Miksi suomalaiset eivät ole koskaan tyytyväisiä oman maansa euroviisuedustajasta?
Ei olla tyytyväisiä Käärijään, ei olla oltu tyytyväisiä Blind Chaneliiin, The Rasmukseen tai oikeastaan keneen tahansa.
Muissa maissa tällaista dissaamiskulttuuria ei ole.
Kommentit (85)
Ihminen, jonka perusluonteeseen kuuluu ainainen valittaminen, löytää valittamisen aihetta joka asiasta. Nyt valitetaan, kun esitystä oli muutettu. Tanssijoiden asutkin oli vaihdettu, ei hyvä.
Seuraavaksi valitetaan kai Käärijän asusta, ei siksi, että sitäkin olisi muutettu, vaan siksi, ettei sitä ole vaihdettu, vaan vanhassa mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Lordiin oltu ja nehän voittikin. Mutta kun sinne lähetetään tuollaisia enemmänkin noloja, niin kyllä hävettää. Mikä tää käärijäkin on? Mies vetää kaalimatoasussa ja esittelee lakattuja kynsiään. Laulaa ei edes osaa. Siis camoon! Blind Channel oli ryhmä angstiteinejä, joille keskisormen näyttäminen oli kovista. On muuten sama mun 6-vuotiaalla pojalla. Senkin mielestä keskarin näyttäminen on rajuinta ikinä. Tai sitten vastakohtana on laitettu Pertti Kurikan Nimipäivät keräämään säälipisteitä. Hei camoon taas kerran. Hävettää! Mutta on siellä ollut ihan tavallisia ja ok-tasoisiakin, juuri vaikka se Rasmus.
Toope olet, täydellinen tonttu.
Joo ja sinä olet varmaankin tuosta äärimmäisen omaperäisestä ja nerokkaasta vasta-argumentistasi päätellen oikea älyn ja verbaliikan jättiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Käärijään oli tosi moni tyytyväinen ja on yhä, mutta syy miksi Käärijää nyt kritisoidaan on se, että he muuttivat live esityksensä huonompaan versioon.
Jos mietitään Blind Channelia ja Rasmusta, niin noissa kahdessa bändissä ei ole mitään erikoisempaa. Ne eivät loista millään tavalla erilaisuudellaan ja omanlaisuudellaan. Kun mietitään 2021 voittajaa Italiaa, niin siinä se asenne oli minkä takia he voittivat. Tälläinen asenne usein puuttuu suomalaisilta artisteilta. Käärijällä tätä asennetta oli UMK-livessä, mutta se oli eilen kokonaan kadonnut.
Oletko kuullut miten paljon Puola vihaa omaa artistiaansa? Ihan eri tasolla, kuin Käärijän kritisointi täällä Suomessa.
Ei pelkkä erilaisuus tee biisistä tai esiintyjästä hyvää. Voihan sinne laittaa vaikka kamelin ulostamaan ja mylvimään lavalle, olisipa ainakin erikoista. Millään tavalla musikaalista se ei kyllä olisi, mutta eihän Käärijänkään esitys ole.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/58cea530-c1a1-479b-9383-9d7e84…
Tältä tyypiltä kyllä odottaakin katkeraa vuodatusta. Noin nuori mutta niin kärttyinen ukko.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen ihan tyytyväinen.
Sitten on näitä, jotka elää omassa kuplassaan.
Se nyt vaan kuuluu suomalaiseen luonteeseen hävetä omaa maataan ja valittaa. Muutenhan me oltaisiin nationalisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen ihan tyytyväinen.
Sitten on näitä, jotka elää omassa kuplassaan.
Kaikkien pitäisi narista naamat norsunvitulla ihan kaikesta?
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/58cea530-c1a1-479b-9383-9d7e84…
Tältä tyypiltä kyllä odottaakin katkeraa vuodatusta. Noin nuori mutta niin kärttyinen ukko.
Ihan oikeasahan tuo on. Arvostan sitten jos Käärijällä on pokkaa sytyttää lavalla, mutta eipä näköjään ole. Ollaan muka jotenkin epäsoveliasta, mutta ei kuitenkaan uskalleta olla oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Koskee myös kaikkia urheilijoita, näyttelijöitä ym. jotka yrittävät menestyä maailmalla. Ihan karmeaa lyttäämistä ja haukkumista.
Yhtä raivostuttavaa kuin toinen ääripää eli ylihypettäminen suomalaisuuden perusteella. Tyyliin jos joku keskinkertainen suomalainen urheilija sattuu vaikka pari maalia jossain tekemään niin media hehkuttaa siihen malliin että hehkutuksen määrän perusteella voisi olettaa, että kyseessä olisi yksi maailman parhaista lajissaan. Suomalaisuus ei tee kenestäkään automaattisesti hyvää tai huonoa missään. Saavutusten pitäisi ratkaista, ei kansalaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ne ole olleet hyviä. Nuku pommiin yms., voi herräisä....
Vain Lordi ja Käärijä ovat olleet niin kreisejä, että on suomalaiset jotenkin voittoon uskoneet. Ja Lordille se sitten tulikin. Toivottavasti myös Käärijälle.
Ei minulla ole ollut tarvetta dissata aiempia edustajia, mutta en ole uskonut niiden pärjäämiseenkään. Olin varma aikanaan että Lordi pärjää ellei voita (olisi pitänyt lyödä vetoa) ja nyt olen melko varma että Käärijä voittaa. Jos ei voita, se on taas sitä "annetaan äänet naapurimaalle tai samapoppiainaruotsille" jne. Lähinnä jos kisa olisi reilu, Käärijä voittaisi. On maita jotka äänestävät aina toisiaan ja toiset ei koskaan toisia. Käärijä ja Lordi on Suomesta ainoat joilla on ollut potentiaali voittoon, jäävät mieleen ja kappale sekä show erottautuu. Joku tasapaksupoppi voi olla ihan hyvää, mutta ei niitä kukaan muista kerran kuultuaan. Käärijä on joka tapauksessa jo voittanut suosion osalta ja tuo hyvin Suomea tunnetuksi, että täällä tehdään muutakin kuin heviä ja Rasmusta. Suomella ei vaan jotenkin tuo kansainvälisyys ja vienti lähde, vaikka ainekset olisi vaikka mihin monella alalla.
Ikinä ei voi miellyttää kaikkia. Itselle on tullut vastaan pääasiassa positiivista kommentointia, valittajat edustavat vähemmistöä.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan kuuluu suomalaiseen luonteeseen hävetä omaa maataan ja valittaa. Muutenhan me oltaisiin nationalisteja.
Jos biisi on surkea ja täysin sisällötön ja esiintyjä lahjaton pelle niin miksei sitä saisi hävetä?
Olen aina tykännyt Euroviisuista, mutta en ymmärrä yhtään Käärijän enkä biisinsä hypetystä. Katsomiskokemus on lähinnä luokkaa "mitä ihmettä mä just näin", myötähäpeä. Lisäksi olisi hyvä, jos esiintyjä osaisi edes laulaa. Minusta ei tule Käärijä-fania, vaikka Suomi tänä vuonna jollain ihmeellä voittaisi Euroviisut. Epäilen kuitenkin, että taas vaan on etukäteen hirveä hype ja kakku lässähtää finaalissa. Mutta myönnettävä on, että eilinen yleisö kyllä hurrasi Käärijälle eniten. En edelleenkään ymmärrä miksi! :)
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei voi miellyttää kaikkia. Itselle on tullut vastaan pääasiassa positiivista kommentointia, valittajat edustavat vähemmistöä.
Tjaa. Omassa ystäväpiirissäni Käärijää pidetään huonoimpana euroviisuedustajana ikinä. Emme vaan ole sellaisia, jotka huutelisimme mielipiteitämme keskustelupalstoilla.
Enpä keksi millään typerämpää, mielikuvituksettomampaa, nolompaa ja epäkypsempää teemaa biisille kuin uhoaminen siitä, että aikoo harjoittaa humalahakuista juomista jossain pintaliitobaarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen esiintyjä on jokaikinen vuosi voittajasuosikki, kunnes finaalissa kukaan ei anna Suomelle pisteitä.
Tää on outoa, että nähdään vain sijoitukset yksi ja vika.
Suomi on viime vuosina pärjännyt kuitenkin ihan ihan kivasti.
Eilen just mietin, että briteillä taitaa olla jopa eniten 0 tuloksia ja silti ovat suurimpia rahottaja maita.
Britit suhtautuu Euroviisuihin viihteenä. Ihan sama voittaako vai ei, Graham Norton pienesti viistoilee joka tapauksessa niin, että yleisö viihtyy. En ole Suomen kommentaattoreita kuunnellut vuosikymmeniin, mutta toivottavasti ovat yhtä hauskoja.
Suomi on nyt naton jäsen. Usein voittaja valitaan poliittisin perustein, joten nyt Suomella voi olla mahdollisuuksia ikään kuin kiitoksena uudesta suuntauksesta.
Minä olen ollut tyytyväinen joistakin monista suomalaisista viisuista. Tykkään esim. Blind Chanelista ja Bessistä.
Puolan artstiviha liittynee lähinnä artistin valintaan liittyneeseen korruptioon, ei ollut kansan valinta. Toki biisi ja laulajakaan ei ole kovin hääppöinen.