Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei meillä ollut varaa jäätelöihin - jäätelöpallot yli 5 euroa

Vierailija
12.05.2023 |

Koko perheelle kun ostaisi niin se on monen
Päivän. Ruuat. Lapsille sanoin etua kos on pakko saada irtojäätelöä kioskilta saavat ostaa omilla säästöillään. Minä ostan pakkaseen pakettijäätelöä

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulunut provo. ilm yp

Vierailija
62/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ostanut ikinä jäätelöpslloja kioskista. Kalliita ja epähygieenistä. Ostetaan aina kaupasta. Sieltä löytyy paljon parempia ja edullisesti. Kioskikäätelöitä saa monia myös litran paketeissa eli kotona herkutellaan niillä.

Epähygieenistä ? Jäätelö palloja ei pyöritellä ilman hygieniapassia, kauhat pestään joka asiakkaan jälkeen, käsineet kädessä pitää tehdä jne.

Ne kauhathan on siellä jäätelösotkuisessa vesiastiassa välillä. Ei se mitään pesua ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse jäätelöä.

6 kananmunan keltuaista.

litra kermaa

noin 1,5 dl sokeria

2 teelusikallista vaniliinisokeria

Kerma vaahdotetaan, keltuaiset ja sokerit vatkataan. Yhdistetään, ja pakkaseen.

Ei kannata toiselle maksaa jostain jonka itse voi tehdä ilmatteeksi, no, raaka aineiden hinnalla, joka ei ole paljon.

Vierailija
64/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi heittää tältä istumalta vaikka tili tyhjäksi eli 20 000 e jäätelöihin, mutta silti en osta jäätelökioskista. Lisäksi pidän enemmän kunnon suklaisista ja toffeisista jäätelöpuikoista (Classic, Magnum ym. vastaavat).

Vierailija
65/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksihyllystä löytyy paketti tötterövohveleita ja sitten litra jätskiä maun mukaan. Lapset ei nyt ainakaan valita eroa kioskimyyntiin

Vierailija
66/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista on, mutta kuten jo mainittu edullisempia vaihtoehtoja on. Näidenkään syöminen ei ole ihmisoikeus. Vaikka olisi varaakin, en kyllä itsekkään maksaisi 5e/pallo. 3e on kipuraja. Vitosella pitäisi saada jo hieno annos tai se pallo Kämpissä tms hienossa paikassa...

Vierailija
67/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä kioskilta ostetut jäätelöpallot ovat erityisiä hetkiä varten, eivät arkiruokaa. Pienen juhlan saa aikaan niinkin yksinkertaisesti, että ostetaan jokaiselle pallo lempijäätelöä sen sijaan, että olisi halvin vaniljajäätelöpaketti pakastimessa ja siitä kaikille oma siivu, olipa se lempparia tai ei. Mutta kun suomalaiselle ei juhla saa erottua arjesta.

Niin, teille tuo on juhlaa. Meille esimerkiksi ei.

Meille on enemmän juhlaa se, että tehdään itse kotijäätelöä muutamaa makua ja sitten niistä jätskiannokset. Yhteistä ihanaa aikaa ja lapsille mitä parasta puuhaa.

Eli älä arvostele muita, vaan nauti niistä omista juhlistasi.

Vierailija
68/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on asua maailman kalleimmassa maassa suhteessa tulotasoon... pieni rikkaiden kerho on rikastunut muiden köyhtyessä...

Vierailija
69/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Köyhälle kaikki on kallista. 

Vierailija
70/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pussihousu kirjoitti:

Tee itse jäätelöä.

6 kananmunan keltuaista.

litra kermaa

noin 1,5 dl sokeria

Ei kannata toiselle maksaa jostain jonka itse voi tehdä ilmatteeksi, no, raaka aineiden hinnalla, joka ei ole paljon.

Miljoona kertaa parempi itsetehtynä kuin kaupan pahvijäätelöt ja ylikalliit pienet jäätelöpallot kioskeilta.

Vierailija
71/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että moisten poskettoman hintaisten pallukoiden ostelu on jonkinlainen hämärä rituaali, jota tevejärkisen ihmisen kannattaakin vältellä.

Vierailija
72/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ostanut ikinä jäätelöpslloja kioskista. Kalliita ja epähygieenistä. Ostetaan aina kaupasta. Sieltä löytyy paljon parempia ja edullisesti. Kioskikäätelöitä saa monia myös litran paketeissa eli kotona herkutellaan niillä.

Mistä kaupasta löytyy Porvoon jäätelötehtaan jäätelöitä?

