Näin eilen tosi kivasti pukeutuneita ihmisiä Helsingissä
Kun kövin keskustassa, niin siellä oli paljon ihmisiä, joilla oli todella kivat ja tyylikkäät vaatteet. Ei pidä todellakaan paikkaansa se, etteivät suomalaiset osaisi pukeutua. Näytti siltä, että talvitakista eroon pääsy oli oikein vapauttanut monet toteuttamaan omaa tyyliä ja makua ja oikein onnistuneesti.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös lihavat ihmiset on kauniita sopivissa vaatteissa.Jos joku luulee ettei olisi.
No et sinä sitä voi toisten puolesta päättää. Sä tykkäät ja pidät kauniina ja se on sun oikeus, mutta mä en tykkää siitä miltä näytän lihavana enkä mä, etkä varsinkaan sä, voi pakottaa mua tykkäämään peilikuvastani saati siitä miltä minusta tuntuu lihavana olo.
Tähän oloon verrattuna se miltä näyttää on itseasiassa ihan sivuseikka. Ja varsinkin siis se miltä näyttää muiden silmissä. Olo ja fiilis ei ole tippaakaan mukavampi vaikka kuinka joku sanoisi, että näytät kauniilta.
Mä tinttaisin varmasti nokkaan jos joku moista tulisi viiiittuilemaan päin naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kivaa pukeutumista? Esimerkkejä! nimim. En osaa kesävaatteita
Siistit, puhtaat ja kantajalleen istuvat vaatteet. Ei mitään ylisuuria, tai liian pieniä vaatteita, eikä likaisia, venyneitä, rumia ja täysin asiattomia rytkyjä.
Täytyy olla sen verran itsekritiikkiä, että katsoo peiliin, ennen kuin astuu ovesta ulos!
Entäpäs kun keskivartalolla on sellainen etureppu, ettei mikään vaate oikeasti istu päälle vaan on yhdestä kohtaa liian iso ja toisesta liian pieni ja oikeasti koko vaatteen malli menee jotenkin ihan kummalliseksi ja vaan tämän mahan takia?
Ihan vaan kaverin puolesta kyselen..
Täällä kanssa "kaverin" puolesta kyselee 153cm X-vartaloinen, rintava ja persevä. Pituutta on 12-vuotiaan lapsen verran, vartalo ei taas mene siihen muottiin koska rinnat, perse, reidet. Vaatteista 95% ei istu eikä sovi sinne päinkään, joten sitä laitetaan päälle, joka edes vähän sopii ja istuu. Eli jotain joustavaa, joka venyy oikeista kohdista ja kiristyy oikeista.
Ihanissa hulmiavissa kesämekoissa näytän tynnyriltä, josta pilkistää pää, kietaisumekoissa Pulleat Purjeet -laivan matamikapteenilta ja tunikoissa lastentarha-taidetantalta :'D
Olisipa oma hoviompelija!
Inhottavaa, mutta hauskasti kuvailtu😁 Itsellä vähän samaa ongelmaa, vaikka pituutta 10 senttiä enemmän. Minulla ongelma jossa perseessä ja reisissä, nykyään myös tissit ja maha kasvaneet. Pitäisi olla syömättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ikävää, että moni ei viitsi panostaa aloituksiinsa. Olisi kiva tietää, millaisia tyylejä ja asuja Ap havainnoitsi ja miksi ne olivat hänestä onnistuneita? Erottuiko pukeutumisessa positiivisesti jokin ikäryhmä, tai sukupuoli? Millaisia värimaailmoja, siluetteja? Materiaaleja?
Itse nimittäin liikun Helsingissä myös ja sanoisin, että tyylikkäästi pukeutuneet ovat vähemmistö. Tietenkin heitä myös on. Teinit ja nuoret on lähes poikkeuksetta pikkuisissa topeissa ja verkkareissa, athleisure tyyli, lenkkarit jalassa. Joskus jotain vanhempia henkilöitä näkee ja heillä voi olla arvokkaamman oloinen tyyli. Kauppojen tarjontakin on nykyisin joko sitä college verkkarilinjaa, tai kummallisia säkkitunikoita ja kaapuja.
Nyt yritetään saada naiset heivaamaan istuvat ja tyylikkäät vaatteet. Tilalle jotain 80 ja 90-luvun onnettomia jäljitelmiä. Ei silloinkaan tunikoita ja säkkejä käytetty. Eikä noita karmeita korotettuja lenkkareita.
Mulla oli monia tarraolkapäätoppauksia. Jopa T-paidan kanssa. Ilman ei osannut olla. Vartalo tiimalasi ja ihanne oli harteikas.
Vierailija kirjoitti:
Tuli tästä mieleen, että ihmiset osaavat olla törkeitä. Meillä on jo suvussa taipumus pömppömahaan. Tämä vaikka henkilö olisikin laiha muuten. Tietysti ymmärrän sen, että läskiä se on, mutta joillakin se kertyy vaan siihen vatsaan. No kuitenkin äidilläni on myös pömppömaha, vaikka muuten painoltaan normaaleissa mitoissa. Hän käyttää yleensä kaupungissa ollessa tunikoita yms löysiä vaatteita, että saa mahaa peitettyä. Tämäkään ei silti estä ikäviä kommentteja aina välillä. Eräskin nuorehko (ehkä noin 18-25) nainen kommentoi muille porukukassa olleille, että katso kyllä tuonkin on tullut syötyä vähän liikaa ja tuijotti äitiäni. Ikävä kuulla sellaista. Ehkä minä olen sitten seuraava jota aletaan kommentoida. Kiusaaminen nyt on tuttua muutenkin, mutta kun nyt kadulla saisi tavallinen ihminen tavallisissa vaatteissa kulkea rauhassa. Tätä mietin.
No sanos muuta! Noille voi sanoa rumasti takaisin, sit olis huutokonsertti menossa. Parempi sulkea korvat. Sama kohtalo sillä huutelijalla on.
Aikuisilla naisilla on harvoin litteä vatsa vaikka muuten hoikka onkin. Se on täysin normaalia. Malleilla on pakko olla, että kaikki esitettävät vaatteet istuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kivaa pukeutumista? Esimerkkejä! nimim. En osaa kesävaatteita
Siistit, puhtaat ja kantajalleen istuvat vaatteet. Ei mitään ylisuuria, tai liian pieniä vaatteita, eikä likaisia, venyneitä, rumia ja täysin asiattomia rytkyjä.
Täytyy olla sen verran itsekritiikkiä, että katsoo peiliin, ennen kuin astuu ovesta ulos!
Entäpäs kun keskivartalolla on sellainen etureppu, ettei mikään vaate oikeasti istu päälle vaan on yhdestä kohtaa liian iso ja toisesta liian pieni ja oikeasti koko vaatteen malli menee jotenkin ihan kummalliseksi ja vaan tämän mahan takia?
Ihan vaan kaverin puolesta kyselen..
Täällä kanssa "kaverin" puolesta kyselee 153cm X-vartaloinen, rintava ja persevä. Pituutta on 12-vuotiaan lapsen verran, vartalo ei taas mene siihen muottiin koska rinnat, perse, reidet. Vaatteista 95% ei istu eikä sovi sinne päinkään, joten sitä laitetaan päälle, joka edes vähän sopii ja istuu. Eli jotain joustavaa, joka venyy oikeista kohdista ja kiristyy oikeista.
Ihanissa hulmiavissa kesämekoissa näytän tynnyriltä, josta pilkistää pää, kietaisumekoissa Pulleat Purjeet -laivan matamikapteenilta ja tunikoissa lastentarha-taidetantalta :'D
Olisipa oma hoviompelija!
Mä en ole hoviompelija mutta osaan ommella ja muokata melko paljon kaavojakin, mutta en mä saa enää tehtyä edes tälle omalle kropalleni sopivia vaatteita.
Se on oikeasti vaan tekemätön paikka saada tarpeeksi tilaa yhtäälle ja tarpeeksi vähän toisaalle, kun nämä kaksi kohtaa on yhteydessä toisiinsa viimeistään siinä vaiheessa, kun vaatteessa tekee muutakin kuin seisoo aloillaan..
Ja tuo sopiva liikkumavara on just se juju millä vaate tuntuu päällä mukavalta ja istuu kivasti.
Sama juttu on neuleiden kanssa vaikka siinäkin voi muokata valmista ohjettakin monella tapaa. Siltikään siihen ei saa tarpeeksi väljyyttä miehustaan mitenkään jos on uhkeampaa sorttia ilman, ettei se sitten ole jo hartioista täysin päälle istumaton. Ja se oversize ei taas minusta pue yhtään pulleampaa vaan vaatii enemmänkin sellaista "terävää" olkalinjaa. Lisäksi ryn pitäisi olla se oikeastikin suurin mitta ja jopa ihan selkeästikin jotta neule laskeutuisi kauniisti ja siinä olisi sellaista oikeanlaista "tyhjää" helmaosassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kivaa pukeutumista? Itse en osaa, olen keski-ikäistyvä tantta, mikään vaste ei sovi. Vai onko niin, että ne kivasti pukeutuneet olivat kaikki nuoria,
Itselläni on sama juttu. Keski-ikäisenä rumana ja lihavana pömppömahaisena ja riippurintaisena naisena kaikki vaatteet, jos nyt sattuvat päälle edes mahtumaan näyttävät päällä hirveiltä. Jos taas yritän edes vähän laittautua näytän heti transnaiselta. Kylmällä säällä on helpompaa kun saa ilman ihmetyksiä pukeutua peittävämmin ja käyttää takkia. Käytän tosin itse kesälläkin takkia peittääkseni itseäni. En oikein voi kulkea ilman takkia kun rintoja on hyvin vaikea muutenkin piilottaa niin, että eivät herätä huomiota. Löysiä ja peittäviä vaatteita yritän toki aina käyttää. Sitä huomiota en todellakaan halua.
Lohdullista kuulla, etten ole ainoa jolla on tällainen olo. Just eilen lenkillä ihmettelin, että kuinka vatussa tässä pitäisi olla ylpeästi kehopositiivinen kun olo on vain ja ainoastaan epämukava tämän mahan ja turhankin uhkean rintavarustuksen kanssa?
Joo, tietenkään en toivo sairastuvani rintasyöpään, enkä halua mitenkään pilkata tai loukata sairastuneita, mutta omat rintani saisi kyllä poistaa. Olen aina inhonnut liian isoja rintojani ja joku a-b- kuppi olisi hyvin riittänyt itselleni tai välttämättä koko rintojen ei olisi tarvinnut edes kehittyä ollenkaan. Muutenkin on hyvin vaikeaa olla nainen ja tämä isorintaisuus on tässä niitä pahimpia asioita. Nyt vielä ikääntyessä ovat lihoomisen myötä kasvaneetkin ja roikkuvatkin. Paidan pitää olla isoa kokoa ja mahdollisimman löysä ja peittävä ja tuollaisessakin paidassa näyttää irstaammalta kuin haluaisi.
Suosittelen rintojenpinennysleikkausta.
Nimim. H-kupista D-kuppiin. Kivempi olla nyt. Tk-lääkäriltä lähete ja julkisella leikkaavat.
Tosin kriteereitä hieman tiukennettu, bmi tulisi olla alle 28.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös lihavat ihmiset on kauniita sopivissa vaatteissa.Jos joku luulee ettei olisi.
Mutta kun niitä sopivia vaatteita ei oikeasti ole! Jos olisikin tasaisesti pullea tai vaikka enemmänkin vaan persevä, niin ongelmaa ei olisi mutta rintavana omppuna tilanne on toinen.
Tämän hetkinen muotihan sopii kuin valettu juuri omenavartaloisille naisille.. Mekot ovat pääasiassa hyvin löysiä, joten kukaan ei näe , kuinka suuri vatsa on mekon alle piilotettu. Sen sijaan ne hoikat sääret korostuvat. Sen sijaan jos kaunein kohta vartalosta on kapea uuma, tällä hetkellä kaupoista on vaikea löytää kaunista mekkoa.
Mä haluaisin pukeutua kivasti, sitä vaikeuttaa, että rahaa ei oo vaatteisiin.
Älkää hyvät naiset koko niin armottomia itsellenne. Hankitte sellaiset kuteet, jotka tuntuu mukavilta ja pskat piittaatte muodista. Väreillä voi sitten leikitellä, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun niitä sopivia vaatteita ei oikeasti ole! Jos olisikin tasaisesti pullea tai vaikka enemmänkin vaan persevä, niin ongelmaa ei olisi mutta rintavana omppuna tilanne on toinen.
Tämän hetkinen muotihan sopii kuin valettu juuri omenavartaloisille naisille.. Mekot ovat pääasiassa hyvin löysiä, joten kukaan ei näe , kuinka suuri vatsa on mekon alle piilotettu. Sen sijaan ne hoikat sääret korostuvat. Sen sijaan jos kaunein kohta vartalosta on kapea uuma, tällä hetkellä kaupoista on vaikea löytää kaunista mekkoa.
Mitkä ihmeen hoikat sääret sä kuvittelet jokaisella ompulla/mahakkaalla/rintavalla oikein olevan? Tai luuletko sä, että se valtava muodoton kaapukaan olisi jokin näkymättömyysviitta, joka hävittäisi sen mahan ja extrakilot johonkin? Kyllähän se näkyy etenkin sivustapäin ettei siinä ole vaan kangas ilmavasti valloillaan vaan ne makaa mahamakkaroita vasten ja alla on lihava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jokainenhan tahtoo näyttää että olisi raskaana ja kulkisi äitiysmekossa. Yhtään jos on tuhdimpi niin tuollainen väljä oversizemekko saa näyttämään aivan järkyttävän lihavalta.
Hoikan ja normipainoisen se toki tekee todellistakin hoikemman näköiseksi kunhan vaan ei ole rintava.
Minä tykkään vaatteista yli kaiken ja on ihanaa olla toimistotöissä, joissa saa pitää omia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kivasti pukeutuvat ovat laihoja.
No ainakin normipainoisia/hoikkia sekä timmejä.
Aivan, ei sitä mikään laiha tarvitse olla.
Niin omituista kun aina hoetaan lihava tai laiha. Siihen väliin kun mahtuu parikymmentä kiloa muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät naiset koko niin armottomia itsellenne. Hankitte sellaiset kuteet, jotka tuntuu mukavilta ja pskat piittaatte muodista. Väreillä voi sitten leikitellä, jos haluaa.
No mutta kun mikään ei tunnu päällä mukavalta! Tai no, ihan siedettävältä tuntee olonsa todella hyvin tukevissa kompressiotrikoissa ja talvitakissa mutta ei ne oikein kesäkeleillä toimi..
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin pukeutua kivasti, sitä vaikeuttaa, että rahaa ei oo vaatteisiin.
No totta tämäkin. Toisaalta kun tietää, ettei mikään vaate näytä kuitenkaan päällä kivalta niin ei sitten niin harmita rahapulakaan.. Toki se harmittaa, että taas menee nämä kauniit kesäpäivät neljän seinän sisällä mutta minkäs teet. Kaapissa on kivoja vaatteita, mutta ne ei mahdu päälle ja uusia en osta vaikka olisi varaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteilla ei se etureppu poistu kuin ohikiitävän illuusion ajaksi.
