Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko narsistin uhri muuttua itse narsistiksi?

Vierailija
10.05.2023 |

Yritän saada ymmärrystä siihen, olenko minä nyt uudessa suhteessa narsisti, kun olen aiemmassa suhteessa ollut sen uhrina.

Olen muuttunut käytökseltäni. Ennen olin kiltti, myötäilevä, mutta nyt kun tämä suhde on normaali, on minusta tullut esiin kaikenlaista paskaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun liian kiltti alkaa voimantua, alussa voi tapahtua ylilyöntejä.

Vierailija
22/22 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin uhreista YLEENSÄ tulee narsisteja, jos suhde narsistiin jatkuu liian kauan tai niitä tulee useampia peräkkäin. Mutta se vie siis VUOSIA ja aikuisten kohdalla vuosikymmeniä. Narsistien lapset kasvavat lähes aina narsisteiksi. (Ja samoin lähes kaikki narsistit ovat lapsuudessaan kokeneet jotqin pitkäaikaisia kaltoikohteluja. Ei välttämättä aina vanhemmiltaan, mutta usein). Parisuhde narsistin kanssa voi johtaa samaan mutta hitaasti.

Ja kyse ei ole siitä, että jossain tietyssä suhteessa ottaa narsistin roolin, vaan siitä, että oma personallisuus kasvaa kaltoikohdeltuna samalla lailla vinoon kuin narsistillakin on kasvanut. Ja narsistinen kaltoinkohtelu tähtää siihen,että sun mielestä tehdään haavoittuva ja vastaanottavainen, vaikka se ei ennestään olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän