Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutuksen jälkeen kiinteytys, apua kaivataan!

Vierailija
11.05.2023 |

Olen siis laihduttanut noin 15kg puolen vuoden aikana. Olen normaalipainossa. Liikuntaa Olen pikkuhiljaa lisännyt( helpot kotitreenit, Pyöräily, reipas kävely).
Nyt ongelmana on luonnollisesti kiinteytyksen tarve. Eli löysää löytyy ympäri kroppaa vaikka mitat alkaakin olla ok.
Mikä urheilu( poislukien kuntosali) olisi parasta tähän vaiheeseen? Eli siihen että keho muuttuisi kiinteämmäksi eikä aivan kaikki enää hölskysi. Mitään jätti lihaksia en hae, mutta ilmeisesti jonkin verran lihasta pitäisi saada.

Vinkkejä? Kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen, joka painii saman ongelman kanssa..

Luulin, ettei tilanne olisi ihan näin paha, mutta eilen totuus tuli esiin. Kävin ekaa kertaa lenkillä ilman reisiäni tiukaksi paketiksi tukevia juoksutrikoitani ja se hölskyminen reisissä hölkätessä oli aika hurjan tuntuista.

Mitä pitäisi tehdä? Laihduttaa lisää? Keskittyä kyykkäämään? Porrastreeniä?

En haluaisi laihduttaa langanlaihaksi asti, mutta läskihän se noissa reisissä löllyää. Jos vielä laihdutan niin en näytä naiselta mielestäni ollenkaan. Painoindeksi 22,5 mutta yläkroppa ihan kuikelo, rasva reisissä ja vähän pebassa..

Auttaako juoksu reisien kiinteytymisessä? Tuleeko sillä yhtään lihasta vai tarviiko voimaharjoittelua? Juoksuharrastus on uusi, pari kuukautta takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on, kun laihduttaa vain kitudieetillä...

Vierailija
4/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. En ole laihduttanut kitudietillä. Todella järkevästi kaikkea syöden, proteiini huomioden.

Myös minun painoindeksi on nyt 22,5.

Olisiko jollakulla niitä vinkkejä tai neuvoja?

Vierailija
5/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteämmäksi saa vain kasvattamalla lihasta.

Vierailija
6/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Mutta mikä treeni sitä kasvattaa? Jos ei salille pääse tai painoja ei ole kotona?

Tekeekö juoksu tai pyöräily( vastuksella)?

Vierailija
7/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Mutta mikä treeni sitä kasvattaa? Jos ei salille pääse tai painoja ei ole kotona?

Kyllä nyt jotain painoja on jokaisella kotona. Laita vaikka reppuun vesipulloja ja kyykkää ja maveta.

Vierailija
8/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaksia kasvatetaan vain painoilla ja oikealla ruokavaliolla.

Vierailija
9/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ylimääräistä ihoa ei kuntoilulla pois saa, mutta lihaksia voi kasvattaa sinne tyhjään tilaan. Jos kuntosali ei käy, niin seinäkiipeily tai tankotanssi on tehokas tapa kasvattaa lihasta ja kiinteytyä. Tennis ja uinti kiinteyttää etenkin yläkroppaa. Pyöräily toimii alakroppaan.

Vierailija
10/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen, joka painii saman ongelman kanssa..

Luulin, ettei tilanne olisi ihan näin paha, mutta eilen totuus tuli esiin. Kävin ekaa kertaa lenkillä ilman reisiäni tiukaksi paketiksi tukevia juoksutrikoitani ja se hölskyminen reisissä hölkätessä oli aika hurjan tuntuista.

Mitä pitäisi tehdä? Laihduttaa lisää? Keskittyä kyykkäämään? Porrastreeniä?

En haluaisi laihduttaa langanlaihaksi asti, mutta läskihän se noissa reisissä löllyää. Jos vielä laihdutan niin en näytä naiselta mielestäni ollenkaan. Painoindeksi 22,5 mutta yläkroppa ihan kuikelo, rasva reisissä ja vähän pebassa..

Auttaako juoksu reisien kiinteytymisessä? Tuleeko sillä yhtään lihasta vai tarviiko voimaharjoittelua? Juoksuharrastus on uusi, pari kuukautta takana.

Ei kannata laihduttaa lisää sillä se vaan lisää sitä löllymistä. Juoksu auttaa reisien kiinteytymisessä samoin pyöräily ja naruhyppely. Porrastreeni tehoaa eteenkin pakaroihin ja pohkeisiin.

Vierailija
11/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaista löysää ihoa ei ole paljoa( painoa ei kuitenkaan niin paljon ole pudotettu). Mutta siis esim kun on konttausasennossa niin sellainen löysä löllykkä roikkuu keskellä. Ja jalat tutisee juostessa.

Jotain painoja toki on, esim 6kg kahvakuula. Luulen kuitenkin ettei se oikein riitä lihasten kasvatukseen. Rahat vähissä joten välineiden ostaminen ei olisi nyt ensimmäisenä mielessä.

Eli Pyöräily voisi kiinteyttää jalkoja kuitenkin? Olen pyöräillytkin aika paljon ja toki jotain varmasti tapahtunutkin, ehkä täytyisi lisätä pyöräilyn määrää?

-ap

Vierailija
12/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi pitänyt tehdä samaan aikaan laihdutuksen kanssa

Vierailija
13/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinaista löysää ihoa ei ole paljoa( painoa ei kuitenkaan niin paljon ole pudotettu). Mutta siis esim kun on konttausasennossa niin sellainen löysä löllykkä roikkuu keskellä. Ja jalat tutisee juostessa.

Jotain painoja toki on, esim 6kg kahvakuula. Luulen kuitenkin ettei se oikein riitä lihasten kasvatukseen. Rahat vähissä joten välineiden ostaminen ei olisi nyt ensimmäisenä mielessä.

Eli Pyöräily voisi kiinteyttää jalkoja kuitenkin? Olen pyöräillytkin aika paljon ja toki jotain varmasti tapahtunutkin, ehkä täytyisi lisätä pyöräilyn määrää?

-ap

Joo, pyöräily kiinteyttää jalkoja. Voisit myös sen kahvakuulan kanssa tehdä kyykkyjä. Se 6kg on ihan hyvä siihen hommaan. Ei tarvitse uutta ostaa. Kiinteyttää etureisiä ja pakaroita.

Vierailija
14/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kyllä kiinteytykseen sopivan treenin voi ihan hyvin tehdä kotonakin ihan pelkän kehon painon avullakin, kahvakuulat, jumppakuminauhat yms. plussaa toki. Mun kroppaan ainakin on tullut ihan näkyviä muutoksia vain 3 kertaa viikossa kotona sellaisesta Pilates-kirjasta oppimani treenin tekemällä, siihen kuuluu sekä lihaskuntoliikkeitä kuten punnerruksia ja kyykkyjä, että venyttäviä liikkeitä.

Vierailija
15/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korsettiin auttaa pilates

Vierailija
16/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku paikka jää roikkumaan, niin sitä siitä saa millään kiinteytettyä ennen lihomista olevaan kuntoon. Niiden roikkojen kanssa on vain elettävä tai ei pitäisi alunperinkään päästää itseään lihomaan.

Leikkauksestakin jää arvet, jos olisi rahaa sellaiseen mennä.

Mutta vaatteet päällä laihtunut näyttää usein ihan hyvältä.

Vierailija
17/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Joo, pyöräily kiinteyttää jalkoja. Voisit myös sen kahvakuulan kanssa tehdä kyykkyjä. Se 6kg on ihan hyvä siihen hommaan. Ei tarvitse uutta ostaa. Kiinteyttää etureisiä ja pakaroita.

Youtubesta voi etsiä kahvakuulatreenejä (kettbell workout), jos ideat treeneihin loppuu kesken. Ihan käteviä vinkkejä sieltä löytyy ja helppo seurata perässä.

Vierailija
18/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tosiaan lähes nollasta liikunnasta olen yhdessä laihdutuksen kanssa lisännyt liikuntaa. Eli pyöräillyt pari h /vko, tehnyt 1-3 kevyttä kahvakuulatreeniä vkossa.

Olen tavoitepainossani oikeastaan juuri nyt eli tavoitteena ei ole enää laihtua. Siksipä kiinteytysneuvoja kyselen. Kalorimäärä täytyy nostaa hieman, nyt noin -500kcal /pvä.

Luulen että jatkan siis pyöräilyä, käyn pari krt vkossa lisäksi lenkillä koska se on kivaa. Lisäksi jatkan kyykkyjä kahvakuulalla. Mikähän olisi vatsalle järkevintä? Varmaan mitkään pelkät rutistuksen eivät ole avuksi.

-ap

Vierailija
19/25 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan ollut aiemmin normaalipainoinen. Pari raskautta lyhyellä aikavälillä toivat painoa. Toisen raskauden lopussa painoin 30kg enemmän kuin ennen ensimmäistä raskautta. Siitä pikkuhiljaa paino putosi sen 15kg ja sitten nyt olen laihduttanut sen loput 15kg pari vuotta raskauden jälkeen.

Toki tuollainenkin painonnousu ihoa venyttää ja raskaudet etenkin vatsaa.

-ap

20/25 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tällä sivulla on keskustelua aiheesta https://punttiohjelmat.fi/harjoitusohjelmat/kiinteyttava-saliohjelma-na…. Kokeilin tuota ensimmäistä ohjelmaa, sillä aikaa salille ei ole juuri. Se ainakin toimi ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi