Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toi uusi 8000 askelta päivässä-suositus on ihan vitsi

Vierailija
14.05.2023 |

Vein koiran päivälenkille ja ihan mielenkiinnosta laitoin askelmittarin päälle. 33 minuuttia ja 3709 askelta. Eli kun mietitään, että kuitenkin jo ihan kotona tulee liikuttua, siihen päälle koiran ulkoilutukset, kauppa- tai vaikka kirjastokäynnit, niin askeleita kertyy jo niin paljon, että eihän tässä tarvitse harrastaa liikuntaa enää ollenkaan.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6km/h on tosi rivakka kävelytahti. Mittaakohan sun mittari nyt ihan oikein, koska yleensä koiran kanssa pitää pysähdelläkin aika paljon...

Niin luulisi koiran kanssa kävelen hitaammin, kun koirat kuitenkin haistelee ja ehdottomasti niiden pitäisi antaa haistella lenkin aikana. 

Vierailija
22/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo askelmäärä on arkiliikunnan määrä. Sitten siihen päälle tulevat urheiluharrastukset.

Koira tuo elämään paljon askelia, siksi koira onkin paras terveysteko. Toki se myös lievittää stressiä ja tuo elämään merkitystä.

Askeleetkaan eivät ole yhteismitallisia. Itse kävin tänään lähes 4 h metsäretkellä, johon kuului 3,5 kilometrin ohjattu reitti raskaassa maastossa, sekä vapaata oleilua, ja mittarissa on vasta 8400 askelta, vaikka olen jo nokosien tarpeessa. Eilen vedin 24 000 askelta tasamaalla, eikä väsyttänyt ollenkaan samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo ihmisiä niin ei ole vitsi. Tänään kiinnitti huomiota nuoret naiset kesämekoissaan ja ihan valtavan lihavia suurin osa.

Vierailija
24/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 miljoonaa suomalaista on ylipainoisia ja joka neljäs aikuinen on läski.

Vierailija
25/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on järkyttävää.

Vierailija
26/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on järkyttävää.

Enää pitäisi tietää, kuinka tämä havaintosi liittyy ketjun aiheeseen.

Vierailija
27/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla on täysin hämärtynyt mikä on normaali paino. Olen 159cm. ja 57kg. Ihmiset pitävät hoikkana. En ole hoikka vaan vähintään täytyisi laihduttaa neljä kiloa johon en kyennyt ennen kesää.

Vierailija
28/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuit nyt omasta puolestasi. Ei täällä kerrostalokaksiossa etätöitä tehden tule päivän aikana kovin montaa askelta, koiraa ei ole eikä lapsia, kaupassakäyntiä on kerran viikossa ja kirjastoon on asiaa korkeintaan kerran kuukaudessa. Kyllä pitää lähteä lenkille tms. jos mielii saada enemmän kuin 1000 askelta.

Se on sitten ihan sinusta itsestäsi kiinni eikä mistään ulkoisesta tekijästä.

Vierailija
29/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on järkyttävää.

Oho 😱

Sähän välkky olet.

Vierailija
30/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla on täysin hämärtynyt mikä on normaali paino. Olen 159cm. ja 57kg. Ihmiset pitävät hoikkana. En ole hoikka vaan vähintään täytyisi laihduttaa neljä kiloa johon en kyennyt ennen kesää.

Suurinta osaa ihmisistä tuskin kiinnostaa kauheasti painosi. Sanovat sinua hoikaksi, koska tietävät että olet itse kovasti kiinnostunut painostani, ja ajattelevat olevansa mukavia.

Vierailija
31/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun koirani pysähtele jatkuvasti, koska pääsee ulos useammin ja enemmän kuin 30min. päivässä kuten joku täällä epäili. Eikä koira ole edes se pointti. Kävelisin ilman sitäkin päivässä 1,5h ihan väkisinkin. Ja ei, en yleensä käytä askelmittaria, siksi juuri nyt tein niin, koska kiinnosti, paljonko 8000 askelta vaatii. Se on kyllä ihan totta, että kävelen reipasta tahtia. Olen aina tehnyt niin. Ja kuten sanoin, kotonakin tulee liikuttua ihan vaikka jo imuroidessa. Ei tarvitse kiukusta siitä, että minusta toi on todella vähän.

Vierailija
32/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap

Vierailija
33/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lisäaskel pitää lääkärin askeleen verran loitompana.

Anteeksi lääkärit!

Hyvä pointti! Rupean sanommaan näin potilaille :)

T. Lääkäri

Vierailija
34/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun koirani pysähtele jatkuvasti, koska pääsee ulos useammin ja enemmän kuin 30min. päivässä kuten joku täällä epäili. Eikä koira ole edes se pointti. Kävelisin ilman sitäkin päivässä 1,5h ihan väkisinkin. Ja ei, en yleensä käytä askelmittaria, siksi juuri nyt tein niin, koska kiinnosti, paljonko 8000 askelta vaatii. Se on kyllä ihan totta, että kävelen reipasta tahtia. Olen aina tehnyt niin. Ja kuten sanoin, kotonakin tulee liikuttua ihan vaikka jo imuroidessa. Ei tarvitse kiukusta siitä, että minusta toi on todella vähän.

Kai sä nyt enemmän kävelet etkä jotain surkeeta 8000 askelta?

Vierailija
35/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuit nyt omasta puolestasi. Ei täällä kerrostalokaksiossa etätöitä tehden tule päivän aikana kovin montaa askelta, koiraa ei ole eikä lapsia, kaupassakäyntiä on kerran viikossa ja kirjastoon on asiaa korkeintaan kerran kuukaudessa. Kyllä pitää lähteä lenkille tms. jos mielii saada enemmän kuin 1000 askelta.

No mikset sitten lähde lenkille? Ihan oma valintasi.

Vierailija
36/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 10 000 askelta per päivä, josta tähän asti on puhuttu, ei perustu minkäänlaiseen tieteelliseen näyttöön. Tätä ei moni tiedä.

Alunperin se keksittiin jenkkimainoksen sloganiksi kymmeniä vuosia sitten ja se jäi sitkeästi elämään tähän päivään asti. Määräksi laitettiin tuo 10 000 koska se kuulosti hyvältä.

Vierailija
37/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös se ole iloinen asia, että olet niin urheilullinen, että suosituksien vähimmäismäärä on susta todella vähän? Kukaanhan ei kiellä sua vetämästä enemmän.

Itse voin ihan suoraan myöntää, että arjessani fyysinen aktiivisuus vaihtelee todella paljon. Ei ole sitä koiraa, vaan sen sijaan kokopäivätyö ja lapsia, joiden harrastukset ikävä kyllä vaativat autolla suhailua. Kiireisenä päivänä huonolla ilmalla saattaa olla, että koko päivän suoritus jää 2000 askeleeseen. Sitten jos on viikonloppuna hyvä ilma, voin vetää yhdellä hölkkälenkillä sen 20 000 askelta.

Eli toisten arkeen se liikunta solahtaa paremmin kuin toisten. Se on hienoa heille, mutta emme me muutkaan välttämättä ole rapakuntoisia.

Vierailija
38/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu laskee askelia?

Puhelin tekee sen.

Vierailija
39/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimisuositus ei tarkoita, että liikuntaa pitää vähentää. Sillä kannustetaan niitä, jotka ovat passiivisia. Verrattuna sohvalla makaamiseen tuo määrä liikuntaa on terveyden kannalta merkittävä.

Vierailija
40/52 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä 10 000 askelta olisi keskimäärin kilometreissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän