Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi pitää minua liian vanhaksi hankkimaan lapsia

Vierailija
08.05.2023 |

Täytän juhannuksen tienoilla 54 vuotta ja vaimo on täyttänyt jo aiemmin 34 ja esikoisemme laskettuaika on viikon sisään omien syntymäpäivieni aikoihin. Tänään anoppi laukoi mielipiteensä minusta, että olen todella vanha mies isäksi. Anoppi on yleensä aina peruskohtelias ja tykkää minusta, mutta kertoi miettineensä minun ja tyttären ikäeroa ettei vaan mitään tapahdu. Olen perusterve ja naimisissa hänen tyttärensä kanssa eikä meillä ole aiempaa kokemusta omista lapsista, mutta anoppi vannotti kuinka vaikeaa on yöherätä vauvan kanssa ja yritti pelotella koliikkivauvalla ja vain siksi kun heillä on suvussa koliikkia. Yritin nätisti sanoa, että olen aikuinen mies ja lapsi on yhteinen ja odotan vauvaa yhtä innokkaasti kuin vaimoni. Anoppi on vanhempi minua ja vaikka arvostan hänen apuaan ja kokemustaan vanhemmuudesta niin tämä oli todella loukkaavaa minua kohtaan. Vierailun jälkeen sanoin vaimolle anopin loukkaavista sanoista ja toivon anopin ymmärtävän, että kasvatamme ja hoidamme lasta kahdestaan tuli sitten koliikkia tai ei. Hämmästyin kovin anopin sanoja aivan kuin olisin jo nyt kädetön turha mies, vaikka pidän vaimostani ja pienestä perheestäni huolen. Riitaa en halua haastaa, mutta en myöskään halua anopin puuttuvan kaikkeen vauvan kasvatuksesta alkaen. Pyydän neuvoja tilanteeseen? Reagoinko turhaan vai annanko asian vain mennä omalla painollaan.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vanhan isän lapsi ja paheksun yksiselitteisesti tuollaista itsekkyyttä.

Jos vanha isäsi ei olisi sinun isäsi, et olisi tänään tällä palstalla kirjoittelemassa tai ylipäätään olemassa tässä maailmassa.

No nyt löytyi todella typerä kirjoittelija.

Vierailija
42/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi olisi voinut olla hiljaa. Toivotan teille onnea! Jos anoppi jatkaa puheitaan, saattaisin jossain vaiheessa sanoa hänelle lempeästi mutta jämäkästi, että rakastan vaimoa ja lasta ja toivon, että hän kunnioittaa sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemit ap:lle ja varoitan, että palstan penkille homehtuneiden ikivihreiden mielestä mies on sopimaton isäksi 17-25-vuotiaana ja liian vanha 26-80-vuotiaana. Suomennettuna siis että olet aina joko liian vanha, ruma, tyhmä tai kertakaikkiaan sopimaton. Itse tiedät mitä teet ja mikä on oikein.

Vierailija
44/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olethan sinä vanha isäksi. 

Vanha äidiksi, ei isäksi.

Lapsen kannalta ihan sama kumpi on. Hänelle tuo tietää pelkkää kärsimystä.

Me oltiin molemmat 38-v. , kun ainoa lapsemme syntyi. Hän ei koskaan pitänyt meitä vanhoina, naureskeli vaan lapsena, kun keskusteliin asiasta "ette te mitään vanhoja ole". Teininäkin oli sitä mieltä, että suurinpiirtein kaikki hänen kavereidensa vanhemmatkin ovat meidän kanssa saman ikäisiä.

Oma äitini sai minut juuri 21-v. täytettyään. Muistan, kuinka murrosiässä kuljin kaupungilla monta metriä jäljessä, ettei kukaan vaan saisi tietää, että tuo vanha nainen on minun äitini.

45/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Ap'eelle ja hänen rouvalleen perheenlisäyksestä👍

Ei siitä anopista kantsi välittää, kyllä sen sydän sulaa kun vaavelin sitten näkee.

Se miten sinä etenet anopin kanssa on ihan sinusta kiinni. Jos itse olisin samassa tilanteessa niin ehkäpä myötäilisin anoppia ja valittelisin vanhuutta ja kiittäisin luojaa ku onneksi sentään anoppi on niin nuorekas ja kiittelisin tulevasta avusta vauvan kanssa 😄

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
46/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan on pian jo syntymässä, anoppi on ehdottoman myöhässä. On hyvä, että lapsella on kaksi rakastavaa vanhempaa.

Vierailija
47/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan yöheräilyiden jaksamiseen 😁

N53

Iän myötä unentarve vähenee. Hyvässä lykyssä lapsi heräilee eturauhasen kanssa samaa tahtia. Iäkkäämpi mies ja nuorempi äiti on hyvä kombo just tossa yöhommassa. Iso plussa päälle tulee jos on jo eläkkeellä.

Vierailija
48/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N53

Puhumattakaan niistä yövalvomisista kun olet 70 v ja odotat turhaan teiniä saapuvaksi kotiin yömyöhällä.

N49, jolle tekee tiukkaa teinin odottelu jo tässä iässä

Eivät kaikkien lapset hillu 13-vuotiaasta lähtien humalassa kaupungilla aamuyöhön asti ilmoittamatta mitään vanhemmilleen. Me emme koskaan joutuneet odottelemaan lasta kotiin menoistaan. Alkoholiakin maistoi ensimmäisen kerran 19-vuotiaana, otti pari siideriä ja nähdessään toisten seurassa olevien kavereiden juopuvan enemmän juotuaan, ei juonut enempää vaan totesi, että tämä riittää mulle.

Vierailija
49/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole anopin asia.

Vierailija
50/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N53

Puhumattakaan niistä yövalvomisista kun olet 70 v ja odotat turhaan teiniä saapuvaksi kotiin yömyöhällä.

Mun vanhemmat on noin 70-v. eikä ne "muiden vanhusten tapaan" mene nukkumaan ilta seitsemältä ja herää aamu viideltä. Ne nukkuu puoleenpäivään, isä iltapäiväänkin. Valvovat sitten puolestaan reippaasti yli puolenyön, isä tietokoneellaan ja äiti telkkaria katsellen tai kirjoja lukien.

Vierailija
51/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat n. 40 vuotiaita saadessaan minut. Kavereiden vanhemmat olivat parikymmentä vuotta nuorempia. Hävetti, kun isä täytti 50 vuotta. Ikäero on olemassa, vaikka tuntisit itsesi kuinka nuoreksi tahansa.

Vierailija
52/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kannalta ihan sama kumpi on. Hänelle tuo tietää pelkkää kärsimystä.

Miten iäkkäämpi vanhempi on lapselle pelkkää kärsimystä? En minä ole huonokuntoinen, en sairas raihnainen mies. Eikö ole tärkeämpää, että lapsi on toivottu ja rakastettu?

Sinä olet 70 kun se lapsi on teini.

80 kun se on 30 ja sillä alkaa olla ruuhkavuodet.

Ja todennäköisesti vainaa kun se ei ole edes keski-iässä vielä.

Siinähän oli kerrassaan ruma ja ala-arvoinen runo. Ymmärrän mitä yrität sanoa, mutta olen aina pitänyt terveydestäni huolta ja olen perusterve mies. En voi muuttaa ikääni enkä häpeä sitä mitä tai kuka olen. En voi ennustaa minkälainen lapsestamme tulee, mutta teemme parhaamme jotta hänestä kasvaa aito ja hyväksyvä ihminen.

Vierailija
53/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaksi? Suomeksi sanotaan vanhana.

Anoppi pitää vanhaksi tarkoittaa ihan eri asiaa kuin pitää vanhana. Kun anoppi on pitänyt vanhaksi, heittää anoppi vävyn menemään...

Vierailija
54/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani olivat n. 40 vuotiaita saadessaan minut. Kavereiden vanhemmat olivat parikymmentä vuotta nuorempia. Hävetti, kun isä täytti 50 vuotta. Ikäero on olemassa, vaikka tuntisit itsesi kuinka nuoreksi tahansa.

Oletko aina hävennyt ja inhonnut vanhempiasi?

Vierailija
55/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Onnittelut Ap'eelle ja hänen rouvalleen perheenlisäyksestä👍

Ei siitä anopista kantsi välittää, kyllä sen sydän sulaa kun vaavelin sitten näkee.

Se miten sinä etenet anopin kanssa on ihan sinusta kiinni. Jos itse olisin samassa tilanteessa niin ehkäpä myötäilisin anoppia ja valittelisin vanhuutta ja kiittäisin luojaa ku onneksi sentään anoppi on niin nuorekas ja kiittelisin tulevasta avusta vauvan kanssa 😄

Tämä voisi toimia.

Vierailija
56/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N53

Eivät kaikkien lapset hillu 13-vuotiaasta lähtien humalassa kaupungilla aamuyöhön asti ilmoittamatta mitään vanhemmilleen. Me emme koskaan joutuneet odottelemaan lasta kotiin menoistaan. Alkoholiakin maistoi ensimmäisen kerran 19-vuotiaana, otti pari siideriä ja nähdessään toisten seurassa olevien kavereiden juopuvan enemmän juotuaan, ei juonut enempää vaan totesi, että tämä riittää mulle.

Niinpä. Minunkaan vanhempani eivät koskaan joutuneet odottamaan ketään teini-ikäisistä lapsistaan yöllä kotiin. Minä ja sisarukseni tulimme sovittuna aikana tai usein jopa ennen sitä kotiin.

Vierailija
57/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ollessa tarhassa: Meidän isi on parempi kuin teidän nuorempi isi. Lapsen ollessa teini: Meidän faija tekee teidän kaikkien faijojen duunit, juoksee maratonit ja on muutenkin mainio faija. Kjeh kjeh. :D Aloitus toi mieleen Saarioisen mainoksen, vaikkakin siinä oli kyse äideistä. :D

Vierailija
58/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo annat mennä omalla painollaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ihmiset ovat uskomattoman törppöjä tahdittomuudessaan ääneen ajatellessaan.

Tosin voi käydä että siitä millä pelotellaan voi osa toteutuakin. Mutta sellainen ja paljon pahempaakin voi toteuta ja joskus valitettavasti toteutuukin aivan iästäkin riippumatta.

Vierailija
59/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n vaimo on liian vanha ensisynnyttäjä?

Vierailija
60/99 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko aina hävennyt ja inhonnut vanhempiasi?

En, mutta muistan kuinka en kehdannut sanoa kavereilleni, että isällä on 50 vuotias syntymäpäivä. Vanhempani eivät myöskään jaksaneet käydä kanssani missään kodin ulkopuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi