Sanna Marin ja Markus Räikkönen: Ero!
Kommentit (1844)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan et Markusta alkoi kyllästyttää elää Sannalle. Puoliso. Kaunis statisti. Kätevästi saatavilla.
Kyllä hänessä on muutakin kuin kotipiian rooli. Ja lasta ja arkea on jo pyörittänyt. Jos jakavat huoltajuuden ja äitikin alkaa osallistumaan lapsensa hoitamiseen ja kasvatukseen ja on läsnä, (tai todennäköisempi vaihtoehto: hankkii hoitajan tekemään tuon kaiken), niin Markushan jopa voittaa ajallisesti. Lisäksi saa vapautensa.
Sannahan oli kansanedustaja, Markus tiesi ja raketinlailla nousi pääministeriksi. Tieti senkin 4 v ja sitten loppuu.
Mitä sitten vaikka "tiesi"?
Vierailija kirjoitti:
Ellei saada oikeistohallitusta niin se on sitten käännyttävä Sannan puoleen joka hoitaa sitten hallitusneuvottelijoita, toki Petterin johdolla, sinipuna. Itse toivon oikeistohallitusta.
Itse puhun vaikka ruotsia seuraavat 4 vuotta, ettei tartte kärsiä Sannasta ja siitä afgaanista, jonka nimeä ei edes saa kirjoittaa tänne.
Suomessa on demokratia, yhteisesti päätetään. Kekkonen oli oma lukunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääministerin tehtävä on liian rankka perhe-elämälle.
Rikkonu Lipposen, Vanhasen ja Marinin perheen.
On varmasti rankkaa ja vaatii ihan jokaiselta siinä perheessä paljon. Lisäksi vähäinen vapaa-aika ja jaksaako/voiko/haluaako sitä pyhittää melkein täysin sille perheelle, jota ei muuten paljon näe.
Siksi ihmiset tekevät elämässään arvovalintoja. Siksi mietitään mm oikeaa ajoitusta. Harvan pääministerin lapsi on vaippaikäinen. Onhan se eri asia lähes aikuisten lasten kanssa. Tai vaikka edes isompien koululaisten.
Nuo ei ole mitään vähäpätöisiä vuosia, jotka menetetään. Siinä luodaan lapsen perusturvallisuutta
No, Sannalla ei ollut kristallipalloa pandemiasta, sodasta eikä inflaatiosta.
Kyllä ne sille ne Wef:ssä kertoi. Nimenomaan Sannalle ei tullut yllätyksenä, vaikka meille muille tuli.
Onhan sulla todisteet väitteellesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ILMIANNETTU
Miksi? Mitä asiatonta tässä on?
En tiedä, mutta minäkin ilmiannoin rasistisena. 😞
Herranen aika. Mä olen luullut, että Sanna on valkoihoinen.
Muutakin rasismia on kuin rodullista. Jos olisit vähän edes käynyt kouluja, tietäisit senkin.
Koska ilmeisesti mun ylempi korkeakoulututkintoni ei täytä sun standartejasi riittävästä koulutuksesta niin kerro mulle sitten, mitä muuta kuin rodullista rasismia tässä aiheessa on? Kieltämättä olen hiukan pihalla nykypäivän rasismista.
No ei paljoa vakuuta, jos olit se, joka kommentoi Sannaa valkoiseksi ja jolle minä siis vastasin.
"Rasismi käsitteenä tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi on ainakin varmaa. Marinia tulee seuraamaan dianamainen ip-median huomio vuosia eteenpäin.
Ehkä sama kohtalokin. Ei haittaisi.
Olet törkeä, tuskin hän on sulle henkilökohtaisesti tehnyt mitään pahaa, vai onko?
Hän on tehnyt pahaa koko Suomen kansalle. Koronahuijaus, talousahdinko ja sotaan osallistuminen. Heittämällä historian pahin ihminen Suomessa.
Ei hän ainakaan mulle ole tehnyt mitään, ihan normaalisti olen elänyt.
Ai sua ei koske edes hinnannousut?
Juntin määritelmä = luulee, että hallitus päättää hintojen noususta (tai voisi estää sen).
Vai olisitko halunnut, että Sanna ottaa vielä lisää lainaa?
Muissa maissa hallitus antoi verohelpotuksia, ettei ruuan, sähkön ja bensan hinta noussut kohtuuttomaksi kansalaisille. Sanna antoi rahaa miehensä yritykselle.
Tämä on hyvä ketju, koska kokoaa yhteen palstan matalastikoulutetut mammajuntit huutamaan hyi hyitä Sannalle erosta. Harvoin pääsee kerralla puhuttelemaan näin isoa osaa kaikkein sivistymättömimmistä palstalla kävijöistä.
Siksihän Sanna heitä kiinnostaakin. Samanlainen matalahko sosiaalinen tausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan et Markusta alkoi kyllästyttää elää Sannalle. Puoliso. Kaunis statisti. Kätevästi saatavilla.
Kyllä hänessä on muutakin kuin kotipiian rooli. Ja lasta ja arkea on jo pyörittänyt. Jos jakavat huoltajuuden ja äitikin alkaa osallistumaan lapsensa hoitamiseen ja kasvatukseen ja on läsnä, (tai todennäköisempi vaihtoehto: hankkii hoitajan tekemään tuon kaiken), niin Markushan jopa voittaa ajallisesti. Lisäksi saa vapautensa.
kuinka moni nainen pyörittää arkea kun mies eduskunnassa tai jossain muussa aikaa vievässä työssä.
Ja kuinka moni nainen (mm MARIN ITSE) sen tuomitsee?
Jännä et toisinpäin onkin sit ok. Osaatko perustella? En uskonutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääministerin tehtävä on liian rankka perhe-elämälle.
Rikkonu Lipposen, Vanhasen ja Marinin perheen.
On varmasti rankkaa ja vaatii ihan jokaiselta siinä perheessä paljon. Lisäksi vähäinen vapaa-aika ja jaksaako/voiko/haluaako sitä pyhittää melkein täysin sille perheelle, jota ei muuten paljon näe.
Siksi ihmiset tekevät elämässään arvovalintoja. Siksi mietitään mm oikeaa ajoitusta. Harvan pääministerin lapsi on vaippaikäinen. Onhan se eri asia lähes aikuisten lasten kanssa. Tai vaikka edes isompien koululaisten.
Nuo ei ole mitään vähäpätöisiä vuosia, jotka menetetään. Siinä luodaan lapsen perusturvallisuutta
No, Sannalla ei ollut kristallipalloa pandemiasta, sodasta eikä inflaatiosta.
No voi hyvä ihminen sentään! Ei kenelläkään pääministerillä ole kristallipalloa eikä kansalaisellakaan. Nuo asiat vaan kuuluvat pääministerin tehtäviin, ja lisäksi kaikki muut asiat, jotka hänen nyt vaan pitää hoitaa. Marinilta puuttuu nöyryys tehtävien edessä. Kansalaiset kyllä näkevät, milloin asioita todella yritetään hoitaa, asioita asioiden vuoksi. Kansalaiset kyllä ymmärtävät ja antavat paljonkin anteeksi, jos hoidetaan rehellisesti ja aidosti ja todella paneudutaan tehtäviin.
Niin? Ja hän hoiti kyseiset tehtävät ja mielestäni paljon paremmin, kuin mihin Rinne, Orpo tai juuri kukaan muukaan olisi kyennyt.
Mutta minä kommentoin tuohon työmäärään ja ajoitukseen lapsen osalta, mitä et tietenkään voinut tajuta, kouluttamattomana junttina.
Rinteen kanssa samalla tasolla. On hyviä pääministereitä ja on vähemmän hyviä pääministeristä.
Onkos Ilmari Nurminen kuvioissa vielä mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse on mokaillut. Koko tyhmä on pääministeriksi, jos ei tajua, että häntä kuvataan kaikkialla.
Ihan itse biletti, ryyppäsi yökerhoissa, kiehnösi Olavin kanssa, tuli kuvaan jauhobileet, vei pikkujulkkiksia ryyppään virka-asuntoon, josta kuvataan tissikuvia julkisuuteen, ihan itse pitänyt julkista instassa, ihan itse haukkui vanhempaa väkeä boomereiksi, ihan itse unohti virka kännyt kotiin, kun altistuneen piti juhlia yökerhoissa jne.
Kun on pm, niin on myös vastuuta.Ja eihän yksikään muista naisministereistä, joilla lapsia, noin käyttäytyneet, varmasti heilläkin on ollut kiire.
Kun, jos rakastaa perhettään, ja on kiireinen työ, niin kyllä jokainen äiti, tai isä haluaa viettää ne vapaat ja lomat perheen kesken.
Ihan itse on tiensä valinnut.
Kyllä siinä puoliso on koville joutunut noiden otsikoiden takia.
Aivan varmasti.
Pm toivonut ja toivoo yksityisyyttä, mutta ihan itse tuonut julkisuuteen kaiken joko käytöksellään tai instassa.
Ei siinä ole paljon lapsi ja puoliso merkinnyt yhtään mitään.
No, saihan hän sen kultaisen vehjepystinkin, sitä ihaikoon nyt, yksin ylimielisyydessään.
AAMEN!
^ Kateellinen, elämäm koulua käynyt nuija
Olet vai?
Onko tämän merkin ^ suunta sulle tuttu asia? Vihje: se on ylöspäin osoittava merkki
Olet siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse on mokaillut. Koko tyhmä on pääministeriksi, jos ei tajua, että häntä kuvataan kaikkialla.
Ihan itse biletti, ryyppäsi yökerhoissa, kiehnösi Olavin kanssa, tuli kuvaan jauhobileet, vei pikkujulkkiksia ryyppään virka-asuntoon, josta kuvataan tissikuvia julkisuuteen, ihan itse pitänyt julkista instassa, ihan itse haukkui vanhempaa väkeä boomereiksi, ihan itse unohti virka kännyt kotiin, kun altistuneen piti juhlia yökerhoissa jne.
Kun on pm, niin on myös vastuuta.Ja eihän yksikään muista naisministereistä, joilla lapsia, noin käyttäytyneet, varmasti heilläkin on ollut kiire.
Kun, jos rakastaa perhettään, ja on kiireinen työ, niin kyllä jokainen äiti, tai isä haluaa viettää ne vapaat ja lomat perheen kesken.
Ihan itse on tiensä valinnut.
Kyllä siinä puoliso on koville joutunut noiden otsikoiden takia.
Aivan varmasti.
Pm toivonut ja toivoo yksityisyyttä, mutta ihan itse tuonut julkisuuteen kaiken joko käytöksellään tai instassa.
Ei siinä ole paljon lapsi ja puoliso merkinnyt yhtään mitään.
No, saihan hän sen kultaisen vehjepystinkin, sitä ihaikoon nyt, yksin ylimielisyydessään.
AAMEN!
^ Kateellinen, elämäm koulua käynyt nuija
Olet vai?
Onko tämän merkin ^ suunta sulle tuttu asia? Vihje: se on ylöspäin osoittava merkki
Olet siis.
Ja vielä ylimielinenkin. Sitähän tuo yrittää sanoa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi on ainakin varmaa. Marinia tulee seuraamaan dianamainen ip-median huomio vuosia eteenpäin.
Olet törkeä, tuskin hän on sulle henkilökohtaisesti tehnyt mitään pahaa, vai onko?
Hän on tehnyt pahaa koko Suomen kansalle. Koronahuijaus, talousahdinko ja sotaan osallistuminen. Heittämällä historian pahin ihminen Suomessa.
En tiennytkään että eduskunnassa tai hallituksessa on vain sanna ei muita päättämässä asioista.
On her Watch, on her watch.
Niin, tuli pandemia, sota ja inflaatio. Tiesitkö, että nämä vaikuttivat koko maapalloon?
Aika vähän nuo asiat ovat muualla Euroopassa vaikuttaneet. Talouakasvu on muualla ollut huipussaan. Suomen sosiaalidemokraattinen hallitus on keksinyt ottaa ne tekosyyksi omille virheilleen.
Minä en tajua tuota Sannan ihannointia kyllä ollenkaan. Ilmestyi jostain, sotki asiat, ja lähti, kun ei siitä pidetty ja haluttu leikkiä sen kanssa. Riidankylväjät tekee juuri niin. Miksi siis pitäisi sitä sääliä ja selitellä sen tekoja parhainpäin? Itse tahtoi, itse teki, itse sai näpeilleen kun törttöili niin koti- kuin ulkomailla, niin työssä kuin kotona. Ero sinänsä yleisellä tasolla sääli, mutta henkilökohtaisella tasolla sitä sai mitä oli tilannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka moni nainen pyörittää arkea kun mies eduskunnassa tai jossain muussa aikaa vievässä työssä.
Oleellista tässä kai on se että kuormittavan pääministerin viran lisäksi Marin vietti pitkälti vapaa-aikansakin ystäviensä kanssa bilettäen, eikä perheen parissa. Varmaan vastaavia tapauksia on ollut miehissäkin, mutta he eivät ole tämän keskustelun aiheena. Markus ei edes ollut kotirouvana, vaan hänellä oli ura itselläänkin.
Mutta ovatko mummotkin ottaneet loparit, kun Sanna joutui ottamaan tyttärensä työkeikalleen mukaan?
Sanna nyt vaan on looseri. Get over it!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna tulee nyt kaapista ulos. Seuraava puoliso on nainen. Sannahan itse oli lapsena ja nuorena perheessä, jossa oli kaksi äitiä, mutta ei isää.
No ei se lesbous sentään periytyvää ole.
No ei tietenkään ole, mutta erittäin helposti se lapsi ottaa mallia "vanhemmistaan". Niin se vaan menee...
Miten sit joihinkin perheisiin syntyy homoja?
Mun isällä on tähän teoria. Pohjautuu tätinsä perheen kohtaloon. Jos vanhemmilla menee sukupuoliroolit sekaisin. Nainen on vahvempi kuin mies (pojat samaistuvatkin äitiinsä), tai jos mies on hellempi kuin äiti (tytöt samaistuvat mieluummin isäänsä).
Ja isäsi oli minkä tiedekunnan professori? ai vai ei käynyt edes lukioa. ookoo. . . :)
Miksi ei näissä perheissä kaikista lapsista tule homoja? Siis sori, sä olet oman tyhmän ja maralastikoulutetun perheesi uhri. Joten paljoa ei voi odottaa.Vastaisin tähän, jos mode antaisi vastata. Kokeillaan vielä kerran.
Toisesta perheen pojasta tuli homo, toisesta trans. Ja siis ihan mukavaa väkeä olivat kaikki. Vain hieman sekaisin.
Joo, mutta ei ole johtunut mistään "äidin vahvuudesta" tai isän "heikkoudesta". Juntin yksi tunnusmerkki on se, ettei usko tutkijoita vaan omaa mutuaan.
Isääsi vain pelotti vahva nainen ja sekosi ajatuksissaan muutenkin liittäen sen homohommaan. Suomessahan pitäisi olla sitten erityisen paljon homoja, koska naiset ovat täällä vahvoja olleet aina.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä millään usko tuohon "jatkamme parhaina ystävinä" -läppään.
Tuskin ovat nytkään. Näpäyttelyt alkaneet. Mutta oottakaas kun tulee kuvioon deittailua ja uusia nyxiä...
Mitä sitten, kutittaako asia sun persettäsi jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että eduskunnassa tai hallituksessa on vain sanna ei muita päättämässä asioista.
On her Watch, on her watch.
Niin, tuli pandemia, sota ja inflaatio. Tiesitkö, että nämä vaikuttivat koko maapalloon?
Aika vähän nuo asiat ovat muualla Euroopassa vaikuttaneet. Talouakasvu on muualla ollut huipussaan. Suomen sosiaalidemokraattinen hallitus on keksinyt ottaa ne tekosyyksi omille virheilleen.
Suomen heikompi taloudellinen menestys liittyy enemmän siihen, että olemme mukana Eurossa, mutta taloudeltaan lähimmät verrokkimaamme, eli muut pohjoismaat eivät ole.
Ruotsi on voinut devalvoida, eli heikentää valuuttaa, jolloin ruotsalainen tavara on ulkomaisille ostajille halvempaa ja ylläpitää näin vientiään.
Suomi ei pysty devalvoimaan, ja menettää tässä mm. puunmyyntietua koko ajan Ruotsille.
Eli ei johdu pääministeristämme tuokaan asia.
Olavi avautuu yhteisestä yöstä. No voihan ystävät keskustella yölläkin, ei mitään ihmeellistä.