Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatteöet aikuisesta, joka kantaa mukanaan pehmolelua tms. lohtuesinettä?

Vierailija
10.05.2023 |

Olen huomannut pehmolelua mukanani kantavana aikuisena, että pääasiassa kaikki tuijottavat, miksi?

N22

Kommentit (203)

Vierailija
41/203 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvelisin, että pehmolelun kantaminen näkyvästi mukana on erikoisuuden tavoittelua ja että tällä tavalla haet huomiota.

Et kai tosissasi "ihmettele", että aikuisen kantamaa pehmolelua tuijotetaan.

Olen todella introvertti eikä minua kiinnosta olla huomion keskipiste, kuten olen jo monta kertaa todennut, olen vain aina pitänyt pehmoista ja sitä tulee kannettua mukana niin kuin puhelinta tai avaimia. Miksi ihmeessä kaikki on aina erilaisuuden tavoittelua, jos vaan sattuu olemaan jokin epäsuosittu mielenkiinnonkohde? Haluan vain olla oma itseni.

Vierailija
42/203 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen iloisia asioita, koska minullakin on pehmolelu mukanani!

Aluksi pidin pehmoleluani usein repussa, vähän häpeillen. Sen jälkeen huomasin miten kannustavia kaverini olivat, esimerkiksi kysyivät pehmoleluni nimeä yms, ja päätin antaa itselleni vapauden olla oma itseni. Kaikki eivät ehkä ymmärrä, mutten enää häpeile mitään mikä tekee minut onnelliseksi :)

Aivan mahtavaa! Minullakin oli aika sama tilanne, aluksi hävetti mutta enää ei ollenkaan, koska miksi pitäisi? Minunkin läheiseni ovat todella tukevia ja ihania asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/203 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kypsää meininkiä.

Ensin kysyy: "Mitä ajattelet aikuisesta, joka kantaa mukanaan pehmolelua tms. lohtuesinettä?" ja sitten alkaa kiukutella vastauksille.

Vierailija
44/203 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on kanssasi saman ikäinen. Todellakin tykkää edelleen pehmoleluista. Ottaa yhden mukaan matkoillekin.

Katsoo telkkaria pehmolelun kanssa. Toivoo uutta aina jouluksi.

Ylioppilas, joka kerää töissä rahaa opiskeluja ja asumista niiden aikana varten. Siis välivuosilla. Ei mt-ongelmia. On kavereita.

Vierailija
45/203 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tuo ihmiselle lohtua tai siitä on muuta hyötyä, niin miksei? Ehkä sitten saattaisi kulmat kohota, jos ihmisellä on nalle kainalossa firman palaverissa tms. tilaisuudessa.

Vierailija
46/203 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat ankeata porukkaa.

Missä maissa koet saaneesi parempaa ymmärrystä pehmolelujutullesi?

Vierailija
47/203 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi mielinen

Vierailija
48/203 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pehmolelu kotona mitä kannan mukanani. Siitä tavasta tietää vain lähimmät ihmiseni. Olen yli 40v. Olen kantanut sitä ja sen edeltäjää mukanani koko elämäni. Se helpottaa minulla ahdistusta.

Vierailija
49/203 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hmm. No kyllä se mielestäni kielii jonkin sortteisesta henkisestä kehittymättömyydestä/ahdistuksesta tms.

Itsellä pehmolelu sairaalassa ollessani toi turvaa.

tunnen yhden yli 20-vuotiaan naisen joka kantaa pehmoleluaan kaikkialle, semmoista lasten sarjan hahmoa tyyliin  iso "minion" ja lähtiessään pidempään reissuun jättää tärkeitäkin tavaroita pois, jotta tää pehmo mahtuu aina mukaan. 

Ei oo normaalia, mutta hällä on vakava masennus.

En tunne ketään, joka on täydellisessä tasapainossa ja kantaisi Isoa pehmolelua tyyliin leffateatteriin kainalossa.

Itselläkin se kieli ahdistuneisuutta. Nykyään asiat ok, pehmolelu jäänyt huoneen nurkkaan.

Tunnen somen kautta kymmeniä ihmisiä ympäri maailmaa, kaiken ikäisiä ja kaikenlaisista taustoista. Osalla on mt-ongelmia, osalla ei. Kenelläkään ei kyllä ole kehitysvamma. Vaihdellaan kirjeitä englanniksi, katellaan toistemme seikkailuja pehmojen kanssa ja jutellaan kaikesta. Miksi yrität vetää kamalaa analyysiä täysin tuntemattomista ihmisistä?

No tuota... Otsikossahan se jo lukee. Aloittaja siinä kysyy mitä tällaisesta toiminnasta ajatellaan.

Vierailija
50/203 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeissa töissä olen ja maksan veroja. Olen nainen, joten en ole käynyt armeijaa. Suomalaiset ovat ankeata porukkaa.

