käsinkosketeltava ja valtava. Kun Loreen voitti, sali hiljeni kuin veitsellä leiketan ja hurraukset voittobiisille olivat 1/4 siitä, mitä Suomi sai esiintyessään.

Tuntui tosiaan sille, että siellä alkaa mellakka. Nyt se mellakka on ihan oikeutetusti somessa.

Minusta juontajien ilmeistä oli nähtävissä, että he hetken pelkäsivät tilanteen riistäytyvän käsistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi