Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sanotaan ihmistä, joka leveilee omaisuudella/rahoilla?

Vierailija
13.05.2023 |

Tiedättekö tyypin? Kyseessä ei siis todellakaan ole oikeasti rikas ihminen, vaan sellainen joka on päässyt ehkä nippa nappa keskituloista suuremmille ansioille. Sitten kovaan ääneen leveillään materialla, mitä niillä rahoilla on saatu haalittua. Ja nämä siis on tyyliin palju omakotitalon pihassa, golfklubin jäsenyys, uusi auto, matkat turistirysiin jne. Niin onko tälle tyypille joku nimi?

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fat I'm Diarra. Maistuu maistuu.

Vierailija
102/112 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla kutsuttiin nousukkaita jupeiksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snobi, elvistelija, uusrikas, nousukas

Vierailija
104/112 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukka.

Vierailija
105/112 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisen tutuksi? 

Vierailija
106/112 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on outo ystävä (reilusti yli keski-ikäinen), joka esittää pienituloista (jota oikeasti onkin koska tekee osa-aikatyötä) ja huom vähävaraista.

Mutta, sitten kuitenkin oli kustantamassa läheisilleen 5 hlö kanarian viikon matkan. Vie lapsenlapsiaan millon minnekin lyhyille lomille ja hotellireissuille. Hankki rotukoiran ja vielä hetki myöhemmin 3 tonnin sähköpyörän. Joidenkin vuosien päästä yhtäkkiä on ostamassa kaksiota Hki.  Ja hän on omien sanojensa mukaan niiiin vähillä rahoilla elävä, kaikki on kauheen kallista ym ym ja eihän mulla oo tohon rahaa kun on osaaikatyökin ja pienet tulot...

Onko hän oikeasti niin kiero valehtelija et tekee tuota vit..uillessaan vai eikö oikeesti tajua että kaikki ympärillä olevat tajuaa puheiden ja tekojen ristiriidan. Hän on eräässä muussakin mielessä ihan jotain muuta kuin esittää joten voi olla taustalla jokin muukin persoonallisuushäiriö.  

Kellekään ei kuulu muiden rahavarat, mut feikkaaminen, jonkun muun esittäminen ja suoranainen valehtelu on ikävä piirre ihmisessä. Ihan kuin hänellä olisi joku sivupersoona.

Toi käytös on opittu lapsuudessa arvelen. Vanhemmat ovat korostaneet ettei rahoilla leveillä ja mieluummin esittää olevansa köyhä kuin että joku saa selville että on rikas sillä olisi moukkamaista leveillä rahoilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/112 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on outo ystävä (reilusti yli keski-ikäinen), joka esittää pienituloista (jota oikeasti onkin koska tekee osa-aikatyötä) ja huom vähävaraista.

Mutta, sitten kuitenkin oli kustantamassa läheisilleen 5 hlö kanarian viikon matkan. Vie lapsenlapsiaan millon minnekin lyhyille lomille ja hotellireissuille. Hankki rotukoiran ja vielä hetki myöhemmin 3 tonnin sähköpyörän. Joidenkin vuosien päästä yhtäkkiä on ostamassa kaksiota Hki.  Ja hän on omien sanojensa mukaan niiiin vähillä rahoilla elävä, kaikki on kauheen kallista ym ym ja eihän mulla oo tohon rahaa kun on osaaikatyökin ja pienet tulot...

Onko hän oikeasti niin kiero valehtelija et tekee tuota vit..uillessaan vai eikö oikeesti tajua että kaikki ympärillä olevat tajuaa puheiden ja tekojen ristiriidan. Hän on eräässä muussakin mielessä ihan jotain muuta kuin esittää joten voi olla taustalla jokin muukin persoonallisuushäiriö.  

Kellekään ei kuulu muiden rahavarat, mut feikkaaminen, jonkun muun esittäminen ja suoranainen valehtelu on ikävä piirre ihmisessä. Ihan kuin hänellä olisi joku sivupersoona.

On niitä semmosiakin persaukisia jotka ottavat lainaa lainan päälle niin kauankuin saavat jotkut onnistuu vielä takaajia itselleen puhumaan. Sitten sillä mällätään ja sitten ollaan taas köyhä niin kauan kuin taas saa jostain lisää lainaa ja taas ostellaan isosti.

Ainakin 2 tällaista tiedän. Se on oman egon pönkitystä minä maksa jne. Ja sitten ihmetellään kun muilla on jotain mihin ei itsellä ole rahaa.

Vierailija
108/112 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellisen tutuksi? 

Näin se on! Vain kateellinen panee tuon edes merkille. Ei kateellinen antaa ihmisen iloita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/112 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köyhä saisi puhua Tallinnan risteilystä, mutta varakkaampi ei saisi mainita, että hän kävi Santorinilla? Miksi köyhä saa kertoa, että hän käy kansalaisopistossa jumpalla, mutta varakkaampi ei saa sanoa, että hän kävi golfaamassa? Miksi köyhän arjen kuulumiset ovat normaalia elämästä kertomista, mutta heti kun jollakulla on varaa hieman laadukkaampaan arkeen, se leimataan leveilyksi?

Vierailija
110/112 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusrikas, nousukas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/112 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on? Hanki itsetunto.

Vierailija
112/112 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 Pitäisikö rikkaan tehdä kaikki matkat salassa eikä koskaan saisi jutella omasta arjestaan ja lomistaan?