Suomalainen: unohda peruna, pasta on uusi peruna
Nyt on vuosi 2024 eli nykyään syödään pastaa!! Sota ajat tuli ja meni
Kommentit (70)
Peruna on hyvää. Pasta maistuu ihan pastalta.
Peruna on suurten ikäluokkien ruoka, nyky sukupolvi syö pastaa!!
Peruna tulee sanasta Peru. Kolumbuksen aikoihin sitä alettiin tuoda Eurooppaan. Se kasvaa ja menestyy Suomessa erittäin hyvin.
Minusta on mukavaa vaihtelua, kun välillä syö perunaa, sitten riisiä ja pastaa. Lisäksi niistä jokaisesta saa uskomattoman erilaisia variaatioita.
Peruna on parempaa ja siinä on vitamiineja toisin kuin pastassa.
Perunan voi kasvattaa itse ja saa helposti ruokaa pöytään. Pastan tekeminen vaatii vehnäpellon, puimisen, jyvien kuivatuksen, jyvien jauhatuksen, pastataikinan teon ja sitten sen pastan vääntämisen siitä taikinasta ja vielä kypsennyksenkin.
400g makaronia ja rasiallinen sulavoita päälle.
Perunoita voi kavattaa itse vaikka parvekelaatikossa, mutta pastan viljely ei ihan yhtä helposti onnistukaan.
en ole ikinä ostanut pastaa.perunaa menee lähes joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Juntti
Vierailija kirjoitti:
Peruna on ilmastoteko!
Ketä kiinnostaa ilmastoteot?! Ei ketään
Syön kumpaakin tänään oli perunamuusia ja karjalanpaistia, eilen oli makaronilaatikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juntti
Vain idiootti voi kommentoida kyseisessä asiassa vastaavasti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on mukavaa vaihtelua, kun välillä syö perunaa, sitten riisiä ja pastaa. Lisäksi niistä jokaisesta saa uskomattoman erilaisia variaatioita.
Meillä enimmäkseen maukasta perunaa, bulguria tai joskus pastaakin, salaateissa tai makaronilaatikossa. Riisi on aivan turha ja köyhä kuten itse asiassa pastakin mutta vaihteeksi menee.
Pasta ja makaroni on tämän päivän ruokavalion perusta. Unohtakaa ruokaympyrä propaganda edes hetkeksi
400g makaronia+juustoraaste+ketsuppi = herkkua