Mikä on typerin syy, mistä teidän ystävyyssuhteenne on päättyneet?
Kommentit (50)
Oltiin vaateostoksilla ja en tykännyt samasta mekosta kuin ystävä.
Ilmeni että on todellisuudessa demoni. Ja valitettavasti en pelleile.
Vaihdoin ekan vuoden jälkeen lukiosta amikseen. Porukan "pomo", paikallisen vaikuttavan firman perustajan tytär, ei tykännyt ja jätti ulos porukasta. Kylmää kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa tilanne meni niin, että kaveri sovitti mekkoa ja sinä taas kerran haukuit hänet. Sinulla on tapana arvostella asioita ympärilläsi ikävään sävyyn ja tympeän nariseva äänesi on ottanut kaveria päähän jo jonkin aikaa. Se että pilasit kivan hetken haukkumalla kaverin mekon, oli vain viimeinen naula arkkuun.
Ja nyt sinä vain ihmettelet kun välit katkesi yhden mekon takia. Sun katkaiset ihmiset aina näkee vaan sen yhden jutun eikä ymmärrä että asiat on isompia kokonaisuuksia.
Mun entinen kaveri varmaan vastaisi tähän että siksi kun ei vastannut heti mun tekstiviestiin.
Todellisuudessa välit olivat huonontuneet jo vuosia. Olin harkinnut kaverin droppaamista jo pidemmän aikaa, mutta kaverin stressaavan elämäntilanteen vuoksi halusin antaa hänelle vähän löysää. Tajusin viimein, että kyseessä ei ollut mikään ohimenevä tilanne vaan kaveri oli tottunut käyttämään mua roskakorinaan eikä asiaan ollut tulossa muutosta ainakaan parempaan. Sitten eräs kerta eräällä kriittisellä hetkellä ignoranttu viesti oli mulle viimeinen niitti ja päätin että mulle riittää.
Kaveri haukkui mut pystyyn koska päätin pitkän ystävyyden yhden tekstiviestin vuoksi. Ja siinä uskossa hän elää yhä. Yritin selittää tilannetta mutta mua ei kuunneltu, kuten ei oltu kuunneltu pitkiin aikoihin.
Joten vastaan kaverin puolesta: Siksi kun en vastannut heti viestiin.
On se herkkä kameli, kun kärpäsestä katkesi selkä.
Vierailija kirjoitti:
Huomasitko mikä lasti siinä selässä oli jo valmiiksi? Niin et tietenkään, keskityt vain siihen yhteen kärpäseen ja unohdat kokonaiskuvan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeni että on todellisuudessa demoni. Ja valitettavasti en pelleile.
Mistä asioista tämä ilmeni? Ja ei, en pilkkaa, vaan kiinnostaa oikeasti.
T. nimim. "samaa miettinyt"
Ystäväni oli niin mustasukkainen, että suuttui, kun olin puhunut hänen kanssaan perjantaina kaupungille menosta, mutta meninkin Maijan kanssa. Koska ei ollut sovittu.
Miksi ei ollut sovittu? Koska ystävälleni ei voinut sanoa normaalilla tavalla ei, kun hän ei osannut ottaa sitä kovin hyvin.
Sovin sen toisen menon toisen kanssa ihan vain siksi, ettei tarvinnut mennä sen vaatijan kanssa eikä selittää. Niin sepäs suuttuikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa tilanne meni niin, että kaveri sovitti mekkoa ja sinä taas kerran haukuit hänet. Sinulla on tapana arvostella asioita ympärilläsi ikävään sävyyn ja tympeän nariseva äänesi on ottanut kaveria päähän jo jonkin aikaa. Se että pilasit kivan hetken haukkumalla kaverin mekon, oli vain viimeinen naula arkkuun.
Ja nyt sinä vain ihmettelet kun välit katkesi yhden mekon takia. Sun katkaiset ihmiset aina näkee vaan sen yhden jutun eikä ymmärrä että asiat on isompia kokonaisuuksia.
Kaveri kysyi mielipidettä mekosta joku roikkui myyntitelineessä, sanoin että ei oikein ole minun makuuni. Pitäisikö alkaa valehtelemaan, että kaveri ei pahota mieltään kun ei ole sama maku hänellä?
Vierailija kirjoitti:
No tätä mä mietin, mun ystävän kanssa katkes suhde sellaisen asian kanssa, että mä luulin että asia on ok, kun ollaan sitä yhdessä ennenkin tehty, joten tein tämän teon. Mutta tällä kertaa se ei sit ollutkaan enää ok ja ystävän mielestä petin hänen luottamuksen eikä olla enää tekemisissä.
