Päiväkodissa olevat lapset elävät paljon suppeammassa
ympäristössä, kuin kotihoidossa olevat. Vois melken sanoa, että pvkotilapset ne vasta neljän seinän sisällä olijoita ovat, kun oikeestaan jokaiseen päivään kuuluu samat hoitolapset ja samat ylityöllistetyt
hoitajat. Sen sijaan, minun kotihoidossa olevan lapseni kehä on paljon suurempi ja parasta tietenkin omalle pikkuiselleni, että oma äiti hoitaa.
Kommentit (58)
jonka lapsi on ihan fiksu ja omaa hyvät käytöstavat ym ym...
On olemassa slummipäiväkoteja joissa on läjäpäin moniongelmaisten vanhempien moniongelmaisia lapsia ja henkilökunta inhoaa työtään. Sitten on olemassa päiväkoteja joissa on oikeesti niin rauhallinen, luonnonläheinen, luova henki, että lapsi menee sinne todella mielellään. Eikä kasvatusvastuu minulta mihinkään siirry vaikka se rakas päiväkodintäti lapselleni lukeekin, rapsuttaa unille, tietää miten hänen raivarinsa parhaiten talttuu. Tietää mistä lapseni tykkää jamistä ei.
On tietenkin raskasta olla ryhmässä koko päivän, mutta kun siitä menee 2 tuntia päiväuniin, saman verran ulkoiluun jne- niin ei se elipiiri mihinkään kapene. Kotona on mahtavat vanhemmat jotka keskittyvät kaiken aikansa lasten kanssa elämiseen päiväkodin jälkeen.
Lapset on sosiaalisia, fiksuja, luovia jne.
Joka 10. suomalainen on alkoholisti, tosi moni masentunut, yksinäinen, jne- eli ei varmasti kykene tarjoamaan lapselleen kaikkea mahdollista. silloin on hyvä että on ammattitaitoiset ihmiset, jotka osaavat tulkita lapsen tilannetta- lapsi saa monenlaisia malleja aikuisista jne.
normaalit perheet, joissa on lapsiansa hoitamaan kykeneviä vanhempia.
paras kehu?
Ap: " kyllä minä vaaaaan olen niiiiiiiin hieno ja hyvä äiti!
Kylläpäs minua oikein hämmästyttää, kuinka paljon hienompi minä olen kuin tuo naapuri!"
oletkos koskaan ollut näkemässä niitä retkiä?
Lapset huutavat ja melskaavat keskenään ja hoitajat yrittävät rauhoitella. Niin, ja retkestä jäi mieleen????
Mutta feministinä kylläkin.
Tämän listan taantumuksellisuus (ja äitien syyllistäminen siinä ohessa) on pöyristyttävää. Keskustelut on kuin jostain kaukaisesta historiasta..
t. 30
Tutkivat metsiä, käyvät taidenäyttelyissä, urheilemassa jne...
yleensä eli kun aina jaksetaan vatvoa sitä, kuinka pienet ympyrät
kotihodossa olevilla lapsilla on. Voihan tyytyväinen kotiäitikin sanoa mielipiteensä, vai onko se varattu vain työssäkäyville?
Koti-puisto-muskari ? Ja se on sitten vai jotain suurta?? Heh heh.
Meillä lapset päiväkodissa 7 h päivässä, sen lisäksi käyvät jumpassa ja kuvataidekoulussa. Talvisin tehdään laskettelukeskuksiin retkiä, kesäisin matkustellaan ulkomailla ja lomaillaan kotimaassa pitkän kaavan mukaan niin että eletään lähes tulkoon koko kesä ulkona, rannalla, leikkipuistossa, kesähuvilalla.
päiväkodissa olemisesta. Mutta en tiedä miten hoitaa asia fiksusti: olen yh, joten vaikka omat päiväni olisivatkin 8-16, niin lapsen päivät ovat vähintään 7-17... Ei kuulosta hyvältä, ei... Harmittaa jo valmiiksi.
Ihan sama ovatko kotona, perhepäivähoidossa vai päiväkodissa.
Onnellisessa perheessä kasvaa tasapainoisia lapsia.
Vanhemmat ja sisarukset ja kodin sosiaaliset suhteet vaikuttavat kaikissa tapauksissa lapsiin eniten.
Porvoolaiset siirtykööt uuden avauksen kehittelemiseen.
Johtuu vanhempien työpäivän pituudesta. Voisin kyllä kotonakin hoitaa, mut haluun käydä töissä.
mutta ainakin tämä päiväkoti on aika mainio paikka!
tekevät kokoajan, siis viikottain joitakin retkiä, on teemapäivä paljon ja muuta erikoista todella usein!
käyvät teatterissa ja museossa, on liikuntapainotteisia päiviä ainakin kerran viikossa, kaikki pääsiäiset ja halloweenit tuo uusia kujeita päiväkotiin!
minä ainakin olen todella tyytyväinen sen toiminnallisuuteen,
ei siellä todellakaan olla 4seinän sisällä!!!
Meillä on ollut onni saada lapset erittäin hyvään päiväkotiin, jossa sekä henkilökunta että lapset viihtyvät. Henkilökunta on vakituista ja sitä on riittävästi. Maanantaisin musisoidaan, torstaisin jumpataan ja perjantaisin tehdään metsäretki. Tämän lisäksi lapset puuhastelevat millloin mitäkin askartelua, leipovat jne.
Minä olen ollut niin huono äiti, että olen palannut haastavaan ja hyvinpalkattuun työhöni vain muutaman kotihoidontukikuukauden jälkeen. Ja lapsiraukat ovat tarhassa toisten hoidossa. Mutta uskon, että olemme koko perhe tämän ratkaisun takia paljon tasapainoisempia ja onnellisempia.
Eihän kotihoidontuella pysty matkustamaan saati edes kunnolla retkeilemään! ja entä lasten harrastukset?
Ja suurimmalla osalla on kuitenkin ihan normaalipalkkainen mies joka pystyy ehkä omalla palkallaan just just kustantamaan ruuat ja asumisen ja vaatteet.
" Olemme koko perhe tasapainoisempia ja onnellisempia"
Koska totuushan on se että lapset aj vanhemmat erossa toisistaan sen noin 8h päivässä niin miten se tasapainoittaa ja onnellistaa, lapsia vai vanhempia:)
Minä saan onneni saadessani olla lasteni kanssa ja uskon että hekin onnellisia, päiväkoteihin ja koulu-uralle ehtivät vaikka ovat nyt sen komisen vuotta kotona... Tämä mielipiteeni, en tuomitse toisin tekeviä, ihmettelen vain sivusta
kaikkea kivaa vaikka nyt heti tän kirjoituksen jälkeen, jos sattuu huvittamaan. Taidetaankin lähteä Hiplopiin leikkimään.
Harrastuksia on myös ja ei kökitä pelkästään kotona, mutta ai että ne kotipäivätkin on ihania, ei tarvitse lähteä mihinkään jos ei huvita vaan leikitään ja oleillaan vaan.
Osui ja upposi!