Millä alalla ollaan noin suvaitsevaisia? Uskoisin itse päätyväni YT-listalle, jos alkaisin kulkea asikastapaamisissa turvapehmon kanssa.

Olisin myös kiinnostunut kuulemaan, mistä ilmansuunnasta löydät enemmän suvaitsevaisuutta?

Vierailija
51/203 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kypsää meininkiä.

Ensin kysyy: "Mitä ajattelet aikuisesta, joka kantaa mukanaan pehmolelua tms. lohtuesinettä?" ja sitten alkaa kiukutella vastauksille.

Ei se ole mielestäni kiukuttelua, jos  vastaa niihin oletuksiin että olen joko kehitysvammainen tai muuten vaan vajaa. :D

Vierailija
52/203 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele yhtään mitään.

Ei kuulu minulle.

Vierailija
53/203 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, koska ei minua kiinnosta muut ihmiset. 

Vierailija
54/203 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat ankeata porukkaa.

Missä maissa koet saaneesi parempaa ymmärrystä pehmolelujutullesi?

Esim. Jenkeissä ja Itävalloissa, Saksassa on paljon avoimempi ilmapiiri kirjekavereiden ja somessa juttelun ja julkaisuiden perusteella, Suomessa riittäää että pukeutuu hieman värikkäämmin niin ihmiset hermostuu..

Vierailija
55/203 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeissa töissä olen ja maksan veroja. Olen nainen, joten en ole käynyt armeijaa. Suomalaiset ovat ankeata porukkaa.

Millä alalla ollaan noin suvaitsevaisia? Uskoisin itse päätyväni YT-listalle, jos alkaisin kulkea asikastapaamisissa turvapehmon kanssa.

Olisin myös kiinnostunut kuulemaan, mistä ilmansuunnasta löydät enemmän suvaitsevaisuutta?

Kuulostat sitten aika epävarmalta, jos asiakastapaamiset kaatuu siihen että sinulla on siellä mukana jotain joka tuo sinulle hyvää mieltä. Jos kerron millä allalla olen, kääntyy keskustelu kuitenkin siihen että "No kaikki alan x henkilöt ovatkin niin lapsellisia/vajaita/outoja" Sanottakoon että pehmo on työpäivät kassissani joka on lähellä ja näkyvillä valtaosan ajasta. Eipä se työkavereillekkaan kuulu jos minulla on pehmo mukana, mutta jotkut ovat kysyneet sen nimeä ja tarkoitusta, ja vastattuani ovat todenneet että onpa piristävä kaveri tai sitten eivät totea mitään sen kummempaa.

Vierailija
56/203 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yksinäinen? Nukun sinkkuna nallen kanssa mutta jos olisi puoliso ottaisin hänet viereen.

Vierailija
57/203 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt vain jossain laukussa roikkuvia pikkupehmoja. Vähän kieltämättä ihmetyttää aikuisikäisellä.

Kai näillä sitten pitää olla jotain hypisteltävää tai siliteltävää aina mukana. Kehtaako joku niistä pehmoista huomauttaakaan aikuiselle...?

Vierailija
58/203 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yksinäinen? Nukun sinkkuna nallen kanssa mutta jos olisi puoliso ottaisin hänet viereen.

En juurikaan. Minulla on läheiset välit perheeseeni ja muutama hyvä ystävä, joiden kanssa vietän aikaa. Kenelläkään ei ole ongelmaa pehmon kanssa, eräs ystäväni on myös rohkaistunut kantamaan pehmoleluaan mukanaan kun ihastui minun omaani. Olen seurustellut 4 vuotta joista asunut mieheni kanssa kaksi, hän sekä pehmolelu nukkuvat vieressäni molemmat :)

Vierailija
59/203 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt vain jossain laukussa roikkuvia pikkupehmoja. Vähän kieltämättä ihmetyttää aikuisikäisellä.

Kai näillä sitten pitää olla jotain hypisteltävää tai siliteltävää aina mukana. Kehtaako joku niistä pehmoista huomauttaakaan aikuiselle...?

Tosin olen itsekin joskus matkamaskottia kuljettanut reissuilla mukana.

Vierailija
60/203 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vaan pitää siitä ja on siksi laittanut laukkuunsa sen roikkumaan.

Itsellä roikkuu pieni Selena Quintanilla-Perez laukussa kiinni, koska pidän siitä.

En hypistele sitä enkä silittele vaan saa ihan vapaasti siinä roikkua koristeena.

Jos joku sitä pitää naurettavana tmv. niin siinähän sitten pitää.

Mahtaa olla itsellään ankea elämä ja ankea mieli, jos moisesta häiriintyy niin paljon, että pitää oikein uhrata ajatuskin koko asialle tai miettiä huomauttamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä