Paino on pituus - 100!? Olisiko aika ryhtyä toimenpiteisiin?
Painoin ennen aina pituus - 110.
Nyt olen lihonnut, kun liikunta jäänyt.
Alan lähestyä uhkaavasti ylipainoa vai onko tämä nyt ihanne paino.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ihanne on pituus miinus 120.
Jaa että minun pitäisi siis painaa 41 kg?
Sillähän olisin painoindeksissä 15,8, joka on merkittävä alipaino.
-ohis
Hitusen vähennät ruokavaliosta kaloreita ja lisäät hieman liikuntaa niin hyvä on.
Riippuu vähän iästä ja sukupuolesta. Jos olisit nuori mies ja tuo olisi huonoa rasvaa suurimmaksi osaksi, niin olisi ehkä hyvä saada vähän pois ja lihasta tilalle.
Jos olet keski-iän ylittänyt nainen niin tuo on tosi hyvä paino.
Vierailija kirjoitti:
Ihanne on pituus miinus 120.
Eli esim mulle 160 cm ihanne ois 40kg...ei oo ihanne.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän iästä ja sukupuolesta. Jos olisit nuori mies ja tuo olisi huonoa rasvaa suurimmaksi osaksi, niin olisi ehkä hyvä saada vähän pois ja lihasta tilalle.
Jos olet keski-iän ylittänyt nainen niin tuo on tosi hyvä paino.
Mitä iällä on väliä? Jos punttaa ja liikkuu, niin pikemminkiin vanhemmiten vain vähän kuivettuu eli vähäisetkin rasvat häviävät. Itse olen 50 v. mies ja rasvaprosentti on nyt alhaisimmillaan. Lihasmassaa on toki jonkin verran hävinnyt, mutta voimia on suhteessa lihashävikkiin hävinnyt paljon vähemmän. Penkistä ja kyykystä menee heittämällä yli 100 kg ja puhtaita leukoja yli 15.
Lääkäri käski laihduttaa koska olen hänelle ylipainoinen, painan 55kg ja pituutta on 178,5 cm.
Et näillä lukemilla pitää vielä laihdutella, mikähän mahtaa riittää.
Kannattaa huomioida myös kengänkoko lumihangessa etenemistä ajatellen ja läskipohjista voi tehdä ylimääräisen vähennyksen.
Olen tappi, jonka pituus 155 cm ja ympärysmitta ovat lähellä toisiaan. Mitä tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri käski laihduttaa koska olen hänelle ylipainoinen, painan 55kg ja pituutta on 178,5 cm.
Et näillä lukemilla pitää vielä laihdutella, mikähän mahtaa riittää.
Nyt puhut täyttä potaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomioida myös kengänkoko lumihangessa etenemistä ajatellen ja läskipohjista voi tehdä ylimääräisen vähennyksen.
Sitten jaat älykkyysosamääräsi 3 ja kertot sen kahdella, vähennä tuloksesta 40.
Jos luku on pienempi, kuin 50 niin olet ylipainoinen idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Olen tappi, jonka pituus 155 cm ja ympärysmitta ovat lähellä toisiaan. Mitä tehdä?
Pyöri
Mulla on nyt tuo pituus miinus 115. Vähän kuivakalta näyttää. Voisin lihoa 5kg ihan hyvin, mutta vaikeaa on.
52 kiloisena näyttäisin varmasti pieneltä pojalta.. Entäs tuo-120.. hmm 32 kg? 😀
Vierailija kirjoitti:
Tiedät kyllä itsekin. Hypi ylös alas. Kaikki mitä hölskyy on turhaa läskiä. Jos pystyt puristamaan vatsasta hötöä kouriisi, niin se on turhaa rasvaa. Pituus - 110 on hyvä mittari. Naisille ei yhtään paha pituus - 115, jos ei paljoa punttaa.
Plöllöl. Pituus -110 ois itselleni amenorreapaino.
Mee leikkimään barbeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät kyllä itsekin. Hypi ylös alas. Kaikki mitä hölskyy on turhaa läskiä. Jos pystyt puristamaan vatsasta hötöä kouriisi, niin se on turhaa rasvaa. Pituus - 110 on hyvä mittari. Naisille ei yhtään paha pituus - 115, jos ei paljoa punttaa.
Plöllöl. Pituus -110 ois itselleni amenorreapaino.
Mee leikkimään barbeilla.
Sivusta, minä olen ollut suurimman osan aikuisikääni pituus miinus 120, ilman mitään amenorreaa!
Jos haluatte spämmätä noita hatusta vedettyjä laskuoppejanne, niin tässä se alkuperäinen:
Miehen paino: pituus sentteinä miinus sata
Naisen paino: pituus sentteinä miinus sata miinus kymmenen prosenttia.
Eli esim. 160 cm nainen: satakuusikymmentä miinus sata = 60, kuusikymmentä miinus kymmenen prosenttia (eli 6 kg) = 54.
Mutta noille ei ole mitään lääketieteellistä tai mitään muutakaan tieteellistä perustetta, ne vain keksi joku joskus viime vuosituhannen puolella.
Kyllä se pituus -100 on yleisesti ottaen ihan hyvä, mutta siinäkin on poikkeuksia vaikka kuinka paljon, mut jos sellainen raaka yleistys niin toi on ihan hyvä. Itse oon 183 ja kaikki väliltä 80-90 on ihan ok ja sillä välillä se tosi rajusti heitteleekin. Alle 80 alkaa aina tuntumaan vähän epämiehekkäältä ja yli 90 on yleensä sitten kertynyt vatsan seudulle, eli pois.
Ei paniikkia, mutta hyvä tarkkailla, että mitä syöt ja myös liikuntaa lisää.
Ei varsinaista diettiä tarvitse. Olet vielä ihan terveen painoinen kunhan et liho lisää.