Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelenko itseäni vai muita töissä?

Vierailija
13.05.2023 |

Pitäisi tehdä isoja päätöksiä töiden suhteen. Päätös on täysin minun käsissäni. Eka vaihtoehto on järkevin, toimivin ja kätevin, mutta vaatisi minulta osittaista työnkuvan muutosta ja mukavien työkaverien jättämistä.

Toinen vaihtoehto ei ole kätevä, vaan vaatii melkoista säätämistä. Mutta saisin pitää osittain vanhat työkaverit ja kaikista mielenkiintoisimmat työtehtävät.

Tämä kaikki siis liittyy osa-aikaisiin työsuhteisiin. Miten saada osa-aikaisuudet, työt ja työhuoneet kohtaamaan järjevästi.

Ajattelisitko itseäsi vai koko työyhteisöä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla pätee työnantajan etu, se menee edelle kaikesta. Jos tarpeeksi monta kertaa tehdään oman mielen mukaan ja valitaan työkaverit pärstäkertoimen mukaan, firmasta tulee päiväkerho, jonka tuottamattomuus voi pahimmillaan johtaa firman tai yksikön alasajoon.

Vierailija
2/12 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hiljaa kun iso päällikkö puhuu 😂

"Asia on täysin käsissäni, päätän huonejärjestelyistä osa-aikaisessa työssäni"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt hiljaa kun iso päällikkö puhuu 😂

"Asia on täysin käsissäni, päätän huonejärjestelyistä osa-aikaisessa työssäni"

No mun työ ON päättää nuo huoneet ja työntekijät. Lisäksi teen itse pienellä prosentilla sitä "muuta" työtä.

Ap

Vierailija
4/12 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut tosta aloituksesta mitään.

Vierailija
5/12 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muutoksen teko välttämätöntä? Eikö ole kolmatta vaihtoehtoa? Eikö ole pomoa, jolta kysyä neuvoa?

Vierailija
6/12 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhön liittyvät päätökset oon tehny "työ edellä" eli toimenkuva mennyt työkaverien edelle. Syynä tosin aina muutoshakuisuuteen ollut työssä itsessään eli olen halunnut siihen muutosta. Ne parhaat tyypit töistä on kyllä jääneet enemmän tai vähemmän mukaan elämään muuten.

Vierailija
7/12 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisit itselläsi mielenkiintoisimmat työtehtävät, jäisikö myös muille mielenkiintoisia tehtäviä?

Vierailija
8/12 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitäisit itselläsi mielenkiintoisimmat työtehtävät, jäisikö myös muille mielenkiintoisia tehtäviä?

Kyse on vain 20 % viikkotyöajasta ja käytännössä tuo menisi jollekulle toiselle, joka jo tekee noita haastavampia ja mielenkiintoisempia hommia. Minulla on tuohon tehtävään runsaasti lisäkoulutusta ja kokemusta, joten tavallaan minulla on siihen oikeus (myös pomon mielestä). Tein yli 10 v niitä tylsempiä hommia, joihin nyt olisi laskennallisesti kätevä siirtyä.

Tehtäviini kuuluu työntekijöiden kouluttaminen ja minulta voi aina kysyä neuvoa noihin vaativampiin hommiin (mentorointi). Olen ennen ollut ihan ylityöllistetty ja nyt tuon "muun työn" prosentti laskee aiemmasta 50 prossasta 20 prossaan. Siksi siis muutoksia tarvitaan.

Ap

Vierailija
9/12 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ajattelisin itseäni, jos töistä kyse.

Vierailija
10/12 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat ihmiset ajattelee kokonaisuuden etua.

Vierailija
11/12 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ihmisellä tulee oma etu ensin.

Mitä tuota edes pähkimään...

Vierailija
12/12 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut tosta aloituksesta mitään.

Taitaa se tajuaminen jäädä ihan vaan sinun vastuullesi. Koituu joko hyödyksi tai tappioksi. Omasta ymmärryksestä tai sen puutteesta ei voi vastuuttaa ketään muuta kuin itseään, olkoonkin omasta mielestään kuinka valistunut ja kokenut 21+ tahansa. Joten nämä kommentit voi jättää sinne lukion wa:han. Kiitos. -eri-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan