Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sanotaan ihmistä, joka leveilee omaisuudella/rahoilla?

Vierailija
13.05.2023 |

Tiedättekö tyypin? Kyseessä ei siis todellakaan ole oikeasti rikas ihminen, vaan sellainen joka on päässyt ehkä nippa nappa keskituloista suuremmille ansioille. Sitten kovaan ääneen leveillään materialla, mitä niillä rahoilla on saatu haalittua. Ja nämä siis on tyyliin palju omakotitalon pihassa, golfklubin jäsenyys, uusi auto, matkat turistirysiin jne. Niin onko tälle tyypille joku nimi?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä voisin ihan sanoa henkilön nimen joka tekee juuri tätä. En tiedä tekeekö muille mutta ainakin minulle. Ollaan tunnettu lapsuudesta saakka, hän on minua useamman v vanhempi ja jotenkin hänellä oli jo lapsena joku ihme "valta-asema" minuun jo ikänsä puolesta mutra myls varallisuudessa koska hän oli ns keskiluokkaisesta suvusta ja keskiluokkaisesta kodista, minä olin pienituloisen yh:n lapsi. 

No mutta minäpä pärjäsin elämässäni hyvin, pääsin lähtökohtiin nähden todella pitkälle työurallani, olen hyvätuloinen, matkustelen paljon, harrastan monenlaista, käytän rahaa hyvinvointiini, olen terve jne. Tämä ko ystäväni on alkanut vanhemmiten leveilemään joskus ihan absurdilla tavalla lähes kaikella mitä vaan voi. Siis jopa asiookseen soittaa tai laittaa viestiä kuvan kera, kun on hankkinut robottiruohonleikkurin tai -imurin. Tuntuu ihan hassulta. Kun läyvät jossain reissussa  niin joka kerta kertoo seikkaperäisedti miten hienossa hotellissa olivat koska hänhän ei suostu olemaan missään kolmen * majoituksessa ym ym. Hän puhuu aina muodossa  "minähän, minunhan, minustahan, mehän, meillähän, meistähän"  joka kertoo kuulijalle jostain oman korottamisesta muiden yli. Eikö? Ja aina, joka ikinen kerta pitää pistää hiukan paremmaksi tyyliin (tekaistut esimerkit):  ostin auton, hän kysyy millanen kone siinä on, minä sanon 1,4 bensaturbo.... kaveri sanoo  mullahan on tossa uudessa mersussa 2litranen....  eli ei voi jättää pistämättä paremmaksi   tai   minä "hitto ku imuri sano työsuhteensa irti, piti ostaa uus, ihan tavallisen ostin eihän noi enää onneks oo kovin kalliita,  hän kommentoi heti että mehän hankittiin toi robotti-imuri, minähän tein pitkään vertailuja ja mehän päädyttiin tohon testivoittaja xx975deluxe versioon, makso yli tonnin.  

Eli näin, ymmärrätte varmaan kuka on se LEVEILIJÄ.

Vierailija
42/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti, välteltävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallinen materialisti

Vierailija
44/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteläpohojalaaseksi. 

Vierailija
45/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymätön moukka

Vierailija
46/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfa 💪🏻🐺

Vierailija
47/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä voisin ihan sanoa henkilön nimen joka tekee juuri tätä. En tiedä tekeekö muille mutta ainakin minulle. Ollaan tunnettu lapsuudesta saakka, hän on minua useamman v vanhempi ja jotenkin hänellä oli jo lapsena joku ihme "valta-asema" minuun jo ikänsä puolesta mutra myls varallisuudessa koska hän oli ns keskiluokkaisesta suvusta ja keskiluokkaisesta kodista, minä olin pienituloisen yh:n lapsi. 

No mutta minäpä pärjäsin elämässäni hyvin, pääsin lähtökohtiin nähden todella pitkälle työurallani, olen hyvätuloinen, matkustelen paljon, harrastan monenlaista, käytän rahaa hyvinvointiini, olen terve jne. Tämä ko ystäväni on alkanut vanhemmiten leveilemään joskus ihan absurdilla tavalla lähes kaikella mitä vaan voi. Siis jopa asiookseen soittaa tai laittaa viestiä kuvan kera, kun on hankkinut robottiruohonleikkurin tai -imurin. Tuntuu ihan hassulta. Kun läyvät jossain reissussa  niin joka kerta kertoo seikkaperäisedti miten hienoss

Yleensä noilla miehillä on 4 sentin ohut matoperiytyvää

Vierailija
48/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota etäisyyttä. Tuskin tulee muuttumaan. Se moukka nimittäin. Tunnista tuon ihmistyypin myös omasta tuttavapiiristä. 

Vierailija
49/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehvakas röyhkimys

Vierailija
50/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestynyt jota esim. vauva.fi palstalla syrjäytyneet reppanat ja epäonnistujat kadehtii, haukkuen jos vaikka minkälaisilla pilkka sanoilla.

Vierailija
51/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eteläpohojalaaseksi. 

Vaasalaiseksi pyrkyriksi.

Vierailija
52/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että sivullisia voi ottaa päähän tollanen. Itse ajattelen enemmän niin, että köyhät ajat ovat häneen jättäneet jälkensä ja annan hänen iloita saavutuksista, jotka antavat hänelle iloa. Ei se ole minulta pois. 

Vierailija
53/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uusrikas, nousukas

Minusta ei ehkä uusrikas, jos ei rahaa kuitenkaan ole niin paljon että olisi rikas. Mutta nousukas voi olla. Jos ihan pohjalta alaluokasta nousee, niin voi alkaa keskituloisenakin jo tuntua, että on paljon rahaa. 

Vierailija
54/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on vielä tollainen apn kuvaava mutta lisää siihen vielä lapin lisää juttuihin. Esim tulipa kulutetta sen ja sen verran ja oikeasti puolet vähemmän. Tai että esittää tietävänsä mutta ei oikeasti tiedä mitään mitä selittää. Pitää yrittää ns tyhmänä päteä.

Vierailija
55/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanotaan lapsena orvoksi jäänyttä joka aikuisena leveilee saamallaan perinnöllä?

Vierailija
56/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaista oman egon pönkitystä tuo minusta on, ja ehkä samalla arvostuksen hakemista. Tiedän tyypin. Rehvastelija. 

Vierailija
57/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousukas

Snobi

Vierailija
58/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan kuulua tähän porukkaan, enkä häpeä sitä ollenkaan. Kiva ärsyttää persaukisia nahjuksia.

Vierailija
59/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öykkäri?

Vierailija
60/95 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sanotaan lapsena orvoksi jäänyttä joka aikuisena leveilee saamallaan perinnöllä?

Noloksi, lapsena huostaanotetuksi joutuneeksi sossulapseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän