Olen 41 v. Kuinka todennäköisesti luomuna raskaaksi tämän vuoden puolella? Ei lapsia.
Kommentit (157)
Mitä siinä munasarjojen mittauksessa nähdään?
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua kun lukee niin ei voi kuin ihmetellä, miten ilkeitä ihmiset on. Syyllistetään ja haukutaan nelikymppisiä, jotka haluaa lapsia, ja pelotellaan kaiken maailman tilastoilla ja sairauksilla.
Mitä pelottelemista se on jos viittaa faktoihin? Olen itse ihan kohta nelikymppinen ja ainakin itselläni on sen verran tiedemyönteinen maailmankuva, että kyllä ainakin miettisin perusteellisesti sitä, minkälaiset riskit olen valmis hyväksymään ja minkälaisilla todennäköisyyksillä sitä olisi liikenteessä. Että voisi joo tulla terve lapsi tai sitten tulee pari-kolme keskenmenoa tai vaikeasti autistinen lapsi tai ei mitään muuta kuin hoitoihin turhaan haaskatut 30 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
On tämä niin väärin. Itse en missään tapauksessa haluaisi tulla raskaaksi enää näin 47- vuotiaana ja vaikka se onkin epätodennäköistä, niin teen joka kuukausi raskaustestin varalta, koska kuukautisia ei enää ole säännöllisesti. Kunpa kaikki haluavat saisivat lapsia ja haluttomat ei.
Olen saman ikäinen ja menkat tulee ihan samoin kuin aina ennenkin, päivän tarkkuudella. Näin erilaisia me ihmiset olemme.
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti hyvin epätodennäköistä. Olen itse 39 ja ivf-hoidoissa, lapsettomuuden syistä lääkäri sanoi että minussa ei ole varsinaisesti vikaa vaan tilanteeni on tämän ikäiselle normaali (2 vuotta yritystä, ei yhtään plussaa). Ja nyt kun joku tietysti tulee tähän mouhottamaan että tuli nelikymppisenä raskaaksi tuosta vaan niin se on mahdollista mutta täysin poikkeuksellista.
Olen 39 ja tulin ensimmäisestä yrityskerrasta raskaaksi, joten olen siis tilastopoikkeama
Suurin ekoteko on jättää lapset tekemättä.
Parannat todennäköisyyksiä, jos syöt monipuolisesti ja harrastat liikuntaa. Minulla molemmat lapset ovat saaneet alkunsa yli puolen vuoden yrittämisen jälkeen vasta kesän lopulla / syksyllä, kun olin sesongin ansiosta syönyt paljon kasviksia ja harrastanut hyötyliikuntaa mökillä.
Onnea matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jaksaa ihmiset ilkeillä taas.
Asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus: Minulla ei ole lapsia entuudestaan, miehellä on. Lapsi olisi tervetullut, mutta ei niin suuri haave, että olisin valmis lähtemään hoitoihin. Jätimme ehkäisyn pois kun olin 37 vuotta ja 4 kk. Täytän 40 tänä kesänä. Kiertoni on kellon tarkan säännöllinen ja gynekologin tarkastuksessa kaikki näyttää hyvältä. Harrastamme seksiä lähes päivittäin. En ole tullut kertaakaan raskaaksi. Minun osaltani ainakin vaikuttaa siltä, että ei se näin iäkkäänä enää onnistunut. Onnea teille yritykseen, toisaalta kun keskiarvotilastoista puhutaan, niin meillä kun ei tärpännyt, se nostaa todennäköisyyttä, että teillä tärppää 😊
Tilastojen lähettämisessä ja kokemusten kertomisessa ei ole kyse ilkeilystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti hyvin epätodennäköistä. Olen itse 39 ja ivf-hoidoissa, lapsettomuuden syistä lääkäri sanoi että minussa ei ole varsinaisesti vikaa vaan tilanteeni on tämän ikäiselle normaali (2 vuotta yritystä, ei yhtään plussaa). Ja nyt kun joku tietysti tulee tähän mouhottamaan että tuli nelikymppisenä raskaaksi tuosta vaan niin se on mahdollista mutta täysin poikkeuksellista.
Ei todellakaan ole poikkeuksellista. Sinusta hedelmättömästä niin varmasti tuntuu ja koetat niin uskotella ettei tule paha mieli
Ja ilmeisesti kaikki alan asiantuntijat myös yhdessä uskottelevat näin ettei tule paha mieli? Ookoo.
Pelottelua, jolla yritetään saada naiset tekemään lapset nuorempina.
Lapset pitäisikin tehdä nuorempana, ei enää nelikymppisenä, tämä on biologinen fakta, vaikka olisit eri mieltä.
Iltatähti ehkä yli nelikymppisenä, mutta ei esikoista.
Meillä lapset syntyi kun olin 28v, 30v ja 36v. Ja voin sanoa että tuo viimeinen raskaus ja yövalvomiset oli paljon rankempi kun ikää oli tullut lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 39 ja tulin ensimmäisestä yrityskerrasta raskaaksi, joten olen siis tilastopoikkeama
Juu, niin olet, vieläpä melko merkittävä kun edes parikymppisistä suurin osa ei tule ekasta kierrosta raskaaksi. Oliko muuta asiaa vai yrititkö olla sarkastinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä tällaisiin ketjuisin spämmäävät tyhmeliinit kuvittelevat, että vanhana synnyttäminen on jotenkin uusi asia? Ei ole.
Joo, nykyään suomalaiset äidit saavat alle kaksi lasta. _Ensi_synnyttäjien ikä on korkeampi kuin historiallisina aikoina.
Mutta luuletteko, että ne teidän isoisoäitinne, joilla oli 7-12 lasta, saivat ne kaikki 20-vuotiaana? No ei. Se viimeinen lapsi syntyi yleensä juuri sinä viimeisenä vuonna kun raskaaksi tulo oli mahdollista, ellei sitten jossain aiemmassa synnytyksessä käynyt niin pahasti että avioelämä kerta kaikkiaan jätettiin. Omat isovanhempani ovat saaneet lapsia 42- ja 43-vuotiaina.
Vanhemmat lapset ovat auttaneet nuorempien lasten hoidossa, mikä on tukenut paljon vanhojen vanhempien jaksamista.
Tällaista tukea on tänä päivänä harvoin saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Myös keskenmenon, downin ja autismin riskit on koholla tuossa vaiheessa. Kannattaa etukäteen miettiä, olisiko valmis ottamaan vastaan myös lapsen joka ei tule koskaan pärjäämään omillaan.
Sikiöseulonnat on keksitty. Vauvan kromosomit näkee nykyteknologialla ihan vaan sillä, että äidiltä otetaan verinäyte. Ei enää tarvitse mitään neuloja vatsanläpi niin kuin joskus, että saadaan vauvan dna näyte.
Down abortoidaan ja yritetään uudestaan.
Ei tuollaiseen ole mitään oikeaa vastausta, koska kukin on yksilö. Esimerkiksi tuttu joutui hedelmöityshoitoihin jo 30-vuotiaana, kun taas itse saatiin lapset kun vaimo oli 40v ja 42v. Molemmat lapset ovat täysin terveitä ja tärppäsi helposti heti ensiyrittämällä.
Iäkkäiden isien lapsilla muita todennäköisemmin sairauksia - 13-kertainen ADHD-riski!
45-vuotiaana isäksi tulleiden lapsilla on moninkertaisesti psyykkisiä sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Okei. Meidän suvussa ainakin useampi nainen, mukaan lukien äitini, jotka synnyttäneet 39-40 vuotiaana.
Loppujen lopuksi helposti, hyvä ajoitus (en edes ajatellut sitä) yli 42 v ihan ilman mitään keinosiemennyksiä. Toki sitä ennen 3-4 v . Täydellinen yllätys, tosin olin halunnut vuosia mutta olin realisti. Miehelle oli suorastaan Järkytys. Mies oli paljon nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös keskenmenon, downin ja autismin riskit on koholla tuossa vaiheessa. Kannattaa etukäteen miettiä, olisiko valmis ottamaan vastaan myös lapsen joka ei tule koskaan pärjäämään omillaan.
Sikiöseulonnat on keksitty. Vauvan kromosomit näkee nykyteknologialla ihan vaan sillä, että äidiltä otetaan verinäyte. Ei enää tarvitse mitään neuloja vatsanläpi niin kuin joskus, että saadaan vauvan dna näyte.
Hohhoijaa. Autismi ei näy sikiöseulonnoissa kuten ei myöskään skitsofrenia, jota myös tavataan enemmän ikääntyneiden vanhempien lapsilla.
Kyllä jaksaa ihmiset ilkeillä taas.
Asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus: Minulla ei ole lapsia entuudestaan, miehellä on. Lapsi olisi tervetullut, mutta ei niin suuri haave, että olisin valmis lähtemään hoitoihin. Jätimme ehkäisyn pois kun olin 37 vuotta ja 4 kk. Täytän 40 tänä kesänä. Kiertoni on kellon tarkan säännöllinen ja gynekologin tarkastuksessa kaikki näyttää hyvältä. Harrastamme seksiä lähes päivittäin. En ole tullut kertaakaan raskaaksi. Minun osaltani ainakin vaikuttaa siltä, että ei se näin iäkkäänä enää onnistunut. Onnea teille yritykseen, toisaalta kun keskiarvotilastoista puhutaan, niin meillä kun ei tärpännyt, se nostaa todennäköisyyttä, että teillä tärppää 😊