Jos olet noin nirppisnarppisronkeli niin maksa, maksa ja vielä kerran maksa, mutta älä nirise. Keskivertokaupasta löytyy varmaan viittäsataa jäätelöä ja lisäksi voi ostaa vaniljajäätelöä ja mieleistään hilloa ja marjaa.

Vierailija
73/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epähygieenistä ? Jäätelö palloja ei pyöritellä ilman hygieniapassia, kauhat pestään joka asiakkaan jälkeen, käsineet kädessä pitää tehdä jne.

Ne kauhathan on siellä jäätelösotkuisessa vesiastiassa välillä. Ei se mitään pesua ole.

Kyllä, siitä on pesu kaukana, päinvastoin voi miettiä, minkälaiseksi se huuhteluvesi vaikka kesähelteillä menee. Syö siinä pähkinäallergikko jäätelösi sitten ja tukehdu allergiaasi.

Vierailija
74/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, miksiihmiset ostaa ja valittaa hinnoista. Itselle ei tulisi mieleenkään maksaa tuollaisia hintoja, minusta ne jäätelöt eisiellä ole yhtään sen kummempia kuin kaupassa, ja ne on ällöjä ne kauhat ja epähygieenisiä, ja usein pallo on vielä surkean pieni. Joo ei.

Vierailija
75/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pussihousu kirjoitti:

Tee itse jäätelöä.

6 kananmunan keltuaista.

litra kermaa

noin 1,5 dl sokeria

Ei vaan nimenomaan kannattaa maksaa toiselle ja käyttää tuo aika omiin töihin ja laskuttaa asiakkaalta 180 €/h.

Vierailija
76/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla hämärtyy käsitys rahasta, jos sitä on itsellä paljon. Rikkaan sukulaiseni lapsi (kummilapseni) pyysi äidiltään, että voisinko minä viedä perheen lapset jäätelölle. Äiti lupasi asian kysymättä minulta, eikä antanut rahaa lapsille mukaan jäätelöitä varten. Minun lapsuudessani vastaavassa tilanteessa vanhempi olisi antanut lapselle jäätelörahan mukaan. Paikkakunnan jäätelökioski ei onneksi ollut tuolloin auki, jäätelöt olisivat maksaneet minulle ja lapsille +20 euroa. Vein lapset paikalliseen S-marketiin ja lapset saivat valita haluamansa jäätelöt. Meille kolmelle jäätelöt maksoivat marketista n. 6 euroa. Onhan tuossa ihan valtava ero siihen, mitä kioskijäätelöt olisivat maksaneet. Olen ihan palkkatöissä käyvä ihminen, mutta jäätelökioskilla käytettynä parikymppiä on tosi paljon. Enhän raaski edes käydä ulkona lounaalla kesken työpäivän, vaan pakkaan kotoa mukaan eilisen päivän ruokaa lounaaksi.

Vierailija
77/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi heittää tältä istumalta vaikka tili tyhjäksi eli 20 000 e jäätelöihin, mutta silti en osta jäätelökioskista. Lisäksi pidän enemmän kunnon suklaisista ja toffeisista jäätelöpuikoista (Classic, Magnum ym. vastaavat).

Ei sinulla varmaan rahaa olisikaan, jos olisit ostanut aina jäätelöpalloja kioskilta.

Vierailija
78/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuotteiden hinnat kohonneet ihan poskettomiksi.

Asuin lapsena pikkukaupungissa. 2000-luvun alussa kaupungin torilla oli monta jäätelökioskia, jäätelöpallon hinta oli 10 mk ja pallo oli tosi iso. Eurojen tullessa hinta taisi nousta 2 euroon. Verrokkina, että sain tuohon aikaan 8 euroa viikkorahaa ja viikkorahalla olisin voinut ostaa 4 jäätelöä kioskilta. Enpä osaa kuvitella, että nykyteininä saisin 20 euroa viikkorahaa, jos jäätelöpallot on nykyisin vitosen luokkaa. 

Hinnat ovat nousseet, mutta ei ihmisten palkat ja ostovoima ole samassa suhteessa kasvanut. Päinvastoin. Lapsuudenperheessäni oli paljon leveämpi elintaso 2000-luvun alussa kuin minulla nyt, vaikka saan suunnilleen samanlaista palkkaa kuin vanhempani aikanaan.

Vierailija
79/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litran paketti vaniljajäätelöä kaupasta ja pakasteesta viime kesältä säilötyt marjat. Hyvää on.

Ei tulis mieleenkään ostaa irtojäätelöpallo vitosella kioskista. Riistoa.

Vierailija
80/137 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos köyhällä ei ole varaa jäätelöön, niin miksi hän ei osta sitten sorbettia?"

- Tuntematon poliitikko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan