Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että nyt 50+ ikäisenä alkaa muistelemaan

Vierailija
07.11.2023 |

lapsuus- ja nuoruusasioita? Sellaisiakin jotka ovat olleet "unohduksissa" kolkyt vuotta? Olen googlaillut lapsuuskavereita ja saman kadun lapsia minkälaisia ne on nyt aikuisena. Siis en ole ollut heidän kanssa tekemisissä lapsuuden jälkeen ja nyt yhtäkkiä muistuu mieleen. Vanhuusko se tässä kolkuttelee?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia.

Vierailija
2/11 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostalgiankaipuu se vaan heräilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muistelee niin kovaa, että asioista kertoo monologina muille, ja muut ei saa väliin suunvuoroa, niin kannattaa olla huolissaan.

Isäni muistisairaus alkoi näin.

Vierailija
4/11 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta on, että ovat aikuisina samanlaisia kuin lapsina eli se kovis esintyy somessa koviksena  nyt 50+ ikäisenä ja se taiteellinen on valokuvaaja, jonka some on täynnä kauniita luontokuvia jne. Yksi luokkakaveri oli jo lapsena Pelle Peloton keksijätyyppi ja aikuisena on ollut menestyvä sarjayrittäjä ja sellainen menestyjä itsevarma kuten lapsena. Ap

Vierailija
5/11 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muistelee niin kovaa, että asioista kertoo monologina muille, ja muut ei saa väliin suunvuoroa, niin kannattaa olla huolissaan.

Isäni muistisairaus alkoi näin.

Itsekseni muistelen ja googlailen. Ap

Vierailija
6/11 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja oudosti tosiaan jotain ihan unohtunutta muistuu. Aivot muuttuu! Mutta se on ihan ok siis.

Vierailija
7/11 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt missäkin iässä. Miksei 40- tai 60-vuotiaana?

Vierailija
8/11 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostalgia on täysin normaalia, varsinkin kun elämää on takana enemmän kuin edessä. Ja onnellinen on se, jolla on hyvää muisteltavaa menneisyydestään. Mä tuun hyvälle tuulelle, kun tulee mieleen joitain nuoruuden pöljäilyitä. 

Vierailija
9/11 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58, enkä ole vielä tuollaista itsessäni havainnut. En ole yhtään kiinnostunut lapsuustuttujeni kuulumisista. Ihan vieraita ihmisiä.

Vierailija
10/11 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän 80-90 luvun steinerkoululaisille mahtaa kuulua. Miten elämä meni ja mitä tekevät ammatikseen. Monilla on kai perhe, osalla ei ole. Päätyikö joku ulkomaille vai palasiko takas. Entä miten usko, onko kirkkousko vai uususko? Vai joku steiner-usko. Soitteleeko joku rumpua tai maalaako tauluja vai tuliko tavis.

Vierailija
11/11 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61-vuotias ja viimeisen vuoden aikana olen muistellut vanhoja itsekseni. En lapsuuden tuttuja, mutta omien lasteni lapsuusaikaa ja omaa lapsuuttani. Ihmeellisesti muistuu mieleen asioita, esimerkiksi tänään seinäkellon tikitys vei muistot lapsuuteni keittiöön, ja muistin sieltä monia yksityiskohtia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän