Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutuksen jälkeen kiinteytys, apua kaivataan!

Vierailija
11.05.2023 |

Olen siis laihduttanut noin 15kg puolen vuoden aikana. Olen normaalipainossa. Liikuntaa Olen pikkuhiljaa lisännyt( helpot kotitreenit, Pyöräily, reipas kävely).
Nyt ongelmana on luonnollisesti kiinteytyksen tarve. Eli löysää löytyy ympäri kroppaa vaikka mitat alkaakin olla ok.
Mikä urheilu( poislukien kuntosali) olisi parasta tähän vaiheeseen? Eli siihen että keho muuttuisi kiinteämmäksi eikä aivan kaikki enää hölskysi. Mitään jätti lihaksia en hae, mutta ilmeisesti jonkin verran lihasta pitäisi saada.

Vinkkejä? Kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu iästäkin. Nuorena kiinteytyy paremmin. Vanhempana esim ylimääräinen iho jää roikkumaan.

Vierailija
22/25 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali on tehokkain keino kiinteytymiseen. Kehonpainoharjoittelu oikein tehtynä esim. leuanveto, kyykkyhypyt, punnerrukset rinta/ojentaja, porrastreeni, 8kg käsipainoilla hauiksia jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnerrukset, leuat ja istumaannousut kasvattavat lihasta aloittelijalle, mutta alakropan lihaksien kasvattaminen ilman salia on todella vaikeaa.

Vierailija
24/25 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis tosiaan lähes nollasta liikunnasta olen yhdessä laihdutuksen kanssa lisännyt liikuntaa. Eli pyöräillyt pari h /vko, tehnyt 1-3 kevyttä kahvakuulatreeniä vkossa.

Olen tavoitepainossani oikeastaan juuri nyt eli tavoitteena ei ole enää laihtua. Siksipä kiinteytysneuvoja kyselen. Kalorimäärä täytyy nostaa hieman, nyt noin -500kcal /pvä.

Luulen että jatkan siis pyöräilyä, käyn pari krt vkossa lisäksi lenkillä koska se on kivaa. Lisäksi jatkan kyykkyjä kahvakuulalla. Mikähän olisi vatsalle järkevintä? Varmaan mitkään pelkät rutistuksen eivät ole avuksi.

-ap

Sen 6kg kahvakuulan kanssa voi tehdä vaikka niin, että laitat sen alaselän päälle ja teet tehostettua lankkua. Painon kanssa voi tehdä myös niin, että olet istumaannousuasennossa ja siirrät painoa puolelta toiselle.

Itse oon ostanut kanssa kauan sitten painohulavanteen, oli muistaakseni n. 20e Prismasta. Oon tykännyt siitä tosi paljon vaikka sen käyttö alkuun sattuukin. Siihen tottuu eikä satu enää! Se on hyvä ja tavallaan helppo vatsalihastreeni, siihen tarvitsee vaan vähän tilaa. Tuntuu sekä vatsassa että kyljissä.

Vierailija
25/25 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi pitänyt tehdä samaan aikaan laihdutuksen kanssa

Tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme