Väsynyt opettaja
Tiettekö sen fiiliksen kun yläkoulussa sattuu aivan kamala valvontaluokka. Jatkuvasti joku tekee jotain konnuutta, on väkivaltainen, valittavat kaikesta, riitelevät keskenään
Enkä voi sanoa heille että olette todella ärsyttäviä, opettajien mielestä tosi raskas luokka ja olisin minkä tahansa muun luokan luokanvalvoja paljon mieluummin.
On luokalla aivan ihania kun oppilaita ja harmi ku ne kärsii.
Kommentit (8)
Tietävät itsekin.
T. Entinen oppilas, nykyinen opettaja
Tsemppiä, alle kuukausi jäljellä.
Mutta tietysti voit sanoa heille, että moinen käytös ärsyttää ja harmittaa ja olet pettynyt heihin. Tosi he tietävät sen itse ja tarkoituksellisesti toimivat noin. Jos jatkat heidän kanssaan syksyllä, tiukempi linja heti kättelyssä. Toivotaan myös, että loma tekee tehtävänsä. Yleensä yliluokkalaiset käyttäytyvät jo fiksummin.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä, alle kuukausi jäljellä.
Mutta tietysti voit sanoa heille, että moinen käytös ärsyttää ja harmittaa ja olet pettynyt heihin. Tosi he tietävät sen itse ja tarkoituksellisesti toimivat noin. Jos jatkat heidän kanssaan syksyllä, tiukempi linja heti kättelyssä. Toivotaan myös, että loma tekee tehtävänsä. Yleensä yliluokkalaiset käyttäytyvät jo fiksummin.
En kyllä sanoisi nuorille et olen pettynyt heihin, jos olisin opena.
Kyllähän nuoret vaistoo open mielialan.
Just eräs vanhempi kertoi et ope inhoaa heidän lasta.
Mä puuttusin oitis asiaan.
Olen törmännyt niin outoihin opettajiin, valehteleviin, minusta on järkkyä minkäläissi heitä o.
Eikä rehtori ole sen kummempi, varsin erikoinen ilmestys.En ikään ole kuullut kehuja hänestä.
Joo en sano heille että ovat ärsyttäviä ja raskaita. Voin purkaa asiasta täällä onneksi.
Mutta täytyy taas puhuttaa luokkaa.
Yritän toki positiivistakin aina kaikesta, missä hyvin ovat toimineet.
Pelkään että aistivat että ärsyttää. Ja itseäkin harmittaa että ärsyttää. Olen itse asiassa välittänyt heistä jokaisesta ja aidosti toivonut heille paljon kaikkea hyvää. Mutta tässä kohtaa kevättä alkaa olla voimat loppu ja unettomia öitä kun stressaa.
Ja voitte uskoa että hankalilla oppilailla on haastavat vanhemmat.
Siis jos ärsyttää, niin sen voit sanoa, että nyt muuten teidän käytös ärsyttää ja sille on laitettava stoppi ja että mitäs tehdään. Silloin se ei personoidu henkilöihin vaan toimintaan ja sitä voitte sitten yhdessä yrittää muuttaa. Käskemällä et nuoria saa olemaan kunnolla, mutta jos saat huijattua heidän johonkin yhteiseen juttuun ja sitten kehut kovasti, jos vähänkin onnistuvat, niin sillai on mahdollista.
Jatimaticilla sarja silloin tällöin.
Ihan voisi olla minun tekemä aloitus. Ehkä tässä on mukana nyt vähän myös kevätväsymystä, kun pitää antaa päättöarvosanoja ja samaan aikaan vahtia, että kaikki valvontaluokan oppilaat pääsevät läpi.
Meillä on muutenkin nyt ihan perseilevät ysit, ei ole aiemmin ollut noin laiskoja, ylimielisiä ja ilkeitä. Lohduttaudun ajatuksella, että perseilevät, kun tietävät olevansa turvallisessa paikassa, missä kaikki kakka otetaan vastaan ja silti heistä välitetään ja yritetään koko ajan ajatella heidän parastaan.
Onneksi on pitkä kesäloma edessä ja kun irtisanoutuu sopivasti kesän aikana, niin voi lomailla kaikessa rauhassa ja nostella ansiosidonnaista seuraavankin kesän. Kela hoitaa elatuksen sitten jatkossa.