Työilmapiiri mennyt työpaikalla huonoksi sen takia, koska esimieheni pitää minua suosikkinaan
Olen pienessä vasta perustetussa firmassa töissä, jossa on noin 15 työntekijää (ehkä 80% naisia). Olen nyt ollut töissä 4 kuukautta, mutta sukset selkeästi ristissä jo muutaman kanssa.
Syy siihen on se, että minusta on tullut selkeästi meidän esimiehen suosikkityöntekijä. Olen vasta päälle parikymppinen nuori mies, mutta meidän keski-ikäinen naispuolinen pomo selkeästi näkee potentiaalin minussa ja pitää minusta työntekijänä.
Nämä, jotka eivät minusta pidä ovat myös naispuolisia työntekijöitä, jotka ovat olleet minua kauemmin tässä firmassa. Myös pomoni pitää heistä, mutta ei enää niin paljoa, kun minä tulin töihin. Heillä on koko ajan hirveä tarve neuvoa minua samoissa asioissa monta kertaa, vaikka olen sanonut, että osaan ja tiedän kyllä. He eivät esimerkiksi enää vastaa, kun töihin tullessa sanon huomenta, tiuskivat jatkuvasti yms.. Mitään ongelmia minulla ei ole miespuolisten työntekijöiden kanssa, heidän kanssaan tulen tosi hyvin toimeen.
En ymmärrä, miksi he käyttäytyvät minua kohtaan tuollein, kun en ole heitä mitenkään loukannut koskaan? Ovatko he vain kateellisia, kun minä kokematon olen suosikkityöntekijä?
Kommentit (2)
Otat tietysti kaiken hyödyn irti tuosta tilanteesta. Ei kaikki pääse noin onnekkaaseen asemaan. Viet myös esimiesnaisen illalliselle hotellille ja pyrit hankkimaan vielä lisää etuja.
Mua ei yhtään kiinnosta olla suosikki kellekkään, mutta itse taas huomannut että naiset suosii miehiä, riippumatta osaamisesta, yksikin mies eilen sanoi mulle että älä välitä kun noi vanhemmat naiset puhuu tolleen sulle, sanoin että oon tottunut vanhempien naisten käytökseen joka huonoa.. Miehelle ovat kohteliaampia lähtökohtaisesti 😁itse olen tasapuolinen ihminen, enkä ymmärrä "suosikkeja" tai mitään lapsellisuuksia.