Mietin vain että mitähän hittoa. En oo ikinä tehny mitään väärää, mutta mä itse oon miettinyt, ettei tää ystävyyssuhde oikein tasavertainen ole, että ehkä parempi näin, että hän luulee että hän lopetti tämän suhteen.
Tekis hyvää jos saisin sanoa hänelle nää mun sysäntä painavat asiat, mutta en jaksa enää.
Vierailija kirjoitti:
Mun entinen kaveri varmaan vastaisi tähän että siksi kun ei vastannut heti mun tekstiviestiin.
Todellisuudessa välit olivat huonontuneet jo vuosia. Olin harkinnut kaverin droppaamista jo pidemmän aikaa, mutta kaverin stressaavan elämäntilanteen vuoksi halusin antaa hänelle vähän löysää. Tajusin viimein, että kyseessä ei ollut mikään ohimenevä tilanne vaan kaveri oli tottunut käyttämään mua roskakorinaan eikä asiaan ollut tulossa muutosta ainakaan parempaan. Sitten eräs kerta eräällä kriittisellä hetkellä ignoranttu viesti oli mulle viimeinen niitti ja päätin että mulle riittää.
Kaveri haukkui mut pystyyn koska päätin pitkän ystävyyden yhden tekstiviestin vuoksi. Ja siinä uskossa hän elää yhä. Yritin selittää tilannetta mutta mua ei kuunneltu, kuten ei oltu kuunneltu pitkiin aikoihin.
No, eipä hän mitään menettänytkään, et selvästi ollut aito YSTÄVÄ. Olit ystävästäsi hyötyä odottava lokki.
Vierailija kirjoitti:
Mulla samankaltainen kokemus. Kuuntelin kiltisti kaverin tuntikausien maraton-avautumisia omista asioistaan ilman, että hän kertaakaan kysyi minun kuulumisiani. Sitten kun minulle tapahtui erittäin iloinen asia, jonka halusin jakaa hänenkin kanssaan, niin hän ei noteerannut koko viestiä millään tavalla. Ei edes seuraavan kerran, kun soitti, vaan silloinkin tilitti omia juttujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri kysyi mielipidettä mekosta joku roikkui myyntitelineessä, sanoin että ei oikein ole minun makuuni. Pitäisikö alkaa valehtelemaan, että kaveri ei pahota mieltään kun ei ole sama maku hänellä?
Tuskin sanoit näillä sanoilla: "ei ole oikein minun makuuni".
Lähdin vaihtoon toiselle puolelle maailmaa vuodeksi. Hän loukkaantui tästä verisesti, ennä vieläkään ymmärrä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla sitten kovin mieluinen ihminen jos tuo riitti siihen että joku haluaa tiputtaa sut elämästään. Suosittelen miettimään asiaa syvällisemmin ja rehellisesti tarkastelemaan omaa rooliasi teidän ystävyydessänne.
Tiedän tän ihmistyypin mitä säkin edustat. Mietit sitä yhtä pikkujuttua ja kuvittelet että se on se koko asia. Tällä tavalla saat sen toisen vaikuttamaan typerältä. Tosin vain itsellesi, muut toki näkevät ulkopuolelta asiat laajemmalla perspektiivillä.
Juu juu varmasti oli kyse vain yhdestä mielipiteestä yhdestä mekosta.
Ystäväni lihomisen takia! Tai oikeastaan sen takia, että hän purki pahaa oloaan minuun. Haukkui ja ilkeili. Vuosien välirikon jälkeen lähetti Facebookissa anteeksipyyntöviestin, tunnusti että oli kateellinen hoikkuudestani ja yritti nostaa itseään ylös painamalla minua alas.
Kyllä laihoillakin on tunteet :(
Sain paremman työpaikan ja en ehtinyt näkemään kaveria samalla tavalla kauin aikaisemmin, samaan syssyyn vielä muutin ok-taloon ja sehän ei sopinut kaverilleni ollenkaan. Eli kaverin kateus laittoi välit poikki.
Parikymppisenä ystävyys loppui siihen, että kaverin mielestä pojat tykkäsivät minusta vääristä syistä. Vieläpä sellaiset pojat, joista en itse tykännyt yhtään. Ystävyys päättyi siihen, että ystävä huusi minulle naama punaisena, että en saisi meikata kun vien kaikki pojat. Todellisuudessa meikkasin todella vähän ja en vienyt yhtään poikaa, koska en ollut kiinnostunut.
Ystävän mustasukkaisuus tekemisistä toisten kavereiden kanssa ja jopa seurustelusuhteisiin tuppautuminen väliin.