Miten voi 60 969€ vuosituloilla kuulua ylimpään desiiliin eli kovatuloisimpiin?
Me kuulumme ja rahat koko ajan loppu. Ärsyttää kun yh:t ym saa kaikki tuet ja me ne kustannetaan. Itse sitten p.a koko ajan. Ei ole reilua.
Kommentit (121)
Meillä on vielä kovat energiakustannukset. Palkansaajia on huijattu monet palkkakierrokset. Yritysten voitot ovat kyllä kasvaneet.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kommunistinen maa. Koulutetut ihmiset saa laittaa palkkansa eteen ykkösen nii se on se palkka mitä sais sivistysmaassa.
Et taida tietää mitä sana Kommunismi tarkoittaa. Tiedätkö paljon kommunistisessa massa maksetaan veroja? 0. ei makseta.
Jos keskituloisella ihmisellä on rahavaikeuksia, niin se tarkoittaa että on ongelmia elämänhallinnan kanssa.
Suomi on maailman kallein maa suhteessa tulotasoon... ja se vain pahenee...
Vierailija kirjoitti:
Tuolla palkalla on keskituloinen.
Tuo 60 000€ vuositulo tai sen yli tarkoittaa, että henkilö kuuluu ylimpään kymmenykseen eli tuloluokkaan. Ap tässä ja minulla vuositulo 78000 €.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hyvä bluffi? Ylimmän desiilin tuloraja toki vaihtelee vuodesta toiseen. Olisi jo aika nostaa pääomatulojen verotus takaisin progressiivisiksi ja samalle tasolle kuin ansiotulojen verotus. Älytöntä verottaa ihmisten palkkoja ankarammin kuin sijoitusvoittoja.
Pääomat lähtevät ulkomaille aika paljon herkemmin kuin palkansaajat.
Taas tämä ihan mahdotonta verottaa kaikkein suurituloisimpia, kun muuten raha katoaa -argumentti. Sitten on turha itkeä, jos verotaakka on kova palkkatyöläisillä, kun vain rikkaiden maassapitämisellä on väliä.
Pitääkö tuo 60 000 saada nettona, että on siellä parhaassa desiilissä?
Miten joku voi tienaa noin paljon vuodessa? Olen luullut että vain lääkärit,lakimiehet ja johtajat tienaa tuollaisia summia.
Nojoo ite on pienituloinen ja vuosituloni ovat vain 35 000-40 000 euroa vuodessa. Lapsiin ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siis puoliso ja yhteensä tuo 60 000 vuodessa?
Ei, omat 70 000€ ja puolisolla 77 000€. T. Ap
En myöskään ymmärrä: rahaa EI vain jää noilla tuloilla: ei käytetä päihteitä, ei tupakoida, jokainen ajo autolla on - oikeasti- tarpeellinen. Kolme lasta, joista jokainen harrastaa mitä itse haluavat Suomi ON kallis mas
Vierailija kirjoitti:
No huh huh! Ei todellakaan ole vaan hyvätuloinen.
Tienaan vain puolet tuosta ja joka kk jää 500e säästöön. Velaton asunto ja auto, en tuhlaile mutta syön ulkona useasti viikossa. Mitä te oikein tuhlaatte ettei raha riitä?
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kommunistinen maa. Koulutetut ihmiset saa laittaa palkkansa eteen ykkösen nii se on se palkka mitä sais sivistysmaassa.
Kommunistinen tai ei niin koulutetulle ihmiselle löytyy varmasti tarpeeksi kapitalistinen maa jostain ja täältä todellakin saa lähteä jos siltä tuntuu. Koulutettu ihminen on kielitaitoinen joten elämä muualla ei ole mikään ongelma. Heihei 😀
Noilla vuosituloilla tuntipalkka on periaatteessa 31 euroa joten kyllä, aika hyvät tulot ovat kysymyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 60 000€ vuositulo tai sen yli tarkoittaa, että henkilö kuuluu ylimpään kymmenykseen eli tuloluokkaan. Ap tässä ja minulla vuositulo 78000 €.
Itsekin olen ylimpään tulodesiiliin kuuluva, tosin minulla on kaksi teini-ikäistä lasta elätettävänä. En elä leveästi, mutten puutteessakaan. Ihan normaali työssäkäyvä perheenäiti olen, tosin olen ainoa aikuinen kodissamme. Jos perheeseemme kuuluisi kaksi ylimpään tulodesiiliin kuuluvaa, olisi varmaan varaa yleelisempään elämäntyyliin.
Totta, että jos vuositulot ennen veroja ovat 60k € vähintään, niin kuulut rikkaimpaan kymmenykseen. siitä huomaa miten vähän Suomessa on oikeasti suurituloisia.
Minulla vuositulo sairaanhoitajana 44k€, miehellä 70k€ ja emme todellakaan ole mitään rikkaita, keskituloisia, myös mieheni.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan tuon ja aina pee aa. Nytkin pari kymppiä tilillä ennen palkkapäivää. Veroihinhan tuosta menee suurin osa.
Sama. Suomessa asuminen ja eläminen on kallista. Ja jos joutuu työttömäksi, säästöt on äkkiä syöty.
Riippuu ihan keneltä kysytään. Itsellä vuositulot 40t ja koen olevani köyhä koska asumiskulut,autoilun kulut ja pakolliset laskut vie niin ison siivun palkasta.
Joku 60t vuosi palkka kuullostaa todella kovalle palkalle, eläisin sillä palkalla tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tuo 60 000 saada nettona, että on siellä parhaassa desiilissä?
Bruttona
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan keneltä kysytään. Itsellä vuositulot 40t ja koen olevani köyhä koska asumiskulut,autoilun kulut ja pakolliset laskut vie niin ison siivun palkasta.
Joku 60t vuosi palkka kuullostaa todella kovalle palkalle, eläisin sillä palkalla tosi hyvin.
Verotus on kovaa, ja päälle tulevat piiloverot.
Pääomat lähtevät ulkomaille aika paljon herkemmin kuin palkansaajat.