Mua ei harmita se, ettei käärijä voittanut, vaan se ettei suomalaiset antaneet Loreenille yhtään pistettä
Tämä taktinen äänestäminen. Ei sillä lopulta ole niin paljoa väliä kuka voittaa ja kuka ei. Euroviisut on paljon muutakin. Ei Loreen minusta paras ollut, mutta kyllä silti muutaman pisteen olisi Suomestakin ansainnut. Ruotsi antoi Suomelle täydet 12 pistettä. Se kertoo jotain todella surullista meistä kansakuntana.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni se euroviisujuontaja sanoi meille että taktinen äänestäminen oli sallittu.
Ei kyse ole siitä mikä on sallittua ja mikä ei. Lähinnä vaan se, että onko voittaminen niin kaikki kaikessa, että pitää taktitoida. Ettei voida antaa tunnustusta toisen kappaleesta, koska tämä on pahin kilpakumppani. 🤷Vähän ehkä itsekeskeistä
Mielestäni Loreenin veisu oli mitäänsanomaton kopio vuoden 2012 biisistä, siksi en äänestänyt.
Siinä Loreenin Tattoossa oli selvästi sama melodia säkeistössä kun Abban The Winner Takes it All kappaleessa. Huomasin vasta eilen finaalissa. Tyypillistä ruotsalaisten laskelmointia.
Paska biisi. Euphoria oli tosi hyvä.
äänestikö ap sitten loreenia koska ruotsi?
Mä en antanut ääntä Ruotsille koska suosikkini oli Puola joten äänestin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät tykänneet Loreenista.
Ei pidä paikkaansa. Oli niitä tykkääjiä muutama, antoivat täydet pisteet ruotsille. Ne ammattilaistuomarit nääs.
Loreenin biisi oli yksinkertaisesti huono. Siis huono.
Suomen raati antoi 12 pistettä. Ruotsille on noloa jos joku siellä on Suomen antamista äänistä urputtanut.
Ei Ruotsikaan aina Suomelle pisteitä jaa, varsinkaan sekä raadilta että mökin mummoilta.
Mitkähän kriteerit niillä ammattilaisraadeilla on? Analysoidaanko siinä pelkkää kappaletta, vai otetaanko siinä huomioon lava-showta tai sitä ilmiötä minkä kappale on ympärilleen luonut?
Kyllä Suomesta ihan varmasti annettiin yleisöääniä Loreenille monta. Ei vain tarpeeksi, jotta olisi oikeuttanut pisteisiin. Ja ihmekös tuo, kun Loreenin kappale oli ehkä 15-20 paras.
En kannattanut Loreenia koska hänen kappaleensa ja esityksensä oli tylsä ja väritön. Itse esittäjä on kylmän ja teennäisen oloinen, olevinaan niiiin boheemi. Ärsyttävää.
Totta. Huonoa kilpailuhenkeä eikä Suomi olisi kuitenkaan saanut antaa yli 60 pistettä.
Mun mielestä se Loreen on jotenkin ankean oloinen, naama hiusten peitossa, vaikuttaa ylimieliseltä ja jää jotenkin etäiseksi. Ja onhan se vähän neandertalilaisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Suomen raati antoi 12 pistettä. Ruotsille on noloa jos joku siellä on Suomen antamista äänistä urputtanut.
Ei Ruotsikaan aina Suomelle pisteitä jaa, varsinkaan sekä raadilta että mökin mummoilta.
Katsokaas, kun ruotsalaisia ottaa nuppiin, kun hävisivät psykologisesti Suomelle. Nyt vaan pää kylmänä suomalaiset älkää olko moksiskaan tuollaisista kommenteista.
Ei Ruotsin biisissä mitään vikaa varmasti ole, mutta Loreen on jo niin nähty. Itse pidin Norjasta, Sveitsistä ja Israelista.
Olisko ammattilaiset huomanneet "tämä hobitti vain matkii saksalaisyhtyettä". Sama kuin antaisi ääniä imitaattorille.
Miksi antaisin tunnustusta biisille, joka on mielestäni huono? En pidä Euphoriastakaan.
Vierailija kirjoitti:
En kannattanut Loreenia koska hänen kappaleensa ja esityksensä oli tylsä ja väritön. Itse esittäjä on kylmän ja teennäisen oloinen, olevinaan niiiin boheemi. Ärsyttävää.
Loreen on oikeasti tosi sieluttoman ja tyhjän oloinen. Oli kuin jokin elukka erillään muista eikä oikein ottanut edes kontaktia muihin artisteihin, oliko sitten niin ujo vai hänen arvolleen epäsopivaa olla läsnä
Tuomaripelillä saatu voitto. Jos olisin ruotsalainen, niin häpeäisin.
Siis mitä v i t t**** ap! Ruotsalaiset ovat sina ajatelleet vain omaa etuaan Euroviisuissa ja kaikessa muussakin. Suomalaisiin sina suhtautuneet alentuvasti ja ylimielisesti.