Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhien määrä kasvanut, Suomi saanut kolme muistutusta perusturvan tasosta ja Petteri aikoo leikata

Vierailija
10.05.2023 |

Köyhien määrä Suomessa lisääntynyt, maamme saanut jo kolme huomautusta Euroopan neuvostolta Suomen liian matalasta perusturvan tasosta, yhä useampi joutuu turvautumaan ruoka-apuun ja Petteri sen kun leikkaa.

Asian ytimessä
https://www.mtv.fi/sarja/asian-ytimessa-10643/asian-ytimessa-20503190
"Entistä useampi joutuu hakemaan apua ruokajonoista. Mitä kasvavalle köyhyydelle ja eriarvoisuudelle tulisi tehdä?"

Kommentit (435)

Vierailija
161/435 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijä kirjoitti:

Mitä köyhät on tehneet maan hyväksi. Köyhät vaan kuluttaa eikä ne maksa veroja. Köyhän kuuluu tehdä töitä palkatta jotta saavat tukia.

Älä viitsi esittää olevasi sosiaalityöntekijä, liian paksua. Vai köyhiä kiusataksesiko valitsit ammattisi? Nautitko suurestikin, kun asiakkaasi elinolot entisestäänkin kurjistuvat?

Minä taas hyvinkin uskon, että on sosiaalityöntekijä. Nykyiset sostyötekijät pskan vertaa välittävät köyhän ja sairaan ihmisen elämästä. On ihan omakohtaista kokemusta 2-3 viime vuoden ajalta.

Vierailija
162/435 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi menossa kohti pohjois koreaa. Kohta kaupoissa ei ole kuin riisiä ja se maksaa 50 euroo kilo.

Jotenkin huvittaa että kokoomus väittää kannattansa markkinataloutta. Meillä on kokkareiden ansiosta pari suurta kauppaketjua ja hintamonopoli. Tarjontakin melkein kuin Pohjois-Koreassa.

No, moni tekee varmaan ruokaa enemmän itse ja annetaan ravintoloiden mennä konkurssiin, he pääsevät sitten 580 netto työmarkkinatuelle.

Jos saan töitä niin otan silti eväät töihin.

Ei kiinnosta tarjoilijoiden asuntolainat.

Harmi kun töihin tarvitaan osaajia, ei ulísijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/435 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä alkavat suurlakot.

Mukana.

Vierailija
164/435 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha tulla yrittäjien itkemään konkurssejaan. Siitä vaan palkkatöitä etsimään, niitähän on, on se kumma että työ ei maita. Näinhän ne sanovat laiskoille työttömille.

Yhtään tukia ei näille konkurssikypsille yrityksille veroeuroista.

Tietenkin kaikki säästää tälläisinä aikoina palveluista. Turha luulla että mäpäs nyt käytän rahani että yrittäjä pysyisi pystyssä, ei haittaa vaikka itse jättäisin syömättä.

Ei yrittäjät saa tukia.

Korona aikaan olivat ensimmäisinä vaatimassa. Niin tulevat tekemään nytkin kun yrityksiä alkaa kaatumaan.

Menisivät töihin. Kyllä kaverin firmaan pääsee halvalla jos ei kelpaa tukityöllistetyn työt.

Vierailija
165/435 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työ on parasta sosiaaliturvaa.

Arbeit macht frei?

Sananlaskuissa on paljon viisautta. Otetaan tähän toinenkin: Joka ei tee työtä, sen ei syömänkään pidä.

Mulla on kanssa yksi, tosin ei oikeastaan ole sananlasku.

"Jokainen ihminen on laulun arvoinen"

- Veikko Lavi

Vierailija
166/435 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha tulla yrittäjien itkemään konkurssejaan. Siitä vaan palkkatöitä etsimään, niitähän on, on se kumma että työ ei maita. Näinhän ne sanovat laiskoille työttömille.

Tietenkin kaikki säästää tälläisinä aikoina palveluista. Turha luulla että mäpäs nyt käytän rahani että yrittäjä pysyisi pystyssä, ei haittaa vaikka itse jättäisin syömättä.

Ei yrittäjät saa tukia.

Eiköööö?

Kun voivat vähentää veroissa kaiken netistä autoon ja kotiin.

Vierailija
167/435 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tulee ennätyslama, kun ihmiset alkaa säästää ostoksista ja palveluista.

Vaatteita on 30 vuodeksi, hiukset voi leikata itse ja laittaa kiinni ja ruoat tehdään itse ja keitetään kahvit kotona.

Vierailija
168/435 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo on vain niin huono johtamaan.

Vierailija
169/435 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa, jos mies on isin kanssa samassa työpaikassa, naiset nauraa sille.

Vierailija
170/435 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ekana pitäisi säästää siitä, ettei täällä ruokita maksusitoumusten turvin esim itänaapurista tulleita.

Just kävin itse kaupassa ilta-aletuotteita metsästämässä ja kassalla oli monta russakkkaa joista jokaisella oli samanlainen 80 euron maksusitoumus ja kärryt puolillaan sapuskaa.

Eikä näkynyt olevan punalappuista tuotetta eikä edes perunaa, makaronia tai kaurahiutaleita ym edullista vaan hevistä niitä pieniä kirsikkatomaattipikareita (törkeä kalliita) sekä suolakurkkuja, chilejä ja erilaisia lihoja, makkaroita, mehuja ja limua. Ja joo, jotain tuttelia.

Lisään vielä, että ainakin yksi noista sitoumuksella maksajista meni autoonsa siinä parkkiksella kun itse tulin kaupasta ulos. Veteli siinä just vikat savut röökistä.

Jos on vara pitää autoa ja polttaa niin silloin ei oikeasti voi olla tarvetta ruoka-avulle. Minusta tuo on röyhkeää ja todella epäreilua.

Näihin tällaisiin pitäisi puuttua ihan ekana! Ei tuollaisiin rahareikiin voi oikeastikaan olla valtiolla varaa. Eikä pidä ollakaan.

Vierailija
171/435 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen tuki ei ole vain yksi tuki kuukaudessa, vaan toiset saa viittä eri tukea. Meillä on niin outo tukiviidakko, että  niille pitää joka vuosi tuo asia  selittää.

Useimmissa maissa annetaan tukirahaa vaikka 1000 euroa, ja sillä pitää sitten maksaa vuokransa ja kaikki menot.

Älä valehtele. Ihan tosissaanko väität, että Eu tasolla ei tunneta Suomen tukijärjestelmää, kun huomautuksia antavat.

Eu:n nootit eivät huomioi kuin yhden tuen, jos sen määrä ei ole jossain 800e pinnassa (40% jostain laskennallisesta keskimääräisestä nettotulosta). Niinpä Suomen tuista ei huomioida mm. asumistukea tai mitään muutakaan täydentävää ja noottia tulee. Nootista huutelijat tuskin ovat sitä noottia lukenee, löytyy helposti kyllä googlella. Koko asumistuki voidaan poistaa vaikka heti ja  EU ei riemastu siitä nooteissaan mitenkään, koska sitä ei ole niiden näkökulmasta olemassa.

Kiitos, no johan selvisi tääkin. Oon seurannu eri järjestelmiä eri maissa ja musta Suomen systeemi on TOSI avokätinen.. siis oikeasti kertokaa missä parempi? Veikkaan et ihan parhain? Aina itketään mut kukaan ei sano missä parempi......

Kaikki työttömät ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.

Työttömyyskorvaus on 6 suurin.

Eli työttömyyskorvaus on suurempi esim. Ruotsissa, Espanjassa ja Alankomaissa.

Entä Suomen kustannustaso? Hinnat halvempia kuin muualla euroopassa??

Vierailija
172/435 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU-jäsenyydestä oli aluksi hyötyä, mutta nykyään siitä on vain haittaa. Suomalaisten elintaso laskee ja köyhyys lisääntyy.

Vierailija
173/435 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen tuki ei ole vain yksi tuki kuukaudessa, vaan toiset saa viittä eri tukea. Meillä on niin outo tukiviidakko, että  niille pitää joka vuosi tuo asia  selittää.

Useimmissa maissa annetaan tukirahaa vaikka 1000 euroa, ja sillä pitää sitten maksaa vuokransa ja kaikki menot.

Älä valehtele. Ihan tosissaanko väität, että Eu tasolla ei tunneta Suomen tukijärjestelmää, kun huomautuksia antavat.

Eu:n nootit eivät huomioi kuin yhden tuen, jos sen määrä ei ole jossain 800e pinnassa (40% jostain laskennallisesta keskimääräisestä nettotulosta). Niinpä Suomen tuista ei huomioida mm. asumistukea tai mitään muutakaan täydentävää ja noottia tulee. Nootista huutelijat tuskin ovat sitä noottia lukenee, löytyy helposti kyllä googlella. Koko asumistuki voidaan poistaa vaikka heti ja  EU ei riemastu siitä nooteissaan mitenkään, koska sitä ei ole niiden näkökulmasta olemassa.

Kiitos, no johan selvisi tääkin. Oon seurannu eri järjestelmiä eri maissa ja musta Suomen systeemi on TOSI avokätinen.. siis oikeasti kertokaa missä parempi? Veikkaan et ihan parhain? Aina itketään mut kukaan ei sano missä parempi......

Kaikki työttömät ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.

Työttömyyskorvaus on 6 suurin.

Eli työttömyyskorvaus on suurempi esim. Ruotsissa, Espanjassa ja Alankomaissa.

Entä Suomen kustannustaso? Hinnat halvempia kuin muualla euroopassa??

Ei oo

Vierailija
174/435 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän nyt on sata kertaa jo käsitelty, että meillä on useita tukia ja kokonaistukitaso on erittäin hyvä. Monissa maissa on vain yksi tuki ja siitä maksat kaiken. Se voi olla isompi kuin meillä, mutta päälle ei heru harkinnanvaraista tai asumistukea. Eli ko. tutkimus on huttua ja väärin tehty.

Tukia tulee leikata, koska ihmiset ovat keksineet sanahirviön "tukiloukko". Mikä se on? Ettei tarvi itse ottaa vastuuta elämästään vaan saa elää käsi toisen taskussa? Mitään subjektiivista oikeutta ei voi tällä tasolla olla vaan. Kun kerran ei kiinnosta, niin keppiä on pakko antaa. Se on ikävää niiden kannalta, jotka ovat tässä syyttömiä, mutta kun ei muu auta. Näin ei voida jatkaa.

Vierailija
175/435 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni äiti on työkkärissä hakenut päivätyötä, koska puoliso vuorotyössä tai on yh.

Vuorotarhoja on vain muutama ja jos vie niihin lapsen niin pitää olla oma auto, koska joka puolelta kaupunkia ei pääse niinhin linja-autolla. Lisäksi iltis on vain klo 17.00 asti ja viikonloput kiinni.

Kuulemma osa hoitoalan työntekijöistä jättää lapsia yksin yöksi kotiin, näistä aletaan varmasti nyt tekemään lasuja.

Vierailija
176/435 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yrittäjät saa tukia.

Eiköööö?

Hah. Että ihan netin voi vähentää verotuksessa? Oletko ajatellut, että sitä nettiä käytetään firman töihin? Kauhea epäoikeudenmukaisuus, nettikulut verotuksessa. Auto onkin eri juttu. Niitä ei uskalla edes firmalle ottaa, jos ei maksa itse verotuksessa siitä tai oikeasti ole supertarkka. Se ei riitä, että sitä käyttää "rehellisesti" vaan jokainen matka, kohde ja kellonajat pitää listata. Se on rasittavaa. 

Tottakai jokainen pienyrittäjä haluaa hiukan kinkkua myös leivälleen. Siihenhän tämä kaikki perustuu. Eikö se kuitenkin ole hyvä, että ihmiset elättää itsensä, eikä roiku tukiluukulla? Vaihtoehto on usein yksinyrittäjällä se, että joko olet työtön tai kitkutat jotenkin firmasi kanssa. Pääasia on aktiivisuus ja että raha kiertää. Ei nämä pienet firmat rahaa mihinkään veroparatiiseihin heittele. Jos tavis saa 20 Euron edun ohi verottajan, niin se menee kauppaan, baariin tai kampaajalle. Sieltä lähtee raha seuraavalle.

Vierailija
177/435 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihosairaus eli en voi pestä käsiä usein ja lisäksi ibs eli käyn paskalla usein. Kai se on haettava ravintolaan, kun vain siellä on töitä. En mä niitä ruokia itse syö.

Vierailija
178/435 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yrittäjät saa tukia.

Eiköööö?

Hah. Että ihan netin voi vähentää verotuksessa? Oletko ajatellut, että sitä nettiä käytetään firman töihin? Kauhea epäoikeudenmukaisuus, nettikulut verotuksessa. Auto onkin eri juttu. Niitä ei uskalla edes firmalle ottaa, jos ei maksa itse verotuksessa siitä tai oikeasti ole supertarkka. Se ei riitä, että sitä käyttää "rehellisesti" vaan jokainen matka, kohde ja kellonajat pitää listata. Se on rasittavaa. 

Tottakai jokainen pienyrittäjä haluaa hiukan kinkkua myös leivälleen. Siihenhän tämä kaikki perustuu. Eikö se kuitenkin ole hyvä, että ihmiset elättää itsensä, eikä roiku tukiluukulla? Vaihtoehto on usein yksinyrittäjällä se, että joko olet työtön tai kitkutat jotenkin firmasi kanssa. Pääasia on aktiivisuus ja että raha kiertää. Ei nämä pienet firmat rahaa mihinkään veroparatiiseihin heittele. Jos tavis saa 20 Euron edun ohi verottajan, niin se menee kauppaan, baariin tai kampaajalle. Sieltä lähtee raha seuraavalle.

Entä pyykinpesukoneet jne mitä ostetaan firman nimissä kotiin?

Vierailija
179/435 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä,EU ei tajua kuinka monta päällekkäistä tukea Suomessa maksetaan vaan ne tuijottaa jotain yksittäistä tukea.

Mistäs tuon tiedät että asia in noin, eivätköhän katso kokonaisuutta ja sitä mitä sinne ilmoitetaan, eli totuus on vielä karumpi.

Suomen kohdalla kokonaisuutta nimenomaan ei katsota.

https://blogi.thl.fi/miksi-suomen-perusturvan-taso-on-jatkuvasti-euroop…

Vierailija
180/435 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihosairaus eli en voi pestä käsiä usein ja lisäksi ibs eli käyn paskalla usein. Kai se on haettava ravintolaan, kun vain siellä on töitä. En mä niitä ruokia itse syö.

Käy paskalla ja sitten tekee salaattiannoksen.

Niitä toimistotöitä kun ei riitä kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi