Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 100 000 lähihoitajaa kadonnut Suomessa. Mitä tuntemasi lähihoitaja tekee nykyään?

Vierailija
08.05.2023 |

Opiskeliko uuden ammatin?

https://yle.fi/a/74-20030150

Kommentit (283)

Vierailija
101/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheltä seurasin vuoden kestävää lähihoitajien muuntokoulutusta, jossa 12 lähi- tai perushoitajaa sai hammashoitajan pätevyyden. Kurssilta valmistuvista kaksi oli koskaan hammashoitajana, eikä heistäkään kumpikaan pitkää aikaa.

Enimmäkseen kurssilaisista oli kivaa saada vuoden kestävä opiskelu, virkistävää vaihtelua ja aikuiskoulutustuki tarjosi ihan mukavan elannon.

Vierailija
102/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiroilee tuossa vieressä kun lähti suht hyvästä työpaikasta ovet paukkuen eikä kehtaa pyytää päästä takaisin.

Juu, rytkönen sai monet joukkohysteriaan väittämällä että hoitajan duuni on muka huonoa. Kaikki eivät ymmärrä että se on yksi ammatti jossa ei ole pelkoa joutua työttömäksi.

Duuni voi olla huonoa vaikka duunia olisi mielin määrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, teollisuudessa työssä, ollut 12 vuotta jo.

Eräs tuttava opiskelee sairaanhoitajaksi.

Vierailija
104/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, osastonsihteeri

Vierailija
105/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prostituoitu ja onlyfans-taiteilija.

Vierailija
106/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, maanrakennusinsinööri. Ystäväni pyörittää nykyisin pientä hotellia jossa myös ohjelmapalveluita.

Vierailija
107/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutui vakavaan onnettomuuteen ja sieltä kuntoutus-työttömyys-kiusaus-rääkkäyksen jälkeen vihdoin entistä huonommassa kunnossa eläkkeelle.

Vierailija
108/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks on kirjanpitäjä, toinen promoottori ja kolmas sairaanhoitaja.

Vierailija
109/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäkoneenkuljettaja

Leipuri

Vartija

2 parturi-kampaajaa

Ratsastuksenopettaja

Minusta tuli kirjastotäti.

Vierailija
110/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lähihoitaja ja vaihdoin alaa viime vuonna.  Olen ollut nyt uudessa työssä 7 kuukautta. Olen suurehkossa yrityksessä toiminnanjohtajana. Palkkani on nettona 2500 euroa mikä on tosi hyvin. Lähihoitajana sain vähemmän palkkaa. Tykkään uudesta työstä ja työntekijät on mukavia eikä ole kiirettä eikä stressiä.

Vierailija
111/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only fans yrittäjä

Vierailija
112/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi on nykyään sairaanhoitaja, yksi kouluttautuu eteenpäin yliopistossa eri alalla, yksi lastenhoitajana päiväkodissa

Lastenhoitajahan on lähihoitajan työssä

Vierailija
113/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheltä seurasin vuoden kestävää lähihoitajien muuntokoulutusta, jossa 12 lähi- tai perushoitajaa sai hammashoitajan pätevyyden. Kurssilta valmistuvista kaksi oli koskaan hammashoitajana, eikä heistäkään kumpikaan pitkää aikaa.

Enimmäkseen kurssilaisista oli kivaa saada vuoden kestävä opiskelu, virkistävää vaihtelua ja aikuiskoulutustuki tarjosi ihan mukavan elannon.

Eihän tuo ole ollut muuntokoulutus vaan uusi suuntautuminen aiempiin lähihoitajaopintoihin.

Vierailija
114/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystäväni oli hoitsu. Mutta se lopetti ja on nyt kaupassa töissä.

Vierailija
115/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole lähiöhoitaja mutta olen nyt kotona

Vierailija
116/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soten hallinnon palkka kuluilla, saisi palkattua valtavan määrän lähihoitajia, ja hoitajia. Lisäksi myös tysio terapeutteja, terveydenhoitajia, lääkäreitä ja sitä henkilökuntaa, joka ylipäätään hoitaa potilaita. Muita ei juuri tarvita.

Sairaalat on kansan omia, koska ne kustannetaan verovaroilla. Ylimääräinen hallinnon henkilökunta voi opiskella potilaita hoitamaan, jos haluavat.

Entä tämä?

Dataa hyödyntämällä voidaan saavuttaa jopa satojen miljoonien eurojen säästöt sosiaali- ja terveydenhuollossa ja vapauttaa tuhansien hoitajien ja lääkärien työaikaa hoitotyöhön, arvioidaan Sitran tuoreessa selvityksessä.

Kirjataan ja kirjataan, mutta silti tentataan samat asiat joka käynnillä ja käynti olikin sitten siinä eikä päästy edes käynnin syyhyn.

Vierailija
117/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä järjesti työpaikan kaupan kassalle. Tehtailee lapsia ja käy välillä töissä niin saa paremman päivärahan.

Vierailija
118/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain välissä on nyt tyritty ja pahasti. Poliitikot, mutta kun me tarkoitettiin vaan hyvää, parhaamme tehtiin.( =ei ollut kykyä, eikä tahtoa . Liian vaikeaa meille)

Vierailija
119/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelee huoltoaseman kassalla. Kertoi, että työvuorot ovat inhimillisemmät ja palkka parempi kuin lähihoitajana työskennellessä.

Vierailija
120/283 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole ollut muuntokoulutus vaan uusi suuntautuminen aiempiin lähihoitajaopintoihin.

No voi anteeksi jos meni joku termi väärin. Mukana oli kuitenkin myös perushoitajia, jotka eivät siis olleet aiemmalta koulutukseltaan lähihoitajia.