Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Deittiprofiilin varoitusmerkit

Vierailija
09.05.2023 |

Deittiprofiilin varoitusmerkit (eng. red flags) Minna Kuosmasen mukaan:

Pelkkä pituus (Valtaosaa ei kiinnosta, kuinka pitkä olet.)

Ei-listaukset (Kerro mieluummin, mistä pidät.)

Perunalla otetut kuvat (Alaviistosta otettu epäselvä kuva ei imartele ketään.)

Kummelivitsit (Ne eivät toimi.)

https://www.hs.fi/nyt/art-2000009540128.html

Kannattaa ottaa tuo @tinderonpaskapeli tili seurantaan, on aivan uskomatonta, millaisia profiileja joillakin on ja millaisia avausviestejä he lähettävät. Toivottavasti en koskaan enää ole sinkku ja etsi seuraa, mutta vaikka niin huonosti kävisi, niin deittipalveluista pysyn kaukana.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen näkökulma. Itselleni kyllä myös suhdetta etsiessä fyysinen syttyminen on todella tärkeää. Sen oman kumppanin kanssa seksiä harrastetaan kuitenkin jopa tuhansia kertoja. Kyllä myös irtonumeron pitää olla sytyttävä, mutta hänelle on muuten paljon vähemmän odotuksia; riittää, että on suht fiksu, mukava ja hauska.

Jopa tuhansia kertoja eli harrastat pätkäsuhteita 1-2 vuotta?

::::::::::::::::::::::::::::::

Ja kun Hesarilla menee huonosti niin käärästään artikeliksiseksi joku seksijuttu? Läpiinäkyvää Hesarin komukat! 

Artikkeli oli Hesarin Nyt-liitteessä.

Hesarin kun toimittaa myös Kuukausiliitettä, Teema-julkaisua ja Nyt-liitettä.

Sekä tuhdin paperilehden ja Näköislehden verkossa.

Lisäksi mielettömästi ilmaista luettavaa verkkolehdessä.

Hesarin on Suomen suurin sanomalehti, sen uutisointi ja artikkelit ovat laajoja ja monipuolisia.

Avartaisi kommentoijankin ajatuksia, jos joskus lukisi asiallisiakin artikkeleita, esimerkiksi juuri Hesarista.

Vierailija
22/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millaista seuraa etsii. Minua ei suhdetta etsiessä niin kiinnosta pinnalliset seikat miehessä (joku roti toki esim. rankan ylipainon tai huonon hygienian suhteen).

Jos etsin yhden yön seuraa niin sitten kyllä kiinnostaa miehen pituus, kunto, kasvot jne. Mitä järkeä touhussa olisi jos ei syty fyysisesti vastapuolesta?

Öö... mitä järkeä parisuhteessakaan on, jos ei syty fyysisesti vastapuolesta??? Joten luulisi, että nuo samat asiat olisivat sitten oleellisia sinulle myös, jos etsit kumppania.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tsekkasin tuon @tinderonpaskapeli ja tuntuu, että noi profiilit miehet on just niitä samoja miehiä, jotka suoltaa paskaa tänne vauvapalstalle.

Vierailija
24/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt mies kirjoitti:

Entä seuraavat listaukset:

vain yli 180cm miehet"

"alle 180cm on vielä lapsi"

haluan tosimiehen eli älä ole minua lyhyempi

En ole vaahtosammutin, ethän siis pyyhkäise jos olet lyhyempi

Ja näitä vilisee naisten profiileissa valtoimenaan.

Luulisi että noin typerä asenne karkottaa pois sen treenatun 195cm chadinkin.

Olen itse miehenä korviani myöten täynnä näiden viinimatkustelukoirattempparit-aivokuolleiden profiileja, kun itselläni on todella detaljoitu profiili.

Olen itse nainen, joten en voi tietää, karkottavatko, mutta olisi kyllä kiinnostavaa tietää, kiinnostuvatko pitkät miehet sitten naisesta, joka kirjoittaa noin.

Ja mitä tulee viinimatkustelukoiratemppari-profiileihin, niin miten niin ne eivät ole detaljoituja? Kyllähän sinä saat noista maininnoista jo todella paljon tietoa - riittävästi ainakin, niin tiedät, että ei kiinnosta. Lähtökohta on ainakin itselläni se, että valtaosa ihmisistä ei kiinnosta, joten en mitenkään ole "korviani myöten täynnä" epäsopivia ihmisiä, kun asenteeni onkin se, että etsin ne harvat kiinnostavat, enkä muihin niin tuhlaa energiaa tai ajatuksia.

Vierailija
25/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse olen niin perinteinen että kyllä mua vaan haittaa jos mies on mua lyhyempi. Ja se on jo saavutus kun olen 168cm.

Toki ihmiset ollaan tiedostavia olentoja ja näin, mutta on meissä se eläinkin. Ja ei itse sitö voi päättää mihin kokee vetoa. Ihan hyvä jos jo profiilista käy ilmi kannattaako viestittää vai ei.

Negatiivisista ei-listauksista samaa mieltä kyllä.

Tuossa olikin pointtina se, että jos profiilissa ei ole ihmisestä mitään muuta tietoa kuin pituus. Herääkö oma kiinnostuksesi, jos tiedät vain sen, että mies on pitkä?

Vierailija
26/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millaista seuraa etsii. Minua ei suhdetta etsiessä niin kiinnosta pinnalliset seikat miehessä (joku roti toki esim. rankan ylipainon tai huonon hygienian suhteen).

Jos etsin yhden yön seuraa niin sitten kyllä kiinnostaa miehen pituus, kunto, kasvot jne. Mitä järkeä touhussa olisi jos ei syty fyysisesti vastapuolesta?

Öö... mitä järkeä parisuhteessakaan on, jos ei syty fyysisesti vastapuolesta??? Joten luulisi, että nuo samat asiat olisivat sitten oleellisia sinulle myös, jos etsit kumppania.

Hän varmaan tarkoitti että parisuhteessa sixpackia oleellisempaa on se että ajatusmaailmat ja arvot ovat samanlaiset ja että kumppani on älyllisesti tasavertainen ja mukava ihminen.

Vierailija
27/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuosmasella oikeus omaan mielipiteeseen. Ei munkaan profiilissa lue yhtään mitään ja silti on tullut antoisia keskusteluita ja parit treffit.

Ei mua oletusarvoisesti niin kiinnosta miehen teksti. Vaikka olisi maailman pisin teksti, en pyyhkäise oikealle jos ulkonäkö on sellainen että tiedän etten viehäty.

Kiinnostutko sitten pelkän ulkonäön perusteella? Itse ainakin haluaisin tietää ihmisestä myös jotain muutakin, en itse kiinnostu pelkistä kuvista. Enkä toisaalta myöskään pelkästä tekstistä. Molemmat syytä olla.

Vierailija
28/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, tsekkasin tuon @tinderonpaskapeli ja tuntuu, että noi profiilit miehet on just niitä samoja miehiä, jotka suoltaa paskaa tänne vauvapalstalle.

Mietin ihan samaa.

Yksikin profiili "vitsailee" naisen tappamisella.

Vierailija
29/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas naisnäkökulmasta.

Vierailija
30/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän varmaan tarkoitti että parisuhteessa sixpackia oleellisempaa on se että ajatusmaailmat ja arvot ovat samanlaiset ja että kumppani on älyllisesti tasavertainen ja mukava ihminen.

Varmaan niin. Itselleni ei tosin seksisuhteessakaan ole sixpack olennainen, vaan seksuaalinen kemia, että toinen on luotettava ja mukana, että hänen kanssaan synkkaa, jne. Seksissä kommunikointi ja yhteensopivuus on ihan yhtä olennaista. Ja ainakaan oma haluni ei syty jostain sixpackista tai muista yksittäisistä ulkonäkötekijöistä - kokonaisuus ratkaisee. Ja vaikea kuvitella toimivaa seksiä, jos toisen kanssa ei synkkaa ja ole hyvä fiilis.

Vierailija
31/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on muutakin kuin seksiä ja yleisesti ottaen kun ihmistä rakastaa ja häneen on tutustunut paremmin, häntä pitää viehättävämpänä. Yhden yön jutussa ei välttämättä ole väliä vaikka mies olisi tyhmä kuin saapas.

Vierailija
32/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, että naisille tärkeintä on ulkonäkö (täydellinen hiusraja, lihakset, pituus), mutta parisuhteessa mietitään noiden lisäksi vielä muita ominaisuuksia.

Vierailija
33/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on muutakin kuin seksiä ja yleisesti ottaen kun ihmistä rakastaa ja häneen on tutustunut paremmin, häntä pitää viehättävämpänä. Yhden yön jutussa ei välttämättä ole väliä vaikka mies olisi tyhmä kuin saapas.

En voisi olla edes yhden yön suhteessa miehen kanssa, joka on tyhmä kuin saapas. Kyllä osa haluttavuudesta tulee siitä, että mies on fiksu eikä päästele sammakoita suustaan. Ja edelleen kyllä se fyysinenkin puoleensavetävyys on minulle ollut parisuhteessa vähintään yhtä tärkeää kuin yhden yön jutuissa. Kyllä se viehättävyys ratkaisi ensikohtaamisella. Jos en olisi heti silloin tiennyt, että todellakin tätä miestä haluan (siis myös seksuaalisesti), niin tuskinpa olisin jatkanut tutustumista.

eri

Vierailija
34/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Red flag = ei herätä kiinnostusta?

Olen kyllä tulkinnut tuon red flag sanonnan niin että olisi ongelmia luvassa.

No kyllähän esim. nuo ei-listaukset viestivät siitä, että toinen voi olla negatiivinen, sellainen sanelija-tyyppi, ehkä vähän kontrollinhaluinen, epäsympaattinen... Kyllähän näistä on luvassa ihmissuhdeongelmia.

Samoin se, jos mies kertoo itsestään pelkän pituuden, saattaa viestiä sitä, että hän on täysin ulkona siitä, mikä on suhteessa tai edes seksissä olennaista. Hänellä voi olla vinksahtanut käsitys niin naisista, miehistä kuin heterosuhteista - kun kerran olettaa, että vain pituus on miehessä olennaista, ja että kaikkia naisia kiinnostaa vain se. Hankaluuksia ja huonosti toimivaa vääntöä lienee luvassa tässäkin. Mies voi olla myös vähän tyhmä, ja se jos mikä aihauttaa ongelmia.

Myös Kummeli-vitsit voivat olla merkki junttiudesta, tyhmyydestä, liian kaavamaisista sukupuolikäsityksistä ja sosiaalisesta kömpelyydestä - mitkä taas lupailevat hankalaa, haasteellista, raskasta ja huonosti toimivaa kanssakäymistä.

Vierailija
35/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä lienee yksilöllistä variaatiota sitten, koska itselleni olisi yhden yön jutussakin ongelmallista miehen tyhmyys. Kyllä toimiva seksi edellyttää sen verran kommunikointia, sitä että toisen kanssa synkkaa ja on kemiaa, että vaikea kuvitella tällaisen toteutumista, jos toista pitää aivan tyhmänä. En myöskään usko että voisin tuntea seksuaalista vetoa sellaista miestä kohtaan, jonka persoona olisi mielestäni vastenmielinen. Ja tyhmyyshän tekisi hänestä vastenmielisen.

Vierailija
36/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa tuossa on, että jos ei kerro pituutta profiilissa niin 80% naisista kysyy pituutta ja jos pistää pituuden niin naiset kysyvät miksi pituus on profiilissa :D

Vierailija
37/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naisilla ihan samoja ei-listauksia, perunalla otettuja kuvia ja kilometrin passiivisaggressiiviIa vaatimuslistoja, kummelivitsejä ei tää katso sukupuolta, uniikkeja ihmisiä ylipäätään on vaan tosi vähän.

Joo, tuossa artikkelissa mainittiinkin, että myös naisilla on negatiivisia deittiprofiileita.

Vierailija
38/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän huono juttu, että neuvotaan ihmisiä poistamaan tietynlaisia asioita profiileistaan. No, ehkä se on ok neuvo, miten ottaa itsestään parempia kuvia, mutta jos joku luonnostaan heittelee Kummeli-vitsejä, eri ihmisryhmiä dissaavia aggressiivisia kommentteja tai jos ei-listaukset ovat juuri hänen tapansa kommunikoida, niin minusta on vain hyvä, että nämä tuodaan esiin jo ilmoituksessa. Sehän kertoo rehellisesti, millainen kyseinen ihminen on, ja ainakin itse haluaisin juuri välttää tuota porukkaa. Koen käteväksi, että saan tiedon jo ilmoituksessa ja voin swaipata vasemmalle.

Vierailija
39/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä tuskin on varaa kirjoittaa Tinderiin mitään ei listauksia, mutta noin joka kymmenennen naisen Tinder-profiili on listaus ominaisuuksista joilla käsketään pyyhkäistä vasemmalle.

Vierailija
40/66 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä tuskin on varaa kirjoittaa Tinderiin mitään ei listauksia, mutta noin joka kymmenennen naisen Tinder-profiili on listaus ominaisuuksista joilla käsketään pyyhkäistä vasemmalle.

Naisillako sitten on varaa tehdä noita listauksia? Ja miehet kuitenkin innokkaasti kiinnostuvat tällaisista profiileista? Sehän kertoo vielä enemmän noista miehistä. Ja on miesten oma syy, jos eivät vaadi mitään tasoa, vaan kaikki huonoasenteiset, negatiiviset ja passiivisaggressiivisetkin naiset koetaan kiinnostaviksi.

En ainakaan minä voi naisena mitään sille, jos ei-listauksia tekevät naiset ovat suosittuja miesten keskuudessa. Miehet ovat ainoa ihmisryhmä, joka siihen voi vaikuttaa. (jos nyt siis heteroista puhutaan.)