Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Raskaana ja söin haukea

Vierailija
28.08.2008 |

se on kuolema edessä kun söit sitä haukea!!!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku :( Olen tarkka raskausajan syömisten kanssa ja nyt kävi näin: Olin syömässä kaverilla, tarjos mulle kalaa. Oltiin jo ruokailun puolivälissä kun tulin kysyneeksi mitä kala on. Haukea tietysti! En saanut sanaa suustani. Ok. kaveri ei vielä edes tiedä mun olevan raskaana, viikolla 7 mennään. MUTTA kaveri on itse raskaana, viimeinen kolmannes menossa, joten ei tullut mieleenkään, että tarjoaisi jotain "kiellettyä".

Rauhoittakaa mua nyt jooko. Jotenkin vaan tuntuu, että tää alku on pienelle kovin haavoittuvaista aikaa.

Vierailija
2/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä pelkäät sen hauen tekevän?

Vierailija
4/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisten neuvolan ohjeiden mukaan: haukea ei suositella lainkaan raskauden ja imetyksen aikana. " Elohopea läpäisee istukan, aivovaurioriski."

Vierailija
5/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terve poika makoilee tuossa sängyllä tyytyväisenä. Turha stressi pois ja nauti raskaudestasi!!

Vierailija
6/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kerta haukea ei ole mikaan katastrofi. voit olla ihan rauhassa. hauesta et saa listeriaa tms jolla voisi olla suora vaikutus sikioon.

Vierailija
7/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisten neuvolan ohjeiden mukaan: haukea ei suositella lainkaan raskauden ja imetyksen aikana. " Elohopea läpäisee istukan, aivovaurioriski."

Vierailija
8/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

USEIN ei suositella esim. raskaanaolevilla. Toisaalta kalassa on niin paljon hyviä aineita, kuten rasvahappoja, että kaikki asiasta tehdyt tutkimukset osoittavat että kalan syöminen on terveellisempää kuin syömättä jättäminen. Haukea ei ole kielletty raskaanaolevilta, mutta sitä ei kannata syödä usein.

Vierailija
9/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitapa terveyskeskukseen ja pyydä päästä VATSAHUUHTELUUN. Syö ensin varmuuden vuoksi 3 kiloa lääkehiiltä.

Vierailija
10/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohi jo vaikeampi

Vierailija
11/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hauki on kielletty?

Vierailija
13/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka iso se haukli oli? Mistä pyydetty? Jos oli nuori hauki tai merestä, niin ei varm,aan haittaa.

14/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIIN YLI 3kg painavia haukia

Vierailija
15/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Yritän rauhoittua. Mutta mulla on jo yksi myöhäinen keskenmeno takana. Stressaan väkisin. Eli mua ei rauhoita lainkaan kommentit tyyliin "meiän vauvalle ei tullut mitään vaikka söin mitä", kun se riski on kuitenkin olemassa ja vaikka se olisi miten pieni se voi osua kohdalle.

Vierailija
16/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käytä maalaisjärkeäsi, älä syö mitään sellaista, mitä et muutenkaan söisi esim. ruokamyrkytysvaaran vuoksi. En ole kuullutkaan, ettei haukea saisi syödä, ja vaikka se nyt elohopeaa sisältäisikin, niin sitä pitäisi varmaan ahmia kilotolkulla, että se aivovaurion sikiölle aiheuttaisi... Suurempi vaara AP:n raskaudelle on varmaan tuollainen stressaaminen, sehän voi aiheuttaa vaikka keskenmenon.

Vierailija
17/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä kilomääriä voi tietää, kun kala oli valmiina tarjolla. Mutta vasta neuvolasta tulin, ja uusien? ohjeiden mukaan tosiaan haukea "ei suositella lainkaan", mikä mielestäni on tarkempi kielto kuin "ei suositella". Kilomääristä ei mainita mitään ja silakkaakin suositetaan 1-2 krt/kk.

18/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija #21 ulvoi nimettömänä:

onko borgå noin tyhmä, kyllähän haukipalastakin näkee minkäkokoinen kala kyseessälohi jo vaikeampi

Vierailija
19/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan gategoriaan maksalaatikon kanssa?

Harvat tuntuvat ymmärtävän esimerkiksi maksalaatikon sisältöpitoisuuksista yhtään mitää kun ovat jo hysteerisenä että sai liikaa a-vitamiinia.

Vierailija
20/33 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä täältä paljon empatiaa heru. Tiedän, että vauhkoan vähän liikaa, muttei kai tyhmäksi tartte nimitellä. Hauki oli paloiteltu annospaloiksi tarjolle, en voi tietää kokoa enkä sitäkään oliko siinä yksi vai kaksi kalaa. Jos kerran kaikki muutkin haukea syö niin yritän tosiaan rauhoittua. Mutta olenko ainut, joka on tarkkana syömisten suhteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi