Ei meillä ollut varaa jäätelöihin - jäätelöpallot yli 5 euroa
Koko perheelle kun ostaisi niin se on monen
Päivän. Ruuat. Lapsille sanoin etua kos on pakko saada irtojäätelöä kioskilta saavat ostaa omilla säästöillään. Minä ostan pakkaseen pakettijäätelöä
Kommentit (137)
Mitä järkeä on olla keskituloinen, jos köyhilläkin on varaa kioskijäätelöön? Eikö ahkeruudesta ole enää mitään hyötyä?
Muistan lapsena sokoksen pehmistarjonnan ja sen ihanan tuoksun. Vanilja maksoi markkaviiskyt ja suklaa markkakuuskyt.
Äiti osti ja sit herkuteltiin. Maistui ihanalta.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa pallo italialaista jäätelöä 0,80 - 1,40€. Suomi on kusetusmaa.
Silti täällä ihmiset hehkuttaa kuinka hinnat matalampia muihin Euroopan hintoihin verrattuna+ ollaan niiiin onnellisia:D suomen ollut mukapakko auttaa koko maailmaa,omien kansalaistensa kustannuksella.
Jonoja on ollut jätskikiskojen edustalla. Kysyntää näyttää riittävän.
Jäätelökioskilla on melkoinen kate. Jäätelö maksaa kaupassakin enimmillään noin vitosen litralta. Tukussa paljon vähemmän. Yhdestä litrasta tulee noin 3-4 myyntiannosta. Vaikka ostohinta laskettaisiin vitosen mukaan jäisi katetta silti 75 prosenttia.
Ääähh, mä en henk.koht. edes ymmärrä jäätelökioskien hienoutta. Mä tykkään kaupan jätskeistä, paksusti suklaalla kuorrutetut eri makuiset puikot, pakettijäätelöissä on paljon ihania ja varsinkin Lidlin saksanpähkinäjäätelö oi että. Mutta...jos jossain törmään Minetti- jäätelöitä myyvään kioskiin, niin todellakin olen valmis maksamaan reilumminkin. Mutta perus- jätskikioskit on melko joutavia tarjonnaltaan, erityisesti suhteessa hintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Jäätelökioskilla on melkoinen kate. Jäätelö maksaa kaupassakin enimmillään noin vitosen litralta. Tukussa paljon vähemmän. Yhdestä litrasta tulee noin 3-4 myyntiannosta. Vaikka ostohinta laskettaisiin vitosen mukaan jäisi katetta silti 75 prosenttia.
Ei sitä katetta noin lasketa. Jäätelö on kulueristä varmaan se pienin. Mukaan pitää laskea työntekijöiden palkat, verot, itse kioskin hinta (onko se oma, vuokrattu, onko sitä pitänyt huoltaa, yms.) kylmälaitteiden kulut, sähkö, itse paikkavuokra missä kioski on, tilitoimiston kulut yms. yms.
Ja sekin pitää ottaa huomioon että sesonki on suomessa erittäin lyhyt. Sadepäivät syövät myyntiä paljon.
Jäätelö ei ole ihmisoikeus. Köyhien ihmisten kannattaa oikeesti lopettaa se valittaminen ja kitiseminen. _KAIKKI SE MIHIN NORMAALEILLA IHMISILLÄ ON VARAA, EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE IHMISOIKEUS KÖYHÄLLE_
Vierailija kirjoitti:
Ei pistetä pystyyn puljua joka pysyy pystyssä vain ylihinnoittelulla.
Pistä nyt sinäkin edes joku pulju pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa toki myyntimäärissä olla hiukkasen eroa tai kuljetuskuluissa Italiasta Saksaan vs. Suomeen. Mikä lie verokäytöntä maiden kesken tai muut oheiskustannukset mitä yrityksille kohdistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti täällä ihmiset hehkuttaa kuinka hinnat matalampia muihin Euroopan hintoihin verrattuna+ ollaan niiiin onnellisia:D suomen ollut mukapakko auttaa koko maailmaa,omien kansalaistensa kustannuksella.
Kuka hehkuttaa, että Suomen hinnat olisivat matalampia muun Euroopan hintatasoon?
En ole käynyt vuosiin jäätelökioskilla. Ovat liian ahneita hintoineen. Jos hinnat olisivat pallosta 2 eur, voisin käydä jäätelökioskilla. Tällaista Suomessa on, ahneus kukoistaa joka alalla. Siinähän sitten näivettyvät jäätelökioskit, ihan oma vika, sama koskee kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ostanut ikinä jäätelöpslloja kioskista. Kalliita ja epähygieenistä. Ostetaan aina kaupasta. Sieltä löytyy paljon parempia ja edullisesti. Kioskikäätelöitä saa monia myös litran paketeissa eli kotona herkutellaan niillä.
Epähygieenistä ? Jäätelö palloja ei pyöritellä ilman hygieniapassia, kauhat pestään joka asiakkaan jälkeen, käsineet kädessä pitää tehdä jne.
No, ei kyllä pestä. Huuhtastaan vedessä, mutta eihän sitä kauhaa kukaan nuole. Sillä kosketaan vaan sitä jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt vuosiin jäätelökioskilla. Ovat liian ahneita hintoineen. Jos hinnat olisivat pallosta 2 eur, voisin käydä jäätelökioskilla. Tällaista Suomessa on, ahneus kukoistaa joka alalla. Siinähän sitten näivettyvät jäätelökioskit, ihan oma vika, sama koskee kauppoja.
Hyvin näyttävät pärjäävän vuodesta toiseen kun ei näytä vähenevän katukuvasta. Myös ruokakaupat tekevät ennätystuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ostanut ikinä jäätelöpslloja kioskista. Kalliita ja epähygieenistä. Ostetaan aina kaupasta. Sieltä löytyy paljon parempia ja edullisesti. Kioskikäätelöitä saa monia myös litran paketeissa eli kotona herkutellaan niillä.
Epähygieenistä ? Jäätelö palloja ei pyöritellä ilman hygieniapassia, kauhat pestään joka asiakkaan jälkeen, käsineet kädessä pitää tehdä jne.
No, ei kyllä pestä. Huuhtastaan vedessä, mutta eihän sitä kauhaa kukaan nuole. Sillä kosketaan vaan sitä jäätelöä.
Koko ikäni olen jäätelökioskeilla käynyt enkä ole vielä tullut kipeäksi. Hygienia on ihan kunnossa. Ei kai nyt kaikkia voi desinfioida joka asiakkaan jälkeen. Järki käteen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on olla keskituloinen, jos köyhilläkin on varaa kioskijäätelöön? Eikö ahkeruudesta ole enää mitään hyötyä?
Olen köyhä, eikä mulla ole varaa edes kaupan jäätelöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin näyttävät pärjäävän vuodesta toiseen kun ei näytä vähenevän katukuvasta. Myös ruokakaupat tekevät ennätystuloksia.
Suomi on sitten täynnä tyhmiä lampaita, koska haluavat maksaa tuotteista ylihintaa. Minä en halua. Minä haluan maksaa tuotteista sen hinnan mikä on kohtuullinen - en mitään ahneuslisää.
pussihousu kirjoitti:
Tee itse jäätelöä.
6 kananmunan keltuaista.
litra kermaa
noin 1,5 dl sokeria
2 teelusikallista vaniliinisokeria
Kerma vaahdotetaan, keltuaiset ja sokerit vatkataan. Yhdistetään, ja pakkaseen.
Ei kannata toiselle maksaa jostain jonka itse voi tehdä ilmatteeksi, no, raaka aineiden hinnalla, joka ei ole paljon.
Miten saat tuon pysymään pehmeänä niin, että pystyy leikkaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo kaksi euroa ei kata kuluja, niin paha sillä on myydä. Jos teet tappiota joka pallosta, niin isompi myyntimäärä ei auta.