Mieheni on alkoholisti
Kun tapasin hänet hän oli mällänyt kännissä auton kallioon!
Hän joi paljon, ja opetti minutkin juomaan, muutuin kaappijuopoksi..jalat kulki väkisin alkoon, join salaa ja pullot kolisi kaapista, kun olin juonut sekoilin netissä ja kaaduin löin pääni kovaan laatikkoon, ja veri valui, mies vaan nauroi.
Lopetin siihen juomiseni muutuin absolutiksi, isäni oli alkoholisti ja mulla oli lasinen lapsuus, mieheni oli kuin isäni jatko. Isäni raitistui, mies jatkaa.
Hänellä on vain juoppoja ystäviä joita inhoan, käy lokkeilemassa siellä.
Joka päivä juo, ja minä en enää jaksa.
Jouduin muista syistä terapiaan jossa aukesi solmuja, mutta diagnoosi vaikea masennus.
Olen aivan loppu enkä ymmärrä mitä voisin tehdä. Olen kaksi kertaa tulostannut avioeropaperin, mutta repinyt sen.
Mitä kannattaisi tehdä? Olen läheisriippuvainen ja pelkään että mies kuolee, murtuuko sydämeni, vai hyppäänkö katolta?
Kommentit (4)
Lopeta tuo sekoilu ja ala juomaan kunnolla miehesi kanssa! Tuosta ei muuten hyvä seuraa!
Itse olen toipunut vertaistuen avulla Al-Anonissa ja joidenkin vuosien kuluttua pystyin jättämään miehen, jolla oli alkoholismin lisäksi myös peliriippuvuus ja vieraita naisia.
Eroa. Turvaudu sukulaisiin ja itseesi jos voit. Löytäisit varmaan uuden kumppanin joku päivä ja sinkkuna ok. Asu erillään, avioeron saa tehtyä kauempaakin. Erosta selviää päivä kerrallaan. Ja tulee muuta tilalle. Kaikki ovat riippuvaisia muista jollain tavalla ja rahasta, osa ei vaan tunnusta. Kun eroaa niin viisastuu ja tulee uusia näkökulmia. Ensi kerralla varo juovia. Ehkä voit vielä matkustaakin ja nähdä maisemia tai laittaa omaa kotia erillään.
Sulla hoitosuhde? Eroa, hanki hoito läheisriippuvuuteesi. Aloita uusi ja oikea elämä, jota ehdit elää loppuelämäsi.