Miksi et noudattaisi terveellisempiä elämäntapoja? Säännöllinen liikunta ja terveellinen ruokavalio auttaa.
Auttaa, mutta ei silti poista ongelmaa. Tuo velttona roikkuva makkara riippumatossa on ja pysyy. Itseasiassa se vaan korostuu kun muualta hoikistuu.
Jos laihduttaa liikaa niin posket on lommoilla.
Tai jos urheilee liikaa niin voi tulla länkisääret.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään vaatteista yli kaiken ja on ihanaa olla toimistotöissä, joissa saa pitää omia vaatteita.
Mun olisi varmaan pitänyt syntyä Italiaan, mutta synnyin tänne Suomeen.
Mulla on varmaan Suomessa eniten vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kivaa pukeutumista? Itse en osaa, olen keski-ikäistyvä tantta, mikään vaste ei sovi. Vai onko niin, että ne kivasti pukeutuneet olivat kaikki nuoria,
Itselläni on sama juttu. Keski-ikäisenä rumana ja lihavana pömppömahaisena ja riippurintaisena naisena kaikki vaatteet, jos nyt sattuvat päälle edes mahtumaan näyttävät päällä hirveiltä. Jos taas yritän edes vähän laittautua näytän heti transnaiselta. Kylmällä säällä on helpompaa kun saa ilman ihmetyksiä pukeutua peittävämmin ja käyttää takkia. Käytän tosin itse kesälläkin takkia peittääkseni itseäni. En oikein voi kulkea ilman takkia kun rintoja on hyvin vaikea muutenkin piilottaa niin, että eivät herätä huomiota. Löysiä ja peittäviä vaatteita yritän toki aina käyttää. Sitä huomiota en todellakaan halua.
Lohdullista kuulla, etten ole ainoa jolla on tällainen olo. Just eilen lenkillä ihmettelin, että kuinka vatussa tässä pitäisi olla ylpeästi kehopositiivinen kun olo on vain ja ainoastaan epämukava tämän mahan ja turhankin uhkean rintavarustuksen kanssa?
Joo, tietenkään en toivo sairastuvani rintasyöpään, enkä halua mitenkään pilkata tai loukata sairastuneita, mutta omat rintani saisi kyllä poistaa. Olen aina inhonnut liian isoja rintojani ja joku a-b- kuppi olisi hyvin riittänyt itselleni tai välttämättä koko rintojen ei olisi tarvinnut edes kehittyä ollenkaan. Muutenkin on hyvin vaikeaa olla nainen ja tämä isorintaisuus on tässä niitä pahimpia asioita. Nyt vielä ikääntyessä ovat lihoomisen myötä kasvaneetkin ja roikkuvatkin. Paidan pitää olla isoa kokoa ja mahdollisimman löysä ja peittävä ja tuollaisessakin paidassa näyttää irstaammalta kuin haluaisi.
Suosittelen rintojenpinennysleikkausta.
Nimim. H-kupista D-kuppiin. Kivempi olla nyt. Tk-lääkäriltä lähete ja julkisella leikkaavat.
Tosin kriteereitä hieman tiukennettu, bmi tulisi olla alle 28.
Olen eri, mutta ei julkisella pääse kun on "vain" E/F-kuppi.. Ja toisaalta eihän nämä nyt ihan valtavat olekaan vaikka liian isot onkin omaan makuun ja etenkin vielä näin velttona riipparimallina todella hankalat. Jos olisi edes kiinteät niin helpompi näiden kanssa olisi olla vaikka ihan yhtälailla liian isot ne siltikin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen joskus itse miettinyt, että rinnat on vaan tiellä. Nyt en voi muuta kuin yrittää löytää mahdollisimman hyvät ja tukea antavat liivit, jotta jonkinlainen ryhti säilyisi olemuksessa. 787
Ei tuo negatiivista ollut vaan ihan vain rehellistä realismia. Toki ei kehopositiivista mutta itselleen ei kannata ikinä olla epärehellinen.