Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua kuulla kun teini kertoo iskä sitä iskällä tätä

Vierailija
09.05.2023 |

Yksi kolmesta lapsestamme asuu isänsä kanssa, kaksi pääsääntöisesti minun.
Kun tuo yksi on minun luonani kertoo hän tietysti elämästään. Iskän kanssa tehtiin sitä ja iskän kanssa tätä ja mietittiin sitä ja tätä.
Rivien välistä kuuluu, että siellä myös on iskällä jo "yks kaveri" joka ajoittain yöpyy, noin joka toinen vk, joka toinen vk on omien lastensa kanssa kotonaan.

Isä ei ennen oikeastaan viettänyt ollenkaan aikaa lapsen kanssa. Tai hyvin harvoin. Siitä olen toki iloinen, että nyt heillä menee yhdessä hyvin ja puuhaavat monenlaista.

Mutta, mä olen vielä erosta rikki, enkä halua kuulla mitään sieltä iskän elämästä. Se sattuu. En tietenkään voi sitä lapselle näyttää ja kuunneltavahan se on. Mutta en halua.

Isä on pilannut välinsä esikoiseensa, ensin luvannut maksaa mopokortin, sitten perunut sen. Jne jne. Nyt tämä isän luona asuva kertoo millaista mopoa ovat iskän kanssa hänelle joka ei siis ole edes mopoikäinen vielä suunnitelleet. Ja esikoinen tuumaa tähän että no niin tietysti. Voin vaan arvella miten paljon häneen sattuu. Musta tuntuu tosi tosi pahalle että lasten väliin lyödään tämmöstä epätasa-arvosuuden kiilaa. Muhun sattuu.

Isällä asuva esittelee, kato iskä laitto mulle tämmösen viestin, ja sille täällä asuvalle se iskä ei ole taas ollut missään yhteydessä aikoihin.

Tuntuu sille, että meidän muiden kannalta olisi parempi, että tämä yksi lapsi pysyisi siellä isällään. Ei tulisi tänne tökkimään meitä muita puukolla.

Kamala sanoa näin. Enkä ikinä ikinä kieltäisi lastani tänne tulemasta nii paljon kun vaan haluaa. Mutta, tältä minusta nyt tuntuu. Itseni ja toisen lapseni puolesta.

Me ollaan vielä liian rikki.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli eronne syy ihan mikä tahansa, niin SINÄ pidät nyt pääsi kasassa ja kestät kaiken siihen saakka, kunnes tilanne tasoittuu. Älä työnnä luotasi pois vielä isänsä luona käyvää lasta, vaan kestä ja siedä. Huolehdi isänsä huomiota vaille jäävästä sisaruksesta siten, että hänkin selviää epätasa-arvoisesta tilanteesta mahdollisimman vähin vaurioin. Sinun tehtävänäsi on nyt olla se oikeudenmukainen ja tasa-painoinen vanhempi, kun isä ei omassa tilanteessaan osaa.

Sinä et jaa omaa pahaa mieltäsi lasten isän uudesta kumppanista tai erosta lapsillesi, vaan purat sen terapiassa tai jollain muulla tavoin. Lapsesi eivät halua kuulla tästä murheestasi mitään, koska pyrkivät kaikin tavoin olemaan lojaaleja molemmille vanhemmilleen.

Jos tilanne menee kestämättömäksi, mene perheneuvolaan ensin yksin. Siellä voit selvitellä mahdollista ulkopuolista keskusteluapua myös lapsille, jos he itse kokevat tarvitsevansa sitä.

Itse erosin jo useampi vuosi sitten, ja isä pyrki kaikin tavoin manipuloimaan ja rikkomaan lapsia. Myös isän uusperhe oli teini-ikäisille lapsille todella vaikea paikka. Minä pidin suuni supussa, muistelin lapsille hyviä yhteisiä aikoja isän kanssa ja kannattelin heitä kaikin tavoin heidän erosurussaan. Se kannatti. Mulla on hyvät välit lapsiin, isällä harmi kyllä ei.

Oikeasti, ole aikuinen äläkä kaada tuskaasi lastesi niskaan.

N45

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla