Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerron teille varoittavan tarinani, joka toivottavasti estää tekemästä samaa virhettä kuin minä

Vierailija
10.05.2023 |

Asun Kalliossa, jossa on helppo saada käsiinsä huumeita, ja niin minäkin tein. 19-vuotiaana kokeilin ensimmäistä kertaa kannabista, ajatellen että se olisi viihdyttävä tapa rentoutua ja unohtaa arjen stressit. Mutta pian huomasin, että se oli pahin virhe, jonka olin koskaan tehnyt.

Ensimmäiset oireeni olivat ahdistus ja vainoharhaisuus, ja pian niiden jälkeen minulle puhkesi skitsofrenia. Minulla oli hallusinaatioita ja kuulin ääniä, jotka sanoivat minulle kammottavia asioita. Kärsin myös psykoottisista jaksoista, joissa menetin todellisuudentajuni ja käyttäydyin aggressiivisesti. Elämäni muuttui täysin, ja olin lopulta pakotettu hakeutumaan hoitoon.

Vietin kaksi kuukautta suljetulla osastolla, jossa minua hoidettiin erilaisilla lääkkeillä. Sain esimerkiksi antipsykoottisia lääkkeitä, kuten risperidonia ja haloperidolia, jotka auttoivat vähentämään psykoottisia oireitani ja hallusinaatioita. Lisäksi minulle määrättiin rauhoittavia lääkkeitä, kuten loratsepaamia, joita käytettiin ahdistuksen ja levottomuuden hoitoon.

Suljetulla osastolla vietetty aika oli raskasta ja pelottavaa, mutta se oli myös välttämätöntä terveyteni kannalta. Lääkitys auttoi vähentämään oireitani ja sain paljon apua terapeuteilta ja hoitajilta.

Kannabis voi tuntua vaarattomalta, mutta se voi aiheuttaa vakavia seurauksia. Älä tee samaa virhettä kuin minä. Skitsofreniaa ei voi parantaa, vaan sitä voi vain hoitaa. Elämäni skitsofrenian kanssa on raskasta ja se vaatii jatkuvaa hoitoa ja lääkitystä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun kerroit! Vakava asia.

Vierailija
2/4 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis käyttäjien mukaan se on vaan kiva huume ilman haittoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana olen nähnyt myös päättymättömiä huumetrippin jälkitiloja. He ovat  "zombiena" "eläviä" nuoria ja aikuisia, jotka ovat vuodesta toiseen samassa tai fyysisesti jopa heikommassa tilassa. Nuoruus menee ohi ja heillä on silmät pysähtyneet päässä, talutetaan syömään ja vessaan ja loput ajasta istuvat tai harhailevat ilman, että tiedostavat paljoa ympäristöstään tai tekevät jotain oma-aloitteisesti.  Suljettu osasto.

Olet ap tavallaan siis onnekas, kun olet kertomassa miten sinulle kävi.

Vierailija
4/4 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoittava tarina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä