Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työnantaja pyytää alaistaan oikolukemaan hänen koulutehtäviään työajalla?

Vierailija
09.05.2023 |

Nainen kysyi, että onko minulla jotakin pahasti kesken. Kerroin, että ei ole. Ja pyysi minua tarkistamaan hänen englannin tehtävänsä.

Naiselta laillista touhua?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työnantajahan voi pyytää mitä vaan. Teen jos siitä palkan saa. Luen hiiiiiitttaaaaasti ja haaarrrttaaaaaaasti.

Vierailija
22/29 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lukenut työntekijöideni koulutöitä ja auttanut niissä. Onko se laillista vai laitonta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap:n ongelma? Miksi et lukisi työnantajasi koulutehtävää?

Vierailija
24/29 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei saa, eihän ne esimiehen englannin tehtävät ole työtehtäviä tälle alaiselle.

On ne, jos esimies = työnantaja niin haluaa.

Vierailija
25/29 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki saa pyytää, jos työ on kouluavustaja. Tässä tapauksessa se ehkä kuuluu työnkuvaan, muissa tapauksissa ei tarvinne edes vastata.

Aivan joka ikisessä työsopimuksessa lukee "...ja muut esimiehen määräämät tehtävät". Muuten kaltaisesi viisastelijat eivät ikinä tekisi mitään. Toki sinusta välittyi kuva, ettet ole tainnut ikinä saada työsopimusta käteesi. 

Sinusta todellakin välittyy kuva, ettet ole ikinä töitä tehnyt. Määrättyjen tehtävien pitää liittyä työhön, koulutehtävät eivät sellaisia ole, jollet ole opettaja.

Vierailija
26/29 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsopimuksissa yleensä on myös : ja muut osoitetut tehtävät. Olin sentään ihan ylempi toimihenkilö hallinnon puolella mutta niin vain olimme inventaariossa, johtajan pieniä lapsia viihdytettiin joskus tunnin verran tms.

Pomon käskyt voi kyseenalaistaa muttei palkanmaksajan. Jos ei ome rikos kyseessä.

Vierailija
27/29 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet yksityisellä töissä niin teet mitä pyytää. Kunnan oikeusaputoimistossa tai vanhainkodin keittiössä tuo olisi väärin, koska siellä virkaan on palkattu viran mukaiseen tehtävään.

Vierailija
28/29 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistikuva kun joku olisi liittoon ottanut yhteyttä kun hiljaisena aikana siirrettiin jonnekin tuotannon helppoon tehtävään vai oliko arkiston suursiivous, samalla palkalla

kun omia töitä ei ollut koko päiviksi, ettei siihen puututtu. Omistajajohtoinen yritys.

Mun muistaakseni liitto ei puuttunut: muut osoitetut tehtävät sopimuskohdan takia.

Vierailija
29/29 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma tuossa on? Voit nillittää sinulle määrätyistä työtehtävistä, jos kuvittelet, että se tekee sinulle jotenkin hyvää. Tai hoidat homman ja työnantaja on tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi