Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua kuulla kun teini kertoo iskä sitä iskällä tätä

Vierailija
09.05.2023 |

Yksi kolmesta lapsestamme asuu isänsä kanssa, kaksi pääsääntöisesti minun.
Kun tuo yksi on minun luonani kertoo hän tietysti elämästään. Iskän kanssa tehtiin sitä ja iskän kanssa tätä ja mietittiin sitä ja tätä.
Rivien välistä kuuluu, että siellä myös on iskällä jo "yks kaveri" joka ajoittain yöpyy, noin joka toinen vk, joka toinen vk on omien lastensa kanssa kotonaan.

Isä ei ennen oikeastaan viettänyt ollenkaan aikaa lapsen kanssa. Tai hyvin harvoin. Siitä olen toki iloinen, että nyt heillä menee yhdessä hyvin ja puuhaavat monenlaista.

Mutta, mä olen vielä erosta rikki, enkä halua kuulla mitään sieltä iskän elämästä. Se sattuu. En tietenkään voi sitä lapselle näyttää ja kuunneltavahan se on. Mutta en halua.

Isä on pilannut välinsä esikoiseensa, ensin luvannut maksaa mopokortin, sitten perunut sen. Jne jne. Nyt tämä isän luona asuva kertoo millaista mopoa ovat iskän kanssa hänelle joka ei siis ole edes mopoikäinen vielä suunnitelleet. Ja esikoinen tuumaa tähän että no niin tietysti. Voin vaan arvella miten paljon häneen sattuu. Musta tuntuu tosi tosi pahalle että lasten väliin lyödään tämmöstä epätasa-arvosuuden kiilaa. Muhun sattuu.

Isällä asuva esittelee, kato iskä laitto mulle tämmösen viestin, ja sille täällä asuvalle se iskä ei ole taas ollut missään yhteydessä aikoihin.

Tuntuu sille, että meidän muiden kannalta olisi parempi, että tämä yksi lapsi pysyisi siellä isällään. Ei tulisi tänne tökkimään meitä muita puukolla.

Kamala sanoa näin. Enkä ikinä ikinä kieltäisi lastani tänne tulemasta nii paljon kun vaan haluaa. Mutta, tältä minusta nyt tuntuu. Itseni ja toisen lapseni puolesta.

Me ollaan vielä liian rikki.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ostat tietenkin niille sun luona asuville mopokortit, ja isä hänen luonaan asuville. Miten luulet että isällä on ylimääräistä rahaa niillekin lapsille joista hän sinulle maksaa?  Jos sulla ei ole varaa ostaa lapsillesi mitään, niin laita  jokainen sinne isän luokse, kyllä se isä sitte nniille kaikille mopokortit laittaa, tai sitten ei kellekään.

Vierailija
22/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin aina yhtä huvittavaa nähdä kun ensin nainen jättää miehen ja jonka jälkeen mies alkaa tekemään miten haluaa ja naisella ei ole enää mitään hallinta valtaa mikä ennen oli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopultahan tuo tulee menemään niin, melkoisella varmuudella, että isän käytös muuttuu, ja samalla suhtautuminen lapseen. Pahimmillaan lapsi alkaa ärsyttämään, ja saa paljon pahaa päälleen. Äiti voisi nyt olla aikuinen, jaksaa kuunnella lapsen asiat, pysyä luotettavana tukena. Mulle niin tulee mieleen tuosta kuviosta, ettei se kauaa pysy tuollaisena, etenkään, jos mahdollinen uusi kumppani asettuu taloksi. Aika moni eronnut laittaa uuden kumppanin tarpeet etusijalle, ja lapsesta tulee syntipukki ja kiistakapula. Nyt taitaa olla menossa tarinan vaihe, jossa isä esittää soidintanssiaan uudelle. Vakuuttelee, miten hyvä isä onkaan, tehdään lisää.

Vierailija
24/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tässä ollut jättäjä.

Olen sanonut, miltä minusta tuntuu. Olen myös sanonut, etten koskaan tekisi niin, vaikka minusta siltä tuntuu. (Kieltäisi lasta tulemasta, tai kieltäisi puhumasta)

Kun ikävän tunteen vaikka kirjoittaa tänne, se helpottaa sitä tunnetta sisälläni.

Niin, se isä ei maksa minulle kenestäkään mitään. Tekee kaikkensa, etten saa mitään tukia tai mitään mistään.

Pyrkii juuri siihen, että lapset haluavat hänen luokseen koska minulla ei ole rahaa kustantaa mitään.

On vaan luonteeltaan niin ikävä, että lapsi polkee mielummin pyörällä entä muuttaa isälleen.

Isä tehköön ihan mitä elämässään haluaa. Ei kuulu enää mulle, eikä todellakaan kiinnosta miten voimaantuu. Kunhan mun ei tarvitse enää ikinä sille myrkylle altistua.

Vierailija
25/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole tässä ollut jättäjä.

Olen sanonut, miltä minusta tuntuu. Olen myös sanonut, etten koskaan tekisi niin, vaikka minusta siltä tuntuu. (Kieltäisi lasta tulemasta, tai kieltäisi puhumasta)

Kun ikävän tunteen vaikka kirjoittaa tänne, se helpottaa sitä tunnetta sisälläni.

Niin, se isä ei maksa minulle kenestäkään mitään. Tekee kaikkensa, etten saa mitään tukia tai mitään mistään.

Pyrkii juuri siihen, että lapset haluavat hänen luokseen koska minulla ei ole rahaa kustantaa mitään.

On vaan luonteeltaan niin ikävä, että lapsi polkee mielummin pyörällä entä muuttaa isälleen.

Isä tehköön ihan mitä elämässään haluaa. Ei kuulu enää mulle, eikä todellakaan kiinnosta miten voimaantuu. Kunhan mun ei tarvitse enää ikinä sille myrkylle altistua.

Sitten oikeuteen "sopimaan" jos ei muuten pystytä.  Turha marttyroida jos itse olet suostunut siihen ettei raha vaihda omsitajaa.

Vierailija
26/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopultahan tuo tulee menemään niin, melkoisella varmuudella, että isän käytös muuttuu, ja samalla suhtautuminen lapseen. Pahimmillaan lapsi alkaa ärsyttämään, ja saa paljon pahaa päälleen. Äiti voisi nyt olla aikuinen, jaksaa kuunnella lapsen asiat, pysyä luotettavana tukena. Mulle niin tulee mieleen tuosta kuviosta, ettei se kauaa pysy tuollaisena, etenkään, jos mahdollinen uusi kumppani asettuu taloksi. Aika moni eronnut laittaa uuden kumppanin tarpeet etusijalle, ja lapsesta tulee syntipukki ja kiistakapula. Nyt taitaa olla menossa tarinan vaihe, jossa isä esittää soidintanssiaan uudelle. Vakuuttelee, miten hyvä isä onkaan, tehdään lisää.

Tätä itsekkin pelkään. Että tämä vaihe ei kestä kauan. Koska on niin täysin erilaista kun elämä hänen kanssaan aiemmin, lapsella.

Juuri tuo, esittää uudelle miten hyvä isä mukamas on. Ties millä, tai siis minun huonoudella tietysti, selittää sitä ettei yksi lapsi halua olla tekemisissä.

Jossain vaiheessa saattaa rysähtää. Sitten kun lapsi rentoutuu isän seurassa eikä enää tekkään kaikkea aivan täsmällisesti isän toiveen mukaan. Tai jotain.

Ensimmäinen törmäys jo tapahtui kun siellä isällä oli kaksi lapsista, tämä, joka meni käymään sai sankollisen niskaansa, kuulla miten kaikki menee vaikeaksi kun tulee jne. Halusikin sitten pois isältä aiemmin. Isä sitten ihmetteli mikä ihme lapsella on???

Ja edelleen haluan korostaa, että minä kuuntelen sitä lasta. Olen turvasatama minä on aina saavutettavissa. Kenen luo voi aina tulla. Missä on arki ja samat säännöt kun ennenkin. Riippumatta siitä, miltä minusta tuntuu.

Toki toivon, että olen väärässä, ja isä on oikeasti muuttunut mies, ja heidän yhteiselo sujuu jatkossakin hienosti.

Vierailija
27/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei varmaan kannata edes kuvitella, että lapsi kovin kauaa viihtyy isällään. Harmi vaan, jos sopimukset tehdään siten että isä on lähivanhempi, mutta ainahan niitäkin voi muuttaa. Itse olisin harmistumisen sijaan pahoillani, että isä nyt syöttää pajunköyttä lapselle, joka sinisilmäisesti uskoo tämän hyvyyteen. Itse olen lapseni antanut isälleen, ja vieläkin kirveltää tuo suurin virhe, jonka olen eläissäni tehnyt. Tajusin liian myöhään mille miinakentälle lapseni työnsin. Toivottavasti teille ei käy samoin, vaan että kaikki tulee sujumaan hienosti.

Vierailija
28/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin makaa kuin petaa, ap, niin makaa kuin petaa.

Vierailija
29/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasteni isä ei ole yli kahteen vuoteen pitänyt mitään yhteyttä esikoiseen. Harvakseltaan nuorempiinkin, mutta tuo esikoisen kohtelu on törkeää. Esikoinen on jo aikuinen, mutta silti.

Vierailija
30/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sille teinille voi jo sanoa, että tietyt asiat on ikävää kuultavaa. Ei se rikki mene, että ei saa kääntää veistä toisten haavoissa. Toki ihan asiallisesti puhua hänelle. Ja koita jotenkin kompensoida näille muille lapsille tuota yhden lellimistä. Ei tietenkään kaikkea krääsää tarvitse hommata, mutta tarpeelliset.

Vierailija
31/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että vanhemmat päättivät lasten tilanteen eron jälkeen. Nyt siitä joutuu kantamaan vastuun.

Vierailija
32/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä lupaa esikoisella mopokortin, peruu.

Isä suunnittelee mopoa nuoremmalle, niin kauan kun ei mopo ole pihalla, siihen voi suhtautua myös epävarmana jos isän tapoihin kuuluu tyhjät lupaukset.

Vierailija
33/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get over it.

Vierailija
34/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä tilanne lapsille, rikkoo sisarusvälit. Ole sinä tasapainoinen turvallinen ja luotettava vanhempi lapsillesi, kun exälläsi ei ole siihen rahkeita.

Vierailija
35/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä lupaa esikoisella mopokortin, peruu.

Isä suunnittelee mopoa nuoremmalle, niin kauan kun ei mopo ole pihalla, siihen voi suhtautua myös epävarmana jos isän tapoihin kuuluu tyhjät lupaukset.

Ai näitä lupauksia, ystäväni kertoi:

Saat kitaran, sitten kun opit soittamaan

Saat uimaräpylät sitten kun osaat uida, mopon kun opit ajamaan.

Vierailija
36/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein että lapsista yksi asuu isänsä luona ja toinen ei edes käy isänsä luona?

Miksi lapset eivät voisi vuorotella isän luona asumista? En vaan saa selkoa järjestelystä...

Vai onko provo?

Vierailija
37/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan outo näkemys, ettei voi sanoa mitään teinille hänen puheistaan, mutta mieluummin sitten vaikka hylkää hänet. 

Vierailija
38/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta yritä kuitenkin kuunnella, lapsi haluaa kertoa ja puhua sulle.

Ei kenenkään tarvitse kuunnella jotain exän nyxä juttuja, kuka kenenkin vieressä milloin nukkumisia, tai jatkuvasti mitä on jonkun toisen kotona. Kyllä saa ja on tervettäkin laittaa puheille rajaa ja teinille voi sanoa, että olisi henkisesti läsnä siellä missä on. 

Teini varmasti vaistoaa, että hyljeksit häntä, ja siksi puhuu koko ajan siitä toisesta paikasta eikä pysty olemaan läsnä. Ei tuokaan tervettä ole, että mieluummin hylkäät lapsesi, kuin rajaisit hänen puheitaan.

Vierailija
39/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on vaan lieroja, ei niiden puolesta kannata olla rikki, vaikka se on vaikeaa. 

Vierailija
40/41 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Onpa ikävän tutun kuuloista toimintaa.

Ensinnäkin. On kohtuutonta tuoda isän uusi kaveri heti näytille. Oli kyse lapsesta/ nuoresta tämä on iso muutos elämässä, kun vielä kypsyttelee ajatukseen, että ydin perhettä ei enää ole. Mutta tähänhän ei tietenkään voi toinen vanhempi vaikuttaa mitenkään. Yleensä nämä uudet kumppanit on miespuolisilla.

Meillä kävi niin, että nuorimmaista siis alaikäistä vanhempi osti rahalla ja tavaroilla. Aiemmin oli saita, sekä tiukka kaikessa. Jo alkoi mopoa ilmestymään, vaatteita yms. Mutta tämä lahjottu lapsi ei enää kestänyt isänsä paskan puhumisesta minua kohtaan. Teki päätöksen ja muutti kokonaan luokseni. Vanhimmat lapset, toinen tuolloin alaikäinen, ilmoitti ettei tule mihinkään rivariin. Oli melkein täysi- ikäinen. Isänsä teki kaikkensa, että olisi saanut katkaistua meidän ja lasten välejä. Tämä isä hyvä jos muistaa lasten syntymä aikoja!

Mutta. Uskon, että tämä onni isän luona on alkulämmittelyä. Aikansa jaksaa teeskennellä mukavaa. Kyllä se arki tulee vastaan.

Mikset voisi näyttää lapsillesi, että sinuun sattuu? Miksi teeskentelisit? Mikset voi sanoa, että et halua kuulla uusista kavereista ja että on liian aikaista. Mitä isä pystyy tarjoamaan enemmän, kuin sinä. Kai isän on maksettava elatusmaksuja jos hänen tulot ovat isommat kuin sinun? Eihän muiden lasten pitäisi joutua kärsimään ja yhden kukkoilla isänsä rahoilla.