Vinkkejä lipputangon pesuun!
Hankkimallani mökillä ei lipputangostaole huolehdittu. Siinä on vuosikymmenten liat. Minulla vain lyhyet tikkaat. Miten ihmeessä pesu onnistuu ylhäältä?
Letkusta vettä suihkuttamalla ei puhdistu, pitää harjata tms.
Ja tosiaan, en aio yksinäni irrottaa ja kaataa tankoa.
Nimim. tenkkapoo mökillä
Kommentit (26)
Kiinnitä pesuaineella ja vedellä kasteltu rätti tangon ympäri ja mielellään mustekala vielä ympärille, jolloin kiristyy. Sitten kiinnität tuon niihin lipun nosto naruihin ja hiissaat edestakaisin. Ei noita julkisia tankoja ehditä kaupungeissa joja vuosi kaatelemaan vaan noin ne putsataan. Itse käytän auton liuotinpesuainetta ensin, sitten sutonpesuainetta ja lopuksi vettä.
Täytyy toki olla varovainen ettei käy kuin isoisälle
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti; miten pesette lipputangon?
Apulaista ei ole minulla.
Me ei pestä koskaan lipputankoa, koska se on puhdas.
Miksi ap ei osta lipputangon puhdistusliinaa?
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti; miten pesette lipputangon?
Apulaista ei ole minulla.
Oikeasti me avaamme ne tangon alaosassa olevat pultit niin, että sen saa kaadetuksi. Kevyen lasikuitutangon saat kaadetuksi itsekin, mutta vanhanaikaisen puutangon kaatamiseen tarvitset riskin kaverin, että se ei rojahda maahan.
Se pestään perusteellisesti harjaamalla tavallisella pesuaineella, esimerkiksi mäntysuovalla.
Ap ei ilmeisesti tiennyt sitä, että tanko on tarkoitus kaataa ja sitä varten alaosassa on ne tuet, joissa se on kiinni.
Kannattaa yhdistää hupi ja hyöty. Lapset kiipeilevät mielellään lipputankohin ja jos kerrankin saa oikein luvan kanssa kiivetä niin varmasti löytyy halukkaita. Järjestä mehutarjoilu ja pistä naapurin lapsille leikkimielinen kiipeily-/pesukisa pystyyn.