Onko normaalia, että aina välillä mieliala nousee pilviin??
Taas on vaihe kun elämä tuntuu uskomattoman ihanalta, kaikki onnistuu ja kaikkea ihanaa on edessä! Tulee välillä tällaisia hetkiä, kesäisin ja välillä talvisin myös ilman että mitään kummallista on tapahtunut. Varsinaisia masennuskausia ei ole, pelkästään alakuloisuutta ja melankoliaa.
Kommentit (28)
Sitä kutsutaan onnellisuudeksi ja optimistisuudeksi.
Ihan normisettiä. Sitten alkaa huolestua vasta kun hyvää oloa piisaa niin, että hosuu ja heiluu onnensa kukkuloilla, mutta mitään ei saa valmiiksi eikä pysty keskittymään arjen pyöritykseen ja/tai libido nykäsee sen euforian yhteydessä täysin ylikierroksille. Nauti kesästä, jos se ny sieltä tulee :)
Vierailija kirjoitti:
Ihan normisettiä. Sitten alkaa huolestua vasta kun hyvää oloa piisaa niin, että hosuu ja heiluu onnensa kukkuloilla, mutta mitään ei saa valmiiksi eikä pysty keskittymään arjen pyöritykseen ja/tai libido nykäsee sen euforian yhteydessä täysin ylikierroksille. Nauti kesästä, jos se ny sieltä tulee :)
Nautin! :)
Minulla on erilaisia muitakin oireita. Olen impulssiivinen, kaikkeen kyllästyn todella nopeasti ja motivaation puute on haitannut elämää suuresti vuosien varrella. Raha-asiat on vaikeita hoitaa. Välillä myös olen niin alakuloinen, että se rajoittaa päivittäistä elämää (saatan jäädä useaksi päiväksi kotiin kun tuntuu, että olen maailman rumin, kamalin ja ärsyttävin ihminen(tämän takia olen ottanut saikkua)). Myös ahdistuskohtauksia saan kun olen allapäin!
Aina välillä näitä mietin 😄 -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on erilaisia muitakin oireita. Olen impulssiivinen, kaikkeen kyllästyn todella nopeasti ja motivaation puute on haitannut elämää suuresti vuosien varrella. Raha-asiat on vaikeita hoitaa. Välillä myös olen niin alakuloinen, että se rajoittaa päivittäistä elämää (saatan jäädä useaksi päiväksi kotiin kun tuntuu, että olen maailman rumin, kamalin ja ärsyttävin ihminen(tämän takia olen ottanut saikkua)). Myös ahdistuskohtauksia saan kun olen allapäin!
Ei normaalia. T: Eri
On normaalia, että välillä mieli on kohonnut, mutta ei tuollaiset laskut ole normaaleita.
Juu, lääkäriin Ap vielä kun ongelmat ovat alussa!!
Kuten ensimmäinen kommentoi, niin kuulostaa juurikin joltain mielialahäiriöltä.
Sulla on maniavaihe päällä. Todennäköisesti kärsit kaksisuuntaisesta . Lääkäriin mars.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa adhd/add:lta?
AD(H)D tai I tyypin kaksisuuntainen mielialahäiriö.
Noniin! Nyt sut on diagnosoitu. Et tarvitse enää lääkäriä. :)))
On tää j**alauta nykyään kun kaikelle vähänkin poikkeavalle pitää heti tyrkätä joku diagnoosi. Ja mammat diagnosoimassa innoissaan. Onnea vaan jos teet valinnan psykiatrian rattaistoon lähtemisestä
Ihmiseltä tuntuu hyvältä niin ohje on mennä lääkäriin.. kuvittelen vaan sen tapaamisen.
Lääkäri: kerrotko mikä sinut toi tänne?
Asiakas: no alkoi tuntumaan elämä hyvältä.
Lääkäri: ????
Kassa: 150 euroa kiitos
Vierailija kirjoitti:
On tää j**alauta nykyään kun kaikelle vähänkin poikkeavalle pitää heti tyrkätä joku diagnoosi. Ja mammat diagnosoimassa innoissaan. Onnea vaan jos teet valinnan psykiatrian rattaistoon lähtemisestä
Vastasin vain kysymykseen. Näin lyhyen tekstin perusteella on muutenkin mahdotonta kertoa onko syytä oikeasti huoleen. Iso plussa in kuitenkin, että ap on miettii ja on huolissaan omasta hyvinvoinnista. Se on usein iso merkki, että takana on paljon enemmän hankaluuksia ja oireita jotka haittaavat normaalia elämää. Tästä syystä mainitsin eri mielialahäiriöitä joihin liittyy vastaavanlaista, se ei kuitenkaan ole diagnoosin tekemistä sillä se on mahdotonta näin, kuten aiemmin sanoin. :)
On normaalia että elämä on välillä ihanaa ja välillä ei, mutta jos selvästi olet huomannut mielialan kohenevan, niin ei ole ns. normaalia. Voi liittyä mielenterveydenhäiriöön. Esim. Hoitamaton ADHD saattaa aiheuttaa tuollaista. Myös epävakaa persoonallisuushäiriö ja kaksisuuntainen mielialahäiriö.