Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä erottaa kun feikkipoliisi soittaa?

Vierailija
10.05.2023 |

On ollut varoitteluja niin paljon. Enkä ole seurannut numeropolitiikkaa, eli ulalla ollaan. Nyt on tullut ulkomaita myöten outoa puhelua putkessa, haluan tietää mihin vastata.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit eivät soittele. Siitä.

Vierailija
2/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kysyy sun pankkitietoja tai kortin numeroa, se on huijari. Poliisi tietäisi helposti myös sun aiemmat osoitteet, joten voit pyytää häntä kertomaan sinulle osoitteen jossa asuit ennen nykyiseen muuttoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkipoliisit eivät tule ovelta hakemaan, mikäli puhelimeen ei vastaa.

Vierailija
4/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne joskus soittelee.

Vierailija
5/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi pyytää tapaamista poliisiasemalla, jotta voitte hoitaa asian kasvotusten.  Etkä sitten suostu tapaamiseen missään aseman viereisessä kahvilassa eikä niin että ''poliisi'' tulee kotiovellesi. Ja kuten joku sanoi, poliisi ei kysy pankkikortin numeroa eikä koskaan varsinkaan kortin tunnuslukua tai muita pankkikirjautumistietoja.

Vierailija
6/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne soittelee.

Minulle soitti kun tyttäreni oli joutunut rikoksen (pedof.) uhriksi netissä. Eri paikkakunnan poliisi soitti koska tutkinta oli siellä.

Itsekään en meinannut aluksi uskoa että kyseessä oikea poliisi. En mitenkään inttänyt vastaan mutta vähän varautunut olin puhelun edetessä ja siinä kun pyysivät lähettämään kuvan tyttärestäni että varmistavat kyseessä olevan oikea henkilö.

Vierailija
8/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ollut varma ja menin poliisiasemalle. Kerroin asian, oli oikea poliisi ja sain keskusteltua naamatusten.

Vierailija
9/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät soittajan nimen ja poliisilaitoksen. Etsit poliisilaitoksen vaihteen numeron, soitat sinne, kysyt poliisia nimellaä ja pyydät yhdistämään.

Vierailija
10/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jättää kyllä soittopyynnön poliisilaitokselle, numerohan on helppo tarkistaa oikeaksi. Tai sitten soitat kyseisen poliisilaitoksen keskukseen ja pyydät nimeltä yhdistämään poliisille.

Jos on haku päällä, niin eivät välttämättä ilmoittele vaan tulevat käymään :)

Vierailija
11/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soittava poliisi kertoo sakottavansa sinua liikennevirheen vuoksi, hän on aito poliisi. Jos taas hän on kiinnostunut auttamaan sinua rikosasiassa, kyseessä lienee huijari. 

Vierailija
12/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit ei puhelimitse kysele sun pankkitunnuksia tai mitään salasanoja.

TÄSSÄ ON SULLE NYRKKISÄÄNTÖ

Jos "poliisi" soittaa sulle ja haluaa keskustellla mistä tahansa sun pankkiasioihin liittyvästä katkaise puhelu.

Vierailija
13/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitti viimeisen vuoden aikana kolmasti. Tuli kaupunkimme suuntanumerosta ja numeron alustakin tiesin että on oikea poliisi.

Vierailija
14/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen soitti poliisi keskellä päivää enkä päässyt vastaamaan. Ko. poliisi laittoi tekstiviestin jossa esitteli itsensä ja pyysi soittamaan. Olin ensin sitä mieltä, että kyseessä väärä numero tms. Mutta, soitin ja asia koski tilannetta jossa lapseni oli yli vuosi sitten "todistajana" ja alaikäinen niin ilmoittivat minulle tilanteen.

Vierailija
15/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee puheluja 029 alkuisesta ja päättyy 2201  een eikä ole poliisi vaan attenfall osoittanut kuulemma tutkimus.  Satoja vaituksia asiata ja rkoilmokin kuulemma jo, jatkuu vaan...

Vierailija
16/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On soittaneet mulle ja miehelle. Ihan tapahtumiin liittyviä asioita. Mihinkään puheluun jossa kysytään pankkiasioita yms en usko.

Vierailija
17/17 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai?

Se oli siis feikkipoliisi tai harha, kun minulta kysyttiin vaadinko rangaistusta hassusta sattumuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi