Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa minulle, koska en ymmärrä. Miten joku lapsi tai nuori voi oikeasti saada kaikista kokeista 10

Vierailija
08.05.2023 |

tai jopa todistukseen kaikista aineista 9-10? Tällaisia lapsia tuntuu olevan aika paljonkin, mutta miten se voi olla mahdollista? Voiko joku olla oikeasti hyvä ihan_kaikessa?

Kommentit (245)

Vierailija
241/245 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selittyy taito- ja taideaineiden kympit? Voiko oikeasti ola 10 arvoiset taidot kaikista?

Älykkyyden ymmärrän auttavan lukuaineiden kohdalla, mutta se ei varmaankaan auta saamaan esim liikunnasta 10.

Älykkyys on mielestäni muutenkin hieman heikko selitys, sillä vain muutama prosentti ihmisistä yltää Mensan tasolle ja kaikki heistä eivät ole niitä 10 oppilaita. 10 täytyy siis olla paljon myös niillä jotka ovat älykkyydeltään keskinkertaisia.

-ap

Peruskoulussa lukuaineista normaalilla opiskelulla saa ihan älykkyydeltään keskinkertainen ysin tai kympin, ei todellakaan tarvitse olla mikään älykkö. Liikunnassa saa usein melko hyvän arvosanan kunhan osallistuu tunneilla.

Vierailija
242/245 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään yo kirjoitukset näyttää tason. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/245 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeistään yo kirjoitukset näyttää tason. 

Mitä jos kirjoittaa ruotsin huonosti kirjoituksissa mutta kaikki muut hyvin?

Vierailija
244/245 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Utelias, kiinnostunut "kaikesta", matemaattisesti lahjakas. Annoin koulun alkaessa ohjeeksi että kuuntelee tunnilla häiriköimättä ja tekee läksynsä. Kielet ei kiinnosta, mutta niistäkin on ysit. Liikunnasta saa ysin kun on tunnilla kaikessa mukana oikeat varusteet päällä eikä soita suutaan opelle. Kotona päivällispöydässä pohditaan esimerkiksi piilo-opetussuunnitelmia.

Oliko syystorkassa 11 kpl kymppjä ja loput ysejä. Koko peruskoulun aikana on yhdessä kokeessa tullut 8, eka uskonnonkoe kun et-oppilas ei jaksanut enää yksin tietokonetehtäviä ja meni ussan tunneille. Tuo et-opetus on koko peruskoulun ajan ollut vain säälittävä vitsi, mikä pitää vain istua läpi, ei mitään ammattitaitoa tai kiinnostusta opettajilla.

Enempi mä ihmettelen niitä, jotka nyt ysillä vitosen matikallla ja viimeisenä iltana väkerretyllä äikän esitelmällä ovat menossa lukioon.

Tää oppilas on nyt lukion ekalla, "eliittilukiossa". On oppinut priorisoimaan ja hellittää toisissa aineissa, että vähempikin riittää. Tänään just tuli viime periodin viimeiset numerot ja niistä suunnitelluista vitosella -läpi/8 on hyvä numero kursseistakin tuli kympit. Mä kieltämättä jo vähän ihmettelen asiaa, että miten tuo on mahdollista, ei hän läksyjä/kokeisiinlukua salaa tee, lukee myös romaaneja, harrastaa jne. Eli nyt lukiossa ne kielten ysit onkin kymppejä, ma/fy/bi pysyy kympissä ja hälläväliä-kursseta (yh, et, ku) tulee kymppejä... Joko tuo lapsi on äärimmäisen välkky vai onko lukiokin ihan leikkikoulu.

Hän nauttii suunnattomasti siitä, että.samankaltaisten kanssa saa olla oma itsensä, eikä menestystä tarvitse piilotella kiusaamisen vuoksi. Päivällispöytäkeskusteluissa alkaa itsellekin olla jo haastetta, tai siis aiheita joita en ole  insinööriopintojen jälkeen tarvinnut.

Vierailija
245/245 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapsena kokeista 8 ja 5lk keskiarvo oli 8,8 johon olin tyytyväinen kun taas oma äiti oli sellainen 10 oppilas.