Miksihän exä 20 vuoden takaa yhtäkkiä ilmestyi kaveriehdotuksiini Facebookissa?
En muista stalkanneeni häntä koskaan näiden vuosien aikana, tuolloin seurustellessamme 20 vuotta sitten ei koko Facebookia vielä edes ollut. Samalla paikkakunnalla asutaan mutta ei olla törmäilty livenä.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
No onko se sitten niin vakavaa, jos selaillut facesta vanhoja tuttuja ja käynyt sinutkin katsomassa? Itse joskus selailen ja katselen huvikseen, onko ihmiset kovasti muuttuneet tms. Ilman mitään aikomusta pitää yhteyttä.
Ei ole vakavaa, yllätyin vain kun olin itse unohtanut koko ihmisen jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko se sitten niin vakavaa, jos selaillut facesta vanhoja tuttuja ja käynyt sinutkin katsomassa? Itse joskus selailen ja katselen huvikseen, onko ihmiset kovasti muuttuneet tms. Ilman mitään aikomusta pitää yhteyttä.
Et ollut unohtanut. Älä valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva meistä kyllä varmastikaan aktiivisesti muistelee vuosikymmenten takaisia exiään?
Tässä tekoälyn mietteitä. Pätisikö joku näistä?
Tässä muutamia tekijöitä, jotka voivat selittää, miten Facebook on ehdottanut ystäväksi jotakuta, jonka olet tuntenut 20 vuotta sitten, vaikka ette ole yhteydessä nykyään:
1. Sähköpostiviestien yhteystiedot: Jos olet antanut Facebookille pääsyn sähköpostitilisi yhteystietoihin tai jos olet aikaisemmin synkronoinut sähköpostisi Facebookin kanssa, algoritmi voi löytää kyseisen henkilön sähköpostiosoiteperusteella.
2. Yhteisöt ja ryhmät: Jos molemmat olette liittyneet samoihin ryhmiin tai seuraatte samoja sivuja tai yhteisöjä, se voi lisätä todennäköisyyttä ystäväehdotuksissa.
3. Sijaintipohjaiset tiedot: Facebook käyttää myös sijaintitietoja yhteyksien löytämiseksi. Jos molemmat olette asuneet tai olette vierailleet samalla alueella, se voi vaikuttaa ystäväehdotuksiin.
4. Koulut ja työpaikat: Jos olette käyneet samaa koulua tai työskennelleet samassa yrityksessä, vaikka ette olisikaan erikseen merkinneet tätä Facebookiin, voi olla mahdollista, että yhteiset koulut tai työpaikat ovat olleet tekijänä ystäväehdotuksissa.
5. Toiminta ja verkostoituminen: Jos sinä ja kyseinen henkilö olette osallistuneet samoihin tapahtumiin tai liittyneet samaan verkostoon, se voi vaikuttaa ystäväehdotuksiin.
6. Käyttäjän toiminta: Facebookin algoritmi voi myös käyttää tietoja siitä, mitä käyttäjät tekevät ja mihin he reagoivat. Jos tämä henkilö on etsinyt sinua tai käynyt profiilissasi, se voi vaikuttaa ystäväehdotuksiin.
Yhteenvetona voidaan todeta, että Facebookin algoritmi hyödyntää monia tietoja ja tekijöitä, jotta se voi ehdottaa sinulle ystäviä. Vaikka ette olisikaan suoraan yhteydessä toisiinne, algoritmi voi löytää epäsuoria yhteyksiä, joiden perusteella se ehdottaa vanhaa tuttua ystäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva meistä kyllä varmastikaan aktiivisesti muistelee vuosikymmenten takaisia exiään?
Suako ei muka koskaan kiinnosta koskaa katsoa mitä tapahtui joillekin vanhoille luokkakavereille, äksille ym tutuille?
Ihan kivaahan se on. Tuosta tuli kalju ja lihava, tuosta sekakäyttäjä, tuosta koodari, tuosta miljonääri jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No harva ne kokonaan unohtaa ellei ole alkava dementia. Tai sitten on ollut niin monta ettei ole pysynyt laskuissa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suako ei muka koskaan kiinnosta koskaa katsoa mitä tapahtui joillekin vanhoille luokkakavereille, äksille ym tutuille?
Ihan kivaahan se on. Tuosta tuli kalju ja lihava, tuosta sekakäyttäjä, tuosta koodari, tuosta miljonääri jne.
No kyllä mä yhtä vanhaa ihastusta, joka nykyään on kalju ja lihava, näen aina silloin tällöin kaupassa käydessä muttei HÄN silti ole koskaan eksynyt Facebookin kaveriehdotuksiini vaikka oltiin samalla luokallakin hetken aikaa 90-luvulla :D
Ei niistä ehdotuksista tarvitse välittää. Jatka elämääsi 🙂
Mitä välii??? Vai ootko nyt ihan otettu?
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Blokkasin! Ei kiinnosta .
Tyhmä! Olisit voinu päästä panemaan!
Fb on nyt joku häikkä menossa, moni on raportoinut oudoista kaveripyynnöistä, sivut ei lataudu ja ovat sekaisin